토요타자동차는 일본 토요타시의 공공도로에서 자사의 울트라 컴팩트 삼륜 전기자동차 ‘i-Road’의 시범주행을 시작했다고 13일 밝혔다.
토요타의 도심 운송 시스템인 ‘Ha:mo(하모)’ 프로젝트의 일환으로 이번 실증실험에 새로 투입된 i-Road는 지난 해 제네바 모터쇼에 최초 공개되면서, 오토바이 수준의 이용 편이성과 승용차에 가까운 쾌적성 및 안정성을 양립시킨, 새로운 운전의 맛과 즐거움을 제공하는 퍼스널 모빌리티의 컨셉트 카로 화제를 모았다.
▲ i-Road
전륜이 상하로 움직여 차체의 기울기를 최적으로 자동제어하는 액티브 린 시스템(Active Lean System)을 적용하여 드라이버 자신이 차량의 밸런스를 유지할 필요 없이 자동차나 오토바이와는 완전히 다른 차원의 일체감이 있는 새로운 주행을 실현한 i-Road는 전폭이 90cm이하, 무게는 300kg이다.
The ingenious Toyota i-Road program combines the convenience of a bike rental service, the comfort of an enclosed car and the compact footprint of a motorcycle in this electric three-wheeler that is being tested by rail commuters in Aichi, Japan in self-service vehicle-sharing stations. The program has initially been successful, with a growing amount of repeat users and high adoption rates.
There are now plans to introduce a car-sharing fleet of nearly 70 vehicles in the town of Grenoble in the French Alps, for a three-year test, starting at the end of 2014. The program is being adopted as solution for reducing greenhouse gas reduction targets.
The two-seater i-Road is designed for the “last mile” mobility needs of commuters that might otherwise bike or walk, thus complementing existing public transportation systems. Unlike a motorcycle, the enclosed cabin keeps the elements out. The i-Road has a single rear wheel that pivots and the vehicle uses an Active Lean technology for tight, stable turns. The i-Road automatically leans around corners, and Toyota says no specialized skill is required to operate it. With a width under 3 feet, the i-Road has motorcycle-like maneuverability. No helmet is required to operate the vehicle since it is enclosed, and because it can’t exceed 30 miles per hour, no driver’s licence is required to operate it.
The all-electric Toyota i-Road has a range up to 31 miles, produces zero emissions while in operation with a lithium-ion battery, and requires roughly three hours to be charged. No special charging infrastructure is required, as it can use a standard household power outlet. The i-Road uses a pair of 2-kilowatt motors, mounted within the front wheels. It can travel up to 28 miles per hour and has an ultra-compact body that is ideal for urban maneuvering. At 7.7 feet in length, it is also easier to park in urban areas. The i-Road does have an interior heating, audio and lighting system, but doesn’t appear to have air conditioning at this point.
독창적 인 도요타 I- 로드 프로그램은 자전거 대여 서비스 의 편리함을 결합 , 밀폐 된 자동차 및 셀프 서비스 에 아이 치현 , 일본 철도 통근자 에 의해 테스트되고 이 전기 삼륜차 에 오토바이의 소형 풋 프린트 의 편안함 차량 공유 방송국. 이 프로그램은 초기에 반복 사용자와 높은 채택률 의 증가 금액으로 , 성공했다 .
2014 년 말 부터 시작 , 3 년간의 시험을 ,프랑스 알프스 그레 노블 의 도시에서 약 70 차량의 자동차 공유 차량 을 출시 할 계획 은 지금있다 . 프로그램은 온실 가스 저감 대상을 줄이기위한 해결책으로 채택되고있다 .
