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출처: 선지자와 예언 원문보기 글쓴이: 수잔
BACK TO THE FUTURE *************************************** Default: NASB
옛날을 기억하라 역대의 연대를 생각하라 (신32:7)
This admonition, given to Israel through Moses, required the children of Israel to examine their past and gain understanding about the Lord’s ways. 모세를 통해 이스라엘에게 주어진 이 경고는 이스라엘 자손들이 그들의 과거를 검토해서 주님의 뜻에 대해 지식을 갖도록 했다.
This same admonition has even greater value today as we challenge ourselves to understand our Christian heritage and learn about God’s sovereignty and His dealings with man. While we do not want to live in the past, we can examine and extract from the past, nuggets of wisdom concerning God’s ways with His church. 이 같은 경고는 오늘날 기독교의 유산을 파악하게 함으로써, 하나님의 주권과 사람을 다루심에 대해 이해하는 것 보다 훨씬 더 큰 가치가 된다. 우리는 과거에 살고 싶어하지 않지만 교회와 함께 하신 하나님의 발자취에 대한 귀중한 지혜를 과거로부터 조사해서 얻어낼 수 있다.
Since the days of the Reformation, the Lord has brought a progressive revelation of Himself to the church. This revelation has been line upon line and precept upon precept continually unfolding fresh revelation of Himself and His Word. This process is for the purpose of restoring the church to her former apostolic authority as realized in the first century church. As we consider the prior generations, we can relish the revelation given to them and also learn from their mistakes in order to avoid those same mistakes in our generation. 종교개혁 이후로, 주님은 교회에 주님 자신에 대한 점진적인 계시를 주셨다. 말씀에 말씀을 더하고, 교훈에 교훈을 더하여 주님 자신과 주님의 말씀에 대해 계속적으로 새로운 계시가 밝혀지고 있다. 이 과정은 초대교회에서 나타난 것 같은 이전의 사도적 권위를 교회에 회복하기 위함이다. 앞선 세대를 살펴봄으로써, 우리는 그들에게 주어진 계시를 음미하고, 우리 세대에서 같은 실수를 피하기 위해 그들의 실수에서도 배워야 한다.
True Apostolic Ministry 진정한 사도적 사역
Apostolic ministry can be defined as Jesus Christ manifested and abiding in His church doing the same works through His church that He did while living on the earth in human form. True apostolic ministry is a fulfillment of John 14:12, with the Holy Spirit performing the same works through the church that He did through the life and ministry of the Lord Jesus Christ. 사도적 사역은 주님께서 나타내셨던 것으로써 정의될 수 있는데, 인간의 형상으로 이 땅에 사시는 동안 주님이 행하셨던 것과 같은 일이 교회에서 계속되고 있다. 진정한 사도적 사역은, 주님께서 주 예수 그리스도의 생애와 사역을 통해 하셨던 것과 같은 일들을 교회를 통해 행하시는 성령님과 함께, 요 14:12을 충족시킨다.
There is a ministry of perfection coming to the church that will prepare her for the return of the Bridegroom. However, before we can begin to move toward this ministry, we must first "return back to our future" and realize the complete restoration of biblical apostolic ministry. This ministry will call out and separate the church from the world so that she can be prepared in perfection for the Bridegroom. 신랑의 귀환을 위해 신부를 단장시키는 것이 교회에 다가오는 완벽한 사역이다. 그러나, 우리가 이 사역으로 나아가기 전에, 우리는 먼저 “미래로의 귀환“을 해서, 성경의 사도적 사역의 완전한 회복을 실현시켜야 한다. 이 사역은 신랑을 위해 교회가 완벽하게 준비되도록 세상으로부터 불러내어 분리시킬 것이다..
In Joel 2:25, the Lord makes a wonderful promise to restore all that the palmerworm, cankerworm, caterpillar, and the locust have destroyed (KJV). These four stages of a maturing locust are used to prophetically symbolize the way that the spirit of the antichrist would attack the church. The early apostolic church is like a tree that the Lord planted and nurtured to full fruit- bearing maturity. The spirit of the antichrist is compared to a locust which devours first the fruit, then the leaves, the bark and finally gnawing into the very heart of the tree in order to destroy it. In church history, this final stage culminated in the era known as the Dark Ages. 요엘 2:25에서, 주님은 메뚜기와 늣과 황충과 팟종이가 파괴시킨 모든 것들을 갚아주신다는 놀라운 약속을 하셨다. 이런 성숙한 메뚜기의 4가지 단계는 적그리스도의 영이 교회를 공격하는 방법을 예언적으로 상징하는데 사용된다. 초기 사도적 교회는 주님께서 열매를 맺는 성숙함을 완성시키기 위해 심고 영양을 공급하신 나무 같다. 적그리스도의 영은 먼저 열매를 삼켜버리고, 그 다음엔 잎과 껍질을, 마지막으로는 나무를 죽이기 위해 중심으로 갉아 들어가는 메뚜기에 비유된다. 교회사에서, 이 마지막 단계는 암흑기로 알려진 시대의 최고조가 된다.
