There is a something that happens on most flights, but we do not want to encounter. What do you think it is? There might be many things, but I would like to talk about ‘turbulence.' What is the turbulence? Turbulence is the sudden air movement changes in the direction and the speed of the air which is moving over the surface of the earth and can be caused by a number of factors. There are so many more types of turbulence than we knew of when we’re flying. But in this episode, I’d like to tell you about the ‘clear turbulence.'
Most turbulence can be seen and predictable and there are several ways to avoid or minimize its possible effects. Pilots receive the significant metrological information, so-called 'sigmet,' containing weather information concerning the safety of an aircraft before each flight. Those reports contain jet stream charts and other important information such as thunderstorms, heavy clouds, turbulence reports, etc. Nowadays weather radars are able to detect thunderstorms and pilots will coordinate with ATC to fly around them.
However, clear turbulence is more difficult to predict and avoid. Clear turbulence is exactly that it's clear but its air is turbulent, meaning it may look clear outside the window then the plane starts to shake. Clear turbulence is mostly caused by the jet streams which are the narrow bands of strong and fast wind that generally blown from west to east all across the globe. It is dangerous because it’s hard to know when or where it could be or how severe it could be.
Based on our many years of flying, we know that most turbulence is quite gentler than we worry, so most of us try to continue what we are doing. We also know that it could get bad any moment, but just try to ignore the worries and think, maybe not this time.
As we are all aware, we have the turbulence procedure in Asiana Airlines. Whenever the seatbelt sign is on with a single chime or double chimes, we have to stop whatever we are doing, store the trolleys, store everything if possible, sit down, put our seatbelts or secure myself with anything fixed if there’s no seatbelt available around. Then we wait until we get the clear signal to continue to work again. While securing myself, we have to make an announcement via the PA or in a loud voice for the passengers to keep their seatbelts fastened.
It's very important. It is something that we have responsibility of doing. It is ultimately our responsibility to stay safe during turbulence by following the procedure.
Let’s stay safe up in the sky!
encounter 맞닥뜨리다, 직면하다
sigmet significant meteorlogical information 중요기상정보
metrological 계량학적이라는 의미로 기상정보나 기관 등을 나타낼 때도 사용
ultimately 결국, 궁극적으로
첫댓글 (1) 첫번째 문단 3번째 문장에서, many of them -> many of factors 로 수정해주시면 더 자연스러울 것 같습니다 ~^^
(2) 첫번째 문단 5번째 문장과 6번째 문장을 이어 자연스럽게 수정해보았습니다~! 참고해주시면 될 것 같습니다^^-> There are many types of turbulence that we encounter during flights, but in this episode, I’d like to tell you about ‘clear turbulence’.
(3) 두번째 문단 4번째 문장: Now -> Nowadays 문맥상 이렇게 시작하는게 어떨까 싶습니다 ^^ (예시: Nowadays, weather radars are capable of detecting thunderstorms, and pilots will coordinate with ATC to fly around them.)
오늘도 비행내내 터뷸런스 겪으며 내려서 힘들었는데.. 첫째도 안전 둘째도 안전인 것 같습니다!! 인바운드엔 더 조심해서 서비스 해보겠습니다^^ 좋은 글 감사합니다 선배님 ♥
1. 꼭 요인적인 부분들뿐만 아니라 여러가지 온갖것들을 말한거라 예인씨 의견 반영하여 things로 수정하였습니다.
2. 현문장이 부자연스럽다 생각되지않아 현상태 유지하였습니다.
3. capable of 는 일부러 사용하지않은 거라 nowadays만 반영하였습니다.
감사합니다 😊
@124기김은희 네 선배님🧡 수고 많으셨습니다🥰
1. 첫번째 문단의 ‘turbulence’. 와 ‘clear turbulence’. 에서 따옴표 안에 문장부호가 모두 들어오도록 ‘turbulence.’ ‘clear turbulence.’ 로 수정 부탁드립니다~!
터뷸런스에 관한 유익한 글 감사합니다 선배님~! 수고 많으셨습니다:))
수정하였습니다 감사합니다😊
수정사항
1. 첫 문장 happens 다음에 on 넣어주세요.
2. 첫 단락 둘째줄 turbulence.' 따옴표 안에 모든 부호가 있어야해서 마침표를 안으로 넣어주세요.
3. 첫 단락 마지막도 동일하게 마침표를 넣어주세요.
4. 둘째 단락 첫문장 마지막 of turbulence 는 삭제해도 좋을 것 같습니다. 이미 같은 단어 배열이 많아서요.
5. 다섯째 문단 첫문장 policy는 국가 사회적인 제도 정책으로 사용해서 procedure 나 action plan 으로 변경해주세요.
최근핫이슈에 대한 알뜰 정보네요!!
cnn같은 뉴스에서 항공사 policy 이렇게 보도되는걸 몇번 봐서 사용해봤는데 저희 회사는 procedure를 사용하는게 더 맞는듯하네요~
수정하였습니다 감사합니다 선배님😊
단어설명되어있는 단어들 소문자처리 해주시먄 감사하겠습니다:)
터뷸런스 요즘 심할땐 너무 심해서 왜이렇게 흔들리는거야.. 이런생각만 했는데 유익한 글 감사합니다 선배님:)
수고많으셨습니다!!
수정하였습니다. 매번 이걸 놓치네요 제가ㅎㅎ 감사합니다😊
1. 첫번 째 문단 첫번 째 줄 on most flight/ during most flight 수정 부탁드립니다
2. 두번 째 문단 두번 째 문장 metrological 단어처리해주시면 좋을 것 같습니다!
선배님 글은 항상 먼가 지적인 느낌 뿜뿜인 것 같습니다♥️항상 좋은 정보 감사합니다!
수정하였습니다 감사합니다😊
수정사항
1. 맨아래 단어처리 단어들 모두 소문자 처리 해주세요.
2. 본문에서 sigmet 은 "sigmet," 으로 해주세요.
3. 워드파일상에 수정사항 반영되어있는 것들이 있는 것 같습니다. 반영부탁드립니다.
4. 사진파일 업로드 부탁드립니다.
선배님 제목은 turbulence 인가용?? 첫글자만 대문자로 Turbulence 로 변경 부탁드립니다~!
추가 수정사항 없습니다~!!
아, 저 파일명은 제가 그냥 저장해준 이름인데 그렇게 생각하실 수도 있겠네요 ^^;; 이번 호는 부제 없이 진행하려합니다!