Astana is the first capital being built in the 21st century and it perfectly represents where the world is headed. It is truly one man’s vision: Nursultan Nazarbayev, the president of Kazakhstan (yes Borat’s country, I know). Backed by billions of petrodollars, the city is being built from scratch in a remote and deserted area of the Asian steppes. The result is astonishing: a futuristic occult capital, embracing the New World Order while celebrating the most ancient religion known to man: Sun Worship. The city is still a huge construction site, but the buildings that are already completed already sum up Nazarbayev’s occult vision.
아스타나는 21세기에 지어지고 있는 최초의 수도로써, 지금 세계가 어디로 향하는지를 완벽하게 대변하고 있다. 도시는 완전히 한 사람의 이상을 담고있다.그건 바로 카자흐스탄의 대통령인 '누르술탄 나자르바예브'의 것이다. 수십억의 오일달러의 지원에 힘입어,도시는 중앙아시아의 초원지대의, 도시와는 소원되고 황량했던 지역에서 건설되고 있다. 그 결과는 놀라운 것이다. 미래주의적인 신비(=오컬트,비술,마술,흑마술)의 수도로서, 인간에게 알려진 가장 오래된 종교인 태양숭배를 찬양하면서, '신세계질서 '를 포용하고 있다. 도시는 아직 거대한 건축현장이다. 하지만 이미 완공된 건물들은 나자르바예브 대통령의 오컬트적 이상을 잘 담아내고 있다.
<엘리트들과 함께 하고 있는 나자르바예브 대통령>
(Dick Cheney and Nursultan Nazarbayev)
(Bill Clinton and Nursultan Nazarbayev)
(Tony Blair and Nursultan Nazarbayev)
(George H.W. Bush and Nursultan Nazarbayev)
( Nursultan Nazarbayev and Pope John Paul ii)
인용: http://www.youtube.com/watch?v=G_fDx2bHUKs&feature=related
세계정부 수도 아스타나와 세계단일화폐제안
The Pyramid of Peace
평화의 피라미드
Conceived by Britain’s most prolific architect, Lord Norman Forster, this giant pyramid is an odd presence in the middle of the Asian Steppes. The building is dedicated to “the renunciation of violence” and “to bring together the world’s religions”. Norman Foster has said that the building has no recognizable religious symbols to permit the harmonious reunification of confessions. In reality, the pyramid is a temple for the occultist’s only TRUE religion: Sun worship. A journey inside this building is a truly symbolic one. It represents each human’s path to illumination. Let’s take the tour.
영국의 가장 왕성한 건축가인 '노만 포스터'에 의해 설계된, 이 거대한 피라미드는 중앙아시아 대초원지대의 한가운데 서 있는 낯선 건축물이다. 건물은 '폭력의 거부'와 '세계종교들을 하나로'라는 이상에 헌신하고 있다. 노만 포스터는,"건물은 조화로운 종교적 신념들의 통일을 위해서, 어떠한 특정 종교의 상징도 허용하지 않고 있다."라고 말한다. 하지만 실제로는, 피라미드야말로 오컬티스트들이 자신들의 유일하고,진정한 종교를 표현하는 하나의 사원이다. 태양숭배말이다.
건물 내부로의 여행은 그야말로 상징적인 것이다. 그 여행은 각각의 인간들의 광명(illlumination)에로의 여정이다.
The Pyramidal Shape 피라미드모양은 무엇을 의미하나?
“The initiates accepted the pyramid form as the ideal symbol of both the secret doctrine and those institutions established for its dissemination”
조직의 입회자들은 피라미드모양을, '신비적 교리'와 '그 교리들의 전파를 돕는 기관들'에 대한 이상주의적인 상징으로 받아들이고 있다 - 멘리 피. 홀 -
-Manly P. Hall, Secret Teachings of All Ages
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- Novus Ordo Seclorum = New Order for the Ages
As Manly P. Hall stated, the pyramid is the ultimate symbol representing the mysteries of ancient civilizations. Sublime in their simplicity, divine in their proportions, they embody both the divine knowledge owned by the illuminated and the bewilderment of the masses.
멘리 피. 홀이 말한바와 같이, 피라미드는 고대문명의 신비들을 대표하는 궁극적 상징이다. 단순성이라는 점에 있어 승화적이고, 비율이라는 점에 있어선 성스럽기까지 하다, 그것들은 광명된자들이 소유한 신성한 지식을 구현하는 반면, 나머지 무지한 대중들의 혼란을 구현하고 있다.
