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Berth의 가용성과 관련된 지연 - Berth를 이용할 수 없는 가장 General 이유는 Congestion입니다. Congestion의 이유는 단순히 너무 많아서 파업, 고식적인 정치적 불안정의 결과로 엄청난 혼잡에 이르기까지 다양합니다. Congestion은 항상 분쟁을 야기하며 사건 이후에는 Evidence를 얻기가 어려울 수 있습니다.
Berth 접근 가능성과 관련된 지연 - 선박이 정박 지점에 접근할 수 없는 이유에는 lack of water, bad weather or strikes of pilots과 같은 자연 또는 인위적 방해가 포함될 수 있습니다. 선박이나 Berth가 CP에 부정확하게 기술되었거나 누군가 실수를 했기 때문일 수도 있습니다.
부두도착 지연 - 화물 작업이 Reaching berth으로 중단되는 경우는 흔합니다. 이는 종종 화물 관련 문제로 인한 것입니다 (아래 참조).
Port delay dispute발생시 수집 및 보고할 특정 Evidence는 Suggested evidence list 1에 나열된 General Evidence와 더불어 Suggested evidence list 19에 나열된 것입니다.
Performance disputes
거의 모든 CP는 선박이 loaded and ballast conditions와 지정 fuel oil consumption에서 항해할 수 있는 속력을 명시할 것입니다. 또한 일반적으로 선박의 항구 내 소비에 대한 설명이 있을 것입니다. 이 문언은 대개 Wind and sea state conditions와 때로는 해류에 대한 언급으로 규정되는 좋은 날씨 조건에만 적용되도록 대개 자격이 있을 것입니다.
Charterers or sub-charterers는 종종 각 해역에서 선박의 성능을 모니터링 하기 위해 Weather routeing company를 고용합니다. 이러한 모니터링을 기반으로 Claims for under-performance of a ship은 일반적으로 용선 계약 종료 시에 제기됩니다. Claims for under-performance of a ship은 대개 연료의 과소비에 대한 Claims과 함께 진행됩니다. 그러한 Claims에 대한 방어는 선박에 의해 정확하고 포괄적인 데이터 수집이 요구됩니다.
환경에 따라서는, 선장은 예를 들어, Suggested passage가 Piracy incidents의 영향을 받는 수역 근처에 있다면 조언된 경로에서 벗어나기로 결정할 수 있습니다. 이것은 반대로 긴 항로와 추가적인 연료 소비를 초래할 수 있습니다. 그 결과 Routeing report는 선박의 under-performed를 결론지을 수 있으며 용선 계약자가 선주에 대한 Claims를 고려할 것입니다. 따라서, 선장은 자신의 결정을 정당화하는 것이 중요합니다.
영국 법률 하에서, 선장은 선박, 승무원 및 화물의 안전을 보장하는 데 최우선적 의무가 있으며, 이 의무를 지키기 위해 필요한 조치를 취할 재량권을 행사할 권리가 있습니다. 단계가 합리적인지 여부는 객관적인 테스트입니다.
Weather and sea state encountered during voyage
Weather routeing companies는 다양한 출처에서 날씨 데이터를 수집하고 제공하기 위해 용선주에 의해 고용됩니다. 선박의 Officers and crew은 또한 관찰된 날씨와 해상 상태를 선박의 Log에 기록해야 합니다. 분쟁은 날씨 데이터를 from the ship or that from the weather routeing company중 어느 쪽을 선호해야 하는가에서 자주 발생합니다.
날씨를 정확하게 관찰하십시오. 그러나 용선 계약자는 (보통 선박의 성능을 평가하기 위한 목적으로 어느 것이 '날씨가 좋을 것'을 구성하는지)와 약한 풍력 5(그렇지 않을 수도 있는)을 종종 명시할 것입니다. 이 점은 로그 기록이 "beaufort force 4/5"인 지점에서 만들어집니다.
