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유저 리뷰 : A
내용 출처 : 1UP.COM (2008/11/20) -NA-
[번역] 작성자 : 에리카대전(Ginga)
As someone who's closely followed the bizarre, often tragic trajectory that
Sonic the Hedgehog's mascot career has taken, I approach each successive Sonic release with a heart full of dread.
(소닉 헤지호그의 마스코트가 다니는 이상하고 종종 비극적인 궤도를 가까이 본 사람으로 나는 소닉의 계속 이어지는 발매를 두려움을 갖고 대한다.)
With his edgy, art-deco Sega Genesis glory days now long behind him, Sonic's recent platforming efforts have feebly attempted to recapture the well-crafted 3D prowess demonstrated by Dreamcast launch hit Sonic Adventure.
(이제 그의 아트데코 스타일의 Sega Genesis의 영광의 날들은 오래전 일이며 소닉의 최근 플랫포밍의 역작은 드림캐스트 론치 히트 타이틀인 소닉 어드벤처에서 보여진 잘 만들어진 3D 훌륭한 솜씨를 다시 탈환하려는 미약한 시도였다.)
Regrettably, every post-Adventure outing has garishly gilded the proverbial lily, screwing up the formula with the addition of extraneous playable characters (crocodiles, bees, robots -- you name it), misguided new gameplay styles (like Shadow the Hedgehog's guns-n-cars nonsense), and laughable narrative excess (I'm still trying to forget the sick cross-species romance that defiled Sonic's previous eponymous effort).
(후회스럽게도 모든 어드벤처 이후에 발매된 것은 유명한 백합을 지나치게 화려하게 금박을 입히고 전체와는 별 관계가 없는 희극적인 캐릭터(악어, 벌, 로봇 등)를 등장시켜 틀(formula)을 엉망으로 만들어 버림으로서 Shadow the Hedgehog's guns-n-cars nonsense와 같은 새로운 게임 형식과 우스꽝스러운 이야기를 많아지는 결과를 낳았다.)
Somehow, the kiddies have remained loyal throughout Sonic Team's decade of desperately grasping for relevance, but many of his more discerning fans have long since jumped ship.
(어쨌든 아이들은 소닉 팀의 10여년에 걸친 필사적으로 적절함을 지키려는 가운데 아이들이 충실한 팬으로 남아 있었지만 좀 더 통찰력이 있는 많은 이들은 오래전에 떠나버렸다.)
If Sega were to pull off something akin to Super Mario Galaxy -- a mainline franchise reboot that augments classic gameplay with clever new concepts -- he could once again be a contender.
(만일 Sega가 Super Mario Galaxy (영리한 새로운 콘셉을 가진 고전적 게임플레이를 증가시키는 주요 프랜차이즈를 다시 시동걸기를 성공하고 싶다면 다시 경쟁자가 될 수도 있다.)
Sadly, Sonic Unleashed is not such a title.
(슬프게도 Sonic Unleashed는 그와 같은 타이틀은 아니다.)
With its Saturday-morning-cartoon-caliber storyline (grammar-school grads will instantly despise Sonic's obnoxiously chirpy new sidekick, Chip) that finds our heroic hedgehog morphing into a ridiculous-looking Werehog by night, Unleashed quickly reveals its fundamental resistance to change.
(우리의 영웅적인 고슴도치가 밤이면 우스꽝스런 모습의 웨어호그로 바뀌는 토요일 아침 만화 수준의 이야기로(초등학교 졸업생들이 소닉의 불쾌할 정도로 명랑쾌활한 새 친구 Chip을 즉시 경멸할 것이다) Unleashed가 변해야 하는 근본적인 저항을 받고 있다.
(변해야 할 필요가 있다)
Just as in every Sonic since Adventure, you're dividing your time here between several jumbled gameplay styles.
(Adventure이래로 모든 소닉 타이틀에서처럼 몇 가지 엉망으로 만들어진 게임플레이 스타일로 시대를 구분할 수 있다.)
The proceedings start promisingly enough; Unleashed's traditional, breakneck-fast run-n-jump stages look absolutely gorgeous, with postcard-perfect architecture and some flat-out-ridiculous motion-blur effects.
(시작은 그런대로 괜찮은 진행을 한다. Unleashed의 전통적인 아주 빠른 달리고 점프하는 단계는 그림엽서처럼 완벽한 건축물과 몇몇 아주 빠른 속도로 진행되는 우스운 동작 번짐 효과로 정말 멋져보인다.)
Unfortunately, some questionable gameplay decisions muck up the platforming thrills, such as needlessly reworking and convoluting Sonic's homing attack to require two different button presses, adding a difficulty-leeching, autopilot-esque "Sonic Boost" speed burst, and clumsily remapping lateral dodging to the shoulder triggers.
(불행히도 불필요하게 다시 반복되는 작업과 두개의 다른 버튼을 눌러야하는 소용돌이 꼴의 소닉의 유도 공격과 난이도를 쥐어짜서 높이고 자동조종장치로 "Sonic Boost"의 속도를 높이는 몇몇 문제가 되는 게임플레이 해결방식은 플렛포밍의 스릴을 망치고 있다.)