Today’s elite, initiated to the occult, are the heirs of this ancient wisdom and use the pyramid as a symbol of power in the modern world. The illuminated/floating/missing capstone represents the divine principle present in the universe as well in each human being. Another symbolic meaning attributed to the missing capstone is the unfinished nature of the New World Order. It is said that the capstone of the Great Pyramid will be reinstated when this age old project will become reality. Here are other pyramids appearing across the world, representing the elites power over the masses. ( 아래는 전세계에서 보여지는 다른 피라미드들이다.이것들은 엘리트지배계급의 대중위의 군림하는 힘을 표현하고 있다. )
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- Memphis Arena
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- Luxor Hotel, Las Vegas
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- Raffles Hotel, Dubai
( 참고 : 평양시 유경호텔)
The Opera House (Basement)
평화의 피라미드 내부; 지하에 오페라 하우스
When entering the pyramid at ground level, the interior is dark and cavernous. The basement houses Astana’s opera house, where the unsuspecting mass gets entertained.
지하에서 피라미드를 들어가면, 내부는 어둡고, 움푹들어가져 있다. 지하건물은 아스타나의 오페라 하우스이다.그리고 그곳은 의심치 않는, 순진한 대중들이 유흥을 즐기는 곳이다.
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- Underground Opera House
Despite the darkness, a huge image of the sun occupies almost all of the ceiling.
어두움에도 불구하고, 거대한 태양의 형상이 천장전체를 차지하고 있다.
The Midsection
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- Around the Sun Table
Right on top of the opera house is the central space of the pyramid. It acts as the meeting room for conferences reuniting religious leaders of the world. Take a minute and soak up the symbolism here. You have religious leaders from around the world sitting around a huge figure of the sun, discussing how to reconcile their differences for the coming New Age. The symbolism is blatant: all these theologies are simply outgrowth of the original object of worship: the Sun.
This space is much more luminous than the opera house, representing the progress towards illumination. The sun image in the middle of the round table is exactly on top of the sun of the opera house. So while the general population is being entertained in the darkness of the material world, the illuminated, sitting right on top of them, are contemplating how to reach godliness.
피라미드의 중앙공간은 오페라하우스의 바로 위에 위치하고 있다. 이곳은 전세계의 종교지도자들의 통일을 주제하는 회의가 개최되는 만남의 공간이다. 잠시 둘러보며,이곳 상징들을 음미해 보자. 전세계의 종교지도자들이 거대한 태양모양주위에서 다가올 뉴에이지 시대에 어떻게 종교적 화해를 모색할까를 토론하며 둘러앉아있다. 상징은 전혀 꺼림낌없이 그것을 드러내고 있다. 모든 신학적 미사여구는, 단지 원래의 '숭배 대상'에 대한 파생물에 불과하다.그 대상은 바로 태양.
이 공간은 오페라하우스보다 훨씬 휘황찬란하다.그것은 광명을 향한 단계적 진보를 표현하고 있다.
원탁테이블 가운데의 태양형상은, 아래의 오페라하우스의 태양이미지 바로 위에 위치하게 된다. 물질세계의 어둠가운데서 일반대중들이 오락을 즐기고 있는 반면에, 광명된 자들 즉, 그들 바로 윗 공간에서 그들은 어떻게 신성(godliness)에 이를지를 사색하고 있는 것이다.
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- Contemplating Godliness
신성을 사색하기
If you read other articles on this site, you might be aware of the objectives of the New World Order. One of them is the replacement of all religions by a form of neo-paganism. This is what those meetings are for. The city of Astana is truly a city of the New World Order.
The Apex
The apex is litterally heavenly. It is round, totally windowed and bathing in glorious sunlight. Images of white doves are embedded in the windows, representing peace, which will result in the unification of the world governments and religions in the New World Order. The apex is the ultimate representation of the achievement of illumination, on an individual and on the worldly level.
건물 꼭대기는 그야말로 천국같다. 그곳은 둥글고,주위가 완전히 유리로 덮여있고,태양빛이 사방에서 들어온다. 평화를 상징하는 비둘기 형상이 유리에 새겨져 있다. 그리고, 그 평화는 세계정부들의 통일과 신세계질서에서의, 모든 종교들의 통일을 불러올 것이다. 꼭지점은 광명에의 개인적 또는 전 세계적인 궁극적 완성을 상징한다.
Look at the ceiling of the apex: 꼭대기 천장을 보라
The solar deity is shining upon the illuminated. Beautiful.
