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이리하여 예수의 앞에도 이와 같은 완성목적하고 나가야할 표시의 전형노정으로 모세도 출발를 보는 것이다. 이와 같이 섭리한 바에 근본 뜻은 사탄 대한 40일 완전 복귀 문제로 인하여 생긴 것이다. 이 모든 어려운 역사 시작의 연장은 사람들이 하나님의 뜻을 받들지 못하였기 때문이다.
かくしてイエスの前にも、このような完成目的で出て行くべき表示の典型の路程としてモーゼも出発を見るのです。 このように摂理するところの根本的な意味は、サタンに対する40日完全復帰の問題によって生じたものです。 このすべての困難な歴史の始まりの延長は、人々が神の意思を尊重できなかったためです。
Thus Moses also sees departure before Jesus as the typical course of the signs to go out for this purpose of perfection. The fundamental meaning of this providence arose from the question of a full 40-day return to Satan. The extension of all these difficult beginnings of history is because people failed to respect God's will.
그러므로 모세도 애급 궁중에서 자라게 하는 것도 택한 백성을 제2차로 노아 후에 사탄한테 빼앗겼으나 사탄한테 주었다가 다시금 사탄 대하여 반대노정을 세우려니 모세 역시 40년 동안을 바로 궁중에 있다가 40세가 되어 하나님의 백성으로 출발하게 한 것도 이 근본 40수 시작을 어떻게 하느냐가 근본 뜻 성사 목적이었기에 모세 역시 40세에 애급 대하여 반대하는 것이다. 모세가 40세를 바로 궁중에서 전부를 잘 유지 한 후에(사도행전 7/23) 하나님은 택하여 또 40년간을 두었다가 역사하게 되는 것이다.
したがって、モーゼもエジプト宮中で育てることも選んだ民を第2次ノア後にサタンに奪われたが、サタンに与え、再びサタンに反対の道程を起こそうとしたら、モーゼも40年間すぐ宮中にいて、40歳になって神の民として出発するようになったのもこの根本40修の始めをどうするかが根本的な意味の成功の目的であったから、モーゼも40歳にエジプトに対して反対するのです。 モーセが40歳を宮中ですべてのことをよく保ってから(使徒行伝723)、神は選び、また40年間置いてから歴史することになるのです。
Therefore, Moses was in the palace for 40 years and started as a people of God when he was 40 years old, so Moses opposed Egypt at the age of 40, because his fundamental purpose was to succeed. After Moses kept everything well in the palace at the age of 40 (723 Apostles' Acts), God chose and left it for 40 years before history began.
모세가 바로 대한 출발 때는 80세였다.(출애급기 7/7) 이와 같이 40수를 두고 역사한 것은 40일수를 잃어버린 것과 같이 되었던 것을 찾아서 탕감을 정하려니 40세에 택하는 섭리를 시작하게 하여서 80세에 성사로서 모세를 세워서 역사시킨 것이다. 이리하여 재출발하는 모세는 승리노정을 잡고 나간 것은 40일 복귀의 목적완성이니 40년 후 40년 하늘 뜻의 준비기간으로 대하게 한 것이다.
モーセがパロに対する出発の時は80歳でした。(出エジプト記77)のように40数を置いて歴史したのは、40数をなくしたのと同じになっていたことを探し出して蕩減を決めようとしたら40歳で選ぶ摂理を始め、80歳で聖師としてモーセを立てて歴史させたのです。 このようにして再出発するモーゼは、勝利の道程を整えていったのは、40日復帰の目的完成であるため、40年後には40年天の意味の準備期間として対したのです。
Moses was eighty at the time of his departure against Paro.Like the Book of Exodus 77, when he tried to find out that it was the same as losing 40 and decide on debauchery, he began to choose at the age of 40, and Moses was established as a priest at the age of 80. Moses, thus starting anew, prepared for forty years in the meaning of heaven, because it was the completion of his forty-day return that he had arranged for victory.
그러니 이 모세 40년 애급이 바로한테 준 것은 모든 이스라엘 백성을 바로가 지배하니 기본 40일을 잃어버린 것으로 인하여 4백년이란 연수로 보았으니 모세는 이 40일을 사탄으로부터 하늘 40수로 찾아 세워야겠으니 애급 40을 주었다가 하늘 40으로 탕감하여 하늘이 기본 40일수를 찾을 수 있는 길을 잡고 나서는 양상이니 애급 출발이라는 시작을 보는 것이다. 그러니 이스라엘 백성은 40일을 전체적 완성을 하여야 하는 것은 이스라엘 전부가 40일 완성하여야만 노아 심판 근본 목적 달성한 하늘 백성으로 보는 것이겠으니 즉 근본 하나님의 창조본의인 말씀을 복귀하겠으니 모세는 이스라엘 백성을 중심하여 놓고 근본 뜻 성사에 기본 말씀 성사에 약속을 받게 되는 것이다.
