The film moves deliberately, taking in various points of view, including those of two young women, a student and a folk singer(Cho Eunji and Kim Yoonah), who have been recruited to spend the evening with the president, whose womanizing habits are established in a very funny early scene. He seems more like a mob boss than a head of state, which is probably Mr. Im's point, "The president's Last Bang" depicts a closed, secretive world of power and protocol, at once elaborately punctilious and floridly corrupt.
The concentric, competing inner circles of power-the intelligence establishment, the military, the president's bodyguard-seem to exist in an environment hermetically sealed off from the country they are supposed to lead. Nearly all the film's action take place at night, in a cordoned-off safe house, and the final scenes lead us on a
surreal tour of Seoul's hugh, empty government building, which resemble nothing so much as remote space stations in a science-fiction movie.
It is hard for an outsider to parse Mr. Im's intentions in revisiting this traumatic moment in his nation's authoritarian past. The mood of his film, which provoked some controversy when it was released in Korea (where it was nonetheless a hit) is neither angry nor nostalgic, but clinical and perhaps also a bit cynical. Nobody wins in this bloody game, and heroism and villainy coexist along a narrow spectrum of behavior, And yet this kind of cynicism also feels like the prerogative of a democratic sensibility, which can peer into the highest sanctum of power and see the same messy, ignoble human behavior that exists everywhere else.
첫댓글 필름은 신중하게 움직여, 그의 여성화 거주가 아주 재미있은 이른 장면에서 설치되는, 대통령과 가진 저녁을 보내기 위하여 보충된 2명의 젊은 여자의 그들을 포함하여 각종 관점, 학생 및 포크 씽어 (Cho Eunji와 김 Yoonah)에서 가지고 간. 그는 아마 Im 씨 점인, 국가 원수 "대통령 마지막 강타"의 힘과 의정서의 닫히고는, 숨기는 세계, 즉시 정교하게 까다롭고 불그레하게 부정한 묘사한다 보다는 마피아 두목 같이 더 많은 것에 보인다. 힘 정보 설립, 군의 동심, 경쟁 권력 중추부의 측근 그룹은, 대통령 신비하게 지도하고 가정되는 국가에서 밀봉된 환경에서 존재하는 것을 보디가드 보인다.
거의 모든 필름의 활동은 밤에, cordoned-off 안전한 집에서 일어나고, 마지막 장면은 a에 저희를 지도한다 서울의 hugh 의 빈 정부 건물의 초현실적인 투어, 과학 허구 영화에 있는 원격 우주 정류장으로 아무것도 순전히 닮지 않는. 제삼자가 그의 국가의 authoritarian에 있는 이 외상성 순간 지나서 재방문에 있는 씨 기도를 분석하는 것은 Im 단단하다.
한국에서 (그럼에도 불구하고 명중인지 곳에) 일 성날 도 아니다 향수 아니 풀어 놓이지 않을 경우의 약간 논쟁을 도발한 그 필름, 그러나 임상 아마 또한 견유학파 조금의 정취.
아무도는 이 살벌한 게임에서 이기지 않으며, 영웅주의와 극악은 행동의 좁은 스펙트럼에 따라서 병존한다, 그럼에도 불구하고 냉소의 이 종류는 또한 힘의 가장 높은 sanctum로 필적할 수 있고 그밖에 어디에나 존재하는 동일한 더럽고, 비열한 인간 행동을 보는 민주주의 감각력의 특권 같이 느낀다.