또한 날씨 기록 방법에 관해서는 용선주에 의해 의문이 제기될 수 있을 것입니다. 예를 들어, 풍속이 관측되었는가? 또는 Anemometer 판독으로 읽은 것인가? 후자의 경우 풍속계는 어디에 위치하는가? 이것은 일반적으로 선교에서 15% 고도(15% Elevation on the ship bridge)가 수용됩니다.
마찬가지로, 날씨의 어떤 기간이 관찰 되었는가? 로그 기입이 측정시간의 순간 날씨인가, 아니면 4시간 또는 12시간 동안 인지된 평균인가?
특정 항해에 대한 선박의 성능을 평가하는 것 외에도, 여러 가지 의미를 가지며 그러한 이로가 미래의 어떤 시점에서 정당화될 필요가 있을 수 있으므로, Weather routeing companies는 선장에게 Routeing advice을 제공할 수 있습니다. CP는 liberty to deviate clause and/or clause paramount (article iv, regulation 4 of the hague-visby rules)와 같은 명시조항들을 포함할 수 있습니다
Weather routeing companies는 항구 사이의 경로를 결정하는 선장을 돕기 위해 용선주에 의해 고용될 수 있습니다. 선장은 따르지 않을 좋은 이유가 없는 한 Weather routeing companies의 지시를 준수해야 하지만, 그러한 회사의 개입도 문제를 야기할 수 있습니다. 매일 선박에 제공되는 날씨 및 최신 정보는 그 당시에는 유용할 수 있지만, 특정 항해가 끝날 때 용선자는 Weather routeing companies가 준비한 분석과 함께 선박의 성능을 면밀히 조사할 수 있습니다. 때로는 선박의 속도와 연료소모를 평가하기 위해 이 회사에서 사용하는 방법론이 English law에 의해 보증되지 않으므로 이의제기를 받을 수 있습니다.
Slow steaming or over consumption에 대한 용선자의 후속 Claims을 변호하기 위해 실제 날씨와 해상 상태에 대한 Evidence가 요구됩니다. 선박의 관측된 Evidence에 상당한 영향을 미칠 수 있으므로 해상에서 조우하는 Currents에 대해 신중한 기록을 유지해야 합니다 (불리한 점과 유익한 점 모두). 다음으로부터 Current를 확인하는 것이 가능합니다:
Record of ground speed calculated by appropriate position fixing or Doppler log
Record of distance run calculated from ship's revolution tables
Record of charts and sailing directions included in the ship's passage plan.
Evidence to collect and report
The specific evidence to collect and report in the event of a performance dispute, in addition to the general evidence listed in suggested evidence list 1 (page 9), is as listed in suggested evidence list 20 on page 73.
Port and berth safety disputes
CP는 종종 항구 또는 Berth가 안전할 것이라는 보증을 포함합니다. 즉, 용선자는 지정 시점에 특정 선박이 위험에 노출되거나 승무원이 위험에 노출되지 않고 접근, 사용 및 출발할 수 있는 항구 또는 Berth를 지정해야 함을 의미합니다. 위험이 비정상적인 경우, 항구의 정상적인 특성이 아닌 경우 (예: 갑작스런 전쟁, 비정상적인 폭풍 또는 수로에서 좌초된 다른 선박) Port or berth는 안전하지 않습니다. 또한, 위험이 Ordinary good seamanship and navigation으로 피할 수 있다면, Port or berth는 위험하지 않을 것입니다.
Whether a port or berth is unsafe will depend upon the facts of the individual case including:
physical aspects of the ship
location, layout and physical characteristics of the port or berth
systems in place at the port to assist safe navigation and/or to keep the ship updated on the weather conditions
선주가 안전한 항만 / 항구 보증 위반에 대한 Claim을 할 수 있는지 여부는 즉시 명백하지 않습니다. 따라서 항만 접근 또는 출항 시 선박이 손상을 입을 때마다 (예를 들어, 항만 항로 항해 중 또는 항구에서 항해 중); 또는 항구 또는 정박 중; 선주를 돕기 위해 최대한 많은 Evidence를 수집하는 것이 중요합니다. 충분하지 않은 것보다 너무 많은 Evidence를 수집하는 것이 더 좋습니다.