Sure, the gameplay's exhilarating when everything's hurtling past you in a manic blur, but once you stop to make a pinpoint jump or fend off some foes, you'll really notice how slippery and imprecise the controls feel.
(확실히 열광적인 번짐효과로 모든 것이 휙 내달릴 때 게임플레이는 신이난다 하지만 일단 적들을 피하고 정확히 점프를 하기위해 멈추면 제어하는 것이 얼마나 불안정하고 부정확한 것인지를 진짜로 알 수 있다.)
If Unleashed were merely a linear progression through the aforementioned pure-speed Sonic platforming stages, it'd be only a minor disappointment.
(만일 Unleashed가 단지 앞에서 언급한 순전히 속도만 추구하는 소닉 플랫포밍 단계를 거치는 직선적인 진행으로만 이루어진다면 그것은 약간의 실망스러운 일이 될 것이다.)
Sonic Team once again couldn't leave well enough alone, however; instead saddling the game with an overabundance of lethargic, combat-heavy Werehog levels.
(하지만 Sonic Team은 또다시 느릿느릿한 전투로 가득한 Werehog level로 넘치는 게임을 장착함으로 잘 해내질 못하였다.)
These feral nighttime sections crib heavily from both God of War and Kingdom Hearts, yet manage to capture none of those games' appeal.
(이 야생 상태로 돌아간 나이트 타임 부분은 God of War와 Kingdom Hearts를 많이 표절했지만 별로 어필하지 못했다.)
Here, you move slowly through linear environments, pummelling brain-dead foes (many of whom must be dispatched via annoying button-matching minigames), pushing crates onto switches, and clumsily using the Werehog's nonsensical Plastic Man arms to navigate lame jumping puzzles.
(이 부분에서 멍청한 적들(그들 중 많은 것들은 짜증나는 버튼조작을 하는 미니게임으로 신속하게 처리할 수 있다.)을 연타로 때려주고, 스위치로 낡은 차들을 밀며
엉성한 점핑 퍼즐을 빠져나가기 위해 Werehog의 말도 안되는 Plastic Man 무기를 꼴사납게 이용하는 1차원적인 환경을 느리게 움직인다.)
The mash-happy combat simply isn't much fun until you unlock new Werehog abilities later in the game, and the brawls tend to drag on too long (who wants to play a Sonic stage for more than 15 minutes?).
(나중에 게임에서 Werehog의 새로운 능력을 얻어 이 소란이 너무 오래 지속되는 부분까지 이 유쾌한(?) 전투는 별로 재미가 없다. <누가 15분 넘게 소닉 스테이지를 하고 싶겠는가?> )
As dull as the lycanthropy bits may seem, the inane role-playing quests you're forced to undertake in Unleashed's various hub towns are worse.
(야생 짐승들의 단역 출연이 지루해 보이는 만큼 Unleashed의 여러 허브 타운에서 여러분이 해야할 어리석은 롤플레잉 탐사는 더 형편이 없다.)
You're constantly asked to gather information from the dippy townsfolk before you can proceed to the next action stage.
(여러분은 다음 액션 스테이지 진행하기 전에 바보같은 허브 타운 사람들로부터 정보를 계속 수집해야 한다.)
Is this baby-game handholding really necessary?
(이런식의 유치한 게임 형식이 진짜 필요한 걸까?)
Yet, Unleashed's absolute nadir comes in the form of profoundly lame, unskippable minigames (including a disastrous button-matching exercise aboard Tails' plane) that will have older gamers tossing controllers in frustration.
(하지만 Unleashed의 밑바닥(최악의 부분)은 나이든 게이머들을 화가나서 콘트롤러를 내던지게 만드는, 정말 시대에 뒤지는 어설픈 단계를 건너뛸 수 없는 미니게임에서 볼 수가 있다.)
If you thought Kingdom Hearts' dreadful Gummi Ship got old quickly, this brain-dead exercise will leave you flabbergasted.
(만일 Kingdom Hearts의 무시무시한 Gummi Ship이 빨리 칙칙해 진다고 생각한다면 이 바보같은 게임 조작이 여러분을 놀라게 할 것이다.)
Ultimately, this simply isn't the fresh start Sonic fans were so desperately hoping for...but at least it's not as execrable as the last two efforts.
(결국 이것은 소닉 팬들이 그렇게 절실하게 희망하는 신선한 출발은 아니지만
적어도 마지막 두 개의 역작만큼은 혐오스럽지 않다.)
It's not hard to spot the foundations for a beautiful, charming Sonic Renaissance beneath all the extraneous chaff, but Sonic Team seems wholly incapable of focusing on what makes this franchise so special.
(외부로부터의 모든 야유를 받는 아름답고 멋진 소닉 르네상스의 토대를 발견하는 것은 그다지 힘들지 않다. 하지만 소닉 팀은 이 프랜차이즈를 특별하게 만드는 것에 전혀 초점을 맞추지 못하는 것 같다.)
It's truly a shame, because their proprietary new graphical engine cranks out some spectacular vistas -- if only it were more fun to traverse them
(그것은 진짜 수치스러운 일이다 왜냐하면 그들의 독점적인 새 그래픽 엔진이 스펙테클한 장면을 척척 만들어 내기 때문이다.)