The pyramid’s divisions (the lower dark opera house, the middle conference room and the godly apex) embody the Pythagorean vision of the world. Pythagoras’ teachings are thouroughly studied in today’s occult societies.
태양신이 광명된자들에게 광선을 비취고 있다. 아름답지 않는가?
피라미드의 구획(=구분) (지하에 어두운 오페라하우스, 중앙에 회의장 그리고 신성한 꼭대기) 은 피타고라스의 세상에 대한 그의 이상을 구현한 것이다. 피타고라스의 가르침은, 오늘날 오컬트 비밀결사조직에서 철저하게 연구되고 있다.
Pythagoras divided the universe into three parts, which he called the Supreme World, the Superior World, and the Inferior World.
피타고라스는 우주를 세 구분하였다. 그 구분은 지존(=최상)의 세계,우수의 세계,그리고 열등의 세계이다.
The highest, or Supreme World, was a subtle, interpenetrative spiritual essence pervading all things and therefore the true plane of the Supreme Deity itself, the Deity being in every sense omnipresent, omniactive, omnipotent, and omniscient. Both of the lower worlds existed within the nature of this supreme sphere.
The Superior World was the home of the immortals. It was also the dwelling place of the archetypes, or the seals; their natures in no manner partook of the material of earthiness, but they, casting their shadows upon the deep (the Inferior World), were cognizable only through their shadow. The third, or Inferior World, was the home of those creatures who partook of material substance or were engaged in labor with or upon material substance. Hence, this sphere was the home of (…) mankind and the lower kingdoms, those temporarily of the earth but capable of rising above that sphere by reason and philosophy.
-Ibid
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- The three sections of the Pyramid
피라미드의 세 구획
In other words, this pyramid, much more than being a tourist attraction, is a representation of the philosophy of the initiates. As Dan Cruikshanks rather cryptically said in his documentary, it is a “representation of the power to come”.
달리 표현하면, 이 피라미드는 단순히 관광명소가 아니라, 비밀결사조직 입회자들의 철학을 대변하는 것이다. 마치 댄 크룩생크스가 수수께기같이 다음과 같이 말하는 것처럼 말이다. " 피라미드는 다가올 권력을 상징한다."
Bayterek
베이테렉
Also designed by the distinguished British architect Sir Norman Foster, the monument is meant to embody a folktale about a mythical tree of life and a magic bird of happiness. The bird, named Samruk, had laid its egg in the crevice between two branches of a poplar tree. The egg – the golden globe at the top of the monument – represents, once again, the Sun, the Supreme Deity.
This “tree of life”, represents the channel through wich spirits go to leave the material world and join the divine world. This concept is a recurrant in most (if not all) esoteric societies.
영국의 건축가 노만 포스터에 의해 역시 설계된, 이 기념비는 신화적인 생명나무와 행복의 마법새을 구현하기 위해 지어졌다
앗! 영화 토탈리콜에서 봤는데?!
Inside the Golden Globe
타워꼭대기의 황금구체내부
The Total Recall Thing
Visitors can go at the top of the tower and get a wonderful view of Nazarbayev’s city. There are also some strange items to look at.
Inside the globe we find this enigmatic “thing”. It’s a golden triangle with president Nazarbayev’s handprint in it. Why? I honestly don’t know. All I can say is that it looks like something out of the movie Total Recall.
황금구체안에는 다음과 같은 불가사의한 것을 발견할 수 있다. 대통령자신의 손자국을 갖고 있는 황금 삼각형이다. 왜 일까? 솔직히 잘 모르겠다. 단지 말할 수 있는 것은, 영화 토탈리콜에서 나온 것과 닮았다는 것이다.
Bata Composition
It is a globe signed by representatives from seventeen religious denominations. Yes, once again, talking about uniting all religions into one for the NWO and all of that.
세계 17개 종교교파지도자들의 싸인이 새겨진 지구. 그렇다.다시 한 번,신세계질서를 향한 단일종교와 모든 것을 얘기하고 있다
Masonic Pillars
메이슨의 양 기둥
Two pillars and one in between, further away. Is there a chance that this may be Masonic symbolism?
떨어진 양 기둥과 가운데 하나. 이것도 메이슨의 상징일까?
Yes, the twin golden pillars represent the two pillars of Masonry named Boaz and Jachin. I won’t go into the whole symbolism behind those pillars, but we can probably assume that Nazarbayev is a “Free and Accepted Mason”.