두 인승 I- 로드 따라서 기존의 대중 교통 시스템을 보완 , 그렇지 않으면 자전거 나 도보 수도 통근자 의 "라스트 마일 (last mile)" 이동성 의 요구 를 위해 설계되었습니다. 오토바이 와 달리 , 동봉 된 오두막은 요소 를 유지합니다. I- 도로 선회 차량이 꽉 안정 턴 동안활동 린 (Lean) 기술을 사용하여 하나의 뒷 바퀴 가 있습니다. I- 로드 가 자동으로 모서리 주위에 기댈 때 , 도요타 는 더 전문적인 스킬 을 운영 할 필요가 없습니다 말한다. 3피트 에서폭 ,난 도로 는 오토바이 와 같은 기동성 을 보유하고 있습니다. 어떤 헬멧 이 동봉 되어 있기 때문에 차량을 운영 할 필요가 없습니다 , 그것은 시간 당 30 마일 을 초과 할 수 없기 때문에 , 아니 운전 면허증 을 작동 하는 데 필요합니다.
모든 전기 도요타 I- 로드 31 마일로 범위 까지 를 가진 리튬 이온 배터리 로 작동 중 배출 제로 를 생산하고 청구 하는 약 세 시간 이 필요합니다. 이 표준 가정용 콘센트 를 사용할 수있는 특별한 충전 인프라 가 필요하지 않습니다. I- 도로전륜 내에 장착 이 킬로와트 모터 의쌍을 사용한다. 그것은 시간 에 28 마일까지 여행과 도시의 기동 에 이상적입니다매우 컴팩트 한 바디 를 가지고 있습니다. 길이 7.7 미터 , 그것은 도시 지역 에 주차 하는 것이 더 쉽습니다. I- 로드 는 실내 난방, 오디오 및 조명 시스템 을 가지고 있지만, 이 시점에서 에어컨 이 표시되지 않습니다 .
Toyota’s long-term plans for the i-Road are unclear, and some doubt that it will make it to the American and European markets. Perhaps the i-Road will remain part of the sharing economy only. Currently no private sales of the vehicle are available. Toyota hasn’t disclosed a price if the i-Road were on the market.
The vehicle certainly does serve a niche market that isn’t served by the bike, motorcycle, or traditional automobile. The challenges are that it achieves relatively low speeds only, with a modest range and requires charging — making it best suited for short-distance urban drivers.
There certainly is a lot to love about the i-Road too. The maneuverability makes it look like a lot of fun, and it’s small size makes it convenient to park, even in the most crowded cities. No special charging infrastructure is needed, so the i-Road seems really convenient.
Toyota’s secrecy around the i-Road’s future makes the future unclear. It is likely still being determined, but vehicle-sharing is a smart way to test the vehicle in the meantime.
I- 로드 에 대한 도요타의 장기 계획 은 분명 하고, 그것은 미국과 유럽 시장에 그것을 만들 것입니다 몇 가지 의심 . 아마도 난 도로 는공유 경제 의 일부 를 유지합니다. 현재 차량의 어떠한 개인 판매는 사용할 수 없습니다. I- 로드 가 시장에 있다면 도요타는 가격을 공개 하지 않았다.
차량은 물론 자전거 , 오토바이 , 또는 기존의 자동차 에 의해 제공 되지 않는 틈새 시장 을 제공 하지 않습니다. 짧은 거리 의 도시 드라이버 가 가장 적합 만들기 -문제 는 적당한 범위 로 , 상대적으로 낮은 속도 를 달성하고 충전 필요하다고 합니다.
확실히 너무I- 로드 사랑에 대해서 많이 있습니다 . 기동성 은 많은 재미 처럼 보이게 하고, 작은 크기 도 가장 붐비는 도시에 주차 하기가 편리하게 합니다. 특별한 충전 인프라 가 필요하지 , 그래서I- 로드 는 정말 편리한 것 같습니다 .
I- 로드의 미래 주위 도요타의 비밀 은 미래가 불분명 합니다. 아직 결정되는 것 입니다 만, 차량 공유는 그동안 차량을 테스트 할 수있는 현명한 방법입니다 .
Image credit: Toyota
Sarah Lozanova is a regular contributor to environmental and energy publications and websites, including Mother Earth Living, Green Building & Design, Triple Pundit, Urban Farm, and Solar Today. Her experience includes work with small-scale solar energy installations and utility-scale wind farms. She earned an MBA in sustainable management from the Presidio Graduate School and she resides in Belfast Cohousing & Ecovillage in Midcoast Maine with her husband and two children.
