Time | Subtitle | Machine Translation |
0s | While the whole world was caught up in the glitz and glamour of Tesla and BYD | 전 …세계가 테슬라와 BYD의 화려함과 매력에 휩싸여 있는 동안 |
5s | when every newspaper, every news channel and every expert was asking the same | 모든 신문, 모든 뉴스 채널 , 모든 전문가가 같은 질문을 던졌습니다 |
11s | question. Who would be the next EV king? Tesla or BYD? Meanwhile, a company in | . 다음 전기자동차 왕은 누가 될까? 테슬라 아니면 BYD? 그 사이 러시아의 한 회사는 |
19s | Russia was quietly building something that shook the entire market. No big | 조용히 시장 전체를 뒤흔들 만한 무언가를 만들고 있었습니다. 큰 |
24s | claims, no fanfare, no unnecessary hype. Just silently in the cold Russian | 주장도 없고, 화려함도 없고, 불필요한 과대선전도 없습니다. 추운 러시아 날씨 속에서 조용히 |
31s | weather, a fire was brewing. The Mosvich 3A. This is the same Russia often seen | 불이 타오르고 있었습니다. 모스비치 3A. 이는 자동차 산업에서 |
38s | as stuck in the past with outdated tech in the auto industry. A country where | 구식 기술을 고수하는, 과거에 갇힌 러시아의 모습과 흡사합니다 . |
43s | cars like Lada were common. But in the EV race, the world thought it lagged | 라다와 같은 자동차가 흔한 나라. 하지만 전기자동차 경쟁에서 세계는 뒤처졌다고 생각했습니다 |
48s | behind. But Mosvich proved that the real game changers play quietly. Before we | . 하지만 모스비치는 정말로 게임의 판도를 바꾸는 사람은 조용히 플레이한다는 것을 증명했습니다. |
54s | dive deeper, make sure to subscribe to the channel so you can stay ahead with | 더 자세히 알아보기 전에, 채널을 구독하여 |
59s | the latest tech updates. In the final months of 2022, | 최신 기술 업데이트를 받아보세요. 2022년 마지막 몇 달 동안, |
1:04 | while the world was debating Tesla's glitchy autopilot features, and BYD was | 세계는 테슬라의 결함 있는 자동 조종 기능에 대해 논쟁을 벌이고 BYD는 |
1:09 | flaunting its battery innovation posters, Moskovich quietly brought an | 배터리 혁신 포스터를 과시하고 있었지만, 모스코비치는 조용히 |
1:13 | old Renault plant back to life. They decided it was time to launch an EV that | 오래된 르노 공장을 되살렸습니다. 그들은 |
1:19 | wouldn't just be affordable, but so reliable that the whole world would take | 저렴할 뿐만 아니라 전 세계가 주목하게 될 만큼 안정적인 전기 자동차를 출시할 때가 되었다고 결정했습니다 |
1:24 | notice. And that's where the Mosvich 3E was born. An EV crafted with the soul of | . 그리고 바로 그곳에서 Mosvich 3E가 탄생했습니다. 러시아의 영혼을 담아 만든 전기자동차 |
1:30 | Russia. Robust, durable, and straightforward. The Mosvich 3E isn't | . 튼튼하고, 내구성이 뛰어나며, 간단함. 모스비치 3E는 |
1:37 | just any EV. It's a solid electric SUV with battery options of 55 kW hours or | 그저 그런 전기자동차가 아니다. 55kW시 또는 66kW시의 배터리 옵션을 갖춘 견고한 전기 SUV입니다 |
1:44 | 66 kW hours. Charge it once and you'll comfortably cover 400 to 500 km. While | . 한 번 충전하면 400~500km를 편안하게 주행할 수 있습니다. |
1:53 | the world sees EVs as cityonly vehicles, the Mosvich 3E boldly declares, "I'm | 세계가 전기자동차를 도시에서만 운행되는 차량으로 보는 반면, 모스비치 3E는 "나는 |
2:01 | built for the long haul." Its looks are no less impressive. Sharp headlights, a | 장거리 운행을 위해 만들어졌다"고 당당하게 선언합니다. 그 모습 역시 그다지 인상적이지 않습니다. 날카로운 헤드라이트, |
2:07 | wide stance, and a design that rivals any European SUV. No over-the-top tech | 넓은 차체, 유럽 SUV에 버금가는 디자인. 과장된 기술적 |
2:13 | gimmicks, just raw, real power. The Mosvich 3E has features that have shaken | 장치는 없고, 진짜 힘만 있을 뿐입니다. 모스비치 3E는 시장 전체를 뒤흔든 특징을 가지고 있습니다 |
2:19 | up the entire market. The first standout is its unique balance of price and | . 첫 번째 특징은 가격과 범위의 독특한 균형입니다 |
2:25 | range. While cars like the Tesla Model 3 and BYYD Dolphin sell for millions of | . 테슬라 모델 3 와 BYYD 돌핀 같은 자동차는 수백만 루피에 판매되고 |