그렇다. 쌍둥이 황금 기둥은 메이슨의 양 기둥으로써, 보아즈와 야친이라 불린다.(역주:프리메이슨의 중요개념인 Duality상징) 이 기둥의 상징적 의미에 대해선 설명하지 않겠다. 하지만 카자흐스탄 대통령 나자르바예브는 분명 프리메이슨임을 어렵지않게 짐작할 수 있다.
Presidential Palace
대통령궁
Placed in a commanding position in the city, the Presidential Palace sits at the end of a ceremonial route which starts with the Bayterek tower. A big fat dome sits on top of the palace, representing the female principle, in opposition to the phallic Bayterek tower – the male principle. This layout is present in almost all important cities, including Washington DC and Paris.
대통령궁은 도시에서 경치가 장관인 곳에 위치하는데, 베이테렉 타워가 시작하는 의식적구역의 끝자리에 위치하고 있다. 대통령궁 상부는 여성성을 상징하는 둥근 원형돔이고,그 반대편에 마주대하고 있는 것이 남성성을 상징하는 베이테렉 타워이다. 이러한 배치는 워싱턴 디씨와 파리를 포함한 거의 모든 중요도시에서 볼 수 있다.
( 참고: St. Peter's square, Vatican )
Khan Shatyry Entertainment Center (The World’s Biggest Tent)
This unfinished odditiy is designed, once again, by Sir Norman Foster (he basically designed the whole city). Underneath the tent, an area larger than 10 football stadiums, will be an urban-scale internal park, shopping and entertainment venue with squares and cobbled streets, a boating river, shopping centre, minigolf and indoor beach resort. It has been said that this structure is made to look like a tabernacle, on par with the Temple of Solomon.
These portable places of worship, composed of tents, were used by Jews during biblical times. Initiates attribute to these ancient settlements an esoteric meaning.
Coming Soon in Astana
Astana is still under heavy construction, but there are some truly amazing projects in the works. Here are some of them.
Central Markets
Designed by our good friend Norman Foster.
Crazy Towers (not the official name)
All-Seeing Eye Stadium (not the offical name)
To Conclude
As members of the world elite are fulfilling the conditions required to unite the world into a single government, they are scattering all over the world symbols of their power. The fact that the general population have no idea what those structures represent is exactly the reason why their plans go forward unquestioned and unnoticed. But those plans have been here for ages now. Manley P. Hall wrote in 1918:
“When the mob governs, man is ruled by ignorance; when the church governs, he is ruled by superstition; and when the state governs, he is ruled by fear. Before men can live together in harmony and understanding, ignorance must be transmuted into wisdom, superstition into an illuminated faith, and fear into love“
Mob is equal to democracy, church is equal to religion and state is equal to countries. In other words, before men can live in harmony, we have to abolish democracy (because the mass is too dumb), religions (because they are superstitions) and states (because we need one world government). He continues:
“The perfect government of the earth must be patterned eventually after that divine government by which the universe is ordered. In that day when perfect order is reestablished, with peace universal and good triumphant, men will no longer seek for happiness, for they shal find it welling up within themselves”
Sound good doesn’t it? Only one catch. When this will happen, most of the world population will be dead. On that note, have a nice day.
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A slideshow about Astana:
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* 참고 : 아스타나,카자흐스탄 고분 출토 유적과 고대문명
(아스타나 출토고분의 '복희여와'도)
(복희 여와상 기둥부분)
( 제카리야 시친이 이야기하는, 수메르 문명; DNA상징 )
첫댓글 맨 아래 세번째에 복희여와도 상이 있습니다
프리메이슨 ! 열심히 일 하는군요 여와가 여호와라고 알면 됩니다 이 와 대립세력이 고불교 인 제석불교인데 최남석 혼자 하고 있습니다
현 시점에서 전세계 종합정부의 신설계획보다는, 재난의 대비와 구호물자의 비축이 선행되어야 하는 것이 아닌가? 생각이 듭니다. 현재도 UN과 같은 국제기구가 존재합니다. 재난을 틈타 신흥세력으로 부상하길 꿈꾸기보다는 민중과 백성의 입장에서 그들을 보호할 수 있는 적극적 개념의 대비책의 수립이 필요하다고 보며, 그 이후의 질서는 그 이후에 찾아보아도 충분하리라 사료됩니다.
