|
Welcome to the 34th development diary. Today we'll talk about our changes to the unit interface, and also give you two small bonus snippets. This is a rather shot development diary, due to the fact of the holidays this week, and I got a lot off things to do today on Eu4.
34번째 개발일지에 오신걸 환영. 오늘 우리는 유닛 인터페이스의 변화에 대해 얘기할 거고, 또한 두가지 작은 보너스 토막을 줄거다. 이것은 shot개발일지에 가까운데, 이번주에 휴가가야되기 때문이고, 나는 오늘 Eu4에 할일이 많다.
Changes to Unitview유닛뷰의 변화
First of all, we've taken a hard look at how to make the interface more streamlined and userfriendly.첫째로, 우리는 인터페이스가 더 streamline되고 유저친화적으로 만들 방법을 매우매우 고민했다.
The top part of the unitview, that is shown when you got multiple units selected, or while you are sieging or in combat, allows for instant interactability. You can easily see where your army is moving, its morale, leader and amount of troops. Here you can instantly split the unit in two, detach a force large enough to siege the current hostile fort, or load an army into a ship.
유닛뷰의 제일 윗부분, 네가 다수 유닛을 선택하거나 포위중이거나 전투중일 때 보여지는데, 그것은 즉각적인 상호작용능력을 허가한다. 너는 쉽게 볼 수 있다 네 군대가 어디서 움직이는지, 그것의 사기는 어떤지, 장군과 부대의 양은 어떤지를. 여기서 너는 즉각적으로 유닛을 두개로 쪼개거나, 적대 요새를 포위하기 충분한 많은 군대를 분리해내거나, 또는 군대를 배에 싣거나 할 수 있다.
We have also added some quick shortcuts, if you click on the unittype icons and you can detach all subunits of that type into a new units.
우리는 또한 몇개의 quick shortcut을 추가했는데, 니가 유닛타입 아이콘을 클릭한다면 너는 분리할 수 있다 모든 하위 유닛들을 새 유닛들로.
In the detailed unitinformation part, you have the following options.세부적인 유닛정보 부분에서, 너는 이러한 옵션을 갖는다.
- Create Unit : Lets you reorganise regiments between two units.-유닛생성: 네가 두 유닛 사이의 구성을 재편성할 수 있게 함.
- Detach all Mercenaries: Creates a new unit containing all mercenaries only. (Only for armies)-모든 용병 분리: 용병만 포함하는 새 유닛을 생성. (육군에서만)
- Attach/Detach Unit: Allows you to have coalition armies & navies moving together.- 유닛 합치기/분리하기: 네가 육군과 해군이 함께 움직이는 연합체를 갖도록 한다.
- Consolidate Regiments: Merges understrength regiments of the same type. (Only for armies)- 연대 통합: understrength된 같은 종류의 연대들을 합친다 (육군에서만)
- Patrol: Lets Navies move the current path back and forth repeatedly. (only for navies)- 순찰: 해군이 현재 경로를 왔다갔다하게 한다. (해군에서만)
- Protect Trade: Makes the fleet steer trade in a tradenode (only for navies)- 무역 수호: 함대들을 트레이드결절의 무역을 조종하게한다 (해석 이상한거보소) (해군에서만)
- For armies, there are also the orders for Force March, Attack Natives, Scorch Earth, Burn Colony, Seize Colony & Hunt Rebels.
- 육군을 위해서는 따로 Force March, 원주민 공격, 초토화, 식민지 방화, 식민지 포위 & 반란군 사냥 이 있다.
Abilities now requiring PowerPower를 요구하는 능력들
Some abilities related to units now require military power to be used.유닛과 관련되어 있는 몇 능력들은 이제 사용되기 위해서 military power를 요구한다.
- Assault requires 2 MP.- 강습은 2MP 필요
- Scorch Earth also requires 2 MP.- 초토화도 2MP요구
- Seize a Colony costs 25MP and can not be used on non-colonies, so natives are safer.- 식민지 포위는 25MP들고 non-colony에는 적용되지 않기 때문에, 원주민들은 더 안전하다.
- Burn Colony costs 5 MP.- 식민지 방화는 5MP
- Attack Natives cost 5 MP, and is the only way to possibliy eliminate them, as defeating them in a normal uprising does not work anymore.- 원주민 공격은 5MP가 들고, 이것은 그들을 제거하는 유일한 길이며, 보통 반란에서 그들을 죽이는 것은 더이상 아무 효과도 주지 못한다.