2:31 | rupees and still face scrutiny over their range, the Mosvich 3E promises | 여전히 주행거리에 대한 비판을 받지만, 모스비치 3E는 저렴한 가격 |
2:37 | reliability and distance at an affordable price, exactly what the | 으로 신뢰성과 주행거리를 약속하는데 , 이는 바로 |
2:41 | average customer values most. It proves you don't need to empty your pockets for | 일반 고객이 가장 중시하는 가치입니다. 이는 인상적인 범위를 위해 주머니를 비울 필요가 없다는 것을 증명합니다 |
2:46 | impressive range. While big companies inflate prices with fancy features, | . 대기업들이 화려한 기능으로 가격을 부풀리는 반면, 모스 |
2:52 | Mosvich zeros in on the core need every customer holds dear. A long journey | 비치는 …모든 고객이 소중히 여기는 핵심적인 요구에 초점을 맞춥니다. 중간에 멈추지 않고 긴 여행을 떠나세요 |
2:58 | without stopping midway. The second major strength of the | . 모스비치 3E의 두 번째 주요 장점은 |
3:02 | Mosvich 3E is its simple yet robust technology. This car doesn't rely on | 간단하면서도 견고한 기술입니다. 이 차는 |
3:09 | flashy high-tech features designed just for show. Everything it offers, be it | 단지 보여주기 위해 고안된 화려한 첨단 기능에 의존하지 않습니다 . |
3:14 | the motor system, battery pack, or minimalist interior design, is built | 모터 시스템, 배터리 팩, 미니멀한 내부 디자인 등 모든 것이 |
3:19 | with durability and reliability in mind. Mosvich understands that true innovation | 내구성과 신뢰성을 염두에 두고 제작되었습니다. 모스비치는 진정한 혁신은 |
3:26 | doesn't come from dazzling screens or gimmicky drones, but from the kind of | 눈부신 화면이나 엉뚱한 드론에서 나오는 것이 아니라 , 날마다 |
3:30 | strength that proves itself on the road day after day. The third factor that | 도로에서 증명되는 그런 강인함에서 나온다는 것을 알고 있습니다 . |
3:36 | sets the Mosvich 3E apart is its Russian toughness. This car is engineered for | 모스비치 3E를 다른 차와 차별화하는 세 번째 요소는 러시아 특유의 견고함입니다. 이 차는 |
3:43 | harsh conditions where roads are unforgiving, weather is brutal, and | 험난한 도로, 잔혹한 날씨, 그리고 |
3:48 | challenges lurk at every turn. Whether it's icy streets, sub-zero temperatures, | 곳곳에 도전이 도사리고 있는 혹독한 환경을 위해 설계되었습니다. 얼음판길, 영하의 기온, |
3:54 | or rugged terrain, the Mosvich 3E keeps going. Its resilience is born from a | 험난한 지형 등 어떤 상황에서도 Mosvich 3E는 계속 주행합니다. 그 회복력은 |
4:01 | land where endurance is a way of life. And finally, but no less significant, is | 인내심이 삶의 방식인 땅에서 태어났습니다. 마지막으로, 하지만 그에 못지않게 중요한 점은 |
4:07 | its rapid production. While EV manufacturing in much of the world | 빠른 생산 속도입니다. 세계 대부분 지역에서 전기 자동차 제조는 |
4:12 | remains a game of high-end labs and billion-dollar funding, Mosvich has | 여전히 고급 연구실과 수십억 달러 규모의 자금 조달이 관건이지만, 모스비치는 |
4:16 | shown that you can produce top quality vehicles without excessive noise or | 과도한 소음이나 |
4:21 | grandiose claims. They've proven that the EV revolution doesn't just come from | 과장된 주장 없이도 최고 품질의 차량을 생산할 수 있음을 보여주었습니다. 그들은 전기자동차 혁명이 |
4:27 | Silicon Valley or Shanghai. Moscow's streets can spark a new wave that | 실리콘 밸리나 상하이에서만 시작된 것이 아니라는 것을 증명했습니다. 모스크바의 거리는 시장 전체를 재편하는 새로운 물결을 일으킬 수 있습니다 |
4:32 | reshapes the entire market. Alarm bells for Tesla and BYD. The alarm bells are | . 테슬라와 BYD에 대한 경고음. |
4:39 | truly ringing for giants like Tesla and BYD. Until now, every startup that tried | 테슬라와 BYD 같은 거대 기업에 대한 경고음이 울려 퍼지고 있습니다 . 지금까지 테슬라에 도전했던 모든 스타트업은 |
4:45 | to challenge Tesla either stumbled over their own mistakes or got lost in the | 각자의 실수에 부딪히거나 |
4:51 | fierce competition of the market. Some made bold claims, others poured in | 치열한 시장 경쟁에서 밀려나곤 했습니다. 어떤 사람들은 과감한 주장을 했고, 어떤 사람들은 |
4:56 | billions of dollars, but most fizzled out. On the other hand, BYD did change | 수십억 달러를 쏟아부었지만 대부분은 실패로 끝났습니다. 반면, BYD는 |