흔히, 재난을 중심으로 패권다툼이 주가 되는데, 과거의 역사를 통해서 보면, 재난의 발생지역과 발생 범위 및 발생 정도에 따라서 패권의 흐름은 자연스러운 전세계 합의에 의해서 한 곳에서 다른 곳으로 또는 그대로 그 세력이 그대로 유지되기도 하였습니다. 현재 미국이 전세계 중심국의 위치에 있기 된 계기도 역시 그것이 아니었나요? 이것은 전세계 합의로 봐야된다고 봅니다. 과거로부터 계속 그렇게 했기 때문이지요...^^...
2012년이면 한국과 미국에서 다음 대선이 열리는데, 왠지 이 번에는 후보로 출마를 해서는 안될 것 같습니다. 재난의 시기는 피해서 그 다음으로 맞추어야 하는 것이 아닌지... 과거로보면 재난의 발생한 지역에서는 책임을 항상 왕에게만 전도하는 풍습이 있었습니다. 사실, 왕이 그것을 관찰할 능력이 되지 않는데, 책임의 소재는 왕에게 물었다는 것입니다. 그러니, 왕은 항상 밤하늘의 별을 봐야 했겠죠... 왕이 가장 무서워 했던 것은 다름아닌 별똥별이었을 것이라는 예감입니다만...
"태양숭배"와 "신세계질서"라는 낱말이 나오는군요... 오래전에 제가 어떤 책에서 보았던, 세계(통일)정부와 세계(통일)종교의 대두를 예언한 이야기가 생각납니다.
앞으로 다시 "제정일치"(祭政一致)의 시대로 회귀하는 것인가요?
박용숙 씨의 책 <샤먼제국>을 살펴보면, 고대의 "태양숭배" 사상을 알 수 있는데요... 이른바 "프리메이슨/일루미나티"와 무슨 관계가 있을까요?
그림들을 보니 프리메이슨 월종씨 후예들이 일종씨 문화를 완전히 접수 했다고 판단 한 거 같습니다 원래 그들은 月 이었는데 이제는 日도 포용하여 日의 문화를 자기들 입맛대로 왜곡 하고 있습니다 / 한반도에서는 고불교를 현대불교로 바꾸어 개신교화 하는데 어느 정도 성공 한 거 같습니다 위의 내용들은 이와 관련 된 징후들입니다
선생님께서도 프리메이슨에 대해서 관심이 많으시군요. 대조연에도 프리메이슨 관련 게시판이 신설됐으면 좋겠습니다.
그런데 月과 日에 대해서 설명 부탁드리겠습니다
Free-Mason => 자유로운 석공들이라고 해석을 하고 싶네요... 석공은 원래 왕에게 예속되어 왕의 지시에 따라 건축을 시해했는데, 어찌하여 자유롭게되서 석공들의 합의로 멋드러진 건축물과 도시를 만들어 놓으니까, 괜찮은 사람들이 모여들어 새로운 국가를 만들었다라고 설명할 수 있을 것 같습니다. 제 설명이 맞을 겁니다.
일종의 도시설계와 국가의 개념이 만들어지게 되었을 것입니다. 그리하여, 그들에게는 도시통제와 국가통제의 노하우가 있을 것 같구요... 그러나, 이것은 아날로그 시대의 최걸작이죠. 현재는 디지털유목의 시대로 도시와 국가를 넘어서 커뮤니케이션이 가능합니다. 즉, 새로운 패러다임이 대두되고 있지만, 이들 석공들의 후예들은 아직도 과거의 방법을 고수하여 marketing을 하고 있네요...자유민주주의는 참 좋죠. 멋지게 만들어 홍보하면 멋진 사람들이 모여드니...
프리메이슨 은 하이고 일미내티는 상입니다 그러나ㅡ원래는 프리메이슨 밗에 없었지요 그 조상님들은 솔로몬의 신전을 지은 사람들이고 촤초의 조상들은 여호와로 부터 미분 적분을 배웠습니다 그리고 그들은 중앙아시아로 부터 서쪽으로 간 수밀이 이며 유태인 입니다 프리메이슨 중에 주술사 들로 일루미내티를 구성 하여 프리메이슨의 두뇌 가 된 것이고 그 들은 모든 이념이나 종교를 생산하는자 들 입니다
그림에서 두 기둥 중 E는 태양 이고 w는 달 입니다 가운데 피라미드위에 눈하나는 범천(화천교) 불사만(브라흐만) 입니다 피라미드 위에 있는 범천을 최고신으로 하여 동서양의 종교는 통제를 받아야 한다는 의지를 읽을 수 있습니다
Mason들이 탈출을 시도하게 된 계기는 그들이 본래 궁궐을 짓는 역할을 했기 때문일 것입니다. 그러나, 그로인해 궁궐의 구조를 너무 잘므로 후일의 우환을 대비하기 위해서 궁궐을 세운 인부들을 모두 죽이는 악습이 존재했을 것이죠. 그리하여, 궁궐을 너무나 아름답게 지은 석공들이 탈출하여 가장 왕을 증오하게 되었다고 하는 일화가 있습니다. 아이러니하죠... 이상한 왕들에 의해 서로의 오해가 깊어지게 되었던 것 같습니다.
