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본 문건은 초보디아님의 기본해석에다가... 중요한 부분에 색깔 입히거... 해석이 좀 잘못된 부분 수정작업한겁니다. ㅡㅡㅋ
원본의 존엄을 위해서 무차별수정을 하지 않고 뻘겅 글씨로 추가설명해놨슴다. ㅡ_ㅡ;;;
퍼렁 글씨는 나름대로 중요해 보이는 사항들이구여...
보시면 아시겠지만 글자가 깨졌다든가, 해석하기 힘든 단어들이 포함된 경우 해석이 불완전한 곳도 간혹 보이실겁니다. ㅡㅡㅋ
패치에 대한 총괄적인 정보입니다.
엄청난 스크롤의 압박을 받으시리라 믿습니다. 관심있으신분은 그래도 한번 읽어 보심이 어떨지.. ^^
케릭터 스킬의 변화부분은 제외하였습니다. (요 부분은 제가 따로 써논거 읽어보시거 ㅡㅡㅋ)
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1. Increased difficulty for high-level players to reduce future
exploitation of the game system
고렙들이 게임하기가 더 어려워졌다.
Made monsters tougher
더욱 강해진 몬스터
Beefed up monster difficulty in Act V, Nightmare, and Hell
difficulties. This was accomplished by improving monster stats
(hp, ac, etc.) and by boosting their AI/behavior in NM and Hell
difficulties (that is, by making decisions more often and by simply
moving faster).
나이트메어와 헬의 몬스터들의 스탯이 더 높아지고, 능력도 높아짐으로 인해 훨씬 상대하기 어려워졌다.
In Nightmare and Hell difficulties monster damages have generally
been increased -- dramatically in some cases.
나이트메어와 헬 몬스터의 데미지가 높아졌으며, 어떤 경우에는 상당히 높을것이다.
Reduced the effectiveness of Experience runs, power-leveling, and
leeching
단시간의 경험치 증가와 렙업, 그리고 리치(흡혈...)의 효력이 약해졌다.
Added randomized (especially ranged-attack) monsters to Act V
-- e.g., Burning Dead, Imps, etc.
액트5에는 먼거리에서 공격하는 몬스터들을 추가하였다.
Reduced the Experience attached to all Act V monsters in Normal,
Nightmare, & Hell difficulties.
노멀, 나메, 헬 액트5에서의 경험치 상승분을 감소시켰다.
Reduced the HP of (Act V) Barbarian soldiers in Nightmare and
Hell difficulties.
나메와 헬 액트5 바바용병(바바용병이 아니라 블러디풋힐에 돌아다니는 바바들을 말하는거 같습니다. ㅡㅡ;;)의 라이프를 감소시켰다.
Increased the rate of occurrence of Unique monsters in Hell
difficulty.
헬에서 유닉몬스터가 나타날 가능성을 높였다.
Reduced the party member Experience sharing to 0 beyond a
maximum distance of about 2 screens from the monster death.
This prevents low-level characters from joining a party and then
staying completely out of harm뭩 way while still getting
Experience.
파티로부터 경험치를 얻으려면 2화면안에 있어야 하며, 이것은 쫄쫄이를 방지하려고 한것이다. (--;)
Increased the Experience penalty for Clvl 70+ as follows:
렙70부터는 다음의 경험치를 얻게 된다.
Clvl 1 -- 69: 100% Experience
렙1 ~ 69 : 100%경험치
Clvl 70 -- 99: 85% -- 0.8% Experience (approximately exponential
decaying)
렙70 ~ 99 : 85% ~ 0.8% 경험치(기하급수적으로 감소함 -_-)
2. Encouraged players to play in more of the Diablo II
areas/locations/levels.
용기있는 플레이어는 더 넓어진 디아블로에서 게임을 하게된다.
Reduced drops from the most-run SuperUnique monsters,
ThreshSocket and Pindleskin.
쓰레셔소켓과 핀들스킨으로부터의 아이템 드랍율을 감소시킨다. (핀들잡아야 소용없을듯..)
Cut Experience and reduced drops in the Cow level.
카우방에서의 아템드랍율과 경험치를 감소시킨다. (카우릴을 완전히
없앨수 있을 정도로 확실히 감소시켰는지 의문입니다. ㅡ_ㅡ;;)
Randomized the monster populations more thoroughly throughout
Act V in Nightmare and Hell difficulties, including the addition of
멺uest monsters?from other Acts.
나메와 헬 액트5에서의 몬스터 수를 랜덤하게 함.
Increased the number of Unique monsters in each area and
difficulty.
유닉 몬스터의 수를 증가시킴.
3. Improved various Items
여러 아템들을 개선함.
Improved the attributes for newly-dropped (post 1.10) Rare
Armor, Helms, and most Weapons.
패치후 새로운 레어 갑옷, 헬맷 및 대부분의 무기들의 나타날 것이다.
Added over 100 new Elite Unique Items, of which 29 can be found
only in Ladder games.
100개이상의 새로운 엘리트 유닉 아템이 추가되었으며, 그중 29개는
오직 래더에서만 나타남.
