게시글 본문내용
|
다음검색
출처: I Love Soccer (축구동영상) 원문보기 글쓴이: 하고말지리
1. Indexer lights AOA | 9. Eyebrow warning lights | 17. Landing gear indicator lights |
2. Indexer lights REFUEL/NWS | 10. MFD | 18. AOA indicator |
3. EW panel | 11. Airspeed in MACH and knots | 19. ADI |
4. Digital RWR, see below for details | 12. Altitude indicator | 20. CLIMB indicator |
5. DED | 13. OIL pressure | 21. HSI Horizontal Situation Indicator |
6. Backup Attitude Director Indicator | 14. NOZZLE position | 22. Standby magnetic compass |
7. FUEL FLOW indicator | 15. RPM | 23. FUEL Indicator |
8. Eyebrow warning lights | 16. FTIT Fan Turbine Inlet Temperature | 24. WARNING lights panel |
1.Target Separation light(unstack symbols) | 6. ECM standby/Exmit display | 1. Filter priority threats (push to enable) |
2. RWR display | 7. Priority mode enabled light | 2. Priority mode button |
3. Chaff and Flares available numbers | 8. Unknown radar sources enabled light | 3. Target Separation button |
4. Low altitude threats warning | 9. Missile launch warning light | 4. Unknown radar sources button |
5. Chaff and Flares available numbers | 10. RWR active light | 5. Naval threats Priority button |
6. ECM standby/Exmit display | 11. Jammer enabled light | 30. Fuel Quantity selector knob |
1. Landing gear indicator lights | 4. HSI heading distance in miles | 7. Kneeboard |
2. AOA indicator | 5. HSI course in degrees | 8. CMDS see pic below for details |
3. ADI | 6. HSI | 9. UHF Channel # |
1. ALT button | 4. EW Program switch | 7. Chaff release power |
2. SRCH button, displays Search Radars on the RWR | 5. EW main mode switch | 8. EW Jammer power |
3. RWR toggle RWR system, enables receiving of RWR data | 6. RF Silent switch | 9. EW RWR power |
10. Flare release power |
1. ADI | 6. HSI | 11. LOX indicator |
2. CLIMB Indicator | 7. Standby magnetic compass | 12. EPU FUEL Indicator |
3. FTIT | 8. FUEL Indicator | 13. Clock |
4. HSI distance in miles | 9. Pilot Fault Display (PFD) | |
5. HSI course in degrees | 10. Hydraulic Press A and B Indicator |
1. Radar ALT switch | 9. HUD ATT/FPM switch | 17. Power MMC switch (Modular Mission Computer) |
2. HUD Depressible Reticle ON/STBY/OFF | 10. HUD ALT RADAR switch | 18. Power ST/STA switch (Stores Station System) |
3. HUD Test step | 11. Instruments Lights brightness | 19. Power MFD switch (Multi Function Displays) |
4. Air Source selector | 12. Panel backlighting brightness | 20. Power UFC (Up Front Controls= DED and ICP) |
5. Right Hardpoint power switch | 13. Left Hardpoint power switch | 21. Interial Navigation System rotary switch (INS) |
6. HUD DED DATA switch | 14. HUD Vertical Velocity switch | 22. Power GPS switch (Global Positioning System) |
7. HUD DAY/NIGHT switch | 15. HUD CAS/TAS switch | 23. Power Datalink switch (DL), required to Datalink wingman |
8. Instruments Lights brightness | 16. Voice Inhibit switch | positional data and JSTAR updates Clock |
1. Chaff/Flare Slap switch | 11. M1/M3 selector switch | 21. JFS switch (Jet Fuel Start) |
2. Master FUEL switch | 12. TACAN channel selectors | 22. COMM1 volume/power rotary switch |
3. Engine Feed rotary switch | 13. EXT LTS, Anti collision switch | 23. UHF panel function switch |
4. Air refuel door switch | 14. EXT LTS Position lights switch FLASH/STDY | 24. COMM2 volume/power rotary switch |
5. EPU FUEL switch | 15. EXT LTS Position lights switch Fuselage | 25. Terrain following tone(Not enabled) rotary switch |
6. ALT FLAPS extend switch | 16. Roll Trim rotary switch | 26. Secure Voice volume (Not enabled) rotary switch |
7. IFF master switch | 17. Trim Autopilot/Disc switch | 27. Missile tone volume |
8. C&I Communication/Backup switch | 18. EXT LTS Master switch | 28.Threat tone volume |
9. Main ELEC POWER switch | 19. YAW Trim rotary switch | 29. UHF channel rotary switch |
10. Leading Edge FLAPS switch (lock) | 20. Pitch Trim rotary switch |
여자분들은 전투기 조종사 남친 있으면 절대로 놓치지 마세요. 15년 의무복무 끝나자마자 민항사로 이직해 돈 엄청 많이 벌어요^^
첫댓글 공부 엄청 잘하는 사람보다 게임 엄청 잘하는 사람이 더 나을듯 ㅎㅎ^^
자주 접하다보면 외우지않을까요?