As some of you recognise on this screen.. Navies have flags and Armies have shields, as requested here
몇몇 사람들은 볼수 있었겠지. 해군들은 깃발을, 육군은 방패를 갖는다.
Bonus #1 - Force March보너스1 - Force march
This is a new concept we added for EUIV. When you get all the ideas in the offensive ideagroup, the finisher gives you the ability to force march. When you toggle that on a unit, it will move 50% faster, but every province it moves will cost you 2 MP. If the army is forced to retreat, it will automatically be toggled off.
이것은 우리가 뎌4에 추가한 새 개념이다. 네가 offensive 아이디어 그룹에 있는 모든 아이디어를 찍었을 때, 마지막 것은 너에게 force march를 할 수 있는 능력을 줄거다. 네가 한 유닛에 그것을 킨다면, 그것은 50% 빠르게 움직일 것이나, 그것이 움직이는 프로빈스 하나당 2MP가 들 것이다. 만약 그 육군이 후퇴하게 된다면, 그것은 자동으로 꺼진다.
This together with the fact that each point of manuever moves an army 5% faster, can make a player that focus on it, able to get some really fast moving armies.
이것은 manuever이 한 포인트 당 육군이 5% 빠르게 움직이게 하는 것과 동시에 적용되는데, 그래서 플레이어가 속도에 집중한다면 정말 빠르게 움직이는 육군을 얻을 수 있게 한 것이다.
Bonus #2 - Berber Ideas보너스2 - 베르베르 아이디어
Algiers, Morocco, Tunis, Fez & Tripoli all share an ideagroup in EU4, which we call the Berber National Ideas...
알제리, 모로코, 튀니스, 페즈와 트리폴리는 뎌4에서 같은 아이디어그룹을 공유하는데, 우리는 그걸 베르베르 국가아이디어라고 부른다.
They start with +200% cost of core creation on their territory and -10% ship costs.일단 그들은 그들의 영토내에서 코어 생성에 200%의 비용이 더 늘어나고 10%의 건조 비용이 줄어든다.
- Barbarary Pirates : +33% Naval Force Limits
- Desert Warfare: -33% Land Attrition
- Trans-Saharan Trade: +10% Trade Income
- Corsairs: +1 Navy Tradition
- Tuareg Cavalry: +10% Cavalry Power
- Dual Diplomacy: +2 Diplomatic Upkeep
- Brothers Barbaross: +20% Galley Power
When they have all their ideas they get +10% trade power. This creates an interesting mechanic where they can be good naval nation, with a deterrent for all who wish to attack them.
- 야만 해적: 33% 해군 force한계 상승
- 사막 전투: 육군 소모율 -33%
- 사하라 횡단 무역: 무역 수입 +10%
- 커세어: 해군 전통 +1
- 투아레그 기병: Calvalry Power 10%+
- 이중 외교: 외교 upkeep +2
- 바르바로스 형제단: 갤리 파워 20%+
그들이 모든 아이디어를 가지면 10% 무역 파워가 업된다. 이것은 만든다 흥미로운 메카닉을 그들이 좋은 해군국가가되고 그들을 공격하길 원하는 이들을 단념시키게 하는.
Europa Universalis IV will release on August 13th,뎌4 유료 베타테스트는 8월 13일에 시작할거니까,
PREORDER IT NOW!지금 질러라! 노예들이여!
http://www.europauniversalis4.com/buy
첫댓글 패러독스 새소식 게시판으로 이동되었습니다.
결국 꼬레아는 안 다루잖아 ㅠㅠ
한국도 소개해주시죠... ㅠ
1.Barbary Pirates는 야만해적이 아니라 바바리 해적으로 번역하는 것이 옳다고 생각.
2. Corsairs 같은 경우에도 통상 사략해적으로 번역 중.
첫째줄에 shot은 짧다는 short을 오타친거같네요. 또 둘째줄의 steamline은 사전 검색해보니 '간소화'라는 뜻이 있네요.
yamato basin 상당히 거슬리네요..
확장팩 나오면 정신 버전 될꺼니까 그동안 크킹2 놀이 해야겠네요.