5:03 | the game with its battery technology, stunning the world with innovations like | 배터리 기술로 게임의 판도를 바꾸었고, |
5:08 | the Blade battery. But their cars still aren't affordable. Their prices remain | Blade 배터리와 같은 혁신으로 세상을 놀라게 했습니다. 하지만 그들의 자동차는 여전히 저렴하지 않습니다. 이러한 가격은 |
5:13 | out of reach for the average person. Amid all this, when no one saw it | 일반 사람이 감당하기에는 너무 비싼 편이다. 이 모든 것의 와중에, 아무도 예상하지 못했을 때 |
5:19 | coming, the Mosvich 3E emerged as a formidable challenger, striking directly | , 모스비치 3E는 |
5:25 | at the trifecta of price, performance, and reliability. | 가격, 성능, 신뢰성의 세 가지를 모두 충족하는 강력한 도전자로 등장했습니다 . |
5:30 | Tesla continues to focus on its expensive autopilot system, full | 테슬 …라는 고가의 자동 조종 시스템, 완전 |
5:34 | self-driving packages, and high-tech gimmicks, which are mostly accessible | 자율주행 패키지, 첨단 기술 장치에 계속 집중하고 있는데, 이는 대부분 |
5:39 | only to wealthy buyers. But a huge portion of the world still craves a car | 부유한 구매자만이 접근할 수 있는 기술입니다. 하지만 여전히 세계의 많은 사람들은 |
5:45 | that offers an affordable, robust, and reliable journey. And this is where the | 저렴하고, 견고하고, 신뢰할 수 있는 여행을 제공하는 자동차를 원합니다. 그리고 여기가 바로 |
5:51 | Mosvich 3E plays its biggest card. It speaks to people without convoluted | Mosvich 3E가 가장 큰 카드를 꺼내는 곳입니다. 복잡한 |
5:58 | promises in clear and simple terms. If you want a strong, reliable, and | 약속 없이 명확하고 간단한 용어로 사람들에게 다가갑니다. 튼튼하고 믿음직스럽고 |
6:03 | affordable ride, I'm here for you. BYD's greatest strength was its robust battery | 저렴한 자전거를 원하신다면, 저를 찾아주세요. BYD의 가장 큰 강점은 |
6:09 | technology, which reduced charging times and boosted range. But Mosvich 3 has | 충전 시간을 단축하고 주행 거리를 늘린 강력한 배터리 기술입니다. 하지만 Mosvich 3는 |
6:16 | struck a balance with affordable battery packs and long range that even BYD will | 저렴한 …배터리 팩과 긴 주행거리를 균형 있게 조화시켰는데, BYD조차도 |
6:22 | find hard to ignore. Now people have an option that | 무시하기 어려울 정도입니다. 이제 사람들은 |
6:27 | delivers everything they once had to pay a premium for at a fraction of the cost. | 예전에는 프리미엄 가격을 지불해야만 했던 모든 것을 훨씬 싼 가격으로 제공하는 옵션을 가지게 되었습니다. |
6:33 | This is why auto industry experts are openly saying that the Mosvich 3E is a | 자동차 산업 전문가들이 모스비치 3E가 |
6:39 | real wakeup call for the EV market. It's a warning that Tesla and BYD cannot | 전기 자동차 시장에 대한 경종을 울리는 모델이라고 공개적으로 말하는 이유가 여기에 있습니다. 이는 테슬라와 BYD가 가볍게 여겨서는 안 될 경고입니다 |
6:45 | afford to take lightly. If they don't act, they'll soon need to find new ways | . 그들이 행동하지 않는다면, 그들은 곧 왕좌를 보호할 새로운 방법을 찾아야 할 것입니다 |
6:50 | to protect their thrones. Because an affordable, strong, and reliable journey | . 저렴하고, 튼튼하고, 믿음직한 여행은 |
6:55 | is no longer a dream. It's a Russian reality. Moskvich 3E, a game-changing | 더 이상 꿈이 아닙니다. 이것이 러시아의 현실입니다. 모스크비치 3E는 |
7:03 | formula hidden in simplicity. The true strength of the Mosvich 3 lies not in | 단순함 속에 숨겨진 획기적인 공식입니다. 모스크비치 3의 진정한 강점은 |
7:09 | grand claims or flashy marketing, but in the depth of its simplicity. While the | 화려한 마케팅이나 웅장한 주장이 아니라, 단순함의 깊이에 있습니다. |
7:15 | world was chasing high-flying concepts like hyperloop projects, autopilot | 전 …세계가 하이퍼루프 프로젝트, 자율 |
7:20 | driving, and space connectivity, a company in Russia was quietly asking the | 주행, 우주 연결과 같은 첨단 개념을 쫓는 동안, 러시아의 한 회사는 |
7:25 | most fundamental yet critical question. What does the average person really | 가장 근본적이면서도 중요한 질문을 조용히 던지고 있었습니다. 일반 사람에게 정말 |
