South Korea to develop new fighter aircraft engine
28 DECEMBER 2023
by Akhil Kadidal
The 15,000 lbf-class turbofan engine to be developed by South Korea could potentially lead to a domestic powerplant for the Korea Aerospace Industries (KAI) T-50/FA-50 trainer/light fighter and unmanned combat aerial vehicles. (Janes/Akhil Kadidal)
South Korea's Defense Acquisition Program Administration (DAPA) has announced that it has launched a research programme to develop a 15,000 lbf-class turbofan engine for fighter aircraft.
In a statement on 26 December, DAPA said it plans to complete the development of the engine by the mid-to-late 2030s. The engine will be used to power domestically developed fighter aircraft, DAPA added.
The announcement is in line with a statement from Hanwha Aerospace earlier in 2023. The company, which is expected to be involved in the programme, told Janes that “DAPA plans to design the specifications and basic configuration of the engine [from 2023]”.
“From 2024 to 2029, DAPA plans to develop a prototype core engine and expand it to develop a full-fledged turbofan engine,” the company added.
첫댓글 어쩌다가 임원들의 얘기를 들어봤는데 기계쟁이(?)들이 마지막 하나 남은 봉우리에 도전하는 것이라고 하네요.
F404 보다 출력이 약간 낮은데 T-50 엔진을 이걸로 바꾸기엔 그 시점에 기체 수명이 얼마 안 남았을 듯 싶고 중대형 UCAV에 적용되려나요?
그완 별개로 제트엔진은 역시 기계공학의 최고봉 중 하나인가 보네요 ㅎㅎ
@위종민 애프터버너를 켜지 않았을 때의 추력이 15,000 파운드겠죠. F414는 애프터버너 켜지 않으면 13,000 파운드, 켜면 22,000 파운드입니다.
@백선호 아 밀파워 기준인가요? ㅎㅎㅎ
첫 개발 엔진의 목표가 F414의 115% 가량의 성능이라면 말씀대로 엄청난 수준의 목표인 듯 합니다. 잘 됐으면 좋겠네요.
가장 정복하기 어려운 K2 봉 정도 아닐까요? 너무 뜬금 없다는 생각도 듭니다. 수요가 얼마나 있다고 터보팬을 자체 개발하는건지...