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4~5년전에는 LFP배터리가 지속시간때문에 중국 국내용이었습니다.
그러나, 최근에 성능이 좋아지면서 중국의 LFP배터리의 시장점유율이 늘어났습니다.
LG에너지솔루션 등 국내업체들도 LFP배터리 생산을 서두르고 있습니다.
전기차 배터리분야의 기술경쟁이 더욱 심해질 것으로 예상됩니다.
Korean battery makers threatened by rapid growth of Chinese rivals
중국의 경쟁업체의 빠른 성장으로 위협받는 한국 배터리 기업
By Park Jae-hyuk 박재혁 기자
Posted : 2023-09-11 16:20 Updated : 2023-09-11 17:58
Korea Times
Hyundai Motor joins global carmakers to choose inexpensive LFP batteries
현대자동차, 저렴한 LFP 배터리를 선택한 글로벌 자동차업체로 합류
Concerns are growing that Korean battery makers could lose their dominance over Chinese competitors in the global market excluding China, as more electric vehicle (EV) manufacturers prefer to use inexpensive lithium iron phosphate (LFP) batteries instead of ternary batteries, according to industry officials, Monday.
월요일, 산업관계자들에 따르면 중국외의 글로벌시장에서도 전기차 제조업체들이 저렴한 리튬철인산철(LFP) 배터리를 선호하는 경향이 늘어나면서 한국 배터리업체들이 중국 경쟁업체들에게 시장 지배력을 잃을 우려가 커지고 있다.
Data compiled by market tracker SNE Research showed that CATL's share of the EV battery market, excluding China, rose to 27.6 percent from 20.6 percent during the first seven months of this year from the same period of 2022. The battery market shares of BYD and Farasis also rose to 1.6 percent from 0.5 percent and to 1.1 percent from 0.7 percent, respectively.
시장조사업체 SNE Research가 모은 데이터에 따르면, 중국을 제외한 전기차 배터리 시장에서 CATL의 점유율은 올해 상반기 기간 동안 작년 동기 대비 20.6%에서 27.6%로 상승했다. BYD와 Farasis의 배터리시장 점유율도 각각 0.5%에서 1.6%로, 0.7%에서 1.1%로 상승했다.
In contrast, LG Energy Solutions (LGES) saw its market share drop to 28.2 percent from 28.5 percent. SK on saw its market share fall to 11.2 percent from 15.2 percent, while Samsung SDI's share decreased to 8.8 percent from 10.5 percent.
반면에 LG에너지솔루션은 시장점유율이 28.5%에서 28.2%로 감소했다. SK는 시장점유율이 15.2%에서 11.2%로, 삼성SDI의 점유율도 10.5%에서 8.8%로 감소했다.
"Until four to five years ago, China's LFP batteries were seen as low-priced products for domestic use," Eugene Investment & Securities analyst Han Byung-hwa said. "However, the latest LFP batteries from BYD, CATL and Gotion High-tech are not inferior to ternary batteries."
"4~5년 전까지만 해도 중국의 LFP 배터리는 국내용 저가 제품으로 여겨졌다."라며 한병화 유진투자증권 애널리스트는 말했다. "그러나 BYD, CATL 및 Gotion High-tech의 최신 LFP 배터리는 삼원배터리에 못지않다."
Korean battery makers have focused more on ternary batteries, such as nickel, cobalt and manganese (NCM) and nickel, cobalt and aluminum (NCA) batteries, because LFP batteries underperform at low temperatures and cars equipped with such batteries suffer from shorter mileage.
한국 배터리 업체들은 낮은 온도에서 LFP 배터리의 성능이 떨어지고, 해당 배터리를 장착한 자동차의 주행 거리가 짧아진다는 이유로 니켈, 코발트, 망간 (NCM) 및 니켈, 코발트, 알루미늄 (NCA) 배터리 등 삼원 배터리에 더 중점을 두어 왔다.
However, CATL enabled its latest LFP battery, Shenxing, to reach a range of over 700 kilometers on a single full charge. Gotion High-tech also enabled its LFP battery, Astroinn, to reach a range of over 1,000 kilometers.
