중3학년 영어
150(p)
he gave a speech in a shaking voice.그는 떨리는 목소리로 연설했다.
현재분사
don,t touch the broken glass. 깨진 유리를 건드리지 마라.
the classroom was cleaned by the students.수동태
그 교실은 학생들에 의해 청소되었다.
l had a boiled egg and a cup of coffee for breafast.
나는 아침식사로 삶은 계란과 커피 한 잔을 마셨다.
과거분사 : 동사원형+ed 형태이며, ---되는, ---당하는 수동의 의미를, --- 된 이라는 뜻을 가지는 완료의 의미를 가진다.
l saw a worm crowling on the grund.
나는 땅을 기어가고 있는 벌레를 보았다.
her novel published last month is a best seller.
지난달 출판된 그녀의 소설은 베스트셀러이다.
l walked away from the barking dog.
나는 짖고 있는 개에게 멀리 떨어져 걸어 갔다.
l used to rake up the fallen leaves on the lawn.
나는 잔디에 떨어진 낙엽들을 긁어 모으곤 했다.
1)rake¹ [reik] n.갈퀴로 긁다, 긁어내다《out》; 긁어모으다《together; up》; 긁어서 고르다; 긁어서 치우다《off》vi., vt.방탕하다.
B.it 가목어 --to 부 정사(진목적어)
youtube makes it eagy to find information.
유튜브는 정보를 찾는 것을 쉽게 만든다.
2.가목적어는 대개 목적격 보어가 있는 문장에 쓰인다.
l found it difficult to pronounce chinese.
나는 중국어를 발음하는 것이 어렵다는 것을 알았다.
151(p)
1.다음 괄호 안에서 알맞은 것을 고르시오.
(1)the picture(stealing / stolen) from the museum was found in someone,s basement.
1.다음 괄호 안에 알맞은 것을 고르시오.
(1)the picture (stealing, stolen) from the museum was found in someone,s basement.
(2)the moon (rising, risen) over the hill was very big and beautiful.
(3)the church (building ,built) in 1900s is the oldest building in my down
(4)the plane (leaving, left) for sydney took off from the airport.
2.다음 주어진 단어를 바르게 배열하여 문장을 완성하시오.
(1)learn /very useful/ how to cook/it to
=)mr. gang found it very useful to learn how to cook
(2)to/horror films it/fun/wach
=)andrew thinks it fun to watch horror films
3.다음 괄호 안에 단어를 빈칸에 알맞게 형태를 쓰시오.
(1)who is the that girl ( ) a red baseball cap- to noah(wear)
(2)he fuond the ( ) treasure in a cave by accident(forget).
(3)what has been the most ( ) expirience of your life(shock)?
(4)the chair ( ) by michael broke down again(repair).
4.다음 문장을 가족어 it을 이용한 문장으로 바뀌 쓸 때 빈칸에 알맞은 말을 쓰시오.
l consider it difficult to get along with the family next door.
나는 옆집 가족과 잘 지내는 것이 어렵다고 생각합니다
the self –driving car will make it possible to go anywere without driving.
자율주행 자동차는 운전하지 않고도 어디든 갈 수 있게 해줄 것입니다.
5.다음 우리의 말과 뜻이 같도록 괄호 안의 말을 이용해서 문장을 완성하시오.
(1)그는 우리에게 휴가 동안 찍은 사진들을 보여 주었다.
(some photos /take)
he showed us some photos taken during the holiday.
(2)나는 매일 운동하는 것이 필요하다고 생각한다.
(necessary/ get some exercise)
l think it necessary get some exercise every day.
(3)저 공장은 비어 있다. 그 안에서 일하는 사람은 아무도 없다.
(no one /work)
that factory is empty. there is no one working in it.
(4)나는 그들을 설득해서 서로 화해하게 하는 것이 불가능하다는 것을 알았다.
(impossible/ persuade them)
l found it impossible persuade them to make up with each other.
1)per·suade [pǝːrswéid] vt. 설득하다, 권유〔재촉, 독촉〕하여 …시키다