Unsafe port or berth사고가 발생했을 때 수집하고 보고할 Specific Evidence는 Suggested evidence list 1 (9 페이지)에 나열된 General Evidence와 더불어 Suggested evidence list 21에 나열된 것입니다.
Bunker disputes
Bunker disputes은 일반적으로 Bunker disputes에 해당합니다.
성공은 공급이 이루어질 때 수집된 Evidence의 본질과 질에 크게 달려있습니다. 당시의 서면 Evidence가 있는 경우 선박 운항자는 훨씬 더 강력한 입장에 놓이게 됩니다.
Quantity
공급되는 연료의 양에 대한 분쟁은 과실innocent mistake 또는 업체의 의도적으로 부족한 공급, 예를 들어, 연료에 거품 내기 위해 배달 호스를 통해 공기를 불어 넣는 것과 같이 소위 '카푸치노 효과 cappuccino effect'로 인해 발생할 수 있습니다.
특히 공급 업체가 bunker delivery note에 삽입되는 수량 수치를 고집하는 경우, 탱크 측정을 실시하고 조심스럽게 양을 계산하여 양적 차이를 확인합니다. 그렇지 않으면 선박 운항자의 입장을 뒷받침하는 동시적 Evidence가 부족할 것입니다. C/E가 공급자와의 계산을 검증할 수 없는 경우, ship's figure는 bunker delivery note 또는 영수증에 삽입해야 합니다. 그것이 불가능한 곳에서는 연료 유 공급량의 불일치를 주장하는 letter of protest가 즉시 발행되어야 합니다(아래 참조).
시간이 허락한다면 independent surveyor이 참석하는 것이 좋습니다.
Quality
심각한 엔진 또는 기계적인 문제에, 그런 연료를 제거하는 것은 또한 time-consuming 및 값 비싼 관행일 수 있습니다.
벙커링을 할 때, 선박은 항상 연료 공급의 가장 좋은 Evidence가 되는 자체 manifold drip sample을 가져야 합니다. 자동 또는 수동 연속 drip sampling 방법을 권장합니다. manifold drip sample은 최소 4개의 샘플로 분리되어야 하며, 따라서 품질 분쟁이 발생하는 경우 좋은 Evidence가 될 수 있을 것입니다.
문제의 연료의 품질 및 / 또는 등급에 대해 추가 Evidence가 필요할 경우 Further samples은 나중 단계에서 탱크에서 추출될 수 있습니다.
통상적인 테스트는 일반적으로 연료가 소비되기 전에 품질 문제를 확인하여 선박 운항자에게 관련된 위험 및 취할 조치를 평가할 기회를 제공합니다. 그러나 선박 운항자가 연료가 타 버린 후에 성능이 좋지 않거나 고장이 발생한 문제 목록으로 품질 문제를 알게 되는 경우가 있을 수 있습니다.
어쨌든 실질적으로 많은 벙커 공급 계약에는 청구 통지에 대한 엄격한 시간 제한이 포함되어 있으므로 가능한 한 빨리 공급되는 연료의 품질을 결정하는 것이 현명합니다.
Evidence to collect and report
The specific evidence to collect and report in the event of bunker quantity or quality
Disputes, in addition to the general evidence listed in suggested evidence list 1 (page 9), is as listed in suggested evidence list 22 on page 77.
Evidence lists for commercial disputes
In addition to the general evidence listed in suggested evidence list 1 (page 9), evidence for commercial disputes should include the relevant parts of evidence listed below.
Suggested evidence list 18
Details of pre-delivery test and checks
Details of ship operator's new build supervision including:
O Number and qualification of personnel
O Record of attendance
O Ship operator's instructions
O Inspections
Details of classification society surveyors' attendance The nature of the defector problem documented in as much detail as possible.
