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공휴일 이사를 가시는 경우에는 중간관리비를 정산할 수가 없으므로 전출일 2-3일전에 전출자와 전입자가 관리사무소에 함께 나오셔서 중간관리비 정산에 따른 다음사항을 꼭 확인하시기 바랍니다. |
○ 전출일까지의 미납관리비 및 중간관리비 정산
○ 전기, 수도, 온수사용량 정산
○ 취사용 개스사용량 정산
○ 아파트를 매매하는 경우 입주초기에 납부하셨던 선수관리비는 매수인과 매도인 상호간 정산하시기 바랍니다.
○ 공동주택 관계법.령 및 당 아파트 관리규약에따라 관리비, 사용료 및 특별수선충당금 등의 납부의무는 입주자및 입주자의 지위를 승계한 자에게 있으므로 아파트 매매시에는 반드시 관리사무소에 방문하여 관리비의 정산여부 등 제반사항에 대하여 확인 절차를 꼭 밟으시기 바랍니다.
○ 전출자는 관리소에서 발행하는 반출허가증을 발급받아 해당동 경비실에 제출해야 반출이 가능합니다.
○ 전출.입자는 이삿짐 운반시 화물의 적재적량의 규정을 준수해야 하며, 주변 에 감시자를 고정 배치하여 화물추락으로 인한 안전
사고가 발생하지 않도록 주의를 하셔야 됩니다.
○ 입주자 제위께서는 이삿짐 운반 작업반경 20미터이내에는 차량통행 또는 사람이 통행되지 않토록 해야하며, 특히 어린이들이 통행하지 않토록 주지를 시켜야 됩니다.
□ 관리비 납부안내 및 장기체납자에대한 조치
○ 매월 관리비의 납부 마감일은 25일(휴일인 경우 다음날) 은행수납 종료시간 까지임.
▶납부마감이후(은행수납 종료시간 까지)에는 예외없이 연체료를 부담 하셔야 됩니다.
○ 무통장 입금시에는 반드시 동-호수를 기재하여 주시기 바랍니다.
▶외환은행 : 160-00-00000-0, ▶조흥은행 : 320-01-123456, ▶예금주 : 00아파트 관리사무소
○ 관리비 고지서를 분실하셨거나 체납관리중 일부만 납부하고져 하는경우에는 관리사무소에 나오셔서 재교부 신청을 하시기 바랍니다.
○ 관리비를 장기체납 할경우에는 관게규정이 정하는바에따라 당해 시설의 공급제한(단전,단수,난방공급 중단등)과 법적인 절차를 취할수밖에 없음을 알려 드리오니 양해하여 주시기 바라오며, 이로인한 불이익 처분을 당하지 않토록 협조하여 주시기 바랍니다.
0 0 아 파 트 관 리 소 장
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NOTICE TO ALL FOREIGN RESIDENTS
Followings are details on Procedures for your Moving-out/Moving-in and Monthly Bill Payment. Your realty agent should have informed you about these procedures at the time of your Rent contract. However, we found that most of our foreign Residents of this Apartment have not been properly informed of the procedures, causing much inconvenience to the Residents as well as the Management. This is to clear such inconvenience and to ensure a smooth and happy Moving-out/Moving-in.
1: Moving-out/Moving-in
We note that most of Moving-out/Moving-in were scheduled on holidays and the Resident is unable to settle the bill as because the Management Office is closed on all holidays. We advise any Resident planning to Moving-out in the near future, and the person planing to Moving-in, to notify the management at least few days before the specific date of your Moving-out/Moving-in for settlement of the bill in advance. We shall issue you a "Receipt" which enable you to clear your belongings out of the Apartment Compound. Please remember that unless you show the "Receipt" to our guard they simply have to stop you from moving out.
2: Monthly Bills
Legally speaking Monthly Bill(MB) is assessed to the lawful owner of your Flat, not to the Resident/Occupants on Rent. However, if your Rent contract says the MB is to be paid by you, we remind you to pay the MB by 25th of each month. Should you fail to pay in full amount as billed in time we shall charge you penalty at the rate of 5%-month on total outstanding amount and we may stop supply water and electricity, as per regulations currently in force.
In case your Rent Contract says the MB shall be paid by the owner or the realty agent, and they failed to pay the MB in time more that for two months, we will send a "CERTIFIED REMINDER ON UNPAID MB" to your Flat with kind request for your immediate transfer of the reminder to your flat owner or the realty, to keep you from the inconvenience of stopped utility service. Further, MB shall be paid only to our Bank Account as listed below, since the Management Office dose not handle cash receipt in the case of Moving-out.
Korea Exchange Bank and any of its Branch Office : A/C No.:160-13-00000-0
Chohung Bank and its Branch Office : A/C No.:320-01-123456
In case of On-Line remittance, you must specify your Flat No. such as 3-1205 for Building No3, flat No 1205 for easy and quick identification of the sender.
For further details and any questions on these matters, please contact the undersigned at the Management Office.
Management Office 0 0 Apartment
첫댓글 상단의 '전.출입시 중간관리비 정산 및 관리비 납부안내' 바로 아래
관리비정산안내.hwp(한글파일) 를 다운 받아 사용하세요
수정을 하셔야겠죠
도움 되시기 바랍니다.
비내리님 좋은정보 감사합니다~~!!!ㅡ근데 영어는 하나도 모르겟네요 ㅎㅎㅎ
외국인들이 더러 살고잇는 아파트에서는 의사소통의 문제가 발생한다고 하더군요. 감사히 잘 쓰겠습니다.