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처음으로 하나님 현현
천성경
제1권 참하나님
제3장 복귀섭리역사와 신관의 변천
5) 창세 이래 처음으로 하나님 현현
① 비로소 하나님이 모습을 드러내신다
통일교회 시대는 부모님 시대입니다. 하나님이 땅에 임할 수 있고, 하나님이 오실 수 있는 길을 닦는 것입니다. 그래서 하나님이 오심으로 말미암아 모심으로써 구원을 얻는다는 말이 성립되는 것입니다. 역사는 그렇게 발전하는 것입니다. (177-157, 1988.5.17) p.123
최후에 남아질 것은 뭐냐? 하나님 플러스 인간, 신인(神人), 신인의 삶의 길, 신인 생활관입니다. 인생관도 마찬가지로 신인 인생관, 신인 세계관 그것이 막연하게 하나님을 대해 사람이 알 수 있는 정도의 자리가 아니라 사람이 영원히 떨어지려야 떨어질 수 없는 자리입니다. 왜? 하나님과 사람은 본래 떨어질 수 없는 자리에서 떨어졌기 때문에 떨어질 수 없었던 자리 그 이상의 자리에 도달해야 합니다. 그런 자리에서 신인(神人)이 하나된 생활적인 무대, 세계적인 무대를 요구하고 나서야 하는 것입니다. (65-127, 1972.11.5) p.123
하나님은 우주의 중심존재이므로 그 앞에 가까이 가면 천년만년 주관받더라도 더 주관받고 싶은 것입니다. 하나님을 중심삼은 모심의 도리가 그렇게 돼 있기 때문에 오늘 우리 인간도 그러한 자리에서 주관받을 수 있으며 그 이상의 행복이 없다는 사실을 우리는 생각조차 해보지 못했습니다. (77-328, 1975.4.30) p.123
이제부터 여러분은 모심의 생활을 해야 합니다. 지금까지의 신앙생활은 믿음으로 구원을 얻었지만 앞으로는 모심으로 구원을 얻습니다. 본래 타락하지 않았더라면 하나님을 모심으로써 우리가 갈 길을 가는 것입니다. 모시는 데는 여러분의 생활과 마음으로 더불어 모셔야 됩니다.
하나님은 절대 아버지이고, 절대 참부모이고, 유일•불변•영원한 참아버지입니다. 그런 아버지는 절대 아들 유일•불변•영원한 부부를 이루어야 합니다. 그런 딸들은 절대 부부, 유일 부부, 불변 부부, 영원한 부부를 이루어야 합니다. 그래서 그들이 안착하기 위한 가정은 절대 가정, 유일 가정, 불변 가정, 영원한 가정입니다. 그런 가정이 하나님과 같이 살 수 있는 지상천국의 영원한 기지입니다.
시의(侍義)라고 하는 것은 생활화 천국시대를 말합니다. 그래서 시의를 들고 나온 것입니다. 복귀역사는 뭐냐 하면 하나님의 창조이상을 재현하는 것입니다. (161-218, 1987.2.15) p.123
하나님을 마음 가운데 모시고, 우리 인간이 몸 자리에서 완전히 하나될 수 있는 기원을 만들지 않고는 이 악마의 세계를 청산할 길이 없습니다. 이런 관점에서 볼 때 모심의 시대, 시의의 구원시대라고 보는 것입니다. 모심으로써 구원받는 것입니다. 하나님은 저 공중에 동떨어진 하나님이 아닙니다. 우리 생활권 내의 주체자로서 하나님을 모셔야 됩니다. (144-274, 1986.4.25) p.124
初めて神様が姿を現される
天聖経 「真の神様」より抜粋
統一教会時代は父母の時代です。神様が地に臨むことができ、神様が来ることのできる道をつくるのです。それで神様が来られて、侍ることによって救われるという言葉が成立するのです。歴史はそのように発展するのです。
最後に残るものは何でしょうか。神様プラス人間、神人、神人の生きる道、神人の生活観です。人生観も同じように、神人人生観、神人世界観です。それは漠然と神様のことを人が知ることのできる程度の位置ではなく、人が永遠に離れようにも離れることのできない位置です。なぜでしょうか。神様と人は本来離れることのできない位置で離れたので、離れることのできなかったその位置以上の位置に到達しなければなりません。そのような位置で神人が一つとなった生活的な舞台、世界的な舞台を要求していかなければならないのです。
神様は宇宙の中心存在なので、その近くに行けば、千年万年主管されてももっと主管されたいのです。神様を中心とした侍る道理がそのようになっているために、今日私たち人間もそうした立場で主管されればそれ以上の幸福はないという事実を私たちは想像すらできませんでした。
これから皆さんは侍る生活をすべきです。今までの信仰生活は信じることによって救いを得ましたが、今後は侍ることによって救いを得ます。本来、堕落しなかったならば神様に侍ることによって私たちが行くべき道を行くのです。侍るには皆さんの生活と心で共に侍らなければなりません。
神様は絶対的な父であり、絶対的な真の父母、唯一なる真の父、不変なる真の父、永遠なる真の父なのです。そのような父は絶対的な息子、唯一、不変、永遠の息子を探します。そのような息子、娘たちは絶対的な夫婦、唯一なる夫婦、不変なる夫婦、永遠の夫婦を成さなければなりません。それで彼らが安着するための家庭は、絶対家庭、唯一の家庭、一つしかないのです。その次には不変なる家庭、永遠の家庭です。そのような家庭が神様と共に暮らせる地上天国の永遠の基地です。
侍義というのは生活化天国時代を言います。それで侍義を掲げてきたのです。復帰歴史は何かと言えば神様の創造理想を再現することです。
神様を心の中に迎え、私たち人間が体の立場で完全に一つとなることのできる起源をつくらなければ、この悪魔の世界を清算する道はありません。このような観点から、侍る時代、侍義の救援時代と考えるのです。侍ることによって救われるのです。神様はあの空中に遠く離れた神様ではありません。私たちの生活圏内の主体者としての神様に侍らなければなりません。
God's First Manifestation
Cheon Seong Gyeong
Book 1: True God
Chapter 3: Section 5.1
The age of the Unification Church is the age of the parents. We are paving the way whereby God can come and be present on earth. This is why it makes sense to say that by God's coming, we are saved through attending Him. This is how history progresses.