6. Major Bugs
주요 버그
SuperUnique, Unique, and Champion monsters can no longer be
created as nearly invincible (that is, with < 0 hit points).
슈퍼유닉, 유닉, 챔피온 몬스터들은 더이상 무적인 상태로 나타나지
않는다. (내성 몹을 말하는듯..)
Fixed the dual-wield potion bug for Barbarians and Assassins.
어쌔신과 바바의 듀얼시의 포션 버그를 수정함. (뭔지 모르겠네요
--?)
A Zod Rune applied to an Ethereal item no longer reduces its
durability to 0.
조드룬을 에테에 작업했을 경우 내구력이 보존됨. (에테 바라나의 별에 조드밖으면 내구가 0되던것 같은..)
Characters with extremely fast attack speeds no longer
erroneously miss their targets.
엄청나게 빠른 공격속도를 가진 케릭터의 공격 미스는 없을 것임.
아마도 공속버그를 수정했다는 말같습니다. (아님 말구 ㅡ,.ㅡ;;)
Summoned creatures (aka 몆ets? now properly inherit the
player뭩 level to determine their monster level.
소환물의 렙은 플레이어의 렙에 따라 결정될 것임.
A summoned Grizzly now properly pursues and attacks its enemies
more effectively.
소환된 Grizzly (이게 뭔지?? - 드루이드 애완동물임다 ㅡㅡ/)는 이제
제대로, 그리고 효과적으로 적들을 공격할것이다.
Fury and Phoenix Strike can no longer target the casting player's
hireling or pet.
퓨리와 피닉스 스트라이크는 더이상 플레이어의 부하나 애완동물(?)을 공격하지 않을 것이다.
이제부터는 오른쪽 마우스에 지정된 퓨리/피닉스로 땅을 찍으면 소환물/용병을 공격하지 않고 자동적-_-?으로 몹을 공격할 수 있게 된단 말이져...
Valkyries are no longer treated as monsters and erroneously
assigned additional Life in Nightmare and Hell difficulties.
발키리는 더이상 몬스터로 취급되지 않을 것이며, 나메와 헬에서 추가적인 라이프를 적용받지 않는다.
A Valkyrie affected by a party member뭩 Oak Sage can no
longer be killed with 1 hit.
파티 멤버의 oak sage(?)에 의해 전염된 발키리는 더이상 한방에 죽지
않는다.
Assassins and Barbarians with Mastery points no longer have
excessive Critical Strikes applied to their melee attacks.
어쌔신과 바바리안의 마스터리 포인트에 의한 추가적인 크리티컬 스트라이크는 물리 공격시 더이상 적용되지 않는다.
마스터리버그를 수정했단 말 같은데여... 클났슴다 ㅡ_ㅡ;;;
Oak Sage and Heart of Wolverine now function properly above skill
level 20.
oak sage와 늑대..는 이제 20이상의 스킬에 대해 제대로 역활을 할것이다.
아템빨 스킬 20맞춰논 분들... 자자 캐릭들 지우세여 ㅡㅡ/
Poison Creeper now properly receives the PvP damage penalty.
듀얼시 독데미지가 제대로 적용될 것이다.
Holy Freeze no longer slows the Lightning skill.
홀리프리즈는 더이상 라이트닝 스킬을 느리게 하지 못한다
.
The curse Attract can no longer be overridden by any other curse.
어트렉트(네크의 꼬실링기술이져)은 더이상 중복 적용되지 않는다.
Using Battle Command can no longer erroneously retain the skill
bonus granted by an item after un-equipping the item.
아템 착용후 적용된 배틀 커맨드는 그 아템이 없이진뒤(스왑) 더이상
그 아템 만큼의 지속효과가 없을 것이다.
(스왑으로 스킬효과를 높이고 다시 스왑하는 것을 못하게 한듯...)
배틀오더스와 샤우트에도 적용되는 것인지는 잘 모르겠군여 ㅡㅡㅋ 함성검들 다 쓰레기 되는건 아닌가 몰것슴다 ㅡㅡ;;
Active level 18+ Thorns no longer makes the player character
invulnerable to monster melee attacks.
18이상의 throns(?)(쏜즈 : 네크의 아메 비슷한 기술임다)은 더이상 플레이어가 몬스터를 공격하는데 있어서 무적상태로 만들지 못한다.
18레벨 이상의 쏜즈 오오라는 근접공격에 있어서 무적상태를 만드는 버그가 있었나봅니다. 이런걸 진작에 알았어야 되는건데 ㅠ.ㅠ
Lightning and Chain Lightning are now properly affected by items
with casting rate magic properties.
라이트닝과 체인 라이트닝은 이제 착용한 아템에 맞게 효과를 발휘할것이다.
확실한건 아닙니다만, 공속의 영향을 받던 라트닝/체라가 이제 패캐옵션의 영향도 받는게 아닌가 싶군여 ㅡㅡㅋ
Using Enchant on ranged weapons now boosts the damage a
variable amount.