だからこのモーゼ40年、エジプトがバロに与えたのは、すべてのイスラエル民をバロが支配するので、基本40日を失ったことによって400年という年数で見たので、モーゼはこの40日をサタンから天が40数で探さなければならないので、エジプト40を与え、天が40で蕩減にして天が基本40日数を探せる道を探してから出発する様相なので、エジプト出発という始まりを見るので、エジプト出発という始まりを見るのです。 だからイスラエル民は40日を全体的に完成しなければならないのは、イスラエル全部が40日完成しなければならないが、ノア審判の根本目的達成した天の民と見ることですから、つまり根本神の創造本義であるお言葉を復帰しますから、モーゼはイスラエル民を中心にしておいて根本意味の聖事に基本的な言葉の聖事に約束を取り付けることになるのです。
So in this forty years of Moses, Egypt gave Pharaoh 400 years because he ruled over all Israel, and he saw the beginning of Egypt, because he had lost forty days. Moses gave him forty days of Egypt and looked for a way for heaven to find forty days. Therefore the Israelites must complete 40 days altogether, seeing all Israel as a heavenly people who have achieved the fundamental purpose of Noah's judgment, that is to say, Moses will promise the fundamental word holy things centered on the Israelites.
즉 40일 주야를 통하여 금식하여서라도 성사할 목적으로 되니 모세는 40일을 완성하려니 금식하여 40일 근본 심판 근본이 복귀가 목적이니 40일로 인하여 말씀에 대한 두 석판 받음이다. 이것은 무엇이나 40일이 완성이 다시금 성사한 기반이 되는 아담 해와의 성사를 완성한 본이라는 것이 시작을 보는 것이었다.
すなわち、40日の昼夜を通じて断食してでも成就する目的なのでモーセは40日完成しようとしたら断食して40日根本審判根本が復帰が目的なので40日によってみ言に対する二石判を受けるのです。 これは何でも、40日の完成が再び実現した基盤となるアダムエバとの完成を果たした本だということが始まりを告げたのです。
In other words, Moses fasted on the 40th day and night to achieve it, so if he wanted to complete it on the 40th, he would fast and receive a two-stone seal for the word only on the 40th because the fundamental judgment is to return. The beginning of anything was that it was a completed book with Adam Eva, the foundation on which 40 days of completion were realized again.
그리하여 온 백성은 말씀과 하나되어야만 뜻 완성이라는 곳으로 나아갈 바이 근본인데 나아가지 못하게 되었기 때문에 40일에 대한 제2차 완성도 다시금 미완성을 본 것과 같이 되니 이스라엘 백성에는 다시금 고통의 수 40수로 남아지게 되었다. 40수 미완성은 재창조 복귀 미완성수인데 이스라엘 백성이 가나안 땅을 앞에 놓고 정탐군이 가서 정탐한 날 40일이 최후로 이스라엘 백성이 전체 뜻 성사냐 미성사냐 하는 간격 둔 대상일수가 40일이었다. 이 40일를 두고 하나 전부를 믿고 나가면 근본 40일은 승리의 기본 될 날이었는데 이 정탐기간 40일을 잘 믿고 넘지 못함과 같은 결과로 나타나니 광야 40년 고역의 시작을 본 것이었다.(민수기 14/30~34)
そうして来た民はみ言が一つになってこそ、意味が完成する場所に進むべき基本なのに進めなかったため、40日の第2次完成もまた未完成のようになり、イスラエルの民には再び苦痛の数40数で残されることになったのですから、 40数の未完成は再創造·復帰の未完成数だが、イスラエルの民がカナンの地を前にして偵察軍が行って偵察した日の40日が最後に、イスラエル民が全体のみ旨の成功か未成事かという間隔を置いた対象日数が40日だった。 この40日を置いて一つすべてを信じていけば、根本40日は勝利の基本になる日だったのに、この偵察期間40日を信じて越えられないというような結果として現われるから、荒野40年の苦役の始まりを見たのでした。(民数記14/30~34)
The second completion of the forty days was also incomplete, because the people who came here could not proceed to the place where meaning should be perfected only when they were united, and left again to the people of Israel in forty pain, The 40 incomplete numbers are the incomplete numbers of re-creation and reinstatement, but the last 40 days of Israeli reconnaissance in front of Canaan was 40 days, and the Israelites were left to decide whether it was a success or not. I saw the beginning of forty years of hard work in the wilderness, for if I had believed all one thing after forty days, it would have been the day on which victory was based, but I could not believe this forty days of reconnaissance period.(Minjuki 14/30-34)
이리하여 40일 기본은 완성 못하고 40일 완성으로 바라보던 전 백성 대표자는 다시금 사탄 소유물이 되어 광야에서 사십년간에 사망하는 바가 시작된다. 이리하여 하나님의 뜻 노정에서 40일의 승리적 목적을 보지 못하고 이스라엘 백성이 찾아 세워야 하는 중대한 기간으로써 남아지게 되었다. 40일 세우는 날이면 사탄 추방의 날이라는 사실이다. 그러므로 사십일이라는 날짜는 이스라엘 백성 앞에 찾아세워야 하는 날이다. 이것을 탕감과 동시에 완성할 것이 섭리노정의 한 뜻으로 되었다.