이미지 신용 : 도요타
사라 Lozanova 는 어머니 지구 생활 , 그린 빌딩 및 디자인 , 트리플 학자 , 도시 농장 , 태양 오늘 을 포함하여 환경 및 에너지 출판물과 웹 사이트 에 정기적으로 기고 . 그녀의 경험은 작은 규모의 태양 에너지 설치 및 유틸리티 규모의 풍력 발전 단지 와 작업을 포함한다. 그녀는 요새 대학원 에서 지속 가능 경영 에서MBA 를 취득하고 그녀는 그녀의 남편과 두 아이들과 함께 Midcoast 메인 벨파스트 Cohousing & Ecovillage 에 있습니다.
The lucky citizens of Japan are getting it now, and some folks in France will join the fray later this year, but that's about it for public, leaning-trike fun. The car in question is Toyota's three-wheeled i-Road concept electric vehicle. And in addition to being really narrow and quite environmentally friendly, this little EV leans quite a bit when it scoots around curves.
Earlier this week, the Japanese automaker started testing the super-narrow vehicles in Toyota City, Japan. They're part of a broader scheme called "Ha:mo" in which people can link shared vehicles with public transportation systems to get around with minimal environmental impact. Grenoble, France, will be the recipient of some i-Road EVs for a vehicle-sharing project that starts later this year. The i-Road weigh about 660 pounds, is less than a yard wide and has a 28 mile per hour top speed.
The i-Road was first shown off at the Geneva Motor Show early last year and shortly thereafter was the subject of a groovy video that showed a group of four cruising and leaning through the streets of a Mediterranean village in France. Check out Toyota's video on the vehicle-testing program and the official press release below and read our driving impressions here.
일본 의 행운의 시민들은 지금 을 받고 , 프랑스 에있는 일부 사람들은 올해 싸움 에 참가 , 하지만 , 대중 에 대해 기울고 - 세발 자전거 의 재미 . 문제의 자동차 는 도요타 의 3 륜 I- 로드 개념 의 전기 자동차 입니다 . 이 곡선을 주위에 scoots 아오 사기 때 정말 좁고 매우 환경 친화적 일뿐만 아니라 이 작은 EV 는 꽤 더구나.
이번 주 초 , 일본의 자동차 는 토요타 시, 일본에서 슈퍼 좁은 차량을 테스트하기 시작했다. 사람들이 환경에 미치는 영향을 최소화 와 함께 주위를 대중 교통 시스템과 공유 차량을 링크 할 수있는 " 모 하 "그들은 라는 광범위한 계획 의 일부 입니다. 그르노블, 프랑스 , 올해 시작하는 차량 공유 프로젝트에 대한 약간의 I- 로드 전기 자동차 의 받는 사람 이 될 것입니다. I- 로드 는 660 파운드의 무게 , 넓은마당 보다 적은 시간 과 최고 속도 당 28 마일을 가지고 있습니다.
I- 로드 는 먼저 지난해 초 제네바 모터쇼에서 과시 하고 잠시 후 순항 과 프랑스에서 지중해 마을 의 거리를 통해 기울고 4의 그룹을 보여그루비 비디오 의 대상 이었다. 도요타의 차량 테스트 프로그램 에 비디오 아래의 공식 보도 자료를 확인하고 여기에 우리의 운전 노출 을 참조하십시오.
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Changing Mobility and Lives, Three Wheels at a Time
Residents of Toyota City, Japan, might be wondering what they just saw on the street. If it had three wheels and was leaning around a corner, it was the "i-Road", Toyota's ultra-compact all-electric, all-fun concept.