Enchant(소소의 스킬로서, 화염데미지를 추가하는 스킬입니다.를 사용한 장거리 무기는 이제 다양한 증가된 데미지를 나타낼 것이다.
Fireballs used against a Lightning Enchanted monster no longer
makes its Charged Bolts invisible.
라이트닝 내성 몬스터에게 화이어볼을 공격을 공격했을때 이제부터는 차지볼트가 보이게 될것이다.
The 3rd charge of Blades of Ice now freezes the target.
이제 3차지된 아이스 블레이드는 공격대상을 얼릴것이다.
이전까지는 freezing 하지 못하고 chilling만 했었슴다 ㅡ,.ㅡ;;
Lower Resist now correctly updates the resistances displayed on
the target뭩 character screen.
낮은 레지(네크의 저주 스킬로서 상대의 레지를 깎아줍니다.)는 정상적으로 대상 케릭터의 화면에 업데이트 될것이다.
Crushing Blow now works at the percentage chance stated.
!! 강한 타격은 계산된 %만큰 적용될 것이다. !! - 중요 아템 옵션이
될수도 있을듯..
Items can no longer be created with level requirements higher than
99.
아템 레벨을 99를 초과하지 않는다.
버그성 크래프트 아템을 말하는듯... 렙제 104짜리 장갑같은...ㅡㅡ;;
A throwing item with the magic property Replenishes Quantity now
replenishes if depleted to 0 quantity.
수량회복 옵션을 가진 매직 스로잉 아템의 수량은 정상적으로 회복될것이다.
에탄수량 0 됐다거 버리셨던 분들... 속이 좀 따끔하시겠군여... 음훼훼 ㅡ_ㅡ;;;
Newly-discovered Ethereal items with the magic property
"Increased Maximum Durability" now may have the maximum
durability.
증가된 최대 내구력 옵션을 가지고 새로이 발견된 에테 아템의 내구력이 정상적으로 증가될 것이다.
The Rune Word "Melody" now works properly for bows.
룬워드 "멜로디"가 이제 활에 정상적으로 적용됨.
Leaving the vicinity of a Superunique monster and returning after
20 seconds, now properly respawns the Superunique for treasure
drops.
슈퍼 유닉을 20초동안 떠났다가 다시 돌아왔을때 정상적으로 아이템을 떨어뜨리도록 함. (?)
The erroneous action of the "Reduce AC" modifier (which had
shown in the item pop-up as "x% Target AC") has been corrected.
It now no longer sets the target뭩 AC equal to the
percentage, but properly reduces the target뭩 AC by the
percentage. The display has been corrected to say "-x% Target
AC? The modifier뭩 effect is reduced by one half when
player characters, SuperUniques, hirelings, and Act-end bosses
are targeted.
x% AC(?)감소 옵션이 계산된 대로 적용될 것이다. 이것은 듀얼,슈터유닉,소환물,액트보스에 대해서는 반으로 감소할 것이다.
Fixed a bug in damage calculation for weapons which computed
+min/+max damage prior to +damage%.
%데미지증가에 의한 계산에 우선하여 민뎀과 맥뎀으로 계산되었던
데미지 계산버그가 수정됨. (?)
If Holy Bolt is assigned to the right mouse-button and Charge or
Smite to the left, left-clicking on a party member no longer sticks
one in place.
홀리볼트가 오른마우스에 지정되고, 차지나 스마이트가 왼쪽에 지정된 후, 파티 멤버를 왼쪽 클릭했을때 더이상 멀어지지 않는다 (?)
A player character standing on a player corpse is no longer
immune to missiles.
플레이어의 시체 위에 서있어도 더이상 원거리 무기를 피할수 없다.
노매너 피케방의 시체밟기는 이제 사라지는거군여 ㅡㅡㅋ
Auto-targeting skills when assigned to the left mouse-button no
longer repeatedly cast, if one is holding the button down to move.
Auto-targeting skills are those that nearby target if one is not
selected, e.g., Fist of the Heavens.
만약 움직이기 위해 버튼을 누르고 있을 경우, 자동 공격 기술이 왼쪽에 지정되어 있어도 더이상 반복 적용되지 않음. 특정 대상을 지정하지 않을 경우 자동 공격 기술은 가까운 대상에게 적용될 것이다. (예:피스트 오브 해븐)
All of the Paladin뭩 non-aura skills now attack
appropriately, when one clicks on a foe without enough Mana to
use the skill.
마나가 모자른 상태로 적을 공격했을때, 오로라가 아닌 모든 팔라 스킬이 정상적으로 공격할 것이다.
A class of bugs that had reduced the effectiveness of alternating
weapon attacks (when equipped with two weapons) has been fixed,
including the various dual-claw Assassin attacks.
양손에 무기를 들고 공격했을 경우의 효과가 감소하던 버그를 수정함. (예:쌍클신)
Poison length calculations are now correct.
독중독의 시간이 정상적으로 계산됨.
Poison now works properly when applied to ranged attacks.