The Lord’s promise to restore the apostolic church began through the ministry of Martin Luther and has now matured to a level so that this generation can expect the complete restoration of biblical apostolic ministry. This is our quest: to return back to the future. 사도적 교회를 회복시키신다는 주님의 약속은 마틴 루터의 사역을 통해 시작됐고, 지금은, 이 세대가 성경의 사도적 사역의 완전한 회복을 기대할 수 있는 단계로 성장했다. 이것이 우리의 탐구의 대상이다; to return back to the future (미래로의 귀환)
When our Lord was on the earth, He chose the 12 apostles to groom and prepare for the birth of His apostolic church. For three and one-half years, He planted the seed of the Word of God within their hearts. When the day of Pentecost had fully come, the Holy Spirit descended upon them and watered the seed within their hearts, producing the life of Christ and the apostolic church. This same process must be realized in this church age as well. 이 땅에 계실 때, 주님은 훈련시킬 12 사도를 택하시고, 사도적 교회의 탄생을 예비하셨다. 3년 반 동안, 주님은 그들의 맘속에 하나님의 말씀의 씨앗을 심으셨다. 오순절 날이 다 찼을 때, 성령께서 그들에게 내려오사, 그들의 맘속에 있는 씨앗에 물을 주셨고, 이것은 그리스도의 생명과 사도적 교회를 낳았다. 이 같은 과정은 오늘날 교회 시대에도 마찬가지로 이루어져야 한다.
Tokens of Apostolic Ministry 사도적 사역의 증거
Throughout church history, there have been examples of true apostolic ministry raised up by the Lord within the church. These individuals attained a mature stature qualifying them as a dwelling place for the Spirit of God through whom the Lord was able to function and do His works. They were men and women so thoroughly filled with the Holy Spirit that they exercised the Lord’s dominion over demons, disease and death. These saints were true expressions of the life of Christ with His divine nature radiating through them--men and women who were crucified with Christ and lived by the faith of the Son of God. 교회사를 통해, 주님에 의해 교회 안에서 일어난 진정한 사도적 사역이 있었다. 이런 사람들은 주님이 역사하시고, 주님의 일을 할 수 있는 사람들을 통해 하나님의 성령께서 거하시는 곳으로써의 자격을 갖춘 성숙한 수준에 있다. 그들은 완전히 성령충만 해서 마귀, 질병 ,죽음을 이기신 주님의 주권을 발휘했던 사람들이었다. 이런 성인(聖人)들은 그리스도와 함께 십자가에 못 박히고, 하나님의 아들을 믿으며 살았던 사람들을 통해 빛을 발하는 주님의 신성함과 함께 주님의 생명을 진실로 나타냈다.
Tremendous lessons can be learned by examining the lives of these spiritual champions in order to determine the secrets of their success with God. One example of true apostolic ministry can be found in the life of John Graham Lake. 하나님이 함께 하신 그들의 성공의 비밀을 알기 위해서는, 이런 영적인 챔피온의 삶을 검토하면 엄청난 교훈을 배울 수 있다.
An Apostle of Faith By every biblical definition, the life of John G. Lake demonstrated the nature and characteristics of true apostolic ministry. John G. Lake was a man who experienced apostolic ministry according to first century standards and changed the world everywhere he went. He was a vessel yielded to God as a habitation for His manifest presence. Through him, the Holy Spirit was able to heal the sick, cast out demons, save the lost, and manifest the very nature and character of Christ, displaying that Jesus Christ is the same yesterday, today and forever (Hebrews 13:8). The Great Commission was a reality, not a theory, in Lake’s ministry. Careful examination of his life will help the church to prepare for the coming visitation and restoration of the apostolic ministry. 모든 성경적 정의에 의해, John G. Lake의 삶은 진정한 사도적 사역의 본질과 특성을 나타낸다. John G. Lake는 1세기(초대교회 때)의 기준에 따른 사도적 사역을 경험했고, 그가 가는 어느 곳이든지 변화되었다. 그는 주님의 명백한 임재를 위한 처소로써 하나님을 따른 사람이었다. 그를 통해, 성령님께서 아픈 사람을 고치시고, 귀신을 쫓아내며, 잃어버린 영혼들을 구원하여 그리스도의 바로 그런 본성과 특성을 증거하실 수 있었고, 예수 그리스도가 어제도 오늘도 영원히 동일하시다는 것을(히 13:8) 나타냈다. 그 위대한 임무는 John G. Lake의 사역에 있어서 이론이 아닌 실제였다. 그의 생애를 조심스레 관찰하는 것은 교회가 다가올 강림과 사도적 사역의 회복을 준비하도록 도울 것이다.
Having the Lord’s Potential "Truly, truly, I say to you, unless a grain of wheat falls into the earth and dies, it remains by itself alone; but if it dies, it bears much fruit" (John 12:24). When the time came for the Lord to be glorified through the sacrificial offering of His life, He compared His life with a grain of wheat. When a grain of wheat dies, it is for the purpose of bringing forth multiplied grains of wheat like the original grain. “내가 진실로 진실로 너희에게 이르노니 한 알의 밀이 땅에 떨어져 죽지 아니하면 한 알 그대로 있고 죽으면 많은 열매를 맺느니라 (요 12:24)” 주님께서 주님의 생명을 산 제물로 바침으로써 영회롭게 되신 때가 이르렀을 때, 주님을 한 알의 밀로 주님의 생명을 비유하셨다. 한 알의 밀이 죽는 것은 원래의 밀알처럼 밀알들이 무성해지기 위함이다.