7:31 | need? When they carefully considered this question, the answer was clear and | 필요한 것은 무엇일까? 그들은 이 질문을 주의 깊게 고려했고 , 그 답은 명확하고 |
7:36 | straightforward. The average person needed an electric car that's reliable, | 간단했습니다. 일반인에게는 |
7:41 | one they could drive in any weather or on any road without fear. They needed a | 두려움 없이 어떤 날씨나 어떤 도로에서도 운전할 수 있는, 믿음직한 전기 자동차가 필요했습니다. 그들은 |
7:46 | car with affordable servicing that could withstand freezing snow, scorching heat, | 빙판길, 뜨거운 열기, |
7:51 | rugged terrain, and heavy city traffic. And most importantly, they needed an EV | 험난한 지형, 혼잡한 도시 교통을 견딜 수 있고, 유지비가 저렴하고, 운행이 편리한 자동차가 필요했습니다. 그리고 가장 중요한 점은, 은행 대출을 받지 않고도 운전할 수 있는 전기 자동차가 필요하다는 점이었습니다 |
7:57 | that wouldn't force them to take out a bank loan. The Mosvich 3E was designed | . 모스비치 3E는 이러한 요구에 대한 |
8:02 | to be a precise, practical, and direct answer to these needs. Without pretense | 정확하고, 실용적이며, 직접적인 답이 되도록 설계되었습니다. |
8:08 | or unnecessary high-tech noise, this car made practical performance its mantra. | 이 차는 허세나 불필요한 첨단 기술을 사용하지 않고, 실용적인 성능을 최우선으로 삼았습니다. |
8:14 | Its technical specifications reflect this philosophy. It offers two battery | 기술 사양은 이러한 철학을 반영합니다. 55kWh와 66kWh의 두 가지 배터리 팩 옵션을 제공하며, |
8:19 | pack options, 55 kwatt hours and 66 kwatt hours, delivering a range of 400 | 주행 거리는 400 |
8:27 | to 500 km. While major companies still boast about 300 km ranges, the Mosvich | ~500km입니다. 주요 기업들이 여전히 약 300km의 주행거리를 자랑하는 가운데, 모스비치 |
8:34 | 3E has quietly surpassed that benchmark. In terms of charging, this car exceeds | 3E는 조용히 그 기준을 넘어섰습니다. 충전 측면에서 이 차는 기대 이상의 성능을 발휘합니다 |
8:41 | expectations. With DC fast charging support, the Mosvich 3E can reach 80% | . DC 고속 충전을 지원하여 Mosvich 3E는 |
8:47 | charge in just 30 minutes. This means no more stopping for hours to recharge | 단 30분 만에 80% 충전이 가능합니다. 즉, |
8:53 | during long trips. As for motor power, it boasts a robust 193 horsepower | 장거리 여행 중에 몇 시간씩 멈춰서 재충전할 필요가 없어졌습니다. 모터 출력 측면에서는 |
9:00 | electric motor that delivers instant torque. EVs were once considered slow | 즉각적인 토크를 제공하는 강력한 193마력 전기 모터를 자랑합니다 . 한때 전기 자동차는 느리고 |
9:05 | and sluggish, but the Mosvich 3E accelerates from 0 to 100 kmh in just 8 | 둔하다고 여겨졌지만, 모스비치 3E는 불과 8초 만에 정지 상태에서 시속 100km까지 가속하며 |
9:13 | seconds, putting it toe-to-toe with any European style performance car. On the | 모든 유럽식 고성능 자동차와 대등한 위치를 차지합니다 . |
9:19 | design front, the Mosvich 3E makes no compromises with its SUV form factor. It | 디자인 측면에서 Mosvich 3E는 SUV 폼 팩터에 있어 어떠한 타협도 하지 않습니다. |
9:25 | offers high ground clearance, a bold stance, and a modern angular design that | 높은 지상고, 대담한 자세, 모던하고 각진 디자인을 갖춰 겉모습이 |
9:31 | not only looks tough, but commands a strong presence on the road. This car | 강인할 뿐만 아니라 도로에서 강한 존재감을 발휘합니다. 이 차는 |
9:36 | makes it clear that its identity lies in strength and confidence, not in | - |
9:41 | showiness. When it comes to safety, the Mosvich 3E leaves no stone unturned. It | 화려함이 아닌 강인함과 자신감에 정체성이 있다는 것을 분명히 보여줍니다. 안전 측면에서 Mosvich 3E는 모든 면에서 완벽을 기했습니다. |
9:48 | comes equipped with standard safety features like ABS, EBD, multiple | ABS, …EBD, 다중 |
9:53 | airbags, and traction control, making it reliable even in tough conditions. Most | 에어백, 트랙션 컨트롤 등의 표준 안전 기능이 장착되어 있어 혹독한 환경에서도 신뢰할 수 있습니다. 가장 |
