Hello!
안녕하세요!
We
are nearing the end of development of Their Finest Hour expansion now and
everyone at the team is polishing and balancing like busy little bees. This
will be the last diary to cover a large new feature, so next week I'll be
talking about lots of little things like AI improvement and new modding support
and we might soon have one or two beta AARs to show you what the expansion is
like to play!
Their Finest Hour 확장팩에 대한 개발이 거의 막바지에
다다랐고 팀원들은 마치 꿀벌처럼 밸런스 작업 및 마무리로 바쁩니다. 이번화는 주된 새로운 기능을 포괄하는
마지막 일지가 될 것이며, 따라서 다음 주에는 AI 개선
또는 모딩 지원 및 수많은 부수적인 이야기와 새 확장팩의 플레이에 관한 베타 AAR을 보여드릴 것 입니다.
Espionage is one of the systems in Hearts of
Iron III that haven't seen a lot of changes since the original game came out.
So we definitely felt it was time to go back and see what we could do to make
it more fun and interesting!
첩보는 오리지널 호이3 발표 이후로 큰 변화를 보이지 않은 기능 중에
하나입니다. 그래서 우리는 이제 다시 원점으로 돌아가서 우리가 게임의 재미와 흥미를 위해 무엇을 할
수 있는지 살펴 볼 때라고 생각했습니다.
Missions – what to keep & what to cut
임무 – 무엇을 유지하고 무엇을 없앨 것인가
We started
by having a good look at what missions people were actually using and getting
rid of the ones we didn’t feel fitted in anymore. Political espionage is gone,
because to be frank - nobody really used that. So you now get that kind of
intel by just having any spies in the target country. Supporting rebels is
gone; it had no real place now that you can build underground resistance
centers instead after the For the Motherland expansion which gives you a lot
more control. Last we also cut Disrupt Research and Disrupt Production. These
were not fun, and seldom used. They could also be exploitable in multiplayer.
So they got the axe. No mercy.
우리는 사람들이 실제로 사용하는 임무들이 무엇인지 살펴보고 더 이상 적절하지 않다고 느끼는 것들을 배제하는 일부터
시작했습니다. 정치첩보는 사라졌습니다, 왜냐하면 솔직히 말해
실제로 아무도 그것을 사용하지 않았기 때문이죠. 따라서 그런 식의 첩보는 목표 국가에 스파이를 파견하는
것 만으로 실행됩니다. 반란세력을 지원하는 것도 사라졌습니다; FTM
확장팩 이후 더 많은 조작을 제공하는 대신 지하조직센터를 건설할 수 있는 실질적인 장소는 없었음. 마지막으로
우리는 연구방해공작, 생산방해공작도 역시 잘라냈습니다. 이것들은
재미도 없을뿐더러, 좀처럼 사용되지도 않았습니다. 멀티에서도
역시 취약점이었죠. 그래서 철퇴를 맞았습니다. 자비란 없습니다.
So
what about the rest? Military espionage no longer show you a list of the
enemies units, instead you will be seeing the effects directly on the map where
you can make use of it easily. In its place we now show information on the
enemy production queue so you can see some of what they are building. Tech
espionage is now a valid option as well - It lets you steal technology from
other countries. Last but not least we have a new mission called "Covert
Operations".
To
make things easier and less micromanagement intensive you can now tell your
spies what missions you think are most important. The priority spread you
select will decide how efficiently the spies perform their missions and lets
you do multiple espionage missions at once.
그렇다면 나머지는? 군사첩보는 적 유닛의 리스트를 보여주는 대신, 손쉽게 이용할 수 있는 지도에서 그 효과를 직접 볼 수 있게 될 것입니다. 대신
그 자리에는 적의 생산대기열을 통해 그들이 생산중인 것들의 정보를 보이도록 했습니다. 기술첩보는 이제
적절한 옵션을 갖게 되었습니다. – 다른 나라로부터 기술을 훔칠 수 있도록 했죠. 마지막으로 “특수작전”이라
불리는 새로운 임무를 만들었습니다.
미세조작에의 집중을 완화하기 위해 여러분은 이제 스파이들에게 어떤 미션이 중요한지를 하달할 수 있습니다. 다양한 첩보 임무를 동시에 수행함에 있어, 여러분이 선택하는 우선권에
따라 스파이들의 공작이 얼마나 효과적으로 해당 미션을 행하는지가 결정됩니다.
Behind Enemy Lines
The
new Covert Operations mission lets you accumulate a new type of points called
Covert Ops Points. These are per country and can be used for a variety of
missions. They simulate the effort of smuggling commandos and such behind enemy
lines for covert strikes and disruptions. Except for Coups these are done on
the map from the province view as they have local effects:
적진 속에서
새로운 특수작전은 새로운 형태의 특작포인트를 축적하도록 합니다. 이는
국가당 수치이며 다양한 미션에 사용될 수 있습니다. 그것들은 적진 속 특작부대의 비밀파괴공작 또는 방해공작을
상징합니다. 쿠테타를 제외한 이러한 것들은 그 지역적 효과로 인해 지도 위 프로빈스 상에서 이루어집니다.
Sabotage Strategic Resource - This mission
lets you sabotage a strategic resource in a single province.
전략물자 파괴공작 – 이 임무는 개별 프로빈스상의 전략물자를 파괴하도록
합니다.
Scout/Sabotage Area - This simulates things
like sending in under cover scouts, or sabotage all road signs in an area. It
will slow down enemy movement, or speed up your movement.
정찰/지역 파괴공작 – 이는
비밀정찰활동 혹은 지역의 도로표지판 등을 파괴하는 행위를 상징합니다. 적의 이동을 느리게 하거나, 여러분의 이동을 빠르게 할 것입니다.
Steal Local Battle Plans - This mission can
give you a local intelligence advantage and reveal unknown units.
지역 작전계획 탈취 – 여러분에게 지역의 정보를 제공하며, 알려지지 않은 유닛에 대한 정보를 제공하는 임무입니다.
Attempting Coups - This mission has been
rebalanced, and now requires quite a bit of covert ops points to be triggered.
If successful it will overthrow the enemy government with one friendly to you.
쿠테타 시도 – 이 임무는 다시 밸런스조정이 이루어졌으며, 이제는 실행되기 위하여 상당한 특작포인트를 필요로 합니다. 만약
성공하면 적의 정부를 전복하여 여러분들에게 우호적인 정부로 바뀌도록 할 것입니다.
These missions are of course completely
moddable as well, don´t worry!
이러한 미션들은 완벽하게 모딩 가능합니다. 걱정 마세요!
See
you again in a week!
다음 주에 만나요!
첫댓글 음.. 뜨고나서 2시간안에 번역시작하신거 같네요. 빠르신듯..
잘 봤습니다. 확장팩 얼릉 나와라.
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솔직히 국가 크기도 변수로 넣으면 하는데 말이죠. 정치 체제나 기타 요인 보다 거는 나라가 크고 걸리는 나라가 작으면 확률이 확 높아 지는데 말이죠. 솔직히 영국으로 하는데 페르시아와 독일 같은 확률로 걸리면 이상하잖아요.