- There are 50-odd capture possibilites. 'It pays close attention to the physics and handling of each of these new forms, making each one enjoyable to command'.
-개별 50여종류의 캡처가 있음. 각각 컨트롤과 물리적 상호작용에 신경을 써서 각 캡처가 재밌게 함.
- The transformations 'are not always essential, and in many cases Mario's repertoire is enough to get by, though it's often quicker or easier to make the switch. Sometimes you'll bench Mario for the simple novelty of playing as something else'.
-캡처가 스테이지 클리어에 항상 필요한것은 아님. 캡처를 통해서 더 간편하게 클리어는 가능. 하지만 때때로 마리오가 아닌 상태로 스테이지 클리어를 하고싶어서 캡처를 하게 됨.
- 'Even leaving Cappy out of the equation, our hero has been furnished with his most expansive moveset to date....it's tempting to say Mario has never felt better in the palms.'
-캐피(캡처, 모자 밟고 뛰기)를 제외하더라도 역대 3D마리오중에 조작이 가장 방대하고 조작감이 좋음.
- Portable mode feels a little like a compromise compared to playing with Joy-Cons in separate hands, partly because it can be hard to make out distant targets on the smaller screen. The TV feels like Odyssey's natural home.
-슈마오는 휴대보단 TV로 하는것이 더 좋음. 큰 화면이 더 세세하게 보여주기 때문.
- There are a clutch of stage-specific quests that offer more traditional, structured progression but generally you're free to choose what you do next.
-스테이지 한정으로 전통적인 일직선 형태의 진행이 간혹 있지만, 그 외는 자유롭게 플레이가능.
- Mario's finest ever selection of boss fights.
-마리오 시리즈중에서 가장 잘만든 보스전들
'The party continues in the postgame too' but no explicit details. There's some kind of spoilery stuff about references to earlier games I won't post here.
-클리어 후 컨텐츠 있음.
- 'There is a lot of BOTW in SMO, from the chance to scout out potential destinations from high above ground, to the way the soundtrack often lets you acclimatise to your surroundings in relative quiet before the stage's theme announces itself. But it's most obvious in the way its environments appeal to your natural curiosity, sights and sounds teasing you away from your present path - and in its sheer volume of diversions.
-높은곳에서 다음 목적지를 정하거나, 사운드 앰비언스를 통한 주변환경의 부각, 환경 자체에 대한 모험심 자극등 야숨의 발자취를 슈마오에서도 느낄수있음.
- 'Link may have more Korok seeds to find than Mario has moons, but not by many.'
- 야숨의 코록씨앗(900개)보단 약간 적은 수의 달이 있음.
- 'Odyssey feels like a true reinvention of the sandbox platformer'
- 샌드박스 플랫포머의 재혁신
- 'by giving you a broader number of ways to collect moons, it's a game that's more considerate of every type of player'
- 달을 모을수있는 여러 가지 플레이형식을 제공하기때문에, 다양한 플레이어들의 다양한 스타일들을 수용함.
- 'Peach, for her part, is no damsel in distress and her role expands in the post-game, although not in the way you might expect'.
- 피치 공주는 예전처럼 단순히 잡혀가는 공주가 아님, 클리어 후 비중이 더 커짐.
http://m.ruliweb.com/nin/board/300004/read/2142080?
한국에는 12월1일 한글판으로 발매
첫댓글 슈퍼마리오64 엄청 재밌게 했었는데 비슷한 느낌이여서 기대중 ㅎㅎ
아 사야되나..
마리오는 믿고 사는 게임임
오딧세이인가
엑박s팔고 스위치 젤다 마리오 사야겟다
비타 닌텐도3ds는 방치중인데
이것도 얼마나 할련지 모르지만 크