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https://civilization.com/news/entries#civilization-vi-winter-2016-update-now-live
[NEW]
Added Earth map (Standard size) - 지구 맵 추가 (크기는 중형 고정)
Added “Alert” action for units - 경계 추가
Put a unit to sleep until they spot an enemy unit - 적 유닛이 보일 때 까지 비활성화합니다.
Scenario setup menu - 싱글 플레이어에 시나리오 메뉴 추가
Jump into Scenarios more easily within the Single Player menu. This only shows up when a single player scenario is available and enabled (as can be found in both of the new DLCs!)
Added new replay option to Wonder completion movies - 불가사의 완성 동영상을 다시 볼 수 있는 옵션 추가
[GAMEPLAY UPDATES]
Religious units may now Fortify Until Healed - 종교 유닛이 이제 회복할 때 까지 요새화 기능 사용 가능
Coastal Raids can now pillage districts in addition to the buildings within - 해안 강습이 지구와 그 안의 건물을 약탈 가능
Great Admirals are no longer allowed to spawn on wonders in water tiles (ex. Huey, Great Lighthouse) so they cannot become stranded in lakes - 위대한 제독이 더 이상 물 타일에 건설된 불가사의에서 등장하지 않음
[BALANCE CHANGES]
Cities can no longer receive yields from more than one regional building per type; they take the highest (ex. production from multiple Factories) - 도시는 더 이상 2개 이상 지역의 동일 타입 건물로부터 효과를 받지 못합니다. 효과가 겹칠 경우 가장 높은 건물의 효과만 받습니다. (예를 들어 공장 2개 이상의 효과를 중첩해서 받는 것이 불가능해집니다)
Cities can no longer receive amenities from more than one regional building per type; they take the highest (ex. amenities from multiple Stadiums) - 쾌적도 역시 위와 같습니다.
Decreased production costs of Wonders progressively - 후반부 불가사의 건설 비용이 감소
From the Industrial era (about -10%) to the Atomic era (about -40%).
Decreased production costs of all Space Race Projects by 40%. - 모든 우주 경쟁 프로젝트 비용이 40% 감소
Increased research costs of Technologies and Civics progressively - 기술 및 정책 비용이 점차 증가
From the Industrial era (about +5%) to the Information era (about +20%).
Increased Faith from Mission - 전도관(스페인 시설)으로부터 얻는 신앙 증가
Increased Culture from Chateau - 샤토(프랑스 시설)로부터 얻는 문화 증가
Lowered the minimum unit upgrade cost - 최저 유닛 업그레이드 비용 감소
Improved clarity on Warmongering penalties associated with taking a civ’s final city - 한 문명의 마지막 도시를 점령할 때 얻는 전쟁광 패널티를 명확하게 보여줌 (이전 패치에서는 마지막 도시를 점령할 때 전쟁광 패널티가 없다고 표시되었죠)
Most Civilization unique districts now require population to construct (like normal districts) - 문명 특유 구역이 이제 다른 지구와 마찬가지로 인구 제한을 받음
Spaceport district no longer requires population to construct - 우주공항은 더 이상 인구 제한을 받지 않음
[AI TUNING]
Improved AI Deal negotiations and analysis - AI 거래 향상
Improved AI handling of Promises; including that they are more likely to agree if they like you, and also will consider how trustworthy a civ is by whether they’ve kept previous promises - 약속에 대한 AI 향상
Improved tactical handling of Great Admirals and Great Generals - 위대한 제독과 위대한 장군을 다루는 전술 향상
Improved AI interest in Terracotta Army - 병마용에 대한 AI 흥미 향상
Improved handling of leaf techs - Leaf techs(후속 연구가 없는 기술...일겁니다) 관련 향상
Improved building of Forts - 요새 건설 향상
Improved resource grabbing in late game - 후반 게임에서 자원 보유 향상
Improved Last Viking King agenda’s analysis for who is in bottom percentage of navies - 마지막 바이킹 왕 안건에서 해군력이 낮은 것이 누구인지에 대한 분석 향상
