iFly가 버전 3으로 판올림 후 두 번째 업데이트 소식입니다.
다소 늦은 감이 없지 않습니다만 모르고 지나치신 분들이 계실 것 같아 소개해 올립니다.
T/D 도달 전에 하강을 시작하는 등 이전 버전에서 보여주었던 70여가지 이상의 버그가 수정되었다고 하는군요. (아래 원문)
Fix List.
Hold dual lines, direct to fix not dropped
NPS indicators versus FD Bars
Set DH BARO/RADIO in single digits
Issue with DF leg disappear on some STAR
FS2004 2x Cargo green lights not work when pressing test.
Config Manager save/load templates
RWY select in CDU removes indication from ND
Navigraph CDU IDENT's, ND Symbols
Engine Cross bleed restart
WPT reposition under certain scenario on ND
Prepar3D exception error. FSDT JFK
ND Drawing issue with some RF legs
Increased number of 'apptrs' pages on CDU
New navdata speed format xxxA/ and xxxB/
Wing Ice system logic during T/O
HUD mode Symbology
Invalid Entry" on Fix Page (multi options)
RNP Approach LNAV/VNAV performance adjustments
CRZ WIND entry and fuel usage calculations
Windshear aural warning did not always reset blocking Altitude callouts
Added RMI, FLAP, Clock Gauges --Pro Version
Move/resize gauge options -- Pro Version
entry at PERF INIT R3/R4 will light up the EXEC key
SFP data was not sent to Client – Pro Version
Landing gear horn F15-gearup
DUAL CMD ILS activation refined
AutoBrake - Manual Landing refined
Early DECEL Point & VREF and FAF Approach Speeds
RNP Approach VNAV Path Descent
ND Range Rings and LIDO
iFly config updated
CRZ DES & DES NOW logic refined
Certain PERF inputs should not Delete after EXEC
ILS Deviation Scales refined
Pro Client versus FSX ND magenta Drawing
FS9: Loss of System B - No ALT flap
Available Max Reverse Thrust increased
IRS display in HDG/STS mode
DES page > FORECAST
Creating reference points based on transition waypoints
KEY_COMMAND_FMS_IRS_1_MODE_ATT and KEY_COMMAND_FMS_IRS_2_MODE_ATT
ND Bearing Pointers
Switching between pth and spd descent mode effects the target speed .M value on CDU
EFIS APP and VOR mode displays corrected
ALT INTV and alt restriction on CDU legs page
Early descent before TOD
SLP3 and low cruise
FS9 HUD brightness (Can’t be fixed is a FS9 limitation)
Screen ILS disagreement
CDU Hold Constraint Display
CBE RTE DATA Entry
CBE Conditional Waypoint
TOGA pitch mode not reverting to ALT ACQ
MCP heading gets synchronized when arming VOR/LOC
Manually entered waypoints get deleted after over flight
DES path refined
ERASE button on DES FORECAST page added
HECA no curve
FS9 700ER switch bug
PAVD with the NAKED5 departure
APP mode with no ILS signal available
NPS pointers
T/D and Thrust Control
MCP approach mode bugs
CLR scratchpad Button
Updated procedure introduction pdf included
Low Airspeed logic refined for Take Off
Red Bars will only appear after approx. 5 seconds from gear sensors detect airborne
The Yellow band will only appear ones you move the flaps selector
ADI 60’ reference
Corrected certain texture and model files
ND Drawing issues
And a few more........
첫댓글 PMDG737 NGX 로 FSX를 굴리기 어려운 유저에게는 그나마 괜찮은 애드온(FS9 PMDG737 보다 훨 낳습니다) 이나 데미지가 큰 버그(2X배속이상 항로이탈,로고라이트 점등안됨등) 가 많아서 그나마 단거리노선 에는 유용 하게 쓰일듯 하나 장거리 를 운항 하시는 여러 기장님 들 에게는 조금 버거운 기체가 되는거 같습니다
정속 비행 중 오토파일럿 해제로 황당했던 기억이 새롭습니다만 일단 국내 비행에는 큰 무리가 없어 보입니다.
사운드 포기에 굴욕적 타협을 감수하며 비행해야 하는 PMDG 737NGX 유저라면
따뜻한 느낌의 2D 패널에 무려 엔진'소리'까지!!
PMDG에게 받은 상처를 상쇄하고도 남을 듯 ....
2004버전 정품 사용자입니다 링크 부탁드립니다
FS2004 다운로드 버전의 업데이트 링크를 확인하시기 바랍니다.
좋은 정보 감사합니다...
3.1을 사용했는데....
업데이트 해야 겠군요...
FSX 다운로드 버전의 업데이트 링크를 보내 드렸습니다.
와 멋지네요
맞아요, 그렇게 느끼는 분들이 많아요.
PMDG 737NGX보다 편안한 느낌이라 자꾸 이쪽만 기웃거리게 됩니다.
오...........괜찮아 보이지만.......장거리 운항 단점은 치명적이네요.....단거리 보단 장거리 운항이 좀더 도움이 되는데...
이것저것 너무 많은 걸 건드리는 게 항상 문제입니다.
그렇지만 않으면 '인천<->하네다', '인천<->카이탁' 정도는 무난히 다녀올 수 있지요.
중단거리 운항에는 큰 무리 없어요.
인천<->브뤼셀'이나 '인천<->JFK'이라면 약간(?)의 위험을 감수해야 하겠지만...ㅠㅠ;
2004 FSX 둘다 정품사용자인데 링크 부탁합니다