먼거리에서 독공격을 했을때 정상적으로 적용됨.
과연 100독참은 화폐로서의 기능을 할 수 있을까여? ㅡㅡㅋ
Mana Shield now works as intended.
지정된 대로 마나 쉴드가 작용될 것임.
에너지쉴드의 버그스런 작동이 고쳐졌다는 말같네여... 소소유저들 화이팅임다. ㅡㅡ/
Mindblast and Conversion now remove any auras from their
targets upon casting and also when they wear off.
마인드블라스트와 컨버젼은 대상이 가지고 있는 어떤 오로라도 제거할 것이다.
마블 등에 의해 꼬실링 됐던 몹의 꼬실링이 풀릴때는 아군의 오오라(마이트/파낙 같은)의 효과가 풀리게 된답니다. 물론 처음 꼬실링될때 역시 이전의 오오라 효과는 없어진단 말이구여....
사실 이거때문에 카방에서 위험했던 적 많았져... 어쌔들이 어찌나 밉던지 ㅡ_ㅡ;;
Confuse now works properly, that is, without the occasional
misfire.
컨퓨즈는 실패없이 정상적으로 적용될 것이다.
이전까지는 컨퓨즈가 그래픽만 나타나고 실제로 작동되지 않는 경우가 있었져...
Holy Shield now boosts the defense of the player, not the shield.
홀리 쉴드는 이제 방패의 방어가 아닌 플레이어의 방어를 강화시킨다.
홀리쉴드 스킬이 지정한 디펜 뻥튀기가 방패에 적용되는 것이 아니라 캐릭 전체의 디펜을 뻥튀기 한다면... 팔라의 디펜은 바바수준이 됩니다. 오호 +_+;;;
Blade Fury now uses the proper amount of Mana.
블레이드 퓨리는 정상적인 마나를 사용함.
Skeletons, Skeletal Mages, and Golems are now raised with
appropriate (non-0) Attack Rating and Defense stats.
스켈레톤, 스켈레탈메이지, 골렘들은 이제 정상적인 공격적중율과 방어 수치를 가지고 성장할 것이다.
Iron Golems are no longer summoned with erroneous additional
Life in Nightmare and Hell difficulties.
아이론 골렘들은 더이상 나메와 헬에서 추가적인 라이프를 가지지 않는다.
Hirelings can no longer equip items without meeting the item
requirements.
용병?은 더이상 아이템의 착용 요구치를 만족하지 않으면 착용할 수
없다.
Rogue hirelings can no longer shoot Lightning Bolts by equipping
items that boost Bow and Crossbow skills.
로그 용병은 더이상 보우 크로스 보우 스킬에 의해 라이트닝 볼트를
발사하지 않는다..(좋았는데..--)
Isenhart's Case and Horns now work together correctly on
Hirelings.
용병이 Isenhart's case와 Horns을 같이 착용했을때 정상적으로 적용된다.
Monster warping (aka teleporting) in some TCP/IP games has
been reduced.
TCP/IP 게임에서의 몬스터의 오류 (아카 텔레포팅 ?)이 감소되었다.
Slowed or chilled monsters no longer 멶esynch?(or
멿ag? as easily. 느리게 하거나, 얼게 하는 몬스터들은 더이상 강하게 작용하지 않을 것이다. (영어 단어 이상 .. --)
Corrupted Rogues no longer pause for long periods of time when
pursuing a foe.
중독된 로그(액1의 몹을 말하는듯 합니다.)는 더이상 긴시간동안 정지되지 않을 것이다.
When a Barbarian throws a weapon with his left hand (right
inventory slot) while equipped with a melee weapon in his right
hand (left inventory slot), the thrown weapon now does proper
damage.
바바가 오른손에는 물리공격 무기를(왼쪽 인벤토리)가지고, 왼손으로
무기를 던질때(오른쪽 인벤토리) 던지는 무기에 의한 데미지가 정상적으로 적용됨. 이거 진작 알았더라면... 할배검 뎀쥐의 창 한번 던져보는건데 말입니다... 아깝스 ㅡ_ㅡ;;
NPCs no longer bestow quest rewards (e.g., socketing) upon
unidentified items.
NPC는 더이상 미확아템에 대해서는 소켓팅과 같은 보상을 수여하지
않을 것임. (?)
The Heaven뭩 Brethren set bonus of "+5 to Light Radius"
now works.
Heaven Brethren 세트의 "5시야 확보"보너스가 정상적으로 작용함.
As shown on the Character screen, Assassins receive a damage
bonus from boots.
케릭터 화면에서 보여지는 것 처럼, 어쌔신은 신발로 부터 데미지 보너스를 받는다.
The Assassin's Claw Mastery bonuses to Damage and Attack
Rating are no longer erroneously swapped.
어쌔신의 데미지와 공격적중율에 대한 클러마스터리 보너스는 더이상 반대로 적용되지 않음.
A behavior-changing curse (like Dim Vision) can no longer affect a
monster permanently, when the player portals away.