このように40日の基本は完成せず、40日の完成で見つめていた全国民の代表者は、再びサタンの所有物となり、荒野において40年間の死亡が始まります。 こうして神のみ旨の路程で40日間の勝利の目的を見ずにイスラエル民が捜し求めるべき重大な期間として残ることになった。 40日立てる日は、サタン追放の日だということです。 したがって、四十日という日は、イスラエルの民の前に立たせるべき日です。 これを蕩減と同時に完成することが摂理の精神の一つの意味となりました。
Thus, the foundation of 40 days was not completed, and the representatives of the whole nation, who had been looking at it with 40 days of completion, became Satan's property again, and 40 years of death began in the wilderness. and thus remained an important period for the Israelites to seek without seeing the purpose of forty days' victory in the course of God. Forty days is the day of Satan's exile. Forty days, therefore, is a day to be put before the people of Israel. Completing this at the same time as debauchery became one of the meanings of the spirit of Providence.
모세 40일 목적을 달성하지 못하여서 사탄은 어떻게든지 침입하여 모든 목적을 파괴하는 것으로 나가니 하나님은 다시금 엘리야를 세우심이었다. 엘리야는 사탄 전멸시키기 위한 대표적 존재로써 하나님 앞에 세우게 되었다. 그리하여 바랄 신 팔백여를 멸하고는 40일주야로 호렙산까지 가는 것은 무엇이냐 하면 모세 40일에 대한 승리점을 완결짓는 한 표시로써 엘리야 호렙산까지 40일기간이 있음이었다.
モーセ40日の目的を達成できず、サタンは何とかして侵入し、すべての目的を破壊することに進むと、神様はもう一度エリヤを立て直しました。 エレヤはサタンを全滅させるための代表的存在として、神の前に立たせることになりました。 そして、願う800余を滅ぼしては40日昼夜にホレプサンまで行くことは何かというと、モーセ40日の勝利点を完結する一つの印として、エリヤホレプサンまで40日の期間があったのです。
Having failed to achieve the purpose of Moses' forty days, Satan managed to break in and destroy all his purposes, God rebuilt Elijah once more. Elijah was put before God as a representative to annihilate Satan. And what is it to go to Horaebusan in 40 days day and night after destroying the 800th wish? There was a 40-day period to Elijah Horaebusan as one sign that completed the victory point of Moses' 40th.
이리하여 엘리야로부터 노아 심판 40일을 완성하는 동시에 하나님의 기본 출발할 수 있는 터를 조성하기 위한 총 결전자가 엘리야였다. 그것도 백성이 불신, 불순중, 모시지 않음으로 인하여서 사탄 침입의 연장을 보아서 메시야 전까지 당도하겠으니 하나님은 40수 십진배수 연수로써 4천년 기간인 40수 연장으로 인한 메시야 때까지 침입하여 역사하겠으니 하나님은 엘리야를 보내셔서 목적 성사를 예고함이었다.
こうしてエリヤからノア審判40日を完成すると同時に、神の基本出発の場を造成するための総決戦がエリヤだったのです。 それも民が不信, 不純中, 仕えないことによってサタン侵入の延長を見てメシヤ前まで到達するから神は40数十進倍数年数で4千年の期間である40数延長によるメシヤ時まで侵入して歴史するので神はエリヤを送って目的成事を予告しました.