10:00 | importantly, the Mosvich 3E has transformed the EV from a status symbol | 중요한 점은, 모스비치 3E가 전기 자동차를 신분 상징에서 |
10:06 | into a trusted companion for the common person. | 일반인에게 신뢰받는 동반자로 탈바꿈시켰다는 것입니다 . |
10:09 | While cars like the Tesla Model 3 and BYD Seal come with cuttingedge features | 테슬라 모델 3, BYD Seal과 같은 자동차는 최첨단 기능 |
10:15 | and hefty price tags, the Mosvich 3E has elegantly captured a truth that bigger | 과 높은 가격표를 달고 있지만, 모스비치 3E는 대기업들이 잊은 진실을 우아하게 포착했습니다 |
10:21 | companies forgot. Customers want a reliable journey, not a burden of fancy | . 고객은 화려한 약속의 짐이 아닌, 믿을 수 있는 여정을 원합니다 |
10:28 | promises. This car doesn't have flashy autopark systems or gimmicks floating in | . 이 차에는 화려한 자동주차 시스템도 없고, 공중에 떠다니는 장치도 없습니다 |
10:33 | the air. What it does have is real, robust, and built with actual needs in | . 이 제품은 현실적이고 견고하며 실제적인 필요를 염두에 두고 제작되었습니다 |
10:39 | mind. The Mosvich 3E is a boon for everyone seeking true balance in the EV | . 모스비치 3E는 전기 자동차 세계에서 진정한 균형을 추구하는 모든 사람에게 큰 도움이 될 것입니다 |
10:45 | world. High performance at a low price, depth in simplicity, and genuine | . 저렴한 가격에 높은 성능, 단순함 속의 깊이, 그리고 |
10:52 | reliability beyond superficial flash. This is why the Muskovich 3E has become | 피상적인 화려함을 넘어선 진정한 안정성. 이것이 바로 머스코비치 3E가 |
10:58 | a new wave, one that could force even the biggest names in the EV industry to | 새로운 물결을 일으킨 이유이며, 전기 자동차 산업의 가장 큰 이름조차도 |
11:03 | rethink their strategies. There is a big stir going on | 전략을 재고하게 만들 수 있는 이유입니다. |
11:07 | in the EV market. The EV market is buzzing with excitement today. And it's | 전기자동차 시장에서 큰 움직임이 일고 있다. 오늘날 전기자동차 시장은 흥분으로 가득 차 있습니다. 그리고 그것은 |
11:13 | not just about technology or design. It's about the future of the entire | 단순히 기술이나 디자인에 관한 것이 아닙니다. 이는 전체 산업의 미래에 관한 것입니다 |
11:18 | industry. The EV market has clearly split into two camps. On one side are | . 전기자동차 시장은 명백히 두 개의 진영으로 나뉘었습니다. 한쪽에는 |
11:24 | companies focused solely on luxury electric cars, vehicles packed with | - |
11:29 | high-tech features priced in the millions and built for the wealthy | 수백만 달러에 달하는 첨단 기능이 탑재되어 부유 …한 |
11:33 | elite. On the other side are companies trying to bring EVs to the masses, but | 엘리트를 대상으로 제작된 고급 전기 자동차에만 주력하는 회사가 있습니다. 반면에 전기자동차를 대중화하려는 회사도 있지만, |
11:39 | they often miss the mark on true balance. Some compromise on quality | 종종 진정한 균형을 맞추지 못합니다 . 일부는 품질을 떨어뜨리고, |
11:45 | while others inflate prices. But the Mosvich 3E has completely changed the | 다른 일부는 가격을 부풀립니다. 하지만 모스비치 3E는 게임의 판도를 완전히 바꿔놓았습니다 |
11:52 | game. It has beautifully struck a balance between luxury and mass | . 이 제품은 사치와 대중성 사이에서 아름다운 균형을 이루었습니다 |
11:57 | adoption. The Mosvich 3E is not only affordable, but also sturdy and modern. | . 모스비치 3E는 가격이 저렴할 뿐만 아니라 견고하고 현대적입니다. |
12:04 | Its strength, durable build, and budgetfriendly price combined to create | 그 견고함, 내구성 있는 구조, 저렴한 가격이 결합되어 |
12:09 | a package that's increasingly hard to ignore. This is why analysts are now | 점점 …더 무시하기 어려운 패키지가 탄생했습니다. 이것이 분석가들이 |
12:14 | openly saying that if Mosvich scales its production effectively and smartly | 모스비치가 생산을 효과적으로 확장하고 |
12:19 | expands international exports. This single car could reshape the dynamics of | 국제 수출을 현명하게 확대한다면 그렇게 될 것이라고 공개적으로 말하는 이유입니다. 이 단일 차량은 |
12:25 | the entire EV industry in emerging markets like India, Africa, South | - |