What is it that will remain in the end? It is God and human beings, their life course, and their outlook on daily life -- the divine and human perspectives on life and the world. These perspectives will not be based on vague knowledge, but on an inseparable, eternal relationship. Why? Since God and humankind have been separated at the point where originally they could not be separated, they must reach a place higher than that point of inseparability. At such a point, they should come forward demanding a global stage for daily life where God and humankind are one.
God is the center of the universe where we have to live for the sake of others. When you go near Him, you will want to be governed by Him for tens of thousands of years and even more. This is the path of attendance to God. We could not have imagined that human beings today could be governed in that way and that there could be no greater happiness than this.
From now on, you should live a life of attendance. Up until now, a life of faith brought salvation through faith, but from now on you attain salvation through attendance. Originally, if we had not fallen, we would be following our normal path by attending God. You should attend Him in your daily life, and with your heart.
God is the absolute Father, absolute True Parent, and the unique, unchanging and eternal True Father. Such a Father should bring about unique, unchanging, and eternal couples for the absolute sons. For such daughters, too, He should bring about absolute, unique, unchanging and eternal couples. So, the families in which they will settle peacefully are absolute, unique, unchanging, and eternal families. Such families can live together with God, and constitute the eternal base of the Kingdom of Heaven on earth.
Justification through attendance signifies the age of realizing the Kingdom of Heaven in daily life. This is why we are talking about justification through attendance. The history of restoration is re-creating God's ideal of creation.
Without creating a starting point from which we can bring God into our heart and where we human beings can be completely one body with God, there is no way to liquidate this devilish world. From this point of view, we understand our time as the age of attendance and the age of salvation based on justification through attendance. We are saved through attendance. God is not a God who is up there in the sky. We should attend God as our subject and Master in our daily life. (144-274, 1986.4.25)
神第一次顯現
天聖經
第一篇 真神
第3章 復歸攝理歷史與神觀的變遷
5)自創世以來神第一次顯現
① 神終於顯現真貌
統一教會的時代是真父母的時代,在這個時代要鋪好使神臨到地上、使神來臨的道路。神的來臨將使通過侍奉而獲救之說得以成立。歷史是那樣發展的。(177–157, 1988.5.17)
最 後留下什麼?是神+人,神人,神人的生涯道路,神人的生活觀。人生觀也是神人的人生觀,神人的世界觀……人對神的瞭解不再是含糊不清的,而是達到了永遠也 無法離開神的境界。為什麼?因為神與人類原是從不能分離的立場上分離的,所以必須達到比不能分離的立場還要高的位置,在那樣的位置上,還要去追求神人合一 的生活舞臺以及世界舞臺。(65–125, 1972.11.5)
神是為他人而活的宇宙之中心存在,因此只要靠近神,即使受到千萬年的主管也會心甘情願。這就是以神為中心的侍奉之道。可是今天的我們壓根都沒想到過,人類也可以在那樣的位置上接受主管,並且那將是無比幸福的體驗。(77–328, 1975.4.30)
從現在起大家要過侍奉的生活。至今為止的信仰生活是靠著「信」獲得拯救,但以後要靠「侍奉」獲得拯救。倘若沒有墮落,我們本來就會侍奉著神走我們該走的路。侍奉時,要以各位的生活與心情來侍奉。(150–213, 1961.4.15)
神 是絕對的父親,是絕對的真父母,唯一、不變、永遠的真父親。這位父親的絕對的兒子,必須成為唯一、不變、永遠的夫妻,女兒們也要成為絕對、唯一、不變的夫 妻、永遠的夫妻,因此他們將要安居的家庭是絕對、唯一、不變、永遠的家庭。那樣的家庭是能與神一起生活的地上天國永遠的基地。(出處未知)
「侍義」,是指生活化的天國時代,所以我提出了「侍義」。復歸歷史是什麼呢,就是再現神的創造理想。(161–218, 1987.2.15)
我們要把神侍奉在心中,我們人類要在實體的立場上完全與神合一,除非建立起這樣的起源,否則就無法清算這個惡魔的世界。從這樣的觀點來看,現在是侍奉的時代、侍義的拯救時代——藉著侍奉獲得拯救。神不是獨居於遙遠空中的神,我們應侍奉神,把神當作我們生活圈內的主體者。(144–274, 1986.4.25)
첫댓글 고맙습니다*^^*
감사합니다 아주
감사합니다
이제부터 여러분은 모심의 생활을 해야 합니다. 지금까지의 신앙생활은 믿음으로 구원을 얻었지만 앞으로는 모심으로 구원을 얻습니다. 본래 타락하지 않았더라면 하나님을 모심으로써 우리가 갈 길을 가는 것입니다. 모시는 데는 여러분의 생활과 마음으로 더불어 모셔야 됩니다.
시의(侍義)라고 하는 것은 생활화 천국시대를 말합니다.