Thus it was Elijah who completed the 40th day of Noah's judgment from Elijah, and at the same time it was Elijah who fought a general battle to create a place for God's basic departure. God sent Elijah to announce the achievement of his purpose because he saw the extension of Satan's invasion by distrust, impurities, and non-service of the people and reached Messiah's front.
이 엘리야라는 존재는 세례요한으로 시작하여 사탄 전멸 목적 완성하여야 할 엘리야적 목적달성 못한 셈으로 되니 예수님 앞에까지 40일에 대한 역사적 탕감과정의 연장을 본 것이다. 그러므로 이것을 탕감하기 위한 총결산기가 예수 40일 금식기간인 광야생활이다. 이리하여 승리함으로 심판 목적은 완성할 기대는 잡았으나 사람이 합하여야만 (누가복음 4/13 참조) 성사할 예수 앞에는 미성사란 결과로 인하니 40일에 대한 미완성을 본 것과 한 가지로 되었다. 그러니 십자가로 인하여 사탄 대 승리를 목적하게 되었다.
このエレヤという存在は、洗礼のヨハネで始まり、サタン全滅の目的で完成すべきエレヤ的目的を達成できなかったことになるので、イエスの前まで40日間の歴史的蕩減過程の延長を見たのです。 だからこれを蕩減にするための総決算期がイエス40日断食期間の荒野生活です。 斯くして勝利することによって審判の目的は完成する期待はできたが、人が合わなければ(ルカ福音4/13参照)成事するイエスの前には未成事という結果によって40日に対する未完成を見たことと一つになった。 だから十字架によってサタン大勝利を目的とするようになったのです。
This being, beginning with John the Baptist and failing to accomplish the Elysian object which ought to be completed for the purpose of annihilation of Satan, saw an extension of the forty-day historical debauchery before Jesus. Therefore, the total settlement period for debauchery is a 40-day fasting period in the wilderness. The purpose of the referee was expected to be completed by winning in this way, but if people don't agree (see Gospel of Luke 4/13), it became one with seeing incompletion for 40 days due to the result that it was incomplete before Jesus. That's why the crucifixion made it the goal of a great victory for Satan.
그리하여 예수는 패한 듯 하나 40일간을 찾을 수 있었다는 목적을 완성할 수 있다는 것은 십자가 후로 인하여 예수 앞에 복귀되면서 기본완성의 터를 시작하여서 출발에 영광을 본 것이 예수가 십자가 후 부활하여 40일기간이 성립을 보아서 하나님의 기본 40일 노아 근본 사탄 추방 목적을 성립하여 놓은 것이 근본 목적으로 하나님의 섭리노정에 40일 기간이 문제로 되어왔던 것이다. 그러므로 예수는 역사적 모든 것 완성자로 뜻 출발 중심존재로 되는 것이다.(51. 10. 26 기록)
そうしてイエスは敗れたようでも40日間訪れたという目的を完成することができるということは十字架の後によってイエスの前に復帰しながら基本完成の場を始めて出発に栄光を見たことがイエスが十字架後復活して40日間の期間が成立を見て神の基本40日ノア根本サタン追放目的を成立させたことが根本目的で神の摂理の政に40日間の期間が問題になってきたのです。 したがって、イエスは歴史的な全てのものの完成者として、み旨の出発の中心的存在となるのです。(51.10.26記録)
Then Jesus was able to complete the purpose of 40 days' visit even though he seemed defeated, so that he returned to Jesus after the cross and saw glory in his departure for the first time. Therefore, as the perfector of all historical things, Jesus is central to the departure of Mimoto.(51.10.26 record)
한국의 기후는 세계문명의 표본될 상징
韓国の気候は世界文明の標本になる象徴
Korea's climate is a symbol of world civilization
넓고 넓은 세계를 두고 기후가 사시사철을 두고 명랑하게 공식적으로 표현화하여 보여지는 기후는 세계 어디서도 찾아 볼 수 없는 과연 찬탄할만한 것은 한국 기후인 것이다. 세계를 두고 보면 이 기후는 역사 발전상에 위대한 공헌을 가지고 지금까지 찾아 나오고 있다. 세계를 기후적으로 구분하여 보면 열대기후권내와 온대기후권내와 한대기후권내을 보여지고 있다. 이 기후적 관계와 인간적 관계와는 밀접한 관계를 가지고 지금 인류 역사는 움직여 나오는 바이다.
