요즘 LRP엔진이 어떠냐고 물어보시는 분들이 많으셔서 해외 포럼사이트에서 해외 유저들이 LRP엔진에 대한 글을 적은 내용의 원본과 해석본을 같이 올립니다.
------------------------------------------------------------------------
What are these engines like ????
LRP 엔진이 어떤가요????
very good reliable engines, the z21r spec 2 buggy engine & the z28r spec 3 1/8th truck engine are the goods.
both engines also come with extra carb venturis so you can fine tune to suit the tracks you race on.
LRP Z.21R 스팩 2 버기엔진과 Z.28R 스팩 3 트러기 엔진 모두 매우 좋은 엔진입니다. 두가지 엔진 모두 액스트라 캡 벤츄리가 기본으로 포함이 되어있어 트랙에서 레이스를 즐기는데 최적의 셋팅을 찾을 수 있습니다.
Overall I like the Spec 3. Less than half the price of a Nova and the same track performance.
제가 LRP Z.28R 스팩 3 엔진을 사용해 본 결과 노바로시의 절반도 안되는 가격으로 트랙에서 노바계열 엔진들과 비슷한 성능을 내는것을 확인 할 수 있었습니다.
I replaced the V-Spec in my Kyosho Tryggy with the LRP .28 Spec 3 non-pull start and I will have to say that in a buggy the V-Spec is good but in the truggy the LRP romps over it on low end torque and top end. All this and the same fuel economy too.
저는 저의 교쇼 트러기에 있던 OS V-spec엔진을 LRP Z.28 스팩3 엔진으로 바꾸어주었습니다. 버기에서는 V-Spec엔진이 좋았지만, 트러기에서는 LRP엔진이 더욱 만족스러웠습니다.
you will not be disapointed.
if anyone is doubting the quality of the LRP i invite them to buy one & try it for themselves.
when you compare the v-spec too the lrp you are comparing two different styles of engine, not quality.
lrp z21r spec 2 is a 6 port engine that uses standard style plugs which also comes complete with alloy carbi venturi's
OS 21 v-spec is a 3 port engine that uses turbo style plugs which come with plastic carbi ventur's
LRP엔진은 절대 실망감을 주지 않습니다. 만약 LRP엔진의 품질에 의구심을 가지고 있다면 한번 구입을 해보고 시도해 볼 것을 추천합니다. LRP Z.21R 스팩2 엔진은 6포트 엔진으로써 스탠다드 스타일 플러그를 사용하며 합금 카브 벤츄리를 포함합니다. (OS엔진과 비교하는 글이라서 해석 생략.. 내용은 두가지 엔진의 성격이 비슷하여 비교가 불가능 하다는 내용..)
I should have mentioned that I was very surprised and impressed by the performance of the LRP .28 Spec 3 engine when I replaced the JP modified V-Spec. I never expected to have an engine that runs with the Novas and RBs and have power to spare.
JP모디파이드 OS V-Spec 엔진에서 LRP Z.28 스팩3 엔진으로 교체하였을때 저는 LRP엔진의 그 성능에 대하여 대단히 놀라워하였습니다. 사실 저는 이 LRP엔진에서 노바로시나 RB 엔진과 비슷한 파워와 성능을 보일것을 전혀 기대하지 않았지만 LRP엔진의 놀라운 성능에 깜짝놀라웠습니다.
The LRP is too powerful for my 11+lb heavy CEN.
LRP엔진은 제가 사용하는 CEN키트에 비해 너무 많은 파워를 가지고 있습니다.
I was racing my truggy in the A-Main last evening until a wreck took me out. As I was walking over to marshal the next race the TQ of truggy ask me what was in mine because, as he put it, "What engine are you running, your truggy is really fast?" When I told him it was an LRP .28 Spec 3 his jaw dropped. Why? Because the LRP was as fast if not faster than his Nova at nearly one third the price.
제가 대회 레이스에서 A메인 트러기 경기를 뛰고 TQ를 차지하였고, 한 친구가 저에게 무슨 엔진을 사용하길래 제 트러기가 그리 빠르냐고 물었습니다. 저는 제 엔진이 LRP Z.28R 스팩 3라고 말하였고 그 친구는 무지 당황해하였습니다. 왜냐하면 제 LRP엔진을 사용한 트러기가 그 친구가 사용한 노바로시 엔진 가격의 1/3 가격임에도 불구하도 더 빨랐기 때문입니다.