행동을 변경시키는 저주(딤 비젼 같은)는 플레이어의 포탈이 멀리있을때 더이상 몹에게 영구적으로 적용되지 않는다.
The Life of monsters affected by Regeneration or Poison now
updates correctly.
재생이나 독에 의한 몹의 라이프는 정상적으로 적용됨.
Enchant cast upon other player characters is now enhanced by the
caster's Fire Mastery.
다른 플레이어에게 마법을 거는 것은 법사의 파이어 마스터리에 의해
강화된다.
Skills and magic effects that change one뭩 maximum Life
now change one뭩 current Life by a corresponding
percentage.
스킬과 매직 효과에 의한 최대 라이프는 적용된 %에 의해 계산됨.
The Attack Rating displayed for the Assassin kick skills is no
longer higher than the actual Attack Rating.
표시된 어쌔신 킥 스킬의 공격 적중율은 더이상 실제 공격적중율보다
높게 되지 않는다.
7. Minor Bugs
약한 버그 ^^
Summon Spirit Wolf no longer overstates the Damage.
소환된 늑대는 더이상 데미지를 과대하게하지 못한다.
Spirit of Barbs, Heart of Wolverine, and Oak Sage no longer
understate their radii of effect.
Barbs, 늑대, oak sage (소환물인듯..) 더이상 그들의 활동반경안에서
과소평가되지 않는다.
When the Automap option "Center" is off, the Automap no longer
centers upon opening the Skill Tree or Inventory.
오토맵의 "중앙"옵션이 꺼져있을때, 스킬트리와 인벤토리 창은 더이상 중앙에 나타나지 않는다.
Keys other than 멣hift?now work when assigned to the
Stand Still function.
Shift키 외에 다른키에 고정 기능을 설정해도 적용됨.
The extraneous text in the Change Realm dialog box has been
removed.
렐름 변경하는 대화 상자의 상관없는 텍스트가 제거됨.
In PvP the health bars of hostile pets like the Valkyrie and Golem
now display properly to all parties.
듀얼시 발키리, 골렘 등의 라이프가 정상적으로 표시됨.
The health bar of a Flayer knocked from his Flayer Shaman now
works.
Flayer의 라이프가 정상적으로 작용함.
Fixed the overflow of health bars for some monsters.
몇몇 몹들의 과장된 라이프가 수정됨.
The Skill Tree levels are now displayed properly when a player
equips both a non-melee item that boosts all character class skills
along with a weapon that boosts an individual skill.
칼같은 물리 공격 아템이 아닌 아템에 의한 스킬 향상(특정 스킬, 모든
스킬)이 정상적으로 표시됨.
Skills granted by items are now always displayed as such in the
Skill Tree.
아템에 의한 추가 스킬은 항상 스킬트리에 표시됨.
The damage displayed on the character screen is now correct when
a character with high strength has no weapon equipped.
무기 착용 없이 힘이 높은 케릭터의 데미지가 정상적으로 표시됨.
The damage displayed on the character screen is now correct for
Freezing Arrow and Holy Shock.
프리징 애로우와 홀리 쇼크에 대한 데미지가 정상적으로 표시됨.
The hover text of the Amazon skill Multiple Shot now correctly
displays that it does 3/4 weapon damage.
멀티샷의 데미지 (무기의 3/4 데미지)가 정상적으로 표시됨. (?)
The Chance to Block percentage is now displayed while hovering
the Defense stat of the character screen if the Assassin has two
Claws equipped.
어쌔신이 두개의 클러를 착용하고 디펜스를 많이 높였을 경우 블럭
챈스 % 가 표시됨.
The Golden Bird quest status is shown correctly in the quest log,
if one exits the game before getting the reward.
만약 보상을 받기 전에 방을 나갈경우 골든 버그의 퀘스트 상태를 정상적으로 보여줌.
The Redemption skill description now correctly states that it
affects only the caster, not the party.
파티 멤버가 아닌 법사에 의해 레뎀션 스킬이 부여될 경우 정상적으로 표시됨.
The Thunderstorm skill graphic effect now displays properly.
썬더스톰 그래픽이 정상적으로 표시됨.
The Redemption skill graphic effect can no longer appear
erroneously when a player returns from town through a Town
Portal.
타운 포탈을 통해 마을로 돌아왔을때 레뎀션 스킬 그래픽이 잘못 나타나던 것을 수정함.
Repeated use of Shockwave no longer sounds too loud.
Shockwave의 중복 사용에 의한 큰소리를 없앰.
The damage listed on the character screen for Holy Shock no
longer appears blue.
홀리 쇼크에 의해 나타나는 케릭터 스크린의 데미지는 더이상 푸른색으로 나타나지 않음.
Message log scrolling is now more responsive.
메세지 로그의 스크롤이 더 잘됨. --ㅋ
Players now see other players kicking barrels.
다른 플레이어가 빈통을 차는 것을 볼수 있다.
"Berserker Axe" is now spelled correctly.
버져크 액스의 철자가 수정됨.
The /away command now works properly in Korean and Chinese.
한국과 중국에서 /away 명령이 정상적으로 적용됨.