The Bible teaches that when the Lord returns, we will be like Him. The Holy Spirit residing in us will reveal the same attributes through us that He did in the Lord Jesus Christ. This belief formed the cornerstone for John G. Lake’s life and ministry. 성경은 주님께서 재림하실 때, 우리가 주님과 같이 될 것이라고 가르친다, 우리 안에 계신 성령께서 우리를 통해 주 예수 그리스도가 했었던 것과 같은 속성을 나타내실 것이다. 이 믿음은 John G. Lake의 생애와 사역 동안 토대를 형성했다.
Lake believed that the Lord would not have commissioned us to do the works that He did without adequately equipping us to do those works. Lake commented, "We need to set our sights high and refuse the traditions of men who say that it is impossible to do as Jesus instructed us." Lake는 주님께서 우리가 그런 일을 하도록 적절히 준비시키지 않으시고는 우리에게 그 일들을 하라고 맡기시진 않는다는 것을 믿었다. “우리는 우리의 시야를 높이 둘 필요가 있고, 주님께서 우리를 가르치신 것처럼 하는 것은 불가능하다고 말하는 전통적인 사람들을 거절할 필요가 있다” 고 Lake는 말했다.
True apostolic ministry is simply the extension of the ministry begun by the Lord, our ultimate example. The power of redemption is so great that sinners saved by grace and filled with the Holy Spirit are given the opportunity of carrying on the very ministry of Christ, doing the works that He did. John G. Lake is a token of this reality given to the twentieth century. Our sights should be set equally high. 진정한 사도적 사역은 단순히 우리의 궁극적 실례인 주님에 의해 시작된 사역의 확장이다. 구원의 능력은 너무 위대해서 은혜로 구원받고 성령으로 충만해진 죄인들이 그리스도의 그 사역을 진행시켜, 주님이 했던 일을 하는 기회를 갖게 됐다.
His Definition of the Apostolic Church During the years preceding and following the turn of the twentieth century, John Lake made a notable and revealing observation. There had been a tremendous outpouring of the Holy Spirit with great manifestations of power, signs and wonders. A generation of Christians was given an extraordinary opportunity of witnessing the return of genuine apostolic ministry. 앞서거니 뒤서거니 하는 20세기의 변화의 기간 동안에, John Lake는 두드러지고, 밝혀지는 관찰을 했다. 위대한 권능과 표적과 기사가 나타남과 함께 성령님의 엄청난 부으심이 있어왔다. 그리스도의 세대는 진정한 사도적 사역의 재등장에 증인이 되는 특별한 기회를 가지고 있다.
Lake discerned that his generation missed the mark by not realizing the true definition of apostolic ministry. Some attempted to build an apostolic church around the doctrine and manifestation of healing power. Others attempted to establish the apostolic church around the restoration of the gifts and speaking in tongues, while some attempted to create and establish the apostolic order around the doctrine of holiness. All of these qualities are attributes of the Holy Spirit and essential to the church, yet not one singularly sustains apostolic ministry. Lake observed that the people were absorbed in the phenomena of God and not in the person of God. John Lake는 그의 세대가 사도적 사역의 진정한 정의를 실현하지 못함으로 목표를 잃었다는 것을 깨달았다. 몇몇은 신유능력에 대한 교리와 징후에 입각한 사도적 교회를 세우려고 시도했다. 다른 이들은 은사의 회복과 방언 말함에 기초한 사도적 교회를 세우려고 했지만, 반면에 몇몇 사람은 거룩함의 교리를 가진 사도적 의식을 만들고 세우려고 했다. 이런 특징들 모두는 성령님의 특성이고 교회에 필수적이지만, 어느 누구도 사도적 사역을 유지하진 못했다. Lake는 사람들이 하나님의 현상에 열중하고, 하나님 자신에 대해서 관심을 갖지 않았음을 발견했다.
According to Lake, the truest definition of the apostolic church could be expressed in the awesome and reverential experience known as the baptism of the Holy Spirit. He believed that the church did not regard the baptism of the Holy Spirit with the reverence due an experience so sacred and so terribly costly. In order to secure this gift for His church, the Lord Jesus lived in the world, bled on the cross, entered into the darkness of death, hell and the grave, grappled with and strangled the accursed powers of darkness, came forth in resurrection life and ascended to heaven. Lake에 따르면, 사도적 교회의 가장 진정한 정의는 경외함으로 표현될 수 있고, 성령 세례로 알려진 경건한 경험이 될 수 있다. 그는 교회가 성령세례를 정말로 신성하고 엄청나게 값비싼 경험으로써, 그에 마땅한 경외함으로 대하지 않는다고 믿었다. 주님의 교회를 위한 이 은사를 주시기위해, 주 예수님이 이 세상에 오셨고, 십자가를 지셨으며, 죽음과 지옥과 무덤의 어두움으로 들어가시고, 그 가증스러운 어두움의 권세와 맞서 싸우시고, 부활하심으로 오셨으며, 하늘로 올라가셨다.