12:31 | America, and Eastern Europe where demand for vehicles like the Mosvich 3E could | Mosvich 3E와 같은 차량에 대한 수요가 급증할 수 있는 인도, 아프리카, 남미, 동유럽과 같은 신흥 시장에서 전체 EV 산업의 역학을 바꿀 수 있습니다 |
12:38 | skyrocket. The car perfectly aligns with local needs. If seized correctly, this | . 자동차는 현지의 요구에 완벽하게 부합합니다 . 이 기회를 올바르게 잡으면 |
12:44 | opportunity could pose a genuine threat to giants like Tesla and | 테슬라와 BYD 같은 거대 기업에 진정한 위협이 될 수 있습니다 |
12:49 | BYD. Consider this. While companies like Tesla sell even their base model cars | . 이걸 생각해 보세요. 테슬라와 같은 회사는 기본 모델 자동차를 |
12:55 | for 40 to 50 lakh rupees, and BYD's mid-range EVs go for over 30 lakh. The | 4000만~5000만 루피에 판매하고, BYD의 중급 전기 자동차는 3000만 루피가 넘습니다. |
13:02 | Mosvich 3E offers an SUVsized vehicle with over 400 kilometers of range and | 모스비치 …3E는 |
13:09 | Russian durability for around 20 lakh. When an average customer is given the | 약 200만 루피에 주행거리 400km 이상의 러시아 내구성을 갖춘 SUV 크기의 차량을 제공합니다. 일반 소비자에게 값비싼 자동차 |
13:15 | choice between spending a fortune on an expensive car or getting a reliable, | 에 엄청난 돈을 쓰거나, |
13:20 | robust long range EV at half the price, will they rush toward the pricier | 절반 가격으로 안정적이고 견고한 장거리 주행 전기 자동차를 구매할지 선택권이 주어지면, 그들은 더 비싼 브랜드를 선택할 것인가 |
13:26 | brands? Probably not. This is the real danger. This is the fundamental shift | ? 아마도 그렇지 않을 겁니다. 이것이 진짜 위험이에요. 이는 이제 막 |
13:32 | that's starting to take shape. Tesla and BYD will now have to compete not just on | 형태를 갖추기 시작한 근본적인 변화입니다. 테슬라와 BYD는 이제 기술 면에서뿐만 |
13:39 | technology, but also on the balance of price and utility. When affordability | 아니라 가격과 유용성의 균형 면에서도 경쟁해야 합니다. 시장에서 저렴한 가격 |
13:45 | and reliability come together in a market, customers don't fall for flashy | 과 신뢰성이 함께 고려되면 고객은 화려한 브랜드 약속에 속지 않습니다 |
13:50 | brand promises. They look at the real value of the product. | . 그들은 제품의 실제 가치를 살펴봅니다. |
13:55 | Mosvich 3E has cleverly tapped into this psychology and that's why it's quietly | 모스비치 3E는 이런 심리를 영리하게 활용했고, 그래서 …조용히 |
14:01 | becoming a rising storm. In the years to come when the history of the EV market | 큰 인기를 얻고 있는 것입니다. 앞으로 전기 자동차 시장의 역사가 |
14:07 | is rewritten, the Mosvich 3E will be remembered as the name that ushered in | 다시 쓰여질 때, 모스비치 3E는 |
14:13 | an era of affordable, sturdy, and reliable electric vehicles. Russia | 저렴하고 견고하며 신뢰할 수 있는 전기 자동차 시대를 연 이름으로 기억될 것입니다. 러시아가 |
14:19 | announces withdrawal. The Mosvich 3E is more than just a car. It's Russia's | 철수를 선언했다. 모스비치 3E는 단순한 자동차가 아닙니다. 러시아의 |
14:26 | declaration, a quiet but resounding statement that no matter how much the | 선언은 조용하지만 강력한 성명으로, 세계가 러시아의 기술적 능력을 아무리 과소 |
14:30 | world underestimated its technological prowess, it's rising again. And it's | 평가 …했든 러시아가 다시 부상하고 있다는 내용입니다. 그리고 |
14:36 | doing so without grand announcements or media glitz, simply letting its work | 웅장한 …발표나 미디어의 화려함 없이, 그저 작품 자체가 |
14:40 | speak for itself. While other nations in the EV race were showcasing flashy | 스스로를 말하게 두는 것입니다. 전기 자동차 경쟁에 뛰어든 다른 나라들이 화려한 |
14:46 | prototypes and high-tech concept cars, Russia was silently forging a revolution | 프로토타입과 첨단 컨셉트카를 선보이는 동안, 러시아는 오래된 공장에서 조용히 혁명을 일으키고 있었습니다 |
14:52 | in its old plants. The Mosvich 3E is the result of | . 모스비치 3E는 |
14:57 | that quiet brewing revolution. It's to the EV industry what Kalashnikov rifles | 그 조용히 진행되던 혁명의 결과물입니다. 이 소총은 전기 자동차 산업에서 한때 무기계의 카라시니코프 소총과 |
