1. C. Monteverdi
//‘새로운 노래를 주님께 불러라’ (Cantate Domino canticum novum)
//Rinaldo Alessandrini 지휘 Concerto Italiano (2:20)
2. Purcell The Fairy Queen Sonata while the Sun Rise,
(알레그로) - 칸초나 - (아다지오) - (알레그로) - (아다지오) - (알레그로)
//Crispian Steele-Perkins 와 Stephen Keavy 트럼펫 Roy Goodman지휘 Parley of Instruments Baroque Orchestra (8:10)
3. Dietrich Buxtehude
// Aria "La Capricciosa" BuxWV250, (변주곡의 주제 선율- 민속 노래 ‘양배추와 순무’(Kraut und Rüben)
//Lars Ulik Mortensen 합시코드 (24:08)
Dietrich Buxtehude’s “Aria La Capricciosa” (BuxWV 250) is a monumental keyboard work comprising 32 variations on a G major aria, often linked to the melody Kraut und Rüben. The piece explores diverse styles and dance forms, including gigues, sarabandes, and minuets, creating a virtuosic and hypnotic effect through its repetitive structure and intricate variations. It likely influenced J.S. Bach’s Goldberg Variations due to its thematic and structural similarities. The composition showcases Buxtehude’s mastery of variation technique and remains a cornerstone of Baroque keyboard repertoire.
Dietrich Buxtehude의 "Aria La Capricciosa" (BuxWV 250)는 G 장조 아리아의 32개의 변형으로 구성된 기념비적인 키보드 작품으로, 종종 Kraut und Rüben 멜로디와 연결되어 있습니다. 이 작품은 기그, 사라반드, 미뉴엣을 포함한 다양한 스타일과 춤 형태를 탐구하며, 반복적인 구조와 복잡한 변형을 통해 기교적이고 최면적인 효과를 만들어 낸다. 그것은 아마도 J.S.에 영향을 미쳤을 것이다. 주제와 구조적 유사성으로 인한 바흐의 골드버그 변주곡. 이 작곡은 Buxtehude의 변형 기술에 대한 숙달을 보여주며 바로크 키보드 레퍼토리의 초석으로 남아 있습니다.
*같은 음악, 다르게 듣기 – 바흐 편, 칸타타 BWV156의 신포니아
4. J.S.Bach
//바이올린을 위한 협주곡 g단조 BWV1056R 중 2악장 라르고.
// Leonidas Kavakos 바이올린 Apollon Ensemble (3:09)
The Concerto in G minor, BWV 1056R, by Johann Sebastian Bach is a reconstructed work believed to date from 1730–1738. Originally composed for violin (or possibly oboe), strings, and continuo, the original manuscript is lost. It survives as an adaptation in Bach’s Harpsichord Concerto No. 5 in F minor, BWV 1056.
This concerto has three movements: an opening Allegro, a poignant Largo, and a lively Presto. Its expressive Largo is particularly celebrated for its lyrical beauty
요한 세바스티안 바흐의 G단조 협주곡, BWV 1056R은 1730-1738년으로 추정되는 재구성된 작품이다. 원래 바이올린(또는 아마도 오보에), 현악기, 그리고 콘티누오를 위해 작곡되었지만, 원본 원고는 분실되었다. 그것은 바흐의 하프시코드 협주곡 5번 F단조, BWV 1056의 각색으로 살아남았다.
이 협주곡에는 세 가지 악장이 있습니다: 오프닝 알레그로, 신랄한 라르고, 그리고 활기찬 프레스토. 그것의 표현력 있는 Largo는 특히 그 서정적인 아름다움으로 유명하다
5. Giovanni Bononcini
// 7성부 신포니아 10번, 아다지오 – 알레그로 – 그라베 – 비바체 – 아다지오 – 라르고 – 알레그로
//Musici Bavariae (9:08)
6. Handel
//오라토리오 <Semele> 중 Where’er you walk
//Christophe Genz 테너 David Timm 지휘 Händelfestspielorchester Halle (4:11)
“Where’er you walk” is a famous aria from George Frideric Handel’s musical drama “Semele” (HWV 58), composed in 1744. This lyrical piece is sung by Jupiter to Semele in Act 2 of the work. The aria’s text, based on words by Alexander Pope, describes the magical effects of Jupiter’s presence on the natural world.
The lyrics of the aria are:
“Where’er you walk, cool gales shall fan the glade;Trees, where you sit, shall crowd into a shade.Where’er you tread, the blushing flow’rs shall rise,And all things flourish where’er you turn your eyes.”
In the context of the story, Jupiter sings this aria to distract Semele from her dangerous ambitions of immortality. The piece is known for its beautiful melody and has become one of Handel’s most beloved arias, often performed in concerts and recitals
Where'er you walk"는 1744년에 작곡된 조지 프리데릭 헨델의 뮤지컬 드라마 "Semele"(HWV 58)의 유명한 아리아입니다. 이 서정적인 곡은 주피터가 작품의 2막에서 세멜레에게 부른 것이다. 알렉산더 포프의 말을 바탕으로 한 아리아의 텍스트는 목성의 존재가 자연계에 미친 마법 같은 영향을 묘사한다.
아리아의 가사는 다음과 같다:
"어디를 걷는지, 시원한 광풍이 광채를 부채질할 것이다; 당신이 앉은 나무들은 그늘로 몰려들 것이다. 당신이 밟는 곳, 붉어지는 흐름이 솟아오를 것이다, 그리고 당신이 눈을 돌릴 때 모든 것이 번성합니다."
이야기의 맥락에서, 주피터는 세멜레가 불멸에 대한 위험한 야망에서 벗어나기 위해 이 아리아를 부른다. 이 곡은 아름다운 멜로디로 유명하며 헨델의 가장 사랑받는 아리아 중 하나가 되었으며, 종종 콘서트와 리사이틀에서 공연됩니다.