Lake believed apostolic ministry was defined and realized through individuals becoming the habitation of God. The Holy Spirit literally manifested Himself in the spirit, soul and body of the believers, taking total possession of His church and bestowing on her His qualities and attributes. This process was not merely a reformation--it was a renewal. Men and women were renewed by the Spirit of God, indwelt by the Holy Spirit and becoming one Spirit with Him. The baptism of the Holy Spirit was not merely a gift of power, but of God Himself. Lake는 사도적 사역은 하나님의 거하심 속에 있는 사람들을 통해 정의되고 실현된다고 믿었다. 성령은 사실상 신자들의 영, 혼, 육으로 그 자신을 드러내시는데, 신자들은 교회의 모든 소유를 갖으며, 주님의 특질과 속성들을 교회에 준다. 이런 과정은 단지 개혁- 소생-이 아니었다. 성령 하나님에 의해 사람들은 소생했고, 성령님이 그 안에 거하심으로, 주님과 한 영이 되었다. 이 성령 세례는 단지 능력의 은사가 아니라, 하나님 자신이다.
Out of necessity, Lake became acquainted with the healing power of God. During the later years of the nineteenth century, he was miraculously healed of a terminal illness, along with his wife, his sister and his brother. This introduction to God’s miraculous power caused Lake to begin a quest to not only know the healing of God, but to know the God of healing. His desire was fulfilled, he describes, when he became the habitation of God in a powerful baptism of the Holy Spirit. 필요에 의해, Lake는 하나님의 신유 능력에 정통해졌다. 19세기 이후 동안, 그는 아내와 함께 기적적으로 불치병을 치료하게 되었다. 하나님의 놀라운 권능에 대한 이런 대면은 Lake가 하나님의 치유하심을 알 뿐 아니라, 치유의 하나님을 알도록 탐구하기 시작케 했다. 그의 소망은, 그가 묘사한 대로, 성령 세례의 권능 하에 하나님의 처소가 되었을 때, 충족되었다.
His Baptism Experience At the age of 16, John G. Lake came to know the saving power of Christ. His salvation experience was very real as displayed by his changed life. Many around him observed this change and said, "You are baptized in the Holy Ghost." 16살 때, John G. Lake 는 그리스도의 구원의 능력을 알게 됐다. 그의 구원 경험은 변화된 삶에서 나타나는 것처럼 매우 현실적이었다. 이런 변화를 지켜본 Lake 의 많은 주변 사람들을 ‘너는 성스러운 유령에 씌워졌다.”고 말했다
While friends around him were saying that he had been filled with the Holy Spirit, Lake experienced an almost unbearable hunger in his heart for more of God. He began to pursue God and came to know the sanctifying power of the Holy Spirit through the ministry of a layman named Melvin Pratt. This precious brother introduced Lake to the washing of water by the Word, and this process increased the richness and anointing of Lake’s life. Those around him acknowledged that surely he had received the baptism of the Holy Spirit. Yet, Lake hungered for more. 그 주변 친구들이 John G. Lake가 성령으로 충만했다고 말했던 반면, John G. Lake는 마음 속에 하나님을 더 알고 싶은, 거의 참을 수 없는 갈망을 경험했다. 그는 하나님을 추구하기 시작했고, Melvin Pratt이라는 평신도의 사역을 통해 신성한 성령의 권능을 알게 됐다. 이 형제님은 Lake가 말씀에 의해 물로 씻겨짐을 알게 했고, 이 과정은 John G. Lake의 삶의 부유함과 기름부음을 증가시켰다. 그 주변 사람들은 정말로 그가 성령세례를 받았다는 걸 알았다. 그러나 John G. Lake는 더 많은 것을 갈망했다.
Several years later, Lake was introduced to the healing power of God through Alexander Dowie. After moving to Zion, Illinois to associate more closely with Dowie, Lake received a tremendous impartation of the healing power of God from the Holy Spirit. Many miracles and manifestations of the Spirit followed. Those around Lake again tried to convince him that he had received the baptism of the Holy Spirit. 몇 년 후, John G. Lake는 Alexander Dowie를 통해 하나님의 치유능력을 알게 됐다. Alexander Dowie와 더 밀접하게 관련된 일리노이의 교회로 옮긴 후에, Lake는 성령님으로부터 하나님의 치유능력에 대한 엄청난 임파테이션을 받았다. 성령의 많은 기적과 표적이 따랐다. Lake 주위 사람들은 그가 성령세례를 받았다고 다시 확신시키려 했다.
By the turn of the century, John G. Lake had undergone a powerful salvation experience, an even more powerful sanctification experience, and an impartation of the gift of healing. At each juncture, those around Lake tried to convince him that he had received the baptism of the Holy Spirit, yet his heart burned for more of God than ever before. 그 세기가 바뀔 때까지, John G. Lake는 강력한 구원; 이전보다 더 강력한-과 치유의 은사에 대한 임파테이션을 경험했다. 각 시점에서 Lake주위 사람들은 그에게 성령세례를 받았음을 확신시키려 했다. 그러나, 그의 마음은 이전보다 훨씬 더 하나님을 향해 타올랐다.
