.. September 2001
출처: the editors at Edmunds.com
Last updated: 2002-04-01
For the month of September, the Elantra, which could be called the sleeper hit of the summer, went into the possession of Road Test Editor Liz Kim. 9월 한달동안 핫이슈였던 엘란트라가 도로주행시험관 겸 편집자인 리즈 킴에게 있었다.
This is significant because she admittedly harbors a complex about Korean cars; she remembers being taunted in her youth (she's a first-generation Korean-American) about her ethnicity's correlating to the unspectacular state of Korean cars in the '80s.
그녀에게 있어서 복잡 미묘한 감정을 일으켰던 한국차에 대한 것이기 때문에 중요하다: 이민 1세대인 그녀는 젊은 시절에 놀림당한 기억이 있다.
"You guys build sucky cars, and, and, you eat funny foods," teased the cruel bullies. As soon as her elocutionary powers improved, she was able to retaliate with a torrential list of their particular faults — in fact, that's probably why she got a degree in English, so that she can insult people through the most accurate, witty means possible. However, she could never think of a comeback for the car comment. Korean cars did suck in the '80s.
"니네는 똥같은 차만 만들어, 그리고, 그리고, 너네 이상한 음식만 먹지" 그녀의 연설 기교?가 나아진 후부터, 그들을 향한 잘못된 점들의 리스트를 쏟아내었다.-아마도 그게 그녀가 영어전공으로 학위를 받은 이유일 것이다. 그래서 사람들을 가장 정교하고 가슴아픈 방법으로 공격할 수 있게 말이다. 하지만 그녀는 그럴 수 없었다. 왜냐하면 80년대의 한국차들은 정말로 똥차였기 때문이다.
So the Elantra had something to prove. Happily, by all accounts, she can now go back to those bullies and say, "Nuh uh, they don't suck. You suck." If she had been able to use that retort, she could have saved six years of expensive schooling (money enough to purchase several Elantras).
그래서 이번의 엘란트라는 뭔가 보여줘야 했고 그랬다. 다행스럽게도, 어떤면에서든지, 이제 그녀는 전의 그 놈들에게 가서 "메롱 이제 그 차 똥차 아니야, 니들이 똥같은 구린놈들이야."라고 할 수 있게 됬다.
그녀가 그 놈들에게 앙갚음을 할 수 있었다면 그녀는 6년간의 비싼 학비를 절감할 수 있었다( 엘란트라 몇 대값에 해당하는).
Liz enjoyed the lightness of the steering and the fleet feeling of a small car meant for city commuting. "Granted, the Hyundai feels less than secure for freeway driving above a certain legally acceptable level. Around town, however, its tight turning circle and its light shifting action were a boon," Liz stated. She also appreciated the 140-horsepower engine motivating the machine; many cars of this class make do with much less, at least for their base engines.
리즈(엘리자베스의 애칭이죠)가벼운 스티어링(핸들링)과 빠른 감각의 도시적인 용도의 차를 즐겼다. " 고속도로에서는 법적인 한계속도 이상에서는 약간 불안정하지만, 작은 회전반경과 기어변경이 용이해서 좋았다." 그녀는 140마력의 엔진도 예찬했다;동급의 많은 차들은 이것보다 않좋아요.
Miss Kim, who remembers when the "seek" feature of a tape deck that allows you to skip to the next song was a grand new invention, had no problem with the lack of a CD player. It let her catch up with dusty and neglected '80s tapes. "You know, 'Everybody have fun tonight, everybody Wang Chung tonight' holds just as much relevance now as it did back then," she mused, with a dreamy, far-off look.
찾기 기능이 있는 테이프레코더 플레이어가 아주 좋은 발명이었다고 기억하는 미스 김에게는 시디플레이어가 없어도 괜찮았다. 그것은 그녀가 80년대의 먼지쌓인 아무도 관심없는 테잎들을 보게했다."있잖아여, 모두들 오늘밤 재밌게 놀아요, 모두들 오늘밤 왕청???(이게 모지?)," 라고 하며 꿈꾸는 눈으로 그녀가 먼 산을 바라봤다.
A high degree of comfort was accessible thanks to a nicely cushioned driver seat that's configurable to find the perfect driving position, and a padded center console provided succor for her elbow. This is also where she stored said '80s tapes.
쿠션이 완벽히 되어있는 운전석은 최상의 안락함을 줬고, 패드가 되어있는 중앙콘솔은 그녀의 팔꿈치를 놓기에 알맞았다. 그녀는 여기에 80년대 테잎을 놓았다.
She also appreciated the 60/40-split rear seats, which allowed her to purchase and tote home a 6-foot bookcase from the local Target. "Even some expensive European cars make you pay extra for that convenience," she noted. Although she did miss niceties like cruise control and remote keyless entry, she kept reminding herself that this is a basic economy car. This made the skinny tires that howl in turns bearable.
그녀는 또 180센티 가량되는 책장을 가지고 운반할 수 있던 60/40 비율의 뒷자석 배열도 좋아했다." 유럽 차들도 편안한 옵션을 달려면 돈을 더 줘야 되잖아요," 그녀에게는 자동항법장치나 자동문 열림장치등이 없었지만 그녀는 스스로에게 다짐하며 달랬다. 기본옵션만 단 차니까 라고, 그리고 이것이 도는데 끌리는 얇은 타이어를 봐줄만 하게 했다.
Liz drove the press rep of a competing manufacturer (one that's known for amazing quality) to a Labor Day party in the Elantra, and even she was impressed with the fit and finish of the interior. "This is a nice, solid little car," she commented. Additionally, fuel economy of 26.5 mpg in these days of fluctuating gas prices was indeed reassuring. In one particular instance, she managed to extract 28.6 miles per gallon, running 325 miles with its 14.5 gallon capacity.
리즈는 경쟁사의 (놀라운 품질로 알려진)언론 담당관과 노동절 파티에 엘란트라를 타고 갔으며, 그 담당관또한 엘란트라의 내부 장식의 견고함과 완성도에 놀랐다." 좋은데, 알짜배기 소형차군요" 그녀가 말했다.그리고 갤런당(1갤런=약 4리터)26.5마일의 연료 효율은 지금 날뛰는 기름값의 시대에 분명히 호재다. 한 번은 그녀가 14.5갤런으로 325마일을 달려 갤런당 28.5마일이라는 기록을 수립했다.
"I can't believe how well this thing has held up. Aside from a slight buzz from the stereo area, everything is as tight as it was when it was purchased," Liz said. The Elantra's due for its first scheduled maintenance at 7,500 miles, which should be sometime next month. We'll see if the Elantra lives up to its impressive warranty. So far, it's passing with flying colors.
스테레오 부근에서나는 약간의 잡음을 제외하고 모든것이 처음 구입시와 같은 상태네요. 어떻게 이렇게 내구성이 좋은지 믿기질 않네요. 리즈가 말했다. 엘란트라는 처음 정기수리기간에 다가간다. 아마도 다음 달이면 7500마일을 뛰게 될 것이다. 엘란트라가 놀라운 보증기간을 넘기나 보자.지금 까지는 잘 나가고 있다.
Current Odometer: 6,938
현재 최종주행거리:6938마일
Best Fuel Economy: 28.6 mpg
최고 연료 효율: 28.6마일 퍼 갤런
Worst Fuel Economy: 23.2 mpg
최저 연료 효율: 23.2 마일 퍼 갤런
Average Fuel Economy (over the life of the vehicle): 26.5 mpg
평균연료효율: 26.5마일 퍼 갤런