15:03 | once were, to the world of weaponry. simple, reliable, powerful, all without | 같은 존재였습니다. 간단하고, 신뢰할 수 있고, 강력하며, 과장이나 |
15:11 | fanfare, without self-praise, just by earning trust in the toughest | 자화자찬 …없이, 가장 힘든 상황에서 신뢰를 얻음으로써만 가능합니다 |
15:17 | conditions. The Mosvich 3E has become a symbol of Russia's | . 모스비치 3E는 러시아의 |
15:21 | self-reliance. After the Ukraine war, when Russia faced all kinds of sanctions | 자립을 상징하는 항공기가 되었습니다. 우크라이나 전쟁 이후 러시아가 온갖 제재에 직면하고 |
15:26 | and foreign companies pulled out, many assumed the country would fall behind in | 외국 기업들이 철수하자 많은 사람들은 러시아가 기술과 산업 분야에서 뒤처질 것이라고 생각했습니다 |
15:31 | technology and industry. But Russia took this pressure as a challenge. It showed | . 하지만 러시아는 이러한 압력을 도전으로 받아들였다. 이는 |
15:37 | that true strength lies not in imported technology, but in its own resources, | 진정한 힘은 수입된 기술이 아니라 자체 자원, |
15:43 | hard work, and resolve. This silent but lethal entry | 노력, 그리고 결의에 있다는 것을 보여주었습니다. 모스비치 3E와 |
15:48 | into the EV segment with a vehicle like the Mosvich 3E sends a clear message to | 같은 차량으로 EV 부문에 조용하지만 치명적인 진입을 선언함으로써 |
15:54 | the world. Never underestimate the underdog. A nation that can create | 전 세계에 명확한 메시지를 전달합니다. 약자를 절대 과소평가하지 마십시오 . |
16:00 | something new even in adversity has the power to shape the future. Through the | 역경 속에서도 새로운 것을 창조할 수 있는 국가는 미래를 형성할 수 있는 힘을 가지고 있습니다. |
16:05 | Mosvich 3E, Russia has issued a new ultimatum to the EV world. It's an open | 러시아는 모스비치 3E를 통해 전기 자동차 세계에 새로운 최후통첩을 내렸습니다. |
16:11 | challenge that the future of EVs doesn't belong solely to a handful of Western | 전기자동차의 미래가 소수의 서구 기업에만 속하지 않는다는 것은 공개적인 과제입니다 |
16:17 | companies. This is now a multipolar race and Russia has joined it on its own | . 이제 이는 다극화 경쟁 이며 러시아는 자체적인 조건으로 이러한 경쟁에 합류했습니다 |
16:22 | terms. The Mosvich 3E marks a beginning that proves Russia is not only becoming | . 모스비치 3E는 러시아가 |
16:29 | self-sufficient in its technology, but is also in a position to challenge the | 기술 면에서 자립할 수 있을 뿐만 아니라, 글로벌 자동차 산업의 거대 기업에 도전할 수 있는 위치에 있다는 것을 증명하는 시작을 의미합니다 |
16:33 | biggest players in the global automotive industry. This isn't just about the | . 이는 단순히 |
16:38 | arrival of a new car. It's about the rise of a new mindset, one that declares | 새로운 차가 출시된다는 의미가 아닙니다. 이는 |
16:43 | the era of affordable, sturdy, and reliable electric vehicles has begun, | 저렴하고 견고하며 신뢰할 수 있는 전기 자동차 시대가 시작되었다고 선언하는 새로운 사고방식의 부상에 관한 것이며, |
16:49 | and countries like Russia can lead it today. As analysts make predictions | 러시아와 같은 국가가 오늘날 이를 선도할 수 있다는 것입니다 . 분석가들이 |
16:54 | about the future of the EV industry, they can no longer ignore the Mosvich | 전기자동차 산업의 미래에 대한 예측을 내리면서, 더 이상 모스비치 3E를 무시할 수 없게 됐습니다 |
17:00 | 3E. This car is not only carving a new path for Russia, but also reminding the | . 이 차는 러시아의 새로운 길을 개척할 뿐만 아니라, |
17:05 | world that technology and innovation aren't confined to a single country or | 기술과 혁신이 단일 국가나 지역에 국한되지 않는다는 사실을 전 세계에 일깨워줍니다 |
17:11 | region. The real players are those who create something new, even in the | . 진정한 플레이어는 가장 어려운 상황에서도 새로운 것을 창조하는 사람들입니다 |
17:16 | toughest circumstances. And the Mosovich 3E embodies that | . 그리고 모소비치 3E는 그 |
17:21 | courage and determination. When historians write the | 용기와 결단력을 구현하고 있습니다. 역사가들이 앞으로 |
17:25 | story of the EV revolution in the years to come, they won't forget that at a | 전기자동차 혁명에 대한 이야기를 쓸 때 , |
