1.
To help 명수, I would suggest the following measures. First, I will show my interest and love for him. Since 명수 lacks confidence and relationship with others, the smile and interest are required. By doins so, 명수 will feel the sense of belonging and be passionate in his life. Second, I will help him set an easy, specific, and doable goal. WIth this, 명수 can experience success and feel confidence. Thus, it can help hims set another goal by himself. Third, I will assign studes a role of learder in group activity. Through this, he can build leardership and feel senese of belongingness, which can help him to realize the importance of school life.
2,
지성! Thank you for telling your feelings to me. I totally understand how stressful study is. If I were you, I would give up studying already. I'm very proud of you because you dont give up. Your stress comes from the discrepant opinions between what you want and what your parents want. To releve your stress, study for yourself. Plan your future specifically. After that, tell your plan to your parents. Your parents will accept your plan and your position.
3.
담임으로써 학생들의 방관적 해동을 방지하기 위새 다음과 같은 세가지 조치를 취하도록 하겠습니다. 첫째, 익명 신고방을 개설합니다. 익명 신고방의 익명성 보장 떄문에 보복이 두려워서 신고를 하지 않는 학생들의 참여를 고취시킬 수 있기 때문입니다. 둘쨰, 방관적태도로 인해 발생한 대응 사건을 말해줍니다. 이를 통해, 방관이 얼마나 위험한지 자각하게 하여 학생들의 적극적 태도를 고취시킵니다. 셋째, 학급인원 중 책임감이 강한 학생들을 학생경찰로 임명합니다. 이를 통해 학교 폭력감시 및 신고의 역할을 원할하게 하도록 합니다.
4.
따뜻한 교사를 지향합니다. 이의 이유는 다음과 같습니다. 첫째, 학생들의 마음을 열 수 있도록 해 줍니다. 권위적인 교사에게는 학생들이 거리감을 느낌에 반해 따뜻한 교사에게는 거리감이 없기 때문입니다. 둘쨰, 학생들의 스트레스를 완화시켜주는 효과가 있습니다. 학창 시절 대부분의 시간을 학교에서 보내는학생들에게 권위와 억압으로 상대한다면 학생들은 스트레스를 극도로 받아 학교를 혐오의 대상으로 받아 들이고 스트레스의 공간이라고 느낄 수 있기 때문입니다.
첫댓글 1. 첫번째,세번ㅉㅐ 방안 좋았어요 특히 sense of belonging, passionate in his life 등의 표현도 좋았습니다. easy, specific, and doable goal을 설정하도록 하는 것도 괜찮지만, 이를 위해 교사가 어떤 일을 하는지 구체적인 내용이 나오면 더 설득력있는 답안이 될듯해요
2. 간결하지만 핵심내용은 다 들어간듯합니다. 마지막에 내가 너의 study for yourself를 위해 계획수립, 전략설정 하는것을 도와줄게 등의 내용을 추가하면 좋을것같아요
3. 방관의 위험성을 설명하는 것에 그치지 않고 학생들이 롤플레이등을 통해 학교폭력 방관의 심각성을 깨닫게 하면 좋을듯합니다. 나머지는 다 좋았어요
4. 거리감이 없다는 내용만으로는 써포팅이 부족한듯해요. 거리감이 없으면 어떤 효과가 있는지, 학생-교사의 관계에 초점을 두어서 설명하면 더 좋을것같습니다