Searching for that which would satisfy the longing of his heart, he began to fast, pray and wait upon the Lord for nine months. At the end of this period of prayer and fasting, Lake had an awesome experience with the Lord. He knew then that he had been immersed in the Holy Spirit and had finally become a dwelling place of God. His heart and soul were now satisfied that the Holy Spirit was residing in him, speaking through him, and saturating every fiber of his being. Finally his heart was content that he had received the baptism of the Holy Spirit which would produce the nature and character of Christ within him. Lake believed, as the Scriptures taught, that this indwelling experience now equipped him to carry on the ministry of Christ as did the early apostles. 그 마음의 갈망을 충족시키기 위해, 그는 9개월 동안 금식하며 기도하고, 주님을 기다리기 시작했다. 이 금식기도 기간이 끝날 때쯤에, 그는 주님과 함께하는 경외로운 경험을 했다. 그는 성령님께 잠겼고, 마침내 그가 하나님이 거하시는 처소가 된 것을 알았다. 그의 마음과 영혼은 이제 성령님이 그 안에 거하심에 만족하고, 그가 말한 것 같이, 그의 존재의 모든 부분에 충분히 배어들었다. 마침내 그는 그 안에서 그리스도의 본성과 특성을 창출해내는 성령세례를 받았다는 것에 만족해했다. Lake는 성경에서 가르치는 것같이, 이 내재된 경험이 초기 사도들이 했던 것처럼 그리스도의 사역을 계속하기 위해 그를 준비시켰다.
Triune Salvation During the winter of 1913, Lake presented a teaching to the Church of England entitled, "Triune Salvation." This teaching revealed a key secret to his power and intimacy with God. 1913 겨울동안, Lake는 “삼위일체의 구원”이라는 제목으로 영국교회에 가르쳤다. 이 가르침에서 그의 능력의 핵심 비밀과, 하나님과의 친밀함이 나타났다.
So significant was its content that the Bishop of London wrote about this message, "It contains the spirit of primitive Christianity and reveals the distinction between the Christian soul of the first and twentieth century, the Spirit of Christ’s domain, by which Christianity attained its spiritual supremacy...It is one of the greatest sermons I have ever heard and I recommend its careful study by every priest." 그 내용이 너무 중대해서 런던 정교회는 이런 메시지를 썼는데; ”그것은 초기 기독교의 정신을 포함했고, 1세기와 20세기의 기독교인의 정신- 영적인 우세함을 포함하는 기독교에 의한 그리스도의 영-사이의 차이를 나타냈다. 그것은 내가 들었던 가장 훌륭한 설교 중 하나이고, 나는 모든 목사들에게 신중히 연구할 만한 것으로 추천한다.
In this study, Lake revealed the important significance of our complete redemption on all three levels of human life--spirit, soul (mind) and body. I Thessalonians 5:23 declares, "Now may the God of peace Himself sanctify you entirely; and may your spirit and soul and body be preserved complete, without blame at the coming of our Lord Jesus Christ." Lake taught that it was the tendency of the average Christian to stop at the redemption of their spirit. He believed that it was equally as important for the believer to allow the Holy Spirit to sanctify the soul and the body in order for the individual to become the habitation of God. 이 연구에서 Lake 는 인간 생명의 세가지 단계- 영, 혼, 육-에 대한 완전한 대속의 중요한 의미를 나타냈다. 이는 데살로니가 전서 5:23에서 분명히 나타나있다. “ 평강의 하나님이 친히 너희로 온전히 거룩하게 하시고 또 너희 온 영과 혼과 몸이 우리 주 예수 그리스도 강림하실 때에 흠 없게 보전되기를 원하노라” Lake 는 그들 영혼의 대속에 머물러 있는 보통의 크리스쳔들의 성향을 가르쳤다. 그는 동일하게 신자들이 각 개인이 하나님의 거하시는 처소가 되도록 혼과 육을 정결케 하기 위해 성령님을 인정하는 것이 중요하다고 믿었다.
The sanctification of the soul literally involves the impartation of the mind of Christ. John Wesley defined sanctification as "possessing the mind of Christ and all the mind of Christ." This level of consecration is essential for the believer’s thoughts to be perfectly in tune with the Lord’s thoughts and the Christian’s ways consistent with His ways. 영혼의 정결은 문자 그대로 그리스도의 마음의 임파테이션을 수반한다. 존 웨슬리는 “그리스도의 마음을 소유하고, 오직 그리스도의 마음을 갖는” 것으로 정결함을 정의했다. 이 신성한 상태는 신자들을 주님의 생각과 완벽하게 조화되고, 신자들의 길과 주님의 길을 일치하는데 필수적이다.
