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문화평론가 최철주|현대문화평론 현대문화디자인평론 문화공연작품평론 [2] Culture critic Choi Chul-joo | Contemporary Culture Criticism, Contemporary Culture Design Criticism, Culture Performance Works Criticism [2] Contemporary Art Review with Visual Art of the Story of Contemporary Art Critic [1] A modern art review that examines the aesthetic value, process, and artistry of photography, cartoons, art, and design, and approaches the meaning of the work with the theory of visual art : Neon-lit Tokyo Nights: Liam Wong’s photo
Photographic sources: CNN / Liam-wong's photo; tokyo nights /
https://edition.cnn.com/style/article/liam-wong-tokyo-photography/index.html
: http___cdn_cnn_com_cnnnext_dam_assets_190509095657-liam-wong-tokyo-9
Liam Wong’s photo book <Neon-lit Tokyo Nights>
물체의 형상을 비추어서 매체로써 효과를 내는 조명이 네온 나이트다.
리암 웡의 사진집 <Neon-lit Tokyo Nights>는 도쿄를 팔레트로 하여서 네온으로 그려낸 소비 도시의 이면이다.
근원적 조명의 결핍으로서 도쿄의 밤은 네온 나이트와 조명으로 보인 자리가 비조명으로 어긋난 도시의 형상을 가린다.
따라서 그는 도쿄 밤거리의 형상을 사진으로 만들어 가진다.
그 형상은 도시와 사람을 잇는 네온 나이트의 영역을 접하면서, 그 영역과 시각적인 형상이라는 두 가지 이미지를 바로 잡는다.
그 형상은 그가 상상한 이미지의 영역과 실제의 시각적 형상을 도쿄의 밤거리와 사진으로 촬영하려는 이미지가 교차된 형상을 사진집 <Neon-lit Tokyo Nights>에 담아낸다.
그는 그 형상을 자신이 실제로 마주하는 게임 디자인의 이미지와는 다른 도시의 사진으로 인식하고, 도시 형상의 영역에서 도쿄의 밤거리를 사진으로 찍어 그 형상을 드러낸다.
네온 나이트는 전광판의 무늬를 더 이상 기르지않고 도쿄를 형상화한 이미지에 주목하게 한다.
이것은 로이 리히텐슈타인(Roy Lichtenstein)의 대중적 현상을 풍자한 만화 이미지로서의 소비 형식과는 또 다른 도쿄의 밤거리의 이면적 실제를 드러냄으로써 그의 사진은 미적 가치를 가진다.
그의 사진은 빛과 물을 매체로 한 네온 나이트에서 발광되는 색으로 보이는 간판과 우산의 외관의 색깔을 동일시한다. 이것은 전기로 충전된 유리관 속에 네온 불빛과 동일하게 우산을 감싸고 있는 빗물이 네온의 유리관과 같은 효과를 보이기 때문이다.
그 네온 나이트는 도쿄 밤거리 속의 대상을 직접 포착할 수 없다. 이것은 밤거리가 대상이 보이는 빌딩과 상점에서의 소비를 통해서 보인다 즉 밤거리의 조명이 소비의 형상의 대상, 즉 소비하는 형상을 비춘다.
Photographic sources: : CNN / Liam-wong's photo; tokyo nights : http___cdn_cnn_com_cnnnext_dam_assets_190509130258-liam-wong-tokyo-13
그는 빛의 색으로서 네온 나이트와 조명이 도쿄의 밤거리를 액화(液化)하는 형상을 촬영하려고 한다.
그는 도쿄 거리의 외상적인 형상을 피하려는 밤거리의 촬영을 통해 그 거리 속에 항상 보이는 실제의 작은 형상을 도쿄의 밤거리에 넣는다.
그의 사진은 도쿄를 네온 나이트로 보이는 대중적인 삶에서의 이상적인 형상처럼 보인다.
이것은 도시화된 도쿄에서 살아가는 자리를 비추는 네온 나이트다.
네온 나이트의 형상은 소비 효과를 위해 이용되는 추상적 빛깔이지만 직선적인 구성의 명료한 이해로서 대중적으로 표현된 도쿄 밤거리의 겉모양이다.
그 밤거리의 겉모양은 형상이다. 그 곳에서 그 형상을 네온 나이트가 바로 보이게 하는 효과를 낸다 즉 네온 나이트의 효과가 어두운 도시의 겉모양을 보이게 하는 형상이 된다.
햇빛이 사라진 어두운 공간에서 네온 나이트와 조명은 밤거리의 도쿄가 더 이상 늘지 않는 자리임을 한정한다.
