RULES OF THE AIR : 하늘의 법칙
1. Every takeoff is optional. Every landing is mandatory.
모든 이륙은 선택사항이다. 그러나, 모든 착륙은 필수이다.
2. If you push the stick forward, the houses get bigger. If you pull the stick back, they get smaller. That is, unless you keep pulling the stick all the way back, then they get bigger again.
3. Flying isn't dangerous. Crashing is what's dangerous.
비행은 위험한 것이 아니다. 위험한 것은 추락이다.
4. It's always better to be down here wishing you were up there than up there wishing you were down here.
땅에서 하늘을 바라보며 날기를 바라는 것이 하늘에서 '땅 위에 있었으면'하고 바라는 것보다 낫다.
5. The ONLY time you have too much fuel is when you're on fire.
연료가 너무 많은 경우는 불이났을때 뿐이다.
6. The propeller is just a big fan in front of the plane used to keep the pilot cool. When it stops, you can actually watch the pilot start sweating.
7. When in doubt, hold on to your altitude. No one has ever collided with the sky.
문제가 있으면(의심이 들면) 고도를 유지하라. 아무도 하늘과 충돌한 사람은 없다.
8. A 'good' landing is one from which you can walk away. A 'great' landing is one after which they can use the plane again.
당신이 착륙 후에 걸어나올 수 있으면 '좋은 착륙'이다. 그 비행기를 다음에 또 쓸 수 있으면 '완벽한 착륙'이다.
9. Learn from the mistakes of others. You won't live long enough to make all of them yourself.
다른 사람들의 실수로부터 배워라. 그 모든 것들을 스스로 경험하려 한다면 결코 오래 살아남을 수 없다.
10. You know you've landed with the wheels up if it takes full power to taxi to the ramp.
11. The probability of survival is inversely proportional to the angle of arrival. Large angle of arrival, small probability of survival and vice versa.
12. Never let an aircraft take you somewhere your brain didn't get to five minutes earlier.
비행기가 당신이 5분 전에 생각했던 장소 이외의 곳으로 가게 하지 말라.
13. Stay out of clouds. The silver lining everyone keeps talking about might be another airplane going in the opposite direction. Reliable sources also report that mountains have been known to hide out in clouds.
14. Always try to keep the number of landings you make equal to the number of take offs you've made.
항상 이륙 횟수와 착륙 횟수가 같도록 노력하라.
15. There are three simple rules for making a smooth landing. Unfortunately no one knows what they are.
16. You start with a bag full of luck and an empty bag of experience. The trick is to fill the bag of experience before you empty the bag of luck.
당신은 가득찬 '행운' 가방과 빈 '경험' 가방을 갖고 시작한다. 중요한 것은 '행운'이 바닥나기 전에 '경험'을 채우는 것이다.
17. Helicopters can't fly; they're just so ugly the earth repels them.
18. If all you can see out of the window is ground that's going round and round and all you can hear is commotion coming from the passenger compartment, things are not at all as they should be.
19. In the ongoing battle between objects made of aluminum going hundreds of miles per hour and the ground going zero miles per hour, the ground has yet to lose.
시속 수백마일로 나르는 알미늄으로 된 물체(비행기)와 멈춰 서있는 땅과의 계속되는 전투에서, 땅은 아직 한번도 져 본 적이 없다.
20. Good judgment comes from experience. Unfortunately, the experience usually comes from bad judgment.
좋은 판단은 경험에서 온다. 그러나 불행하게도, 경험은 잘못된 판단으로부터 얻어지는 경우가 대부분이다.
21. It's always a good idea to keep the pointy end going forward as much as possible.
22. Keep looking around. There's always something you've missed.
주위를 둘러보는 것을 게을리 하지 말라. 항상 무언가 당신이 보지 못한 것이 있다.
23. Remember, gravity is not just a good idea. It's the law. And it's not subject to repeal.
중력은 법칙이다. 그리고, 이것은 누구도 피할 수 없는 법칙이다.
24. The three most useless things to a pilot are the altitude above you, runway behind you, and a tenth of a second ago.
조종사에게 쓸모 없는 세가지는 머리 위의 고도와 뒤에 남겨진 활주로, 그리고 지나간 순간이다.
25. 세상에는 노 조종사와 용감한 조종사가 있다. 그러나, 용감한 노 조종사는 없다. There are old pilots and there are bold pilots. There are, however, no old bold pilots.
첫댓글 ㅎㅎㅎㅎ 감사... 와인 라벨에 넣으려고 하는데 도통 찾을 수가 없어서리..ㅋㅋ 근디 박사님 한가하시나요? 무자게 성가신 프로젝트(울 동호인활동 관련)가 있어서 도움을 청하고자 합니다.
교육 결과 발표, 신기술 설명회 등등 해서 아직 마무리 해야 할게 있어서 그리 한가하진 않습니다만, 제가 도움이 될 수 있다면야 우선 순위야 조정하면 되는거니까.... 메일로 알려주시면 priority 1으로 검토하도록 하겠습니다.
감사..ㅎㅎㅎㅎㅎ