Io, Shael, and Jah Runes now have Korean, Japanese, and Chinese
translations.
로, 샤에, 자룬은 한국어, 일본어, 중국어로 번역됨.
"Trap Door" is now correctly translated into French.
트랩 도어는 프랑스어로 번역됨.
8. Enhancements and other changes
기타..
Reduced PvP damage to 10% from 16.7%.
듀얼시 데미지가 16.7 % 에서 10% 로 감소함.
Reduced the maximum player damage resistance from 75% to
50%.
최대 뎀지 감소가 75%에서 50%로 감소함.
캐릭의 뎀쥐는 비약적으로 상승하고, 반면 맷집은 감소했군여... 듀얼패널티를 조정했다고 하긴 합니다만... 이제 듀얼은 한방싸움의 양상을 띠게 되겠군여...
Increased the damage of nearly all skills above skill level 20.
20스킬이상인 경우 스킬에 의한 데미지 증가.
Added synergy bonuses to many skills. The bonuses boost the
effectiveness of the higher-level skills based upon the number of
points allocated to the lower-level (synergizing) skills. Players are
rewarded for using skill points earlier rather than hoarding them all
for later 멵ookie-cutter?distribution to high-level skills.
스킬에 의한 추가된 파급효과. 렙을 올린후 스킬을 주는 것보다 저렙시부터 스킬을 주는 것이 더 효과적임.
Capped the maximum rate of Unique/Set/Rare/Magic item drops.
유닉, 세트, 레어, 매직 아템 드랍율을 획기적으로 높임.
Lower Resist and Conviction skills now work against immune
monsters (those with 100+ resistance) at 20% effectiveness.
로워레지스트와 컨빅션 스킬은 내성 몹들에게 20%만큼의 효과를 발휘함. 스킬시너지에 의한 1원소 소소의 양산을 감안한다면 100% 이뮨몹에게도 패널티를 주는 것이 당연하겠져...
Cold Mastery and items with the magic property "Lowers Enemy
Resistance" now applies to immune monsters.
콜드 마스터리와 레지를 낮추는 매직 아템도 내성 몹들에게 적용됨.
이제 100%이뮨 몹은 없다는 말이군여 ㅡㅡ;;
Cold Mastery and elemental piercing have been changed to a
constant amount.
콜드 마스터리와 피어싱 공격은 일정만큼의 데미지만 적용됨.
(엘리멘탈피어싱이 뭘 의미하는지 알수가 없슴다 ㅡㅡ;;;)
Improved the existing 7 class-specific Sets by adding and/or
boosting partial and complete Set bonuses. Also added a visual
effect to wearers of these complete Sets.
현재의 7가지 케릭 전용 세트의 보너스를 추가하며, 시각적 효과도 부여함.
Limited the maximum experience gain from The Ancients quest in
Act V to 1 character level.
바바삼돌이에 의한 경험치 획득은 1렙으로 제한됨.
One can no longer enter Town Portals to areas beyond the
"blocking quests" without having completed those quests: e.g.,
Tristram (The Cairn Stones), Valley of the Kings/Seven
Tombs/Duriel's Lair (The Summoner), The Harem/Palace
Basement/Arcane Sanctuary (The Tainted Sun), Durance of Hate
(The Blackened Temple), The Worldstone Keep (The Ancients),
The Secret Cow Level (Terror뭩 End in DII classic or Eve
of Destruction in DII: LoD). NOTE: A player who kills the High
Council (but doesn뭪 use Khalim뭩 Will to smash
the Compelling Orb), may take a Town Portal into the Durance of
Hate.
퀘스트 수행 전에는 다음 퀘스트로 포탈 사용 못함. --ㅋ (버스가 힘들어 지네요.)
NPCs no longer accept lower difficulty quest items to complete
quests in a higher difficulty.
저난이도에서 획득한 아템에 의한 고난이도(나메, 헬) 퀘스트 수행 불가함. 액1의 호라드릭망치라든가 액3의 동상/람에센책 같은거 말임다. ㅡㅡㅋ
Quest items are automatically identified when they drop.
퀘스트 아이템은 자동적으로 확인된 상태로 떨어짐.
Increased the challenge of Mephisto and the Ancients.
메피와 바바삼돌이가 강해짐.
Increased the damage and defense of Andariel, Mephisto, Diablo,
and Baal.
안다리엘, 메피, 디아, 바알의 방어와 공격력이 증가됨.
Gave Mephisto a more powerful Frost Nova, based on his own (not
player뭩) stats.
메피는 프로스트 노바 기술이 추가됨.
Added blocking and resistances to Duriel.
듀리엘은 블럭킹과 레지가 추가됨.
Reduced the levels of all auras used by Unique monsters.
유닉 몬스터에 의한 모든 오로라의 레벨이 감소됨. 솔직히... 유닉몹들의 컨빅, 파낙, 마이트 등은 넘 무서웠슴다 ㅠ.ㅠ
Added more Unique monsters to the open areas of Acts IV and V.