그러나 CATL은 최신 LFP 배터리 Shenxing을 사용하여 단 한번의 완전 충전으로 700km 이상 주행 가능하게 했다. Gotion High-tech도 LFP 배터리 Astroinn으로 1,000km 이상 주행 가능하게 만들었다.
Based on the price competitiveness and upgraded performance, Chinese LFP batteries have been chosen by global carmakers, such as Tesla, Ford, Volkswagen, BMW and Mercedes.
가격경쟁력과 성능향상을 기반으로, 중국의 LFP배터리는 테슬라, 포드, 폭스바겐, BMW 및 메르세데스와 같은 글로벌 자동차제조업체들에 의해 선택되었다.
Hyundai Motor Group also decided to use CATL's LFP batteries in the Hyundai Kona Electric and Kia Ray EVs. KG Mobility's Torres EVX will also be equipped with BYD's LFP batteries.
현대자동차그룹도 현대코나 일렉트릭과 기아레이 전기차에 CATL의 LFP 배터리를 사용하기로 결정했다. KG Mobility의 Torres EVX도 BYD의 LFP 배터리가 장착될 예정이다.
Carmakers have no choice but to choose LFP batteries, in order to make a certain level of profit or to minimize losses, when they sell massive volumes of budget EVs," Han said.
"대량의 저가 전기차를 판매할 때 수익을 어느 정도 올리거나 손실을 최소화하기 위해 자동차 제조사들은 다른 선택지가 없습니다."라며 한병화 애널리스트는 말했다.
He also warned that the U.S. Inflation Reduction Act will be insufficient to prevent the use of Chinese batteries by global carmakers, considering that Chinese companies are aggressively trying to circumvent the U.S. law through their investments in the construction of joint plants in North America.
그는 또한 중국기업들이 북미에 합작공장을 건설하여 미국의 인플레이션 감소법이 중국배터리 사용을 막는 데 충분하지 않을 것이라고 경고했다.
Against this backdrop, LGES CEO Kwon Young-soo said that the company plans to start the mass production of LFP batteries for EVs from 2025. SK on also disclosed the prototype of its LFP battery at InterBattery 2023 in Seoul in March.
이에 따라 권영수 LG에너지솔루션 CEO는 2025년부터 전기차용 LFP 배터리의 대량생산을 시작할 계획이라고 밝혔다. SK는 또한 3월 서울에서 열린 InterBattery 2023에서 LFP 배터리의 프로토타입을 공개했다.
Samsung SDI unveiled its lithium manganese iron phosphate (LMFP) battery, an LFP battery that includes manganese as a cathode component, during IAA Mobility 2023 in Munich last week.
삼성 SDI는 최근에 독일 뮌헨에서 열린 IAA Mobility 2023에서 망간을 양극소재로 포함한 LFP 배터리인 리튬 망간철인산철 (LMFP) 배터리를 공개했다.
"It is true that Samsung SDI was late in entering the LFP battery market, compared to Chinese competitors," Samsung SDI Executive Vice President Michael Son said in a recent conference call. "However, we will take advantage of our technologies and experience to distinguish ourselves from our competitors in the LFP battery market."
"사실, 삼성SDI는 중국 경쟁업체들에 비해 LFP 배터리 시장에 뒤늦게 진출했다."라며 삼성 SDI의 Michael Son 부사장은 최근 회의통화에서 말했다. "그러나 우리는 기술과 경험을 활용하여 LFP 배터리 시장에서 경쟁 업체들과 구분될 것이다."
Some experts advised investors not to overreact to the growth of Chinese battery makers.
일부 전문가들은 중국 배터리업체들의 성장에 과도하게 반응하지 말라고 했다.
"Considering the previous cases, Chinese companies' announcements could be exaggerated," said Chae Hee-geun, researcher at KB Financial Group Research Institute. "You should not ignore the fact that demand for batteries with higher energy densities will continue to grow for various mobility and robotics industries"
"과거사례를 고려할 때 중국기업들의 발표는 과장될 수 있다."라며 채희근 KB금융그룹연구원이 말했다. "에너지밀도가 높은 배터리에 대한 수요가 다양한 모빌리티 및 로봇 산업에서 계속해서 늘어날 것을 무시해서는 안 된다."
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