Improved handling of several complaint or kudo messages from AI - AI의 불평이나 칭찬 메시지 향상
Rebalanced Catherine’s evaluation of the ‘no spying’ Promise - 캐서린의 스파이 하지 않겠다는 약속 평가 리밸런스
AI will not try to convert unconvertible cities - AI는 더 이상 전도할 수 없는 도시에 종교를 전파하려 시도하지 않는다
[BUG FIXES]
Fixed several unique buildings that weren’t getting their yields increased by various game effects (ex. Policies) - 몇몇 특유 건물들이 정책 등 다양한 게임 효과에 의해 향상된 산출량을 얻지 못했던 점 수정
Fixed an issue that allowed the Goddess of the Harvest pantheon bonus to stack - 수확의 여신 판테온이 중첩되는 문제 수정
Fixed it so loading screens now show the correct text and play matching VO - 로딩 화면이 이제 적절한 텍스트와 음향을 보여줍니다
Fixed an issue that blocked certain relationship-based diplomatic actions - 관계기반으로 막힌 특정한 외교 활동 문제 수정
Fixed an issue where incomplete Encampment districts were able to attack - 완성되지 않은 주둔지가 공격할 수 있었던 문제 수정
Fixed an issue where you could declare war on friends or allies by moving units - 유닛을 움직임으로써 친구나 동맹에게 전쟁 선포가 가능했던 문제 수정
Fixed an issue where AI could declare war on a civ with whom they were already at war - 이미 전쟁중인 상대에게 AI가 전쟁을 선포할 수 있었던 문제 수정
Fixed an issue that caused a Multiplayer lobby to require joining players to have Additional Content that wasn’t actually needed - 멀티플레이어 대기실에 접속하기 위해 필요하지 않은 추가 컨텐츠를 요구하던 문제 수정
Fixed a bug that caused Apostles to run out of promotions - 사도의 진급이 다 떨어지도록 만드는 버그 수정
Fixed a bug where gaining policy slots mid-turn could block progression - 턴 진행 중 정책 슬롯을 얻는 것이 진행을 막는 버그 수정
Fixed issues caused by trading lots of Great Works at the same time - 많은 걸작을 동시에 거래하려 할 때 발생하던 문제 수정
Fixed an issue where turn timers weren’t loading correctly from a save - 세이브로부터 턴 타이머를 제대로 불러오지 못했던 문제 수정
Fixed an issue where Rome’s roads would connect to too many adjacent roads - 로마의 도로가 너무 많이 인접 도로와 연결되던 문제 수정
Fixed issue where civs could get another civ’s exclusive agenda - 특정 문명의 고유한 안건을 다른 문명이 가질 수 있었던 문제 수정
Fixed multiple links to the Civilopedia - 문명 백과사전으로 연결하는 여러 링크 수정
Fixed issue that could cause menu music to play twice and overlap itself - 메뉴 음악이 2번 플레이되고 중첩되던 문제 수정
Fixed an issue that could cause private MP games to become public - 멀티플레이 게임이 비공개에서 공개로 바뀌는 문제 수정
Fixed multiple text & grammatical issues - 텍스트 수정
Fixed multiple crashes
[VISUALS]
Added new art for National Parks - 국립공원에 새로운 그래픽 추가
Updated Mines for several eras - 시대에 따른 광산 그래픽 추가
Updated Swordsman - 검사 그래픽 업데이트
Improved city fading during combat - 전투 중 도시 그래픽 향상
[MULTIPLAYER]
Hallowed Ground scenario is no playable on huge maps - Hallowed Ground 시나리오는 더 이상 초대형 맵에서 이용 불가능
VO now plays correctly when loading a save - 세이브 로딩 시 올바른 효과음 재생
[UI]
Resource Report now correctly shows resources from several sources: - 자원 보고서는 이제 여러 원천으로부터의 자원을 제대로 보여줍니다
Great People abilities - 위인 능력
Diplomatic Deals - 외교 거래
Checkboxes for toggle yields and grid now stay in sync with hotkeys - 생산량 표시 & 타일 경계 표시 체크박스가 이제 단축키와 연동됩니다.
Improved differentiation in Government Lens hex colors - 정부 렌즈 색상 구별 향상
Added Defeat icon to the End Game Results screen - 게임 결과 화면에 패배 아이콘 추가
[AUDIO]
Added sound effect for Quick Save hotkey - 빠른 저장 단축키에 대응하는 음향 효과 추가
출처 : 문메폴
첫댓글 https://youtu.be/xYUtJUfQjso
PLAY
업뎃된 폴란드문명입니다