A2A C172 사용자 여러분 혹 패치 안하신 분들은 다음 링크를 통해 업데이트 하시기 바랍니다.
http://a2asimulations.com/forum/viewtopic.php?f=108&t=36596
개선 사항은 다음과 같습니다.
Changes from v.1.02 to v.1.022
- We hope this fixes the elusive missing vc clickspots some are reporting.
- Increased modeling of pfactor (still in testing and development). Should require moderate rudder on roll out, slight taps on takeoff run, slight pressure on a standard climb, increased pressure approaching a stall. Also reverse torque has been simulated. Try flying at a moderate speed, under 80kts ias, and cut the throttle. You should get a very slight roll to the right. The aircraft will always have a slight roll one way based on these power changes (watch how the ball moves). The only time the plane will fly neutral is during cruise operations (when the prop is neither pulling or pushing). The pfactor does pull more than it should while taxiing. This will be remedied in the next update.
- Specific testing and tuning of side forces in preparation for new bank indicator physics currently in development
- Fixed typo on the dash and RPM hour digits lightmap
- Slightly stronger thrust from the stalled prop
- Lowered the speed in which the drag sound from the flaps creeps in to match felt rumble in the C172R
- Fixed a bug that was causing issues from an abnormal AoA value happening when taxiing
한가지 주목할 만한 점은 이번 패치를 통해 뱅크 인디케이터가 상당히 개선이 되었고
현재 새로운 뱅크 인디케이터 Physics를 개발 중이라는 점 입니다.
테스트 해 보니 Coordinated Turn이 예전 보다 확실히 나아졌네요.
업데이트 후 테스트 해 보시기 바랍니다.
오늘 하루도 즐겁게 보내세요!
첫댓글 오예~! 업데이트된줄 몰랐는데 정보 감사합니다.^^
오예~! 2
와 이럴수가 ㅎㅎㅎ
흠~
정보 감사합니다.
금일 (9.27) 1.03 update 올라왔습니다.
소프트웨어 개선에 온 회사가 다 집중하고 있는 것 같습니다.
참, vc click 문제가 자꾸 제기되는데.. 혹 겪으신 분 계신지 모르겠네요.