The nature of the defector problem documented inasmuch detail as possible.
Detailed chronology of any defector problem that developed over a period of time
Details of any remedial steps taken on board
Details of repairs carried out or parts replaced.
Retained parts of equipment that was replaced
Suggested evidence list 19
Congestion
Record of orders or directions given to ship by port authorities
Observations of ships at berth, including:
O Particulars of how these observations have been made and when
O What movements there were on and off the berth?
Notice of readiness
Details of ship line-up particulars from:
O Agent
O Port authority
Particulars if a ship has lost its turn to berth.
Details of any reasons given by port/agents for delays
Copies of letters/letters of protest (and confirmation of receipt)
Charter Party details/copy/clauses
Record of charterer's instructions
Slow cargo operations
Record of times of hatch closing/no work
Details of public holidays
Statement of facts
Record of timesheets and tally sheets
Details of crane, conveyor and cargo availability
Details of who was carrying out the cargo Operations.
Photographs and/or video of stevedore performance
Record of stoppages-particulars of problems encountered during cargo operations.
Record of stoppages-protests and reports from agents and/or surveyors
Suggested evidence list 20
General
Record of engine setting, whether propeller rpm, combinatory setting or other record
Record of use of shaft alternator
Record of use of generators
Record of fuel flow meter readings
Record of fuel tank soundings
Fuel loading, handling and consumption records
Record of fuel change-over
Details of periods of increased fuel consumption, mainly due to:
O Unusual use of air conditioning
O High electrical load
O Tank cleaning
O Cargo heating
O Ballast water operations
O Use of incinerators
Record of charterer's instruction-slow steaming or increased speed
Details of any machinery factors/failure
Record of change of ballast status
Oil record book
Ship’s routeing
Voyage plan
Navigational records (see suggested evidence list 14 on page 52).
Records of any diversion (see suggested evidence list8 on page 25).
Record of messages sent to all concerned (owner, charterer, port agent etc.) advising of diversion and why.
Speed
Ship's logs and any further speed information.
Details of anything that might have reduced the ship's performance, including:
O alterations in course for traffic avoidance
O periods of slow steaming
O stoppages
O engine/machinery breakdown
O adverse tidal streams/currents
Fuel consumption
Accurate records of fuel consumption for:
O Main engines
O Boilers
O Auxiliaries
Particularly when ship is instructed to proceed at an economical speed, when navigating in congested waters or when burning marine diesel oil
Suggested evidence list 21
In addition to the relevant evidence listed in suggested evidence list 14 on page 52.
General
Record of communications dealing with the voyage and voyage orders
Pilotage details, including:
O Number of pilots on duty
O Number of ships berthed/taken off the berth
O Name of pilots and details of their experience/license
Details of status of the port, including:
O Satellite images of movements in port/channel
O Hydrographic data for the port
O Port maintenance records - such as dredging programmes, and positioning and monitoring of buoys/ buoyed channels
Record of correspondence-including all emails, faxes and notes of telephone conversations.
Voyage Orders from charterers and any assurances received from agents and/or charterers as to a port's safety.
Moorings - on board
Mooring arrangement plan-identifying station, material and size
Details of anti-chafe measures
Mooring rope/wire details-invoices, test certificates, repairs, when first used
Details of number of lines on board
Details of mooring rope/wire storage
Details of mooring winches
Details of whether auto-tensioning winches were being used.
Record of mooring advice from pilot, berthing Master and port authority
Details of crew involved in mooring operations.
Details of terminal/berth mooring plan for prevailing conditions
Details of damaged/parted rope/wire, where parted and how secured
Retained parts of failed or damaged equipment that was replaced
Moorings-ashore
Details of bollards-including type and distance apart.
Details of mooring line lengths and leads
Details of mooring gangs
Record of mooring arrangements approval by port authority/terminal Operator
Details of terminal/berth mooring plan for prevailing conditions.
