오징어 게임을 시작으로 "갯마을 차차차"와 "마이네임"이 넷플릭스 글로벌 차트에 오르고 있습니다.
Korean TV series continue strong performance on Netflix
한국의 TV 시리즈, 넷플릭스에서 계속 강한 성과
(Yonhap)
Posted : 2021-10-19 11:05
Updated : 2021-10-19 11:05
Korea Times
Experts said the larger-than-expected popularity of "Squid Game" has led to the booming interest in Korean-made content across the world through online streaming platforms.
전문가들은 “오징어 게임” 의 예상보다 큰 인기가 한국에서 만든 콘텐츠에 대한 급등하는 관심이 온라인 스트리밍 플랫폼을 통해서 전세계로 퍼졌다.
"Netflix has its own recommendation algorithms," Jung Duk-hyun, a pop culture critic, said. "People who have seen 'Squid Game' are recommended another Korean show for their next binge-watching session."
“넷플릭스는 고유의 추천 알고리즘을 가지고있다,” 고 정덕현 팝문화 비평가는 말했다. “’오징어 게임’을 본 사람들에게는 다음 몰아보기로 또 다른 한국 드라마를 추천한다.”
Moreover, previous Netflix originals like the zombie thriller "Kingdom" (2019) and the monster horror "Sweet Home" (2020) have played an introductory role in making the presence of Korean content felt in the world.
더구나 좀비 스릴러인 “킹돔(2019)”과 몬스터 호러인 “스위트홈”(2020) 가이 지난 넷플릭스 오리지날들이 한국 콘텐트가 세계무대에 출연할 수 있는 소개작으로서 역할을 했다.
On top of that, critics noted that other Korean artists and content in the music and filmmaking sectors like K-pop superband BTS and the Oscar-winning black comedy "Parasite" have also contributed to the broader reception of Korean TV shows.
그 위에 K팝 수퍼 밴드 BTS 와 오스카상을 수상한 블랙 코메디 “기생충”과 같은 음악과 영화부문에 한국 아티스트와 콘텐트가 한국 TV 쇼에 대한 폭넓은 수용에 기여했다고 비평가들은 주목한다.
"As pop culture is moved by the latest trends, Korean content will likely draw more attention from global viewers for a while," said culture critic Gong Hee-jeong. "If upcoming Korean shows meet their fans' expectations, Korean-made content can become a steady seller." (Yonhap)
“팝 문화는 최근의 트랜드에 의해 움직이는데 한국의 콘텐츠는 한동안 세계적으로 시청자들의 주목을 받을 것 같다.“ 고 공희정 문화 비평가는 말했다. “만약 한국의 쇼가 팬들의 기대에 부응한다면 한국의 콘텐츠는 스테디셀러가 될 것이다.” (연합)
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