Product Update - Valve
Updates to Total War: SHOGUN 2 have been released. The updates will be applied automatically when your Steam client is restarted. The major changes include:
Total War: SHOGUN 2
- Multiplayer - More game lobbies are now visible on the Battle List in Avatar Conquest mode.
- Multiplayer - More game lobbies are now visible on the Battle List in Multiplayer Campaign Mode.
- Multiplayer - Fix for crash when rearranging unit cards in battle lobby.
- Multiplayer Battle List - Fix for crash when [ALT] + [Tab]'ing / minimising the game when in a Battle List game lobby.
- Multiplayer Battle List - Fix for crash when changing the "Battle type" filter from "Classic Battles" to any other filter.
- Multiplayer Battle List - Fix for lag caused by selecting the "Classic Battles" tick box on the Host Battle setup screen (where the player names the game).
- Multiplayer Battles - Fix for UI bug where the back button did not function / was greyed out on the battle results screen leaving players stuck.
- Multiplayer Battles - Fixed for players having trouble joining 1v1 Match Made battles and being given a default army.
- Multiplayer Battles - Fix for Client crash if Host searches battle before Clients leave battle results screen in the Setup Team screen
- Multiplayer Battles - Fix for Client crash when Host kicks Client from the game while the Client is on the Retainer, Load Army or Save Army screen.
- Multiplayer Battles - Fix for rare crash when alliance goes under AI control due to player leaving the battle.
- Multiplayer Battles - Improved accessibility for players attempting to join a 1v1 Auto team land battle or Campaign drop in battle.
- Multiplayer Campaign - Fix for rare crash where player leaving battle causes crash for remaining players upon switch to AI control.
- Avatar - Fix for crash when [ALT] + [Tab]'ing / minimising the game on the Avatar customisation screen
- Battles - Fix for rare multithreading crash caused by interaction between the UI and the game
- Land Battles - Fix for crash in deployment phase caused by using the Increase Rank and Increase File buttons on a unit in Spear Wall formation
- Land Battles - Fix for rare crash when positioning the mouse over unit proxies when attempting to dock units
- Naval Battles - Fix for very rare crash when ordering ships
주로 멀티플레이 업데이트인데 약속한 DX11 업뎃은 언급 조차 없는 -0-;;
포럼을 보니 대충 DX11 기대 안했다 CA.. 모 이런 분위기.. 그나저나 개중 신빙성 있게 들리는 댓글이 있는데
얼마전에 AMD(ATI 라데온) 카탈리스트 11.4 preview 드라이버 버전이 나왔는데 쇼군2가 언급이 되어 있더군요.
● Performance enhancement for Shogun 2 (DX11 version) when running Anti-Aliasing
요부분이 드라이버 내용에 포함이 돼 있는데, 실상 AMD에서 이제서야 드라이버 지원을 하니 11.4 버전이 정식
릴리즈 되면 쇼군2도 DX11 지원 패치 하지 않겠냐는 모 그런 말이 달리긴 하는데.. 글세요.. ㅋ
그나저나 멀티플레이 매치업 잘 되려나요 이제?
첫댓글 에잉 멀티플레이 잘 안하는데. 패치 되게 기다렸는데 안타깝네요.
뭔노무 게임이 안티얼라이싱도 제대로 지원안한 상태로 내놓고서는 패치되기를 목빠져라 기다리는 거지같은 상황... 멀티안하는 싱글캠페인 유저는 그냥 방치구만... 게임이 재미 있고 없고를 떠나서 정말 맘에 안드는...
아...요번에도 멀티플레이 위주 패치인가...DX11 지원도 그렇지만 싱글때 발생하는 튕김, 요원껴서 움직이지 못하는거, 무역선이 갑자기 사라지는거, 수성전때 지원군 멍하니 있는거 등등 버그들은 언제 잡힐까요...ㅠ.ㅠ
무역거점 유령선 버그는 엠토부터 안 고치고 대대손손 전해오는 중입니다 ㅋㅋ
수성시 지원군 버그는 캠페인시에 꼭 고쳐져야 되는건데..ㅠ
해상무역시 발생되는 돈버그도 패치 안 되었군요.
그냥 잡다한거 말고 멀티프로세서 지원이나 해쥬지..코어 하나만 풀로드 걸려서 헥헥거리는 컴퓨터가 불쌍하긔
저도 이번패치에 멀티코어지원 기대했는데 세가 짜증나네요;
멀티플레이랑 커스텀 배틀쪽만 패치됬네요. 성 방어시 지원군으로 놔놓고 구석에 짱박혀 있는 AI가 가장 시급한 문제라고 생각하는데..
근데 DX11은 정말 나오긴 나오나 봅니다. AMD Catalyst 11.4 Early Preview 변경점을 보니 "DX11모드의 쇼군2에서 안티먹일때 성능이 향상됩니다." 라는 문구가 있더라구요. 아마도 DX11은 제작중에 있고 그래픽카드 드라이버 개발쪽에는 이미 지원되고 있는 모양입니다.
카탈리스트의 자세한 내용은
http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/Catalyst114earlypreview.aspx
를 참고하세요~