広くて広い世界をめぐって、気候が四季折々を明朗に公式的に表現化して見える気候は、世界どこでも見られないさすが賛嘆すべきものは韓国気候なのではないでしょうか。 世界を見渡してみるとこの気候は歴史発展に偉大な貢献を持って今まで訪れています。 世界を気候的に区分してみると、熱帯気候圏内と温帯気候圏内と寒帯気候圏内を示しています。 この気候的関係と人間的関係とは密接な関係を持ち、今人類の歴史は動いているところです。
The climate, which seems to be a clear and official expression of each season around the wide and wide world, is the Korean climate that cannot be seen anywhere in the world. If you look around the world, this climate has made a great contribution to historical development. If you look at the world in terms of climate, it shows tropical, temperate and cold climates. This climatic relationship is closely related to human relations, and human history is now moving.
지금 한국이라는 나라를 집어서 기후적으로 보면 온대권내에 속하여 있으면서도 온대적 기후로서만 보여지는 것이 아니고 사시를 두고 온 세계적 기후를 전부 표현화하고 있음을 누구나가 잘 아는 사실이다. 즉 춘절이 있고 하절이 있고 추절이 있고 동절이 있다. 이 사시는 또 다시 12달을 중심하고 1달에 2절기를 가져서 24절기를 가지고 한 공식과 같은 궤도적 기후로 전개를 가지고 사계절 궤도를 지내는 것은 사실이다. 한국에 기후는 과연 전세계에 기후의 표본으로 창조받고 있음을 누가 변경할 수 없는 한 천리로 되어있다. 그렇다면 이 기후적 입장과 창조주와는 어떤 관계로 인연을 가지고 있기에 이와 같은 기후로 지었는가 생각하여보면 여기에 신기한 사실들을 발견할 수 있을 것이다.
今と例にとって気候的に見る、温帯圏内に属し、韓国という国をながらも温帯的気候としてだけ見られるのではなく、社是を置いてきた世界的気候をすべて表現していることを、誰もがよく知っている事実です。 すなわち、春節があり、夏節があり、秋節があり、冬節があるのです。 この斜視はさらに12月を中心にして、1月に2節気を持ち、24節気を持った公式のような軌道的気候へと展開し、四季を通じて軌道を過ごすことは事実です。 韓国における気候は、果して世界中に気候の標本として創造されていることを、誰も変更できない限り天理となっています。 それではこの気候的立場と創造主とはどのような関係で縁があるので、このような気候にしたのかを考えてみると、ここに不思議な事実を発見することができるでしょう。
It is a fact that everyone knows that Korea, which belongs to the temperate zone in terms of climate and is not only seen as a temperate climate, but also represents all the global climates that have left behind social policies. In other words, there is Chun Jie, Summer Festival, Autumn Festival, and Winter Festival. It is true that this strabismus also revolves around December, with two seasons in January and a formula-like orbital climate with 24 seasons, and orbits throughout the four seasons. As long as no one can change the fact that Korea's climate is created as a sample of climate all over the world, it is natural. Then, if you think about how this climate is related to the creator, you will find a strange fact here.
기후에 중심지은 모든 박물에 대한 한 중심지로서 세계상에 없는 동식물이 집중한 곳으로 자연계에 서식 상태를 볼 수 있는 사실이다. 이렇듯이 동식물계에 대하여서나 또 인간이 있어나 전부는 기후에 대하여 생에 대한 중요관련을 갖고 있기에 기후가 자기들이 생활에 완전을 보존할 수 있는 이상적 기후를 요구하게 되는 것은 사실이다. 그러면 지금 세계를 보면 열대지역과 한대지역을 상 하에 두고 있는 온대지역은 열대와 한대에 대한 중부 위에 있음으로 그 지대에 대비되는 생을 보존하는 신체형으로 되어지게 되어있다.
気候の中心地はすべての博物に対する一つの中心地で、世界に類を見ない動植物が集中した場所で、自然界の生息状態を見ることができる事実です。 このように動植物界に対してもまた人間がいてもすべては気候に対して生に対して重要な関連を持っているから気候が自分たちが生活に完全に保存できる理想的気候を要求するようになるのは事実です. 世界を見ると、熱帯地域と寒帯地域が上下に位置する温帯地域は、熱帯と寒帯の中部にあり、その地帯に備えた生を保存する身体型になっています。
The climate center is one center for all museums, and it is a place where animals and plants are concentrated like no other in the world, so you can see the natural habitat. In this way, it is true that both the animal and plant worlds and humans have important relationships to life, so climate demands an ideal climate that can be fully preserved in our lives. Looking at the world, temperate regions with tropical and cold regions up and down are located in the middle of the tropics and cold regions, and they have a body shape to preserve life for that region.