액4,5의 유닉 몹을 추가함.
Life leeching is now determined by each monster type and reduced below 100%.
흡혈은 100%아래로 제한됨. (흡혈 100%면.. --)
Added resistances and blocking to the Unravelers in Act II.
액2 해결자(?)(액2에 나타나는 몹을 말하는듯 함다.)에게 레지와 블럭킹을 추가시킴.
Increased monster hit-points in one player games and reduced the
increase to monster hit-points for each additional player in
multiplayer games.
1인방의 힛트 포인트를 증가 시키고, 여러명이 있을수록 감소시킴.
Boosted the effects of Health and Mana potions.
피와 마나 포션의 효과를 증대시킴.
그래도 과연 힐링포션, 마나포션 쓸 사람이 몇이나 될지? ㅡㅡㅋ
Mana potions are now sold by some shopkeepers.
마나 포션도 살수 있음.
The Antidote potion now gives +50 poison resistance and +10 max
poison resist for 30 seconds.
해독 포션은 50 포레와 10 최대포레를 30초간 제공함.
The Thawing potion now gives +50 cold resistance and +10 max
cold resist for 30 seconds.
던지는 포션(해빙포션을 말하는듯 합니다.)은 50콜레와 10 최대 콜레를 30초간 제공함.
The Stamina potion now gives super stamina recovery for 30
seconds.
스태미나 포션은 30초간 슈퍼 ~ 스태미나 회복을 제공함.
Newly-found magic bows with the properties "Fires Magic Arrows"
or "Fires Explosive Arrows" have these properties at appropriate
skill levels rather than being fixed at level 1.
파이어나 폭발파이어 화살 옵션을 가지 매직 활의 경우 해당 스킬을 1만 주어도 적용됨.
Improved gambling by increasing the chances for Rare, Set, and
Unique items.
겜블시 레어, 세트, 유닉 아템의 확율을 높임.
골드가 아무짝에도 쓸모 없어진 확팩의 폐단(?)을 감안할때... 겜블링은 획기적으로 개선해야 될텐데... 불쟈도 넘들... 알기나 할는지... ㅡ_ㅡ;;;
Improved monster drops by boosting the base item types and by
increasing the chance for Rares.
기본 아템과 레어 아템의 드랍율을 높임.
Increased the chances that dropped items have the magic
properties of Enhanced damage, Life-stealing, Mana-stealing, and
+ to all Resistances.
뎀쥐 증가, 듀얼스틸, 올레지 옵션의 매직 아템 드랍율이 증가됨. ^^
Increased hireling Life/attack rating/defense/level. Also removed
the skill cap from Act III hirelings. (Hireling level at hiring is now
different between DII classic and LoD.)
용병의 라이프와 공격적중율, 방어, 레벨을 증가시킴. 또한 액3에서의
용병 스킬캡(?)이 제거됨.
gap을 잘못쓴듯 함다 ㅡㅡ;;
Increased life regeneration for hirelings.
용병의 라이프 재생력이 증가됨.
Boosted the effect of Health potions upon hirelings.
용병의 포션에 의한 회복 효과가 커짐.
Lowered the cost of resurrection of hirelings.
용병 살리는 비용을 감소시킴.
Increased the 멿eash range?of hirelings.
용병의 아템 착용을 증가시킴. (궁금하네요 ^^)
Improved the Druid뭩 summoned Wolves and Grizzlies.
드루의 소환 늑대와 grizzlies를 개선시킴.
Summonables (except for Revived monsters and pets that don't
attack or defend -- e.g., Vines) now get Defense and Attack
Rating based on their level.
소환할수 있는 것은 소환시 그들의 렙에 따른 방어와 공격적중율을
가진다.
Bone Walls are now friendly to the caster뭩 party -- that
is, not attackable.
본월스킬은 파티 멤버들에게 공격적이지 않다.
Improved Blood Raven's behavior and equipped her with a Rare
bow using Knockback.
블러드 레이븐의 행동을 개선시키고, 넉백 레어 활을 사용함
Guest monsters (those from earlier Acts and lower difficulty
levels) compute their Treasure Class (for item dropping)
appropriately for their new, higher levels.
게스트 몬스터(앞의 액트나 저난이도 레벨로 부터)의 아템 드랍 클래스는 현재의 새로운 높은 레벨로 계산됨.
Increased the Attack Rating bonus for Assassin kick skills.
어쌔신 킥 스킬에 대한 공격적중율 증가시킴.
A player may have up to 15 corpses now. Only the first (oldest)
corpse holding items is saved between games.
15개의 시체가 생길수 있으며, 오직 첫번째 시체만이 아이템을 가지고 있다.
이제 시폭이란 단어는 오로지 네크의 스킬에서나 찾아볼수 있게 되겠군여... ㅡㅡ;;;
In Nightmare and Hell difficulties recovering one뭩 corpse
now restores 75% of the Experience that had been lost at death.
This applies to all of a player뭩 corpses.
나메와 헬에서 시체를 다시 찾으면 잃어버린 경험치의 75%를 찾을수
있음.