저걸 다 배우고 익히긴 하지만 실제 전투기 몰면서는 몇개만 보게 됩니다.
공군사관학교 들어가서 전투기 조종사가 된것만으로도 검증되었다고 볼 수는 있고
민항사로 가서 돈은 많이 벌지만 저는 권장하고 싶은 직업은 아님....
요즘 전투기 에프터버너 성능은 어떤지 궁금하군요.. 조종해 본지가 한 20년은 넘었나..?
486컴퓨터에서 확실히 그래픽 처리 속도가 빨라서 좋았습니다.. ㅋㅋㅋ
플레어랑 체프는 각각 적외선 감지 미사일과 레이더 추적 미사일에 맞게 사용해야 했죠..
저거 플라이트 시뮬레이션으로 이틀만 연습하면 초등학생도 다 하는 건데.. ㅋㅋㅋ 다 암기하면 에버랜드 데리고 간다고 하면, 눈치 빠른 녀석들은 하루만에 암기할 수도 있답니다.. ㅋㅋㅋ
네 플심은 시뮬레이터죠. ㅎㅎㅎ
저는 스타워즈 X윙... ㅋㅋ
ㄲㄲㄲ.. 전 사실 전략시뮬 개통이라, 3D 전투기 쪽으로 가면 금방 밑천이 드러나죠.. ㅎㅎ
첫 화면에서 영어보고 키보드 백스페이스 누른 분들 꽤 될듯 싶습니다.
아는 형님이 전투기 조종사 출신 대한항공 기장이라 들은 얘긴데 한 두달 빡세게 공부하면 기본 기능은 다 익힐 수 있답니다. 또 실제 비행시 주로 사용하는 기능만 몸에 익으면 전투기 조종하는게 그리 어렵지 않다고 하더라구요. 오히려 옛날 F-4,5가 훨씬 더 어렵고 요즘 새로 나오는 기종들은 거의 자동 기능들이 늘어나서 오히려 훨씬 쉽다네요. 그리고 민항기 조종사들이 경우 30대 중반 부기장이 1억 좀 넘는 연봉을 받고 경력이 많은 기장들의 경우 2~3억 사이니 연봉 수준만 따지면 대기업 평균보다는 높고 일반 금융권 직원들과 비슷한 수준입니다. 다만 일반 사무직보다는 훨씬 더 안정적이지요.
민간 항공사 기장이 되는 방법은 크게 두가지인데 첫째는 공군사관학교를 거쳐 전투기나 수송기 운행 경력을 쌓아 민간항공사로 이직하는 방법, 두번째는 항공사에 일반직으로 입사 한 후 조종사 지원을 하여 소정의 교육을 거쳐 조종사가 되는 경우입니다. 예전에는 교육비용을 항공사에서 다 대주었는데 요즘엔 지원자가 많아 개인 부담이 늘어났다고 하더라구요..
얼마전 이스타항공인가에서 부기장 지원자들에게 5천만원인가 받았다고해서 말많았죠
F-4가 조종이 엄청 까다롭다고 들은것 기억나네요.
요즘은 컴퓨터가 좋아서.
조종사가 정신을 잃어도 추락하지 않고 수평유지하고 계속 안정적으로 날아간다던데요...
조종좀 해보다가. 갑자기 실속하거나 그럴땐 조종간에서 손을 떼고 "에그머니나!!!" 하고 눈을 감으면
안정적으로 수평을 자동으로 잡아준다고....
카더라 통신이..;;;;
삭제된 댓글 입니다.
사냥기술을 극한에 까지 연마하는 거죠.
1만시간의 훈련과 연습에서 단 한 가지 트릭만 발견해도 수백억원을 벌어주는 것과 같습니다.
따라서 전투기 조종사 한 명을 잃는다는 것은 수백억원 혹은 수만시간의 노하우의 결정체를 잃는 것과 동일한 것입니다.
전투기 구입/정비와 관련해서 삥땅치는 색히들은 능지처참을 시켜야 마땅하죠..
돌대가리도 저정도는 교육받으면 다 외우고 씁니다... 조종사가 그렇게 특별한 초인이 하는 직업은 아닙니다.