메이슨 길드가 있었는데 이들은 원래 여와로 부터 프리를 보장 받은자 들 입니다 구약 레위기 인가 ? 거기서 읽은거로 기억 합니다
무신도(巫神圖)를 살펴보면, 삼지창(三枝槍)은 해(日)를 상징하며 언월도(偃月刀)는 달(月)을 상징한다고 합니다.
특히, 장검(長劍)은 "샤먼의 신분"을 나타낸다고 합니다.
[참고=http://cafe.naver.com/sodo96/41]
두 인물의 머리 위에 각각 달(月)과 해(日)를 그려넣은 무신도(巫神圖)도 있습니다.
[참고=http://cafe.daum.net/cjstkdehdwk12/HncT/224?docid=14vdO|HncT|224|20081006123422]
이러한 무신도(巫神圖)에는 "고대의 샤먼 사상"이 반영된 것은 아닐까요???
해(日)와 달(月)이 두 기둥으로 표현된 것이라면... 삼지창(三枝槍)과 언월도(偃月刀)의 이미지라고 볼 수 있을까요??? 일맥상통(一脈相通)하는 게 아닐까요???
무신도(巫神圖)에 나오는 삼지창(三枝槍), 언월도(偃月刀), 장검(長劍)이라는 세 가지 물건이 무언가를 상징한다고 보이는데요...
이것들이 위 본문의 그림 자료에서는 "세 기둥"으로 표현되었고요...
가운데 기둥 위에 보이는 "하나의 눈"은 결국 "최고의 샤먼"을 상징하는 것은 아닐까요???
어느 시기이었는지 잘 모르겠지만, 이성계 조선 왕가에서도 고대 유태인들이 숭배하였던 "성궤"(아크)를 찾으려고 시도하였다는 이야기를 어디선가 본 적이 있습니다.
그 "성궤"(아크)는 고대에 어디론가 사라졌다고 합니다.
사라진 "성궤"(아크)를 찾으려는 탐험은 "인디아나 존스"라는 영화를 보신 분이라면 잘 아실 겁니다.
프리메이슨들은 자신들의 계획과 그 과정을 영화로 남겨둔다고 합니다. 007 시리즈, 인디애나 존스등이 대표적이죠 인디애나 최후의성배를 학생때 보고 무엇인지 모를 흥분과 생각을 하게 만들더군요. 조선왕가가 성배를 찾으려고 했다면 분명히 예수는 실존인물이 맞는것 같습니다
사라진 "성궤"(아크)는 일명 "언약궤"라고 합니다. <인디아나 존스> 제1탄은 미국에서 <Indiana Jones And The Raiders Of The Lost Ark>라고 이름을 붙였습니다.
한국에서는 그 영화를 "레이더스"(Raiders Of The Lost Ark)라고 명칭하였습니다.
그 후속 작품인 <인디아나 존스> 제4탄 "크리스탈 해골의 왕국"(Indiana Jones And The Kingdom Of The Crystal Skull)이라는 영화 속에서는 매우 짧은 시간 동안에 "성궤"(아크) 곧 "언약궤"의 모습이 살짝 드러났습니다.
"성궤"(아크) 곧 "언약궤" 안에는 일반적으로 십계명 돌판, 만나를 담은 항아리, 아론의 싹난 지팡이가 들어 있었다고 알려져 있습니다.
다만, 십계명 돌판만 들어 있었다고 주장하는 학자도 있습니다. 다시 말하면... 아론의 지팡이는 언약궤 앞에, 만나 항아리는 여호와 앞에 두었다고 합니다.
단정할 수는 없지만, 고대 유태인들이 광야에서 생활하면서 십계명 돌판 이외에 나머지 두 가지도 함께 넣어서 언약궤를 메고 다녔을지도 모른다고 합니다.
"아론의 지팡이"는 이른바 "샤먼의 지팡이"라고 보입니다.
참고로, 장검(長劍)과 비슷한 환두대도(環頭大刀)는 "고대 샤먼들의 지팡이"라고 해석하는 연구자도 있습니다.