|
What will you do if you receive a letter or some literature, open it, and see right away that it is from an apostate? Will curiosity cause you to read it, just to see what he has to say?… If out of curiosity, we were to read the literature of a known apostate, would that not be the same as inviting this enemy of true worship right into our home to sit down with us and relate his apostate ideas?… We need not conclude that we have to read a book131 or a pamphlet that is filled with slander and half-truths in order to refute the false claims and teachings of opposers. 예를 들어, 만일 어떤 편지나 서적을 받아서 열어보자마자 어떤 배교자가 보낸 것임을 알게 된다면 어떻게 할 것입니까? 호기심 때문에 그저 그가 뭐라고 말하 는지 보기 위해 읽어 볼 것입니까?…만일 우리가 호기심에서 배교자로 알려진 사람의 서적을 읽으려 한다면, 그것은 이 참 숭배의 적을 우리 집안으로 초대하 여 함께 앉아서 그의 배교적인 사상을 이야기하는 것과 같지 않겠습니까?…우 리는 반대자들의 거짓 주장과 가르침들을 논박하기 위해서 중상과 가짜 진리가 가득한 책이나 팜플렛을 읽어보아야 한다고 결론내릴 필요가 없읍니다.131 |
And if all the above isn’t enough to convince Jehovah’s Witnesses not to read anything about the Society that isn’t written by the Society,132 they liken whatever “apostates” want them to look at to “pornographic material” that would result in “spiritual fornication.”133 And, as they always do, they bring in their biggest ‘Gun’ of all…
그리고 위에 나열한 것들에 대해서, 협회가 제공하지 않은 협회에 대한 정보132를 읽지 못 하도록 설득시킬 수 있는 논리가 충분치 않다면, 배교자들의 출판물이나 편지를 “영적 간음”을 초래하게 될 “음란물”133로 비교해 버린다. 그리고는 그들이 항상 하는 것처럼 모두의 가장 큰 ‘무기’인 여호와의 말씀을 가져와서…
The Governing Body always reinforces
their propagandaby insisting
that what they are saying is coming from God.
통치체는 그들이 말하는 것은
언제나 하나님으로부터 오는 것이라 주장함으로써
그들의 선전을 강화시킨다
When a fellow human tells us, ‘Do not read this’ or, ‘Do not listen to that,’ we may be tempted to ignore his advice. But remember, in this case Jehovah is the One who tells us in his Word what to do. And what does he say about apostates? “Avoid them.” 동료 인간이 우리에게 ‘이것을 읽지 마십시오’라든가 ‘저것을 듣지 마십시오’라고 말할 때, 우리는 그의 조언을 무시하려는 유혹을 받을 수 있읍니다. 그러나 이 경우에 기억해야 할 점은 우리가 무엇을 해야 하는지를 그분의 말씀 가운데서 알려 주고 계신 분은 여호와시라는 사실입니다. 그분은 배교자들에 대해 무엇이라고 말씀하십니까? “그들을 피하라” |
-----------------------------------------------------------------------------------------------------131 Two books the Governing Body was especially concerned about in 1986 (and ever since) were Apocalypse Delayed by Professor of History and Religious Studies James Penton, and Crisis of Conscience, written by their former associate and fellow member of their Body, Raymond Franz. The Governing Body has never attempted to point out any slander or half-truths in these books. Their only defense has been to try to convince Jehovah’s Witnesses not to read what anyone has to say about the Watchtower Society or its Governing Body. Without ever mentioning names, this would include Penton and Franz.
132 The literature that these so-called “apostates” are trying to encourage Witnesses to look at is the Society’s own literature. Their older literature that tells the truth about what the Society used to teach, and their newer literature that so often misrepresents what they use to teach. – See Chapter 12, “What They Say Is Not What They Always Do.”
133 Again, the “material” that “apostates” want Witnesses to notice is their own literature.
131 통치체가 1986년 이래로 고민해 온 두 권의 책은 역사 교수 겸 종교 연구가인 제임스 펜톤(James Penton)의 저술인 지연된 묵시(Apocalypse Delayed)와 이전 통치체의 동료였던 레이몬드 프랜즈(Raymond Franz)의 양심의 위기(Crisis of Conscience)이다. 통치체는 이 책의 내용을 중상이나 반쯤의 진리로 오도하려고 시도한 적이 없다. 그들의 방어책이란 단지 여호와의 증인들로 하여금 워치타워 협회나 그 통치체에 관해 누가 말한 것을 읽지 못하도록 설득시키는 것 뿐이었다. 비록 저자는 언급되지 않았지만 이들은 펜톤과 프랜즈일 것이다.
132 소위 ‘배교자’들이 증인들로 하여금 살펴보도록 권장한 출판물이란 바로 ‘협회 자신의 것’이다. - 협회가 가르쳤던 것에 관한 진실을 알려주는 보다 오래된 출판물과 그들이 가르치기 위해 사용한 너무나도 자주 그릇되게 설명하는 새로운 출판물인 것이다. 12장 참조. "말하는 것과 행하는 것의 먼 거리"
133 “배교자”가 증인들로 하여금 알아보도록 권하는 출판물은 그들(워치타워)의 출판물인 것이다.