Weather services - On board
Details of radio weather services monitored.
Details of weather reporting and forecast areas monitored.
Details of weather equipment such as facsimile, Navtex or VHF, including:
O Status
O Performance
O Stations used
Radio log
Record of Weather forecasts received.
Record of communications with port authority, agents, pilotage and other ships
Weather Services - ashore
Port information booklet
Details of port weather service.
Record of weather reports provided by local radio
Record of any warnings provided to ships by port authority and/or agents.
Record of any specific advice on arrival about local weather characteristics
Details of any storm signals monitored and observed.
Quantity
Details of tank number or designation
Fuel tank sounding book
Sounding or ullage tables (Cu. m).
Record of fuel temperature (°C)
Record of fuel density (kg/m)
Volume correction factor from table
Record of ship's trim.
Record of ship's list
Copies of any notes of protest
Quality
Details of the ship's bunker capacity.
Ship's general arrangement plan
Ship's fuel oil pre-heating system drawings Ship's fuel oil pipeline diagrams.
Tank calibration tables
Details of procedures from engine manuals and safety management system relating to treatment of fuel oil and maintenance intervals, fuel specifications
Details of which tanks have been loaded, the amounts and in what order they were loaded.
Details of fuel oil already on board the ship, and/or in use, its location and specification
Details of bunker calculations, including temperature coefficients and tank volume calculations
Bunker loading plans...and daily work plans
Record of minutes of inter-departmental management meetings, particularly regarding crew requirements, cargo operations and stability implications
Deck and engine room oil record books completed in accordance with MARPOL and other statutory requirements.
Scrap or rough logbooks.
Bunker delivery notes.
Record of personnel involved in bunkering.
Representative bunker sample taken at ships manifold (in addition to samples required under MARPOL Annex VI)
Record of personnel present during routine sampling
Details of laboratory analysis reports of fuel oil samples
Record of shipboard analysis reports Copies of any notes of protest.
Record of ship's bunker history-records of previous bunkering operations (including bunker delivery notes and bunker requisition forms)
Mechanical damage
Record of date and time problem fuel oil was stemmed.
Record of date and time fuel oil was first and last burned in engines.
Details of immediate symptoms of fuel oil problems
Details of action taken to reduce or contain the problem and results of such actions
Details of where engine repairs are undertaken, details of work done
Details of which parts of the engines were overhauled or renewed
Record of on-board location of problem fuel oil
Details of effects on engine performance once ship ceased to burn problem fuel oil
Details of quantity and type of any fuel oil additives used.
Record of shipboard fuel oil treatment procedures adopted (e.g. How separators, centrifuges and filters were used).
Technical details of centrifuges and maintenance reports
Record of quantities of impurities recovered (e.g. Water from tanks and centrifuges).
Reports from engineer surveyors and/or engine manufacturers as to the nature/cause of the problem and details of repairs to be carried out
Main engine and auxiliary engines maintenance records, overhaul records and
Calibration data
Retained damaged engine or machinery parts
Photographs and/or videos of damaged parts.
The mariners’ role in collecting evidence
Without careful evidence gathering defense of claims and criminal charges can prove very difficult and the successful outcome of cases will depend on the quality of evidence collected by the vessel's company at the time of the incident. This handbook with its checklists and easy explanations will combine with the main book, the mariner's role in collecting evidence - in the light of ism by Dr. Phil Anderson dprof fn. Together they constitute one of the most influential loss prevention guides in the shipping industry.
Includes:
Suggested evidence lists
Collecting and preserving factual evidence
Evidence required for most incidents
Evidence for incidents involving people
Evidence for incidents involving cargo
Evidence for incidents caused by the ship
Evidence for hull and machinery incidents
Evidence for commercial disputes
Nautical Institute
The Nautical Institute is the international representative body for maritime professionals and others with an interest in nautical matters. We provide a wide range of services to enhance the professional standing and knowledge of members who are drawn from all sectors of the maritime world.
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