Complete sanctification of soul and mind also involves the renewal of the emotions. Many believers are trapped in the tyranny of grief over the past, not realizing that they are a new creation and that all things have become new (II Corinthian 5:17), past failures erased by the blood of Christ. Grief ultimately leads to bitterness, and bitterness will defile many (Hebrews 12:15). Consequently, it is essential that the Holy Spirit be allowed to thoroughly consecrate and sanctify the mind, and the emotions in order for Christians to become the tabernacle of the Holy Spirit. 혼과 마음의 완전한 정결함은 감정의 소생을 포함한다. 많은 신자들이 과거의 가혹한 슬픔 속에 갇혀있고, 과거의 실패는 주님의 보혈로 지워지고, 그들이 새 피조물이며(고후5:17) , 모든 것이 새롭게 됐다는 것을 깨닫지 못하고 있다. 슬픔은 결국 괴로움을 가져오며, 괴로움은 많은 것들을 더럽힐 것이다(히 12:15). 결과적으로, 완전히 성령님께 맡기며, 마음과 감정을 정결히 하는 것은 크리스챤들이 성령님의 성소가 되는데 필수적이다.
This triune salvation also involves the separation of the believer from all that would defile, recognizing that the body is the temple of the Holy Spirit and should be consecrated accordingly. Romans 8:11 states, "The Spirit of Him who raised Jesus from the dead will also give life to your mortal bodies through His Spirit who indwells you." This imparted life granted through the indwelling presence of the Holy Spirit will provide divine health and freedom from the lusts that are a result of man’s fallen condition. 이 삼위일체의 구원은 또한 불결한 모든 것으로부터 신자들을 분리하고 몸이 성령님의 성소이고, 완전히 바쳐져야 하는 것을 인식 하는 것도 포함한다. 로마서 8:11절에 보면” 죽음에서 예수님을 일으키신 주님의 영은 당신의 죽어질 육체에게도 당신 안에 계시는 성령님을 통해 생명을 주실 것이다.” 성령님의 내재하심으로부터 주어진 이 생명은 주님이 주신 건강과 사람들의 잘못된 상태의 결과인 육욕으로부터의 자유를 줄 것이다.
Lake taught that the genuine Christian is a separated person--separated forever to God in all the departments of life: body, soul and spirit are forever committed to God. This absolute consecration to God, or "triune salvation," is the real secret to the successful Christian life and essential to becoming the habitation of God. According to John G. Lake, this complete consecration to God makes the Christian a "Christ-man" and reveals the secret of life and communion with God received into the entire being through the Holy Spirit. Lak는 진정한 기독교인은 독립된 -생명의 모든 부분; 영,혼,육-이 하나님과 영원히 독립된–사람은 하나님께 영원히 구속되었음을 가르쳤다. 하나님에 대한 이 절대적 봉헌, 또는 “삼위일체의 구원”은 성공적인 기독교인의 삶에 있어서 진정한 비밀이고, 하나님의 처소가 되는데 필수적이다. Lake 에 따르면, 이 완전한 하나님에 대한 봉헌은기독교인 이 “그리스도의 사람”이 되게 하며, 삶의 비밀과 성령님을 통해 전부로 인정된 하나님과의 교통을 드러낸다
Not Without Holiness "Pursue peace with all men, and the sanctification without which no one will see the Lord" (Hebrews 12:14). Without holiness, the complete purposes of the church cannot be fulfilled. A Holy God can only dwell in a holy vessel. Lake said, "Think not that thou shalt attain the highest in God until within thine own soul a heavenly longing to be like Him who gave His life for us possesses our own heart." (히 12:14 ) 거룩함 없이, 교회의 완전한 목적은 충족되지 않는다. 거룩하신 하나님은 오직 거룩한 사람에만 거하신다. . Lake 는 “ 우리를 위해 자신의 생명을 주신 주님같이 되고 싶어하는 하늘의 갈망이 우리 영혼에 안에서 우리의 마음을 소유할 때까지, 하나님의 가장 높은 것에 다다른다고 생각지 말라”고 말했다.
A holy and sanctified condition can only be realized when the fleshly nature is revealed. Once the tares of the human soul are revealed, Christians then can call upon the grace of God to separate from them all that is ungodly, thereby purging the spirit, soul and body from every worldly tendency. As Lake once put it, "There arises in the heart the desire and prayer for the Spirit of God to eject, crucify and destroy every tendency of the opposition of the Holy Spirit." 거룩하고 정결한 상태는 오직 육체적 본성이 드러날 때만 실현될 수 있다. 일단, 인간 혼의 가라지가 드러나면, 그리스도인들은 하나님과 반대되는 모든 것으로부터 그들 자신을 분리시키기 위해 하나님의 은혜를 구할 수 있고 그럼으로써 영 혼 육을 세속적인 성향으로부터 제거할 수 있다. . Lake 가 한 때 말했던 것처럼, ‘ 성령님을 대적하는 모든 성향을 내쫓고, 십자가에 못박아 파괴하기 위해 하나님의 성령을 향한 갈망과 기도가 마음 속에서 일어나게 된다. “
The hearts of men and women must be purged by the fire of the Holy Spirit and washed from every stain by the cleansing blood of Christ. Those who desire to be partakers of the nature of Christ must always feel the purging power of Christ within. Once the Holy Spirit takes up residence, there is a release of power through the indwelling Spirit to lift the believer above the lusts and desires of this world in order to live a holy and consecrated life. 사람들의 마음은 성령의 불로써 정결케 외어야 하고, 그리스도의 깨끗케 하는 보혈로 모든 더러움들이 씻겨져야 한다. 그리스도의 본성과 함께하는 자가 되려고 갈망하는 사람들은 항상, 그 안에 그리스도의 정결케 하는 능력을 느껴야만 한다. 일단, 성령님께서 거하시면, 신자들이 거룩하고 성결한 삶을 살도록 신자들을 세상의 더러움과 욕망에서 건져내시기 위해, 내주하시는 성령님을 통해 권능이 풀려나게 된다.