On Sunday, the i-Road, which weighs a mere 300 kg and is less than 90 cm wide, was let loose on public roads at an event to mark its introduction into "Ha:mo", Toyota's optimized urban transport system. Soon, even more i-Roads will be zooming around Toyota city when they are made available to residents at vehicle-sharing stations. And later this year the lucky residents of Grenoble, France, will also be able to have some three-wheeled fun, thanks to a vehicle-sharing project that will last until 2017.
Besides being an absolute blast to drive, how could the i-Road actually help you out? Well, picture the following:
You just got off work. You get a phone call. You need to get across town, pronto, because your wife just went into labor. But your car is in the shop, there's no time to call a taxi, and your co-workers with cars are stuck doing overtime. Oh, and it's raining.
What do you do?
In comes the i-Road to save the day. Luckily, there's a Toyota EV-sharing station by your office. Cool as a cucumber, you use your smartphone to plan your route: i-Road to the station 5 km away, and train straight to the hospital. You book the i-Road, and within a couple minutes you're weaving smoothly through the rush-hour gridlock. You get to the train station right on time, and, since the i-Road has a closed canopy, you didn't even wet your carefully groomed hair. Day saved, all thanks to the i-Road.
전체 PR 텍스트 보기 한 번에 이동성 과 삶 , 세 바퀴 를 변경
토요타시 , 일본 의 주민들은 그들이 단지 거리에서 본 것을 궁금 할 것이다 . 이 세 바퀴 를하고, 모퉁이 기울고 된 경우에는 " I- 로드 " , 도요타의 초소형 모든 전기 , 모든 재미 개념 이었다.
도요타 의 최적화 된 도시 교통 시스템 : 일요일 , 단순한 300kg 의 무게 미만 90cm 폭 넓은 I- 로드 는 , " 모 하 " 에 그것의 소개 를 표시하는 이벤트 에 공공 도로 에 풀어 졌다. 그들은 차량 공유 역의 주민 에게 제공 하는 경우 곧, 더 많은 I- 도로 도요타 도시의 주위에 확대 될 것입니다. 그리고 올해 그르노블, 프랑스 의 행운의 주민들 은 2017 년 까지 지속될 것이다 차량 공유 프로젝트 덕분에 약 3 륜의 재미를 할 수있을 것입니다.
드라이브에 절대 폭발 되고 게다가 , 어떻게I- 로드 는 실제로 당신을 도울 수 있을까? 음, 다음 그림 :
당신은 일 을 얻었다. 당신은 전화를 받을 . 당신의 아내가 노동 에 들어갔다 때문에 , 도시, 급히 통해 얻을 필요가있다. 그러나 자동차 는 택시를 호출 할 시간이 없다 , 상점에서 , 그리고 자동차와 동료 는 일을 초과하는 붙어있다 . 아, 그리고 그것은 비가 .
당신은 무엇을 해야합니까?
에서 하루 저장I- 로드 온다 . 다행히 , 당신의 사무실 로도요타 EV 공유 역 이있다. 기차역에서 5 km 거리 나 도로 , 곧바로 병원에 훈련 :오이 등 차가운 , 당신은 당신의 경로를 계획하는 스마트 폰 을 사용합니다. 당신은 내가 도로 를 예약 하고, 몇 분 안에 당신은 러시아워 의 교통 정체 를 원활하게 직조 입니다 . 나는 도로 가 폐쇄 캐노피 를 가지고 있기 때문에 당신은 적절한 시간 에 역 에 도착 하고 , 당신은 당신의 주의 깊게 손질 머리를 적시 하지 않았다. 하루 는 ,I- 로드 에 대한 모든 감사 를 저장 .
The Toyota i-Road is a tandem two-seater
Toyota's i-Road is on the road to production
도요타I-로드는탠덤두인승
도요타의I-로드생산으로가는 길에
The very simple control console of the Toyota i-Road
도요타I-로드의매우 간단한제어 콘솔
Toyota's i-ROAD is a fully-enclosed, two-seater, three-wheeled, fully-electric, Personal Mobility Vehicle (PMV)
첫댓글 도로 위에선 나만 잘 한다고 되는 게 아니니 안정성이 가장 문제가 되겠군요.