1. 각 학생과 친밀한 관계를 유지하자.
2. 모든 학생들에게 공평하게 대하자.
3. 학생들에게도 배운다는 자세를 갖자....
4. 무엇을 가르칠 때 아이들이 배우는 과정을 중요하게 여기자.
5. 학생들에게 근거 있는 칭찬을 하자.
6. 결과와 점수에만 집중하지 말자.
7. 어떤 경우에도 학생들을 비판하지 말자.
8. 학생들에게 언어 폭력을 금하자.
9. 학생들을 비교하지 말자.
10. 학생들에게 수치심을 느끼게 하지말자.
(232p.)
"나는 학생의 인생을 변화시킬 영향력을 가진 교사다!" (99p)
학생들의 자좀감을 높여주는 한 마디_____________
학생이 피곤해 보이거나, 불만에 차 있어 보이는 학생에게 보내는 단, 한 줄 메일의 힘^^
"힘들어 보이던데, 잘 지내지 궁금해서 이메일을 보낸다." (100p)
ref: 교실속 자존감[조세핀 김(김명화) - 하버드대학교 교육대학교 교수, 정신건강 상담사] 232p.
-----------------------------------------
Ten Commandments to Become a Teacher to Save Students
1. Stay intimate with each student.
2. Treat all students fairly.
3. Have students learn to learn.
4. Let the children learn the importance of what they learn as they teach.
5. Give students a well-grounded praise.
6. Do not focus on results and scores.
7. Do not criticize students at any time.
8. Prevent students from verbal abuse.
9. Do not compare students.
10. Let's not let students feel shame.
"I am an influential teacher who will change the life of a student!" (99p)
A word that raises students' feelings _____________
To students who are tired or look dissatisfied
"It looks hard, but I'm just wondering if it's going well." (100p)
ref: Self - esteem in the classroom [Josephine Kim (Kim, MyungHwa) - Professor, Harvard University, Mental Health Counselor] 232p.