모든 남자의 머리는 그리스도이고 여자의 머리는 남자이며 그리스도의 머리는 하느님이십니다. But I would have you know, that the head of every man is Christ; and the head of the woman is the man; and the head of Christ is God. Barnes' Notes on the Bible But I would have you know - "I invite your attention particularly to the following considerations, in order to form a correct opinion on this subject." Paul does not at once answer the inquiry, and determine what ought to be done; but he invites their attention to a series of remarks on the subject, which led them to draw the conclusion which he wished to establish. The phrase here is designed to call the attention to the subject, like that used so often in the New Testament, "he that hath ears to hear, let him hear." That the head ... - The word "head," in the Scriptures, is designed often to denote "master, ruler, chief." The word ראשׁ ro'sh is often thus used in the Old Testament; see Numbers 17:3; Numbers 25:15; Deuteronomy 28:13, Deuteronomy 28:44; Judges 10:18; Judges 11:8, Judges 11:11; 1 Samuel 15:17; 2 Samuel 22:44. In the New Testament the word is used in the sense of Lord, ruler, chief, in Ephesians 1:22; Ephesians 4:15; Ephesians 5:23; Colossians 2:10. Here it means that Christ is the ruler, director, or Lord of the Christian man. This truth was to be regarded in all their feelings and arrangements, and was never to be forgotten. Every Christian should recollect the relation in which he stands to him, as one that is suited to produce the strictest decorum, and a steady sense of subordination. Of every man - Every Christian. All acknowledge Christ as their Ruler and Master. They are subject to him; and in all proper ways recognize their subordination to him. And the head of the woman is the man - The sense is, she is subordinate to him, and in all circumstances - in her demeanor, her dress, her conversation, in public and in the family circle - should recognize her subordination to him. The particular thing here referred to is, that if the woman is inspired, and speaks or prays in public, she should by no means lay aside the usual and proper symbols of her subordination. The danger was, that those who were under the influence of inspiration would regard themselves as freed from the necessity of recognising that, and would lay aside the "veil," the usual and appropriate symbol of their occupying a rank inferior to the man. This was often done in the temples of the pagan deities by the priestesses, and it would appear also that it had been done by Christian females in the churches. And the head of Christ is God - Christ, as Mediator, has consented to assume a subordinate rank, and to recognize God the Father as superior in office. Hence, he was obedient in all things as a Son; he submitted to the arrangement required in redemption; he always recognized his subordinate rank as Mediator, and always regarded God as the supreme Ruler, even in the matter of redemption. The sense is, that Christ, throughout his entire work, regarded himself as occupying a subordinate station to the Father; and that it was proper from his example to recognize the propriety of rank and station everywhere. 반즈의 성경 주석 모든 남자의 머리는 그리스도이고 - 모든 남자는 모든 기독교인을 일컫는다. 모든 자는 그들의 마스터로 그리스도임을 인지한다. 따라서 모든 적절한 방법으로 그분에게 그들의 종속 관계를 인식하고 적용하고 있다.이 단어는 성경에서 "머리", 또는 "마스터, 통치자, 우두머리"를 나타내기 위해 의도되어 있다. 단어, ראשׁ 로쉬는 이에 따라 흔히 구약의 민수기 17:3, 25:15, 신명기 28:13, 신명기 28:44, 사사기 10:18, 11:8,11; 사무엘 상 15:17; 사무엘 하 22:44 그리고 신약의 에베소 1:22, 4:15, 5:23; 골로새 2:10 에서 이 단어는 주님, 통치자, 추장의 의미로,사용된다. 여기서 그것은 기독교인의 통치자, 감독, 혹은 주님을 가리킨다. 이 사실은 그들의 모든 감정과 일의 방식에서 적용되었고, 결코 잊어 버려서는 안 될 것이었다. 모든 기독교인은 엄격한 예의를 지켜야 하고 종속되어 있다는 꾸준한 인식으로써 그분과의 관계를 유지해야 한다. 그리고 여자의 머리는 남자다 - 즉, 그녀는 남편에게 예속되어 있고, 그녀의 태도, 그녀의 옷차림, 그녀의 대화, 공공장소에서 그리고 가족들 사이에서 모든 상황에서, 남편에 대한 자신의 종속을 인식해야 한다. 여기서 언급되는 특별한 것은, 만약 여성이 영을 받아, 사람들 앞에서 말하거나 기도한다면, 여자는 결코 남편에 대한 자신의 종속을 나타내는 평소의 적절한 상징을 버려서는 안 된다는 것이다. 영의 영향을 받은 사람들은 스스로를 남편에 대한 종속됨을 인식할 필요에서 해방된 것으로 간주하고, 남편보다 낮은 지위를 차지하고 있다는 것을 상징하는 자신의 일상적이고 적절한 상징인 "베일"을 제쳐두는 짓은 위험한 것이었다. 이것은 흔히 이교도들의 여사제들에 의해 신전에서 행해졌고, 또한 교회의 기독교 여성들에 의해서도 있었던 것으로 보인다. 그리고 그리스도의 머리는 하나님이시다 - 그리스도는 중재자로서 종속적인 지위에 있고, 하나님을 맡은 바 직책에서 우월한 분으로 인정하기로 기꺼이 동의하신다. 그러므로 그는 아들로서 모든 일에 순종하고, 구원을 받을 때에 요구되는 안배를 따랐으며, 구원의 문제에 있어서도 항상 자신의 종속적인 지위를 인정하고, 하나님을 최고의 통치자로 여겼다. 그리스도는 그의 생애 전체를 통해 자신을 아버지에게 종속된 지위를 차지하고 있다고 여겼으며, 모든 부분에서 지위와 지위의 적절성을 인정하였다는 사실이 그의 삶의 모범으로부터 적절하게 나타냈다고 여겨진다. |