13. I Thessalonians [θèsəlóuniənz 세서로우니언즈] : 데살로니가전서
* sources : “Good News Translation English Bible Overview” (GNT영어성경 개요)
(Korean Translation : Lee Chang-bok)
*** 요약 1
1) I Thessalonians Introduction (GNT Bible) : 데살로니가전서 소개
Thessalonica was the capital city of the Roman province of Macedonia. Paul established a church there after he left Philippi. Soon, however, there was opposition from Jews who were jealous of Paul's success in preaching the Christian message among the non-Jews who had become interested in Judaism. Paul was forced to leave Thessalonica and go on to Berea. Later on, after he reached Corinth, Paul received a personal report from his companion and fellow worker Timothy about the situation in the church at Thessalonica.
데살로니가는 로마의 마케도니아 지방의 중심지였습니다. 바울은 빌립보를 떠난 후 그곳에 교회를 세웠습니다. 그러나 얼마 지나지 않아 유대교에 관심을 갖게 된 비유대인들 사이에서 바울의 기독교 메시지 전파 성공을 질투하는 유대인들의 반대가 있었습니다. 바울은 데살로니가를 떠나 베레아로 가야했습니다. 나중에 고린도에 도착한 후 바울은 그의 동반자이자 동역자인 디모데로부터 데살로니가 교회의 상황에 대한 개인적인 보고를 받았습니다.
Paul's First Letter to the Thessalonians was then written to encourage and reassure the Christians there. He gives thanks for the news about their faith and love; he reminds them of the kind of life he had lived while he was with them, and then answers questions that had arisen in the church about the return of Christ: Could a believer who died before Christ's return still share in the eternal life that his return will bring? And when will Christ come again? Paul takes this occasion to tell them to go on working quietly while waiting in hope for Christ's return.
그리고 데살로니가전서는 그곳의 기독교인들을 격려하고 안심시키기 위해 쓰이어졌습니다. 그는 그들의 믿음과 사랑에 대한 소식에 감사합니다. 그는 그들과 함께 있을 때 살았던 삶을 상기시키고, 그리스도의 재림에 대해 교회에서 제기된 질문 즉 "그리스도가 재림하기 전에 죽은 성도도 그의 재림이 가져다 줄 영생을 여전히 공유할 수 있을까요? 그리고 그리스도는 언제 재림하실까요?"라는 질문에 대답합니다. 바울은 이 기회를 이용하여 그들에게 그리스도의 재림을 바라며 조용히 쉬지 말고 일하라고 이릅니다.
2) Outline of Contents : 내용 개요
Introduction (1.1) : 소개 (1.1)
Gratitude and praise (1.2—3.13) : 감사와 찬양 (1.2-3.13)
Exhortation to Christian conduct (4.1-12) : 그리스도인 행위에 대한 권면 (4.1-12)
Instructions about the coming of Christ (4.13—5.11) : 그리스도의 재림에 대한 지침 (4.13 ~ 5.11)
Final exhortations (5.12-22) : 최종 권면 (5.12-22)
Conclusion (5.23-28) : 결론 (5.23-28)림
*** 요약 2
1) Summary
Summary of the Book of 1 Thessalonians
This summary of the book of 1 Thessalonians provides information about the title, author(s), date of writing, chronology, theme, theology, outline, a brief overview, and the chapters of the Book of 1 Thessalonians.
1) 요약
데살로니가전서 요약
데살로니가전서 요약본은 데살로니가전서의 제목, 저자, 저술 날짜, 연대기, 주제, 신학, 개요, 간략한 개요 및 각 장에 대한 정보를 제공합니다.
2) Background of the Thessalonian Letters
It is helpful to trace the locations of Paul and his companions that relate to the Thessalonian correspondence. The travels were as follows:
2) 데살로니가 서신의 배경
데살로니가 서신과 관련된 바울과 그의 동료들의 활동영역을 추적하는 것이 도움이 됩니다. 여정은 다음과 같았습니다.
