A touchscreen is an input device normally layered on the top of an electronic visual display of an information processing system.
터치스크린은 보통 정보 처리 체계의 전자식 영상 표기 장치의 위에 놓아진 입력 장치이다.
A user can give input or control the information processing system through simple or multi-touch gestures by touching the screen with a special stylus/pen and-or one or more fingers.
사용자는 특별한 스타일러스나 펜 및 손가락으로 화면을 터치함으로써 간단하거나 멀티 터치 손짓을 통해 정보 처리 체계에 입력하거나 조절할 수 있다.
Some touchscreens use an ordinary or specially coated gloves to work while others use a special stylus/pen only.
다른 터치스크린은 오직 특별한 스타일러스나 펜을 사용하는 반면에 몇몇 터치스크린은 평범하거나 특별히 코팅된 글러브를 사용한다.
The user can use the touchscreen to react to what is displayed and to control how it is displayed (for example by zooming the text size).
사용자는 보이는 것에 반응하고 그것이 보이는 방법을 조절하기 위해 (예를 들어 텍스트 크기를 확대함으로써) 터치스크린을 사용할 수 있다.
The touchscreen enables the user to interact directly with what is displayed, rather than using a mouse, touchpad, or any other intermediate device (other than a stylus, which is optional for most modern touchscreens).
터치스크린은 마우스, 터치패드 또는 어떤 다른 중간 장치 (가장 현대적인 터치스크린에 대해 선택적인 스타일러스 외에) 보다 사용자가 보여지는 것과 직접적으로 소통할 수 있게 한다.
Touchscreens are common in devices such as game consoles, personal computers, tablet computers, and smartphones.
터치스크린은 게임기, 개인 컴퓨터, 태블릿 컴퓨터, 그리고 스마트폰과 같은 장치에 흔하다.
They can also be attached to computers or, as terminals, to networks.
그들은 또한 컴퓨터에 단말기로서 부착된다.
They also play a prominent role in the design of digital appliances such as personal digital assistants (PDAs), GPS navigation devices, mobile phones, and video games and some books (E-books).
그들은 또한 개인 정보 단말기 (PDAs), GPS 네비게이션 장비, 휴대 전화, 그리고 비디오 게임과 몇몇 책 (E-books)와 같이 디지털 기기의 디자인에서 중요한 역할을 할 수 있다.
The popularity of smartphones, tablets, and many types of information appliances is driving the demand and acceptance of common touchscreens for portable and functional electronics.
스마트폰, 태블릿 그리고 많은 정보 기기 유형의 인기는 휴대할 수 있고 실용적인 전자 장치를 위한 일반적인 터치스크린의 수요와 수용을 만든다.
Touchscreens are found in the medical field and in heavy industry, as well as for automated teller machines (ATMs), and kiosks such as museum displays or room automation, where keyboard and mouse systems do not allow a suitably intuitive, rapid, or accurate interaction by the user with the display's content.
터치스크린은 현금자동입출금기와 박물관 전시나 방 자동화 같은 키보드와 마우스 시스템이 적절하게 직관적이며 빠르고 정확한 상호작용을 허락하지 않는 키오스크뿐만 아니라 의학 분야와 비중이 큰 산업에서 발견된다.
An automated teller machine or automatic teller machine(ATM, American, Australian, Singaporean, Indian, Maldivian, Hiberno and Sri Lankan English), also known as an automated banking machine (ABM, Canadian English), cash machine, cashpoint, cashline, or colloquially hole in the wall (British and South African English), is an electronic telecommunications device that enables the customers of a financial institution to perform financial transactions, particularly cash withdrawal, without the need for a human cashier, clerk or bank teller.
현금 자동 인출기 (ABM, 캐나다 영어), cash machine, cashpoint, cashline, 또는 회화체로 hole in the wall (영국과 남아프리카 영어)로 알려진 현금자동인출기 (ATM,미국,호주,인도,몰디브,아일랜드,스리랑카 영어)는 금융 기관의 고객이 인간 출납원, 은행원 또는 은행 직원의 필요 없이 금융 거래, 특히 현금인출을 수행할 수 있게 하는 전자통신장치이다.
Each classroom is equipped with a 72-inch electronic blackboard and an electronic teacher’s desk with a built-in personal computer.
각 교실은 72인치의 전자 칠판과 개인 컴퓨터를 넣은 전자 교사 책상이 갖춰져 있다.
Prezi is a cloud-based (SaaS) presentation software and storytelling tool for presenting ideas on a virtual canvas.[1][2][3][4][5]
프레지는 가상 캔버스에 생각을 나타내기 위한 클라우드에 기초한 (Saas) 발표 소프트웨어이자 스토리텔링 도구이다.
The product employs a zooming user interface (ZUI), which allows users to zoom in and out of their presentation media, and allows users to display and navigate through information within a 2.5D or parallax 3D space on the Z-axis.
그 제품은 사용자가 그들의 발표 매체를 확대하고 축소하도록 하고 사용자가 2.5D 또는 Z축 위 3D 공간의 정보를 통해 나타내고 조종할 수 있도록 하는 사용자 인터페이스를 사용한다.
Prezi was officially established in 2009 by co-founders Adam Somlai-Fischer, Peter Halacsy and Peter Arvai.
프레지는 공식적으로 2009년에 공동 설립자 Adam somlai-Fischer와 Peter Halacsy와 Peter Arvai에 의해 설립되었다.