This desire for the purity of God’s nature reveals a vital ingredient in the life and ministry of John G. Lake. As he stated in 1916, "Holiness is the character of God. The very substance of His being and the essence of His nature is purity." The purpose of God in the salvation of mankind is to produce in man a kindred holiness, a radiant purity like that of God Himself. 하나님의 정결한 본성을 향한 갈망은 John G. Lake의 삶과 사역에 있어서 필수적인 요소였다. 그가 1916에 말했던 것처럼 “ 거룩함은 하나님의 특성이다. 주님의 그 실체와 주님의 본성의 정수는 거룩함이다. “인류를 구원하신 하나님의 목적은 인간에게 있어서 동일한 거룩함이 나오며, 하나님 자신이 거룩하심 같이 눈부실 정도의 정결함이 나타나게 하기 위함이다.”
Clothed in a Spirit of Humility 겸손으로 허리를 동이라.. Another important attribute in Lake’s ministry was his commitment to living in a spirit of humility. Lake often quoted I Peter 5:5: "You younger men, likewise, be subject to your elders; and all of you, clothe yourselves with humility toward one another, for God is opposed to the proud, but gives grace to the humble." If the church is to "return back to the future" to her true apostolic heritage, Christians must adhere to the qualities demonstrated by the apostolic fathers. Lake 의 사역에서 다른 중요한 속성은 겸손하게 살겠다는 약속이다. . Lake 는 베드로전서 5 : 5에서 “ 젊은자들아 이와 같이 장로들에게 순복하고 다 서로 겸손으로 허리를 동이라 하나님이 교만한 자를 대적하시되 겸손한 자들에게는 은혜를 주시느니라” 는 것을 자주 인용했다. 만약, 교회가 진정한 사도적 유산이 있는 “미래로 귀환” 한다면, 기독교인들은 선조 사도에 의해 나타난 특성들을 따라야 한다.
In Acts 20:19, the Apostle Paul acknowledges his commitment to humility in his service to the Lord. That commitment to humility by the first century apostle burned equally as bright in the heart of John G. Lake, a twentieth century apostle. Lake desired to follow the example set by Moses and sought to be the meekest man in the land. By virtue of this commitment to humility, he was able to say, "the Spirit of God ran through my person like a river of heavenly fluid. Cancers withered under my touch, cripples of every type were instantly restored and works of creation in the bodies of men took place as a result of humbling myself under the mighty hand of God." 사도행전 20:19에서, 사도 바울은 주님을 섬기는 데 있어서 겸손해야 할 의무를 알고 있었다. 1세기 사도들이 겸손해야 할 의무는 20세기 사도인 John G. Lake의 마음속에서 밝게 타올랐다. John G. Lake는 모세의 예를 따르려고 했고, 그 곳에서 가장 온유한 사람이 되려고 했다. 이 겸손 덕분에, 그는 말할 수 있었다 “ 하나님의 성령이 천국에서 흐르는 강같이 내 자신을 통해 흘러간다. 내 접촉으로 사라진 암들, 모든 종류의 장애자들은 즉시 회복되었고, 육체에서 창조의 활동이 하나님의 전능하신 손아래 내 자신을 겸손히 함으로써 일어났다.
Like Moses, he desired to not only see the acts of an awesome God, but also to understand His ways. As a result, he discovered that the Lord’s way was through servanthood and a spirit of humility clothing the believer. It is only through amazing grace that the nature and works of Christ can be exhibited through believers. God gives His grace to the humble. Humility is truly a key ingredient to the restoration of true apostolic ministry and the return of the Shekinah glory to the church. 모세처럼, 그는 경외할 만한 하나님의 행하심을 보는 것 뿐 아니라, 하나님의 길을 이해하고 싶어했다. 결과적으로, 그는 하나님의 길이 종이 됨이고 신자들에게 겸손한 마음이 입혀지는 것임을 발견했다. 그리스도의 본성과 행하심이 신자들을 통해 나타난 것은 오직 놀라운 은혜를 통해서이다. 하나님은 겸손한 자에게 은혜를 주신다. 겸손은 정말로 진정한 사도사역의 회복과 교회에 쉐카이나(임재) 영광의 귀환에 핵심요소이다.
The Empowering Presence As with the first century apostles, John G. Lake did not attempt full time ministry until he was endued with power from on high. Even though the early apostles had received an anointing from the Lord for casting out evil spirits and healing the sick, they did not become the dwelling place of God until the day of Pentecost. It is one thing to receive anointings or gifts from the Lord; it is altogether another to become the literal dwelling place of the manifest presence of God. 1세기의 사도들처럼, 높은 곳으로부터 능력이 부여될 때까지 , John G. Lake는 전담사역을 시작하지 않았다. 심지어, 초기 사도들이 귀신을 쫓고 병든 자를 고치기 위해 주님께 기름부음을 받았음에도, 그들은 오순절이 될 때까지, 하나님의 처소가 되지 못했다. 주님께 기름부음이나 은사를 받는 것이 하나이고, 문자 그대로 하나님의 분명한 임재의 처소가 되는 것이 또다른 하나이다.