17:30 | time when Russia faced pressure from all sides, it quietly introduced a car that | 러시아가 사방에서 압박을 받던 시기에 |
17:36 | gave the market a new direction. Looking at the global EV market today, the | 시장에 새로운 방향을 제시하는 자동차를 조용히 출시했다는 사실을 잊지 않을 것입니다. 오늘날의 글로벌 전기자동차 시장을 살펴보면, |
17:41 | picture is quite fascinating. Tesla remains the biggest name in the race, | 상황은 매우 흥미롭습니다. 테슬라는 |
17:46 | especially in markets like the US and Europe. Elon Musk's company built a | 특히 미국과 유럽과 같은 시장에서 경쟁에서 가장 큰 브랜드로 남아 있습니다 . 일론 머스크의 회사는 |
17:52 | brand value early on that transformed Tesla from just a car maker into a | 테슬라를 단순한 자동차 제조업체에서 |
17:57 | symbol of technology and innovation. Models like the Model 3 and | 기술과 혁신의 상징으로 탈바꿈시키는 브랜드 가치를 일찍부터 구축했습니다 . 모델 3, |
18:02 | Model Y have made it the world's largest EV manufacturer, but its grip is | 모델 Y와 같은 모델 덕분에 이 회사는 세계 최대의 전기 자동차 제조업체가 되었지만, 그 영향력은 |
18:08 | increasingly limited to the premium segment. Meanwhile, BYD has quietly but | 점차 프리미엄 부문에 국한되고 있습니다 . 그 사이 BYD는 조용하지만 |
18:15 | rapidly gained ground, particularly in China. It has dominated the mid-range | 빠르게, 특히 중국에서 입지를 확대해 나갔습니다 . 이 회사는 중급 |
18:20 | and low range segments, becoming China's biggest EV brand and expanding its | 및 저급 세그먼트를 장악하며 중국 최대의 전기자동차 브랜드로 자리매김했고, |
18:25 | presence internationally in Europe, Asia, and South America. Other brands | 유럽 …, 아시아, 남미 등 국제적인 시장으로 그 입지를 확대했습니다. |
18:31 | like Hyundai, Kia and Volkswagen are also accelerating in the EV race, but | 현대, 기아, 폭스바겐 등 다른 브랜드 도 전기차 경쟁에 박차를 가하고 있지만, |
18:36 | their hold is still considered weaker compared to Tesla and | 테슬라와 BYD에 비하면 여전히 점유율이 낮은 것으로 여겨진다 |
18:41 | BYD. Hyundai and Kia have entered the market with affordable EVs, while | . 현대와 기아는 저렴한 전기차로 유럽 시장에 진출했고, |
18:46 | Volkswagen has tried to strengthen its position in Europe with its ID series. | 폭스바겐은 ID 시리즈로 유럽 시장에서의 입지를 강화하려고 노력했습니다. |
18:51 | Meanwhile, other Chinese companies like NIO, Xpung, and Gili are gradually | 한편 …, NIO, Xpung, Gili 등 다른 중국 기업들도 점차 |
18:58 | spreading their wings in other parts of the world, though they still have a long | 세계 다른 지역으로 사업을 확장하고 있지만 , 아직은 |
19:03 | way to go. Now, into this equation steps a player like the Mosovich 3E entering | 갈 길이 멉니다. 이제 이 방정식에 모소 비치 3E와 같은 플레이어가 조용히 들어섰습니다 |
19:10 | quietly. If Russia can launch it effectively on the international stage, | . 러시아가 이를 국제 무대에 효과적으로 출시할 수 있다면 |
19:15 | it could create a major stir in the affordable, sturdy, and reliable EV | 저렴하고 견고하며 신뢰할 수 있는 전기 자동차 |
19:20 | segment. The global market is maturing, and customers are no longer swayed by | 부문에서 큰 반향을 일으킬 수 있을 것입니다. 글로벌 시장은 성숙해지고 있으며, 고객은 더 이상 브랜드 가치에만 좌우되지 않습니다 |
19:26 | brand value alone. They're looking for practical value, too. The company that | . 그들은 또한 실용적인 가치도 찾습니다. 미래에는 |
19:31 | can strike the right balance of affordability, reliability, and | 저렴한 가격, 신뢰성, |
19:35 | availability will dominate the market in the future. Tesla and BYD still hold a | 가용성의 균형을 적절히 맞출 수 있는 회사가 시장을 지배하게 될 것입니다 . 테슬라와 BYD는 여전히 |
19:42 | strong grip, but if new players make the right moves, the face of the global EV | 강력한 우위를 점하고 있지만, 신규 진입업체가 올바른 움직임을 보인다면 앞으로 글로벌 EV |
19:48 | market could change entirely in the coming ears. | 시장의 모습이 완전히 바뀔 수도 있습니다 . |