3) Author, Date and Place of Writing
Both external and internal evidence (see 1:1; 2:18) support the view that Paul wrote 1 Thessalonians (from Corinth; see note on 3:1-2). Early church writers are agreed on the matter, with testimonies beginning as early as a.d. 140 (***Marcion). Paul's known characteristics are apparent in the letter (3:1-2,8-11 compared with Ac 15:36; 2Co 11:28). Historical allusions in the book fit Paul's life as recounted in Acts and in his own letters (2:14-16 compared with Ac 17:5-10; 3:6 compared with Ac 17:16). In the face of such evidence, few have ever rejected authorship by Paul.
It is generally dated c. a.d. 51. Weighty support for this date was found in an inscription discovered at Delphi, Greece (see map No. 13 at the end of this study Bible), that dates Gallio's proconsulship to c. 51-52 and thus places Paul at Corinth at the same time (see Ac 18:12-17 and note on 18:12; see also chart, p. 1673). Except for the possibility of an early date for Galatians (48-49?), 1 Thessalonians is Paul's earliest canonical letter.
3) 저자, 작성 날짜 및 장소
외적 증거와 내적 증거(참조 1:1; 2:18)는 바울이 데살로니가전서(고린도에서; 3:1~2에 대한 주해 참조)를 썼다는 견해를 지지합니다. 초기 교회 저술가들은 이 문제에 대해 의견이 일치했으며, 간증은 일찍이 주후 140년에(마르시온) 시작되었습니다. 바울의 알려진 특성은 편지에서 명백합니다(행 15:36; 고후 11:28과 비교하여 3:1-2,8-11). 이 책의 역사적 암시는 사도행전과 자신의 편지에 기록된 바울의 삶과 일치합니다(행 17:5-10과 비교한 2:14-16; 행 17:16과 비교한 3:6). 그러한 증거 앞에서 바울이 저자임을 거부한 사람은 거의 없습니다.
일반적으로 연대는 기원 후 51년경으로 추정하고 있습니다. 이 연대에 대한 강력한 증거는 그리스 델포이에서 발견된 비문에서 찾아볼수 있습니다(본 연구 성경 끝에 있는 지도 번호 13 참조). 갈리오는 51-52년경에 집정관으로 있었는데, 따라서 같은 시기에 고린도에 바울을 배치합니다(행 18:12-17 및 18:12에 대한 설명 참조; 또한 차트, 1673면 참조). 갈라디아서(48-49?)의 초기 저작 연대 가능성을 제외하면 데살로니가전서는 바울의 가장 초기 정경 서한이라고 할 수 있습니다.
*** 시노페의 마르키온 Marcion [ma:rʃiən]
1. (Marcion of Sinope, Greek: Μαρκίων, 약 85년 ~ 약 160년)은 초기 기독교의 신학자로서 스스로 사도 바울의 후계자로 여겼다. 그는 구약성경의 하느님(God, 신)은 신약성경의 하느님과 다르다고 주장하였다. 그는 구약성경의 하느님은 폭력과 보복의 신이지만, 예수 그리스도가 말하는 하느님은 사랑과 정의의 신이라고 주장하였다. 이에 따라 마르키온은 신약성경을 구약성경과 분리할 것을 역설하였다. 또한 성만찬을 집전하면서 면병과 포도주를 면병과 물로 대체할 정도로 그리스도의 인성을 인정하지 않았는데, 이러한 그의 그리스도론은 그 가현설(도케티즘)로 발전한다. 복음서 중에서 구약의 하느님과 관련된 부분들을 삭제하였으며, 신학적으로 그노시스주의(Gnosticism, 영지주의; 나스티시즘이란 영어식으로 발음하지 않고 그리스식 발음을 따른다)으로부터 부분적으로 영향을 받은 것으로 이야기되고 있다. 마르키온은 그의 냉철한 비판 자세 때문에 교회로부터 이단으로 간주되어 후에 마르키온의 신학을 따르는 교회가 확산됨에 따라 많은 교부들로부터 비판을 받았으며, 정통파 기독교 교회는 마르키온주의에 대항하여 예수 그리스도의 하느님은 구약성경의 하느님인 야훼와 동일한 신이라는 데 일치를 이루었다.
