In this video, we will compare two different VR display systems, the CAVE and HMD. In the previous video, we talked about the Oculus Rift, which is one of the most popular head-mounted displays or HMD's currently on the market. We will spend lots of time on the technical features of HMD's later this week.
But before then, I'd like to talk about a similar system that is less known to the public, the CAVE. The CAVE refers to a cave automatic virtual environment. It normally looks like this, just an empty room with at least four display walls. That's three walls around you, plus the floor. There are projectors behind the walls to project high-resolution images. In order to perceive 3D stereo vision, the user would wear a pair of shutter glasses.
So at any given time, they only see through one of their glasses. The displays are synced to the shutter glasses, so they will produce images that are for the correct eye at the correct moment. And this switches at least 60 times per second to produce the illusion of 3D stereo vision, similar to HMDs. In the CAVE, we also have user dynamic control of viewpoint.
This is achieved by attaching the head tracking device on top of the shutter glasses and updating the display in realtime according to the viewpoint of the user. So although you can probably have more
than one user standing in the space, each wearing a pair of shutter glasses, only one of them could be wearing the head tracking device that is synced to the machine that renders the graphics. This will be the only person who has dynamic control of viewpoint. For other users, the display could feel a bit distorted.
Finally, because of the four surrounding walls, the user feels that they are surrounded by computer-generated images rather than the real world. Again, all three features contribute to the immersive VR experience. In summary, the CAVE is designed to be used by a single user whose head position will be tracked. It takes a large and dedicated space. It's normally set up as a fixture in research labs in both academia and industry. And truly, you can't carry your CAVE system with you.
Because of the size of the display, you could have a very high resolution, but you will need powerful machines to drive that. Both CAVEs and HMDs are designed for single users. You can have VR applications with multiple users, but each one will need their own display device, that is, either a CAVE or HMD. The CAVEs have a big screen with high resolution. In comparison, the HMD is currently much lower in their resolutions. The CAVEs take a large and dedicated space, while the HMDs are more flexible in their space requirements.
이 영상에서는 CAVE와 HMD라는 두 가지 VR 디스플레이 시스템을 비교해서 앞서 영상에서는 가장 많이 팔리는 헤드마운트 디스플레이 중 하나인 오큘러스 리프트나 현재 시판되고 있는 HMD에 대해서 이야기했습니다. 우리는 이번 주 후반에 HMD의 기술적 특징에 많은 시간을 할애할 것입니다.
하지만 그 전에, 저는 대중에게 덜 알려진 유사한 시스템인 CAVE에 대해 이야기하고자 합니다. CAVE는 동굴 자동 가상 환경을 나타냅니다. 보통은 이렇게 생겼는데, 진열 벽이 최소 4개 이상인 빈 방입니다. 저것은 당신 주위의 세 개의 벽과 바닥입니다. 벽 뒤에는 고해상도 이미지를 투사할 수 있는 프로젝터가 있습니다. 3D 스테레오 시력을 감지하기 위해 사용자는 셔터 안경을 착용합니다.
그래서 언제든, 그들은 안경 하나를 통해서만 볼 수 있습니다. 디스플레이는 셔터 글라스와 동기화되므로 올바른 시점에 올바른 눈을 위한 이미지를 생성합니다. 그리고 이것은 초당 최소 60회 이상 전환되어 3D 스테레오 비전의 환상을 만들어냅니다. CAVE에서는 사용자들의 시각 제어도 가능합니다.
이는 셔터 안경 위에 헤드 트래킹 장치를 부착하고, 사용자의 시각에 따라 실시간으로 디스플레이를 업데이트하는 방식으로 이루어집니다. 그래서 당신은 아마 더 많은 것을 가질 수 있을 것입니다.
각각 한 쌍의 셔터 안경을 쓰고 공간에 서 있는 한 명의 사용자보다, 그들 중 한 명만이 그래픽을 렌더링하는 기계와 동기화된 머리 추적 장치를 착용할 수 있었습니다. 이 사람만이 관점을 동적으로 제어할 수 있습니다. 다른 사용자의 경우 디스플레이가 약간 왜곡된 느낌이 들 수 있습니다.
마지막으로 주변 4개의 벽 때문에 사용자는 실제 세상보다는 컴퓨터로 만든 이미지로 둘러싸여 있다고 느낍니다. 이 세 가지 기능은 모두 몰입형 VR 환경에 기여합니다. 요약하면 CAVE는 머리 위치를 추적할 단일 사용자가 사용하도록 설계되었습니다. 그것은 크고 헌신적인 공간을 필요로 합니다. 보통 학계와 산업계 연구실에 고정기구로 설치됩니다. CAVE 시스템을 휴대할 수 없습니다.
디스플레이 크기 때문에 해상도가 매우 높을 수 있지만 이를 구동하려면 강력한 기계가 필요합니다. CAVE와 HMD는 모두 단일 사용자를 위해 설계되었습니다. 여러 사용자가 있는 VR 응용 프로그램을 사용할 수 있지만 각 응용 프로그램에는 CAVE 또는 HMD라는 고유한 표시 장치가 필요합니다. CAVE는 해상도가 높은 큰 화면을 가지고 있습니다. 그에 비해 HMD는 현재 해상도가 훨씬 낮습니다. CAVE는 대규모 전용 공간을 사용하는 반면, HMD는 공간 요구 사항에 보다 유연하게 대응합니다.