심즈2 지원 종료 소식과 오리진에 얼티메이트로 등록해준다는 소식을 보고
저도 패키지로 구매했던 심즈2를 가지고 있던 터라 라이브챗으로 요청을 해봤어요.
라이브챗은 처음 해보는 데다 다른 분 후기 보고 살짝 걱정했는데
짧고 서툰 영어로나마 어찌어찌 설명해봤더니 의외로 쉽게 등록 성공했습니다.
상담원분이 심즈2 오리지널 시디키를 알려드렸더니 알아서 친절하게 얼티메이트로 등록해주시더라고요.
다른 분들께 혹시 도움이 될까 싶어서 대화내용을 후기로 남겨봅니다.
아래가 라이브챗 전문입니다.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
You are now ready to chat with Sudhir.
Sudhir : Thanks for contacting EA Customer Experience, my name is Sudhir. How may I assist you today?
you : Hello.
Sudhir : Hi
you : I bought a Sims2 package some years ago and I'd like to add my Sims2 cd key to my Origin library.
Sudhir : Okay,No need to worry as I am here to assist you.
(몇 년 전에 심즈2 패키지를 샀는데, 이 CD키를 제 오리진 라이브러리에 등록하고 싶다고 했습니다.)
you : When I used 'Add game' menu in the Origin client, the message showed up that the serial number is invalid, so I couldn't register it.
you : Could you help me?
Sudhir : Yes I will do my best to help you.
(오리진 클라이언트 '게임 추가' 메뉴에선 시리얼 넘버가 유효하지 않습니다, 라고 나와서 등록할 수 없었다고 설명했고요.)
Sudhir : Could you please provide me the code?
you : Yes. XXXX-XXXX-XXXX-XXXX-XXXX (시디키)
Sudhir : Thank you.
(시리얼 코드를 물어보셔서 알려드렸고요.)
Sudhir : Could you please provide me your email address to locate your account?
you : My origin account is ~~~@~~~~~.~~~
Sudhir : Thank you.
(오리진 이메일 주소도 알려드렸습니다.)
Sudhir : Okay I am activating the game for you.
Sudhir : Your account's security is of utmost importance to us. So, before making any change or before I reveal any information from the account I would need to confirm that the request is from the actual owner of the account. This process is for the security of your own account. Shall we proceed?
you : OK
Sudhir : Would you please mind answering the security question answer;[질문]
you : [대답]
Sudhir : Thank you.
(계정 보안때문에 제 계정에 등록된 자기확인 질문을 물어봤습니다. 질문이 한글로 등록되어 있는데 한글 그대로 물어보더라고요. 질문 대답도 등록되있는 그대로 그냥 한글로 알려줬는데 알아서 잘 확인해주더라고요.)
Sudhir : I am activating the game for you.
Sudhir : I have activated the game for you.
Sudhir : I have also activated the ultimate collection for you.
Sudhir : Please check and do let me know.
you : Thank you for your help. I checked it. :)
(오리진 라이브러리에 실시간으로 심즈2 얼티메이트가 추가되더라고요. 확인해보고 알려드렸습니다.)
Sudhir : You are welcome.
Sudhir : Is there anything else which I may assist you today?
you : No more. Thanks a lot!
Sudhir : It was my pleasure to assist you today.
Sudhir : Thank you for contacting EA.
Please click on "END" chat button to end this chat session.
you : Okay. Have a nice day. :)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
첫댓글 우앙 드디어 오리진버전으로 성공하셨군요! 축하해요!ㅎㅎㅎ
상담원분이 친절하시더라구요. 오리지널로 등록하고 얼티메이트로 바뀔 때까지 기다려야하나 싶었는데 얼티메이트로 바로 등록해주셨네요. ^^;
허억 영어다;;; 멋지세요... 성공하신거 축하드립니다! :D
라이브챗 처음 해보는거라 걱정했는데 상담해주신 분이 친절하셔서 다행이었어요.
잘 봤습니다. 모라하는지 하나도 몰라서 그냥 봤어요
헉, 그렇군요. 간단하게 우리말 설명 좀 붙여볼까요?
영어를 할줄 몰라 포기해야하나 싶었는데 란셰님 따라서 한번 해봐야할것같아요 지금 라이브챗 하러 갑니다. 으 떨려요 ㅎㅎ
성공하셨기를 바랍니다!
혹시 오리지날만 가지고 있는경우에도 받을수 있나요?
전 올확팩 보유중이긴 한데, 라이브챗 할때는 상담원분께 오리지널 시디키만 알려드렸고, 등록도 알아서 얼티메이트로 해주셨어요. 오리지널만 있어도 되실거라 봅니다. ^^