2. 마르키온 - 나무위키
시노페의 마르키온(Marcion of Sinope; c. 85 – c. 160)은 초기 기독교의 이단 신학자이다. 말시온, 마르치온이라고 표기하기도 한다. 아나톨리아 출신으로 2세기 초에 로마에서 이단 교리를 설파하다 파문당하고 독자적인 이단교파인 마르키온파를 세웠다.
출생 : 약 85년, 로마 제국 시노페
사망 : 약 160년(향년 75세?), 로마 제국 아나톨리아
국적 : 로마 제국
4) Thessalonica: The City and the Church
Thessalonica was a bustling seaport city at the head of the Thermaic Gulf (see map, p. 2280). It was an important communication and trade center, located at the junction of ***the great Egnatian Way and the road leading north to the Danube. It was the largest city in Macedonia and was also the capital of its province.
The background of the Thessalonian church is found in Ac 17:1-9. Since Paul began his ministry there in the Jewish synagogue, it is reasonable to assume that the new church included some Jews. However, 1:9-10; Ac 17:4 seem to indicate that the church was largely Gentile in membership.
4) 데살로니가: 도시와 교회
데살로니가는 더마익 만의 윗부분에 있는 분주한 항구 도시였습니다(지도, 2280쪽 참조). 그것은 중요한 통신 및 무역 중심지였으며 에그나티아 가도街道와 북쪽으로 다뉴로 이어지는 도로의 교차점에 위치해 있습니다. 마케도니아에서 가장 큰 도시이자 주도였습니다.
데살로니가 교회의 배경은 행 17장 1-9절에 나옵니다. 바울이 그곳 유대 회당에서 사역을 시작했기 때문에 새 교회에 일부 유대인이 포함되었다고 가정하는 것이 합리적입니다. 그러나 1:9-10; 행 17:4은 교회의 회원이 대체로 이방인임을 나타내는 것 같습니다.
***the great Egnatian Way : [그리스] 04. 모든 길은 로마로 통한다 -.. : 네이버블로그 (naver.com)
5) Purpose
Paul had left Thessalonica abruptly (see Ac 17:5-10) after a rather brief stay. Recent converts from paganism (1:9) were thus left with little external support in the midst of persecution. Paul's purpose in writing this letter was to encourage the new converts in their trials (3:3-5), to give instruction concerning godly living (4:1-12) and to give assurance concerning the future of believers who die before Christ returns (4:13-18; see Theme below; see also notes on 4:13,15).
5) 목적
바울은 데살로니가에서 잠시 머물다가 갑자기 떠났습니다(행 17:5-10 참조). 따라서 최근에 이교에서 개종한 사람들(1:9)은 박해 중에 외부 지원을 거의 받지 못했습니다. 바울이 이 편지를 쓴 목적은 시련 중에 있는 새로운 회심자들을 격려하고(3:3-5), 경건한 생활에 관한 교훈을 주고(4:1-12), 그리스도께서 재림하시기 전에 죽는 신자들의 미래에 관해 확신을 주기 위함이었습니다. (4:13-18; 아래 주제 참조; 또한 4:13,15에 대한 설명 참조).
6) Theme
Although the thrust of the letter is varied (see Purpose), the subject of eschatology (doctrine of last things) seems to be predominant in both Thessalonian letters. Every chapter of 1 Thessalonians ends with a reference to the second coming of Christ, with ch. 4 giving it major consideration (1:9-10; 2:19-20; 3:13; 4:13-18; 5:23-24). Thus, the second coming seems to permeate the letter and may be viewed in some sense as its theme. The two letters are often designated as the eschatological letters of Paul.
6) 주제
편지의 요지는 다양하지만(목적 참조) 종말론(마지막 일에 대한 교리)이라는 주제가 데살로니가 전후에서 우세한 것으로 보입니다. 데살로니가 전서의 모든 장은 그리스도의 재림에 대한 언급으로 끝나며, 4장은 그것을 주요하게 다룹니다(1:9-10; 2:19-20; 3:13; 4:13-18; 5:23-24). 따라서 재림은 편지에 스며드는 것처럼 보이며 어떤 의미에서 그 주제로 볼 수 있습니다. 두 편지는 종종 바울의 종말론적 편지로 지정됩니다.
7) Outline
From the NIV Study Bible, Introductions to the Books of the Bible, 1 Thessalonians
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