국내 3대 배터리 제조업체들의 총 수주잔량이 1,000조원(7410억달러) 까지 치솟았습니다.
LG에너지솔루션은 도요타자동차와 공급계약 이후 수주잔고가 이미 470조원을 넘어섰습니다.
삼성SDI는 260조, SK온은 300조를 수주한 것으로 추정됩니다.
중국의 LFP 배터리의 약진속에 한국배터리업계가 선전하고 있습니다.
LG, Samsung, SK enhance battery presence with global automakers
LG, 삼성, SK, 글로벌 자동차 업체와 배터리 입지 강화
By Lee Min-hyung
Posted : 2023-10-06 14:54 Updated : 2023-10-06 17:22
Korea Times
Three major Korean battery manufacturers are strengthening their global lead in manufacturing batteries for electric vehicles (EV), with their combined orders backlog soaring to 1,000 trillion won ($741 billion).
국내 3대 배터리 제조업체들이 전기차용 배터리(EV) 제조 분야에서 글로벌 선두를 강화하고 있으며, 총 수주잔량은 1,000조원(7410억달러) 까지 치솟고 있다.
As most renowned automakers are rapidly reshaping their growth strategy by focusing on EVs, the figure is forecast to surge further from a longer-term perspective.
대부분의 유명 자동차 회사들이 전기차에 집중하며 빠르게 성장전략을 재편하고 있기 때문에, 그 수치는 장기적인 관점에서 더 급증할 것으로 예상된다.
According to LG Energy Solution, the nation’s largest battery manufacturer by market capitalization, its official backlog of battery orders already topped 470 trillion won following its latest contract to supply battery modules to Toyota Motor.
시가총액 기준 국내 최대 배터리 제조업체인 LG에너지솔루션에 따르면 도요타자동차의 최근 배터리 모듈 공급계약 이후 공식 배터리 수주잔고는 이미 470조원을 넘어섰다고 한다.
Samsung SDI is also estimated to have received 260 trillion won worth of orders, with SK On nearing 300 trillion won so far this year.
삼성SDI도 올해 들어 지금까지 SK온이 300조 원에 육박하는 등 260조 원어치를 수주한 것으로 추정된다.
The achievement has been made possible as the major battery firms have secured a technological edge as first movers in the lucrative EV battery market.
대형 배터리업체들이 수익성이 좋은 전기차 배터리 시장에서 선두주자로서 기술력을 확보하면서 이 같은 성과가 가능해졌다.
Growing demand for EV batteries from automakers here and abroad will help the battery firms continue to generate solid earnings growth for years to come.
국내외 자동차 회사들의 EV 배터리에 대한 수요증가는 배터리 회사들이 앞으로 수년간 견조한 실적 성장을 지속하는 데 도움이 될 것이다.
Local brokerage houses estimate LG Energy Solution has chalked around 8.4 trillion won in sales between July and September, up 9.6 percent from the previous year.
국내 증권사들은 LG에너지솔루션이 7월부터 9월까지 전년 대비 9.6% 증가한 약 8조 4천억 원의 매출을 기록했다고 추정하고 있다.
The LG affiliate is also expected to have generated an operating profit of 640 billion won during the same period, up more than 22 percent from a year earlier. This falls short of earlier market consensus of around 700 billion won. Shares of LG Energy Solution fell sharply for the past month on the somewhat weaker-than-expected revenue outlook in the third quarter.
LG 계열사도 같은 기간 6,400억원의 영업이익을 낼 것으로 예상돼 당초 시장 컨센서스인 7,000억원대에 미치지 못하는 수준이다. LG에너지솔루션의 주가는 3분기 예상보다 다소 부진한 수익전망으로 지난 한 달간 큰 폭으로 하락했다.
Sales of Samsung SDI come in second with more than 6 trillion won, up 12.47 percent during the same period.
삼성SDI의 매출액은 같은 기간 12.47% 증가한 6조원 이상으로 2위를 차지했다.
Even with the global EV industry recently showing signs of slowed growth, market analysts remain optimistic for battery firms’ gradual earnings recovery in the fourth quarter.
최근 세계 전기차 업계가 성장 둔화 조짐을 보이고 있음에도 불구하고 시장 분석가들은 배터리 업체들의 4분기 점진적인 실적 회복에 대해 낙관적인 것이다.
“Shares of LG Energy Solution experienced a fall of around 23 percent from its annual high in 2023, hit by seasonal factors, but the company’s core strength as the biggest beneficiary in the U.S. EV industry has never been tarnished,” said Cho Chul-hee, an analyst at the Korea Investment & Securities. “It looks hard for the firm’s stock value to surge in a short period of time, but we maintain its target stock value at 850,000 won per share.”
조철희 한국투자증권 연구원은 "LG에너지솔루션 주가는 계절적 요인에 타격을 받아 2023년 연간 최고치 대비 23%가량 하락했지만 미국 전기차 업계 최대 수혜주로서 회사의 핵심 강점이 퇴색된 적은 없다,"며 "단기간에 주가가 급등하기는 어려워 보이지만 목표주가는 주당 85만원을 유지하고 있다"고 설명했다.
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