이것은 렘브란트의 <야경>처럼 햇빛을 받지않는 뒤쪽 병사들의 모습이 실내가 아닌 밤거리와 같이 어둡게 그려진 것처럼 도쿄의 밤거리는 햇빛을 대신하는 네온 조명이 밝 공간처럼 자리한다.
사진집 <Neon-lit Tokyo Nights>에서 리암 웡은 햇빛을 대신하는 조명에서 포치된 이미지를 통해 도쿄의 밤거리를 명시한다.
그의 무의식적 게임 이미지에서 벗어난 네온 나이트의 이미지는 도쿄의 밤을 현상하여 보이는 목적을 이루는 방법과 동일하게 구조화된다.
그는 네온 나이트의 사진 이미지로서 물질로 지배되는 도쿄의 모양을 취한다. 그리고 물질이 지배하는 도쿄를 네온라이트 사진 이미지로 도시 문화를 소비하는 현실로 도쿄의 밤거리를 받아들인다./ 글. 문화평론가 최철주 (문화디자인박사)
Liam Wong’s photo book <Neon-lit Tokyo Nights>
Neon nights create an effect as a medium with light that illuminates the shape of an object.
Liam Wong's photo book "Neon lit Tokyo Night" is behind the consumption city painted by Neon with Tokyo as a palette.
Due to the lack of fundamental lighting, the night in Tokyo blurs the appearance of Neon nights and the city where the lighting seems to have escaped from non-lighting.
So he takes pictures of Tokyo's night streets.
The figure corrects the two images of the area and the visual form while encountering the area of neon illumination that connects the city and the people.
This painting captures the real visual images of the urban image he imagined and the night streets of Tokyo, as well as the images he wants to photograph in the photo book Neonlight Tokyo Night.
He recognizes the shape as a picture of a city different from the image of the game design he actually faces, and takes pictures of Tokyo's night streets in the area of the city shape to reveal the shape.
Neon lights no longer focus on growing the patterns of electronic boards but on images that embody Tokyo.
His photography has aesthetic value by revealing the reality of Tokyo's night streets, which is different from the form of consumption as a cartoon image satirizing Roy Lichtenstein's popular phenomenon.
His photo identifies the color of the exterior of the umbrella with the sign that appears to be the color emitted by neon nights with the medium of light and water. This is because rainwater that wraps around the umbrella in a glass tube charged with electricity looks the same as a neon light.
The neon night cannot directly capture the object in Tokyo's night streets. This is seen through the consumption of buildings and stores where the object is visible: the lighting on the night street illuminates the object of consumption, the image of consumption.
Photographic sources: CNN / Liam-wong's photo; tokyo nights : http___cdn_cnn_com_cnnnext_dam_assets_190509130258-liam-wong-tokyo-13
He tries to capture the light that liquefies the streets of Tokyo at night and at night in the color of light.
In order to avoid the shocking appearance of Tokyo's streets, small real images that can always be seen on the streets are captured through night street photography.
His photo looks like an ideal image of public life showing Tokyo shining with neon lights.
This is a neon light that illuminates the place of living in urbanized Tokyo.
The shape of neon illuminated light is an abstract color used for consumption effects, but it is the appearance of Tokyo's night street, which is popularly expressed as a clear understanding of the straight composition.
The exterior of the street at night is an image of a city. There, the shape has the effect of neon lights making it look straightforward; that is, the effect of neon lights becomes the image of Tokyo, giving the appearance of a dark city.
Neon lights in dark spaces where sunlight disappears make Tokyo on the night streets a restricted place that no longer extends.
Just as soldiers who do not receive sunlight like Nightview of Rembrandt are depicted darkly like night streets rather than indoors, the night streets of Tokyo are lit up like bright spaces with neon lights instead of sunlight.
In the photo book Neon Light Tokyo Light, Liam Wong specifies Tokyo's night streets through images captured in sunlight-replacing lights.
Neon light's image, which deviates from his unconscious game image, is constructed in the same way that Tokyo's night is aimed at achieving the goal of making it look like a phenomenal image.
Tokyo, dominated by matter, is used as a photo image for the neon light. And it takes the night streets of Tokyo as a reality of consuming urban culture with material-dominated Tokyo as a neon-lit photographic image./ Written by Choi Chul-joo, cultural critic
글. 문화평론가 최철주 (문화디자인박사)
Photographic sources: : CNN / Liam-wong's photo; tokyo nights : http___cdn_cnn_com_cnnnext_dam_assets_190509095127-liam-wong-tokyo-3
Photographic sources: : CNN / Liam-wong's photo; tokyo nights : http___cdn_cnn_com_cnnnext_dam_assets_190509130258-liam-wong-tokyo-13
Photographic sources: : CNN / Liam-wong's photo; tokyo nights : http___cdn_cnn_com_cnnnext_dam_assets_190509095657-liam-wong-tokyo-9