Lake knew the reality of the empowering presence of God abiding within him. He was anointed and equipped not only for ministering healing and salvation to a lost world, but also for expressing the radiant presence of a Holy God, or, as he explained it for, "becoming a Christ-man having all the potentials through the Holy Spirit that resided in Christ Himself." Lake spent a season of prayer and fasting specifically seeking a special anointing for casting out demons. The Lord graciously responded to the request of His servant by imparting a powerful anointing and the boldness necessary for dealing with evil spirits. As a result, people came from all over the world to be delivered and set free from demonic opposition. Tremendous testimonies are on record as evidence of this ministry. Lake 는 그 안에서 영속하시는 하나님의 임재하실 수 있게 하는 실체를 알았다. 그는 잃어버린 세상을 치유하고 구원할 뿐 아니라 성령 하나님의 찬란한 임재를 나타내기 위해, 또는 그가 설명한 것처럼 “ 그리스도 자신에 거하시는 성령 하나님을 통해서 모든 가능성을 가진 그리스도의 사람이 되기 위해” 기름부음 받았고 준비되었다. Lake는 특히 축사의 특별한 기름부음을 구하는 금식기도를 했다. 주님은 능력의 기름부음과 악한 영을 다루는데 필요한 담대함을 전이함으로써 주님의 종의 요구에 자비롭게 응답하셨다. 결과적으로, 귀신의 공격에서 해방되고, 자유를 얻기 위해 전세계에서 사람들이 왔다. 기록된 바에 따르면 엄청난 표적이 이 사역의 증거로 남았다.
This empowering presence also carried Lake to a new level of understanding Scripture. Powerful and revelatory sermons emerged from this apostle of faith as he allowed the Holy Spirit to unfold the mysteries of the kingdom. He had the capacity to inspire faith in the hearts of those who heard him. A man without compromise when it involved the Spirit’s revelation of the Word, Lake utterly refused to compromise the true revelation of the Word for a false unity which he believed resulted in spiritual weakness. He believed that principle is better than unity, and the ultimate end of right principles would be true unity of the faith as described in Ephesians 4:13. 이 임재하심은 말씀을 이해하는데 새로운 수준으로 Lake를 이끌었다. 강력하고 계시적인 설교는 그가 성령님께서 하늘 나라의 비밀을 풀도록 했을 때, 이 믿음의 사도에게 나타났다. 그는 설교를 듣는 사람들의 마음에 믿음을 불어넣는 능력을 가졌다. 말씀에 대해 성령의 계시를 받았을 때 어떤 덧붙임도 하지 않았던 Lake는 그가 믿기에 영적 약점을 일으키는 잘못된 합치를 위해 말씀에 대한 진정한 계시를 혼합시키는 걸 완전히 거부했다. 그는 원리가 합치보다 더 나으며, 올바른 원리의 궁극적 목적은 에베소서 4:13에서 묘사한 것같이 믿음에 대한 진정한 합치일 것이다.
Lake believed the secret to Christianity was not in doing but in being. It is in possessing the divine nature of Christ and His empowering presence that we become the reflection of Christ’s character and our message will then be characterized by the demonstration of the Spirit’s power. It is by becoming one with the Father that we can know peace in the midst of storms. It is through the Lord’s abiding presence that we find the secret place of the most High and abide under the shadow of the Almighty. Lake는 기독교의 비밀은 행함에 있는 것이 아니라 존재하는 것에 있다고 믿었다. 우리가 그리스도의 특성을 반영하게 되는 것은 신성한 본성과 주님의 임재하심을 소유함에 있다. 그런 후에 우리의 메시지가 성령의 권능의 나타남으로써 특징지워질 것이다. 우리가 폭풍의 한가운데서 평안할 수 있는 것은 아버지와 하나가 됨으로써 이다. 우리가 가장 높은 분의 은밀한 곳을 찾아 전능자의 그늘 아래 거하는 것은 주님의 영속적인 임재를 통해서이다.
We should earnestly contend for the apostolic principles found in the first church and demonstrated in the life of John G. Lake. This generation has the opportunity to experience the return of our faith to the apostolic pattern. As we consider the days of old and the generations of long ago, we can see firsthand the application of true apostolic ministry available in the days to come. 우리는 진정으로, 초대교회에서 발견되고 John G. Lake의 생애에서 나타난 사도적 원리를 위해 싸워야 한다. 이 세대는 사도적 방향으로 믿음을 되돌릴 기회를 가지고 있다. 옛 시대와 세대들을 살펴봄으로써, 우리는 다가올 시대에 유용한 진정한 사도적 사역에 직접적으로 몰두할 수 있다. © 2003 All Rights Reserved For permission to copy, distribute or otherwise use any materials posted on this site, please click HERE |