멊lock lock?has been eliminated. When a player character
has just blocked an attack, the player cannot block again for a
short period of time, the length of which increases as Blocking
speed increases.
블럭을 하게되면 일정시간 동안은 블럭을 할 수 없음.
Reduced the lag when Lister the Tormentor and his minions are
summoned by Baal.
바알의 소환물에 의한 렉이 감소함.
The levels of The Forgotten Tower are now larger in Nightmare
and Hell difficulties.
나메와 헬의 포가튼 타워의 층이 넓어짐.
Increased the likelihood of dropping Elite items.
엘리트 아템의 드랍율을 높임.
Only a very few Unique items and new "uber" items are now over
level 85. That is, the best items now drop more often.
오직 몇개의 유닉아템과 uber 아템만이 85렙이상이며, 최고의 아템은
더욱 자주 떨어진다. ^0^
Jewels and other modifiers now boost the elemental damage of a
melee weapon.
쥬얼등에 의한 물리 공격 무기의 데미지 증가는 더 높아진다.
(더 높은 원소뎀쥐를 가진 주얼이 등장한다는 말인듯... 아님 말구 ㅡㅡㅋ)
The Buriza뭩 level (not its level requirement) was increased
to 59.
Buriza - 발리인가? - 제한 렙이 59로 증가됨.
Items granting skills bestow a lower skill level to those character
classes who have the skill in their tree.
아템에 의해 부여된 스킬은 저레벨의 스킬에도 부여됨.
Boosted the Cham Rune freeze effect on weapons from +1 to +3.
참룬에 의한 프리즈 효과는 1 ~ 3으로 증가됨.
The Eth Rune뭩 effect is now "-25% to Target AC". (Thus,
4 Eth Runes reduce the target AC to zero).
에드룬의 효과는 " -25% 타겟 디펜스" 임. (4개의 에드룬은 디펜스를
0로 만듬)
The modifier "Ignores Target AC" no longer acts upon
SuperUniques, hirelings, and Act-end bosses. Its lack of effect
upon player characters and unique monsters remains unchanged.
이그노어 타겟 디펜스는 더이상 슈퍼유닉, 용병, 액트보스에게 영향을 미치지 못함.
Changed the Horadric Cube recipe that had used 3 chipped gems
to require 3 standard gems as follows: 3 standard gems + 1
socketed weapon = socketed, magic weapon.
3 일반 보석 ? + 1소켓 무기 = 소켓 뚫린 매직 무기
One may sell items to an NPC without the confirmation dialog by
ctrl-left-clicking on them.
무기를 팔때 컨트롤+왼쪽 클릭으로 판매가능함. 아템을 드래그(옮기는것) 불필요함.
Increased the size of the message log from 32 to 128 lines.
메세지 로그를 32에서 128라인으로 증가시킴.
In the inventory an unidentified Unique item is now shown as its
generic item type.
인벤토리에 있는 미확인 유닉아템도 아템 특유의 모양을 나타냄.
Improved the accuracy of the Mana cost display.
마나 사용량을 정상적으로 수정함.
Added a graphic effect to the Fury and Whirlwind skills.
퓨리와 휠윈드의 그래픽 효과를 추가함.
Improved the second level charge-up graphic effect of the
Assassin뭩 Phoenix Strike.
어쌔신의 2 차지업 피닉스 스트라이크의 그래픽 효과를 개선함.
The TCP/IP Join Game button remembers the last IP address
entered.
TCP/IP 게임 버튼은 마지막 IP주소를 기억하게 됨.
A new chat command ?nopickup?toggles on/off the ability to
automatically pick up items lying on the ground. When off, one
must hold down the Alt key to pick up items.
'/nopickup' on/off 명령에 의해 자동적으로 아템을 줍도록 할 수 있음.
Non-ladder Realm game monsters (except for SuperUniques) are
now at 75% HP (Hell), 85% AC (NM & Hell), and don't ramp AI
speed depending on difficulty.
레더 렐름외의 일반 렐름 게임 몬스터(슈퍼유닉 몹 제외)는 75%
HP(헬), 85% AC(나메&헬)를 가지며, 난이도에 따라 AI 스피드가 증가하지 않음.
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에고 힘드넹 ^^;
첫댓글 수고 하셨네요.^^*
헐~~~ 수고했어요!!! 이제 저랩 아이템 다 모아야 할듯 하군요...
헐~~~ 아자띠 내가 한 말에 발꾼 했군여 ㅡㅡ; 먄해여~ ♡ (--) 엑~
아짜띠~~~~~~~수고혔어요~~~~샬랑샬랑~~~^^*
언레블러 언데드 소환하는 긴머리의 키 큰놈 인것 같은데. 엘리멘탈 피어싱은 드루의 공굴리기나 네크의 본 스피어가 아닐까요???
소환물하고 드루어쌔한테 패널티가 마니적용된거같아영 ㅡ.ㅡ;;
aka 는 아카가 아니고 also known as 다시 말해서 다른 이름으로라는 말인데..