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현대와 기아자동차가 2023년 최고실적으로 세계3위 자동차업체가 되었습니다.
현대는 15조, 기아는 12조의 영업이익을 달성하여 삼성전자를 제꼈습니다.
하이브리드와 전기차에 집중하며 올해에는 더 큰 성장을 다짐했습니다.
전기차시장에서 현대와 기아의 선전을 기대합니다.
Hyundai Motor, Kia to extend earnings rally in 2024 with diversified hybrid, EV lineups
현대자동차, 기아, 하이브리드, EV 라인업 다각화로 2024년 실적 랠리 연장
By Lee Min-hyung 이민형 기자
Posted : 2024-01-25 16:34 Updated : 2024-01-26 08:45
Korea Times
Two carmakers post record-high operating profits in 2023
자동차 업체 2곳, 2023년 사상 최대 영업이익 기록
Hyundai Motor and Kia will focus on diversifying their lineups of hybrid and electric vehicles (EV), as part of their key management strategy for 2024, the nation’s two leading automakers said in a regulatory filing on Thursday, after releasing stellar earnings results.
현대자동차와 기아자동차가 2024년 주요 경영전략의 일환으로 하이브리드와 전기자동차(EV) 라인업을 다각화하는 데 주력할 것이라고 국내 양대 자동차 회사가 목요일에 실적을 발표했다.
Both automakers surprised investors with drastic profit growth last year. They placed their names on the first and second-most profitable firms in terms of operating profit in 2023, respectively, overtaking Samsung Electronics for the first time 14 years.
두 자동차 회사 모두 지난해 급격한 이익 성장으로 투자자들을 놀라게 했다. 그들은 2023년 영업이익 기준으로 각각 1위와 2위에 이름을 올리며 삼성전자를 14년 만에 처음으로 추월했다.
Hyundai Motor said it will carry out a two-track growth strategy by improving the product mix of its value-added SUV and luxury vehicles and expanding lineups for eco-friendly cars to repeat its winning streak in earnings this year.
현대자동차는 올해 실적 상승세를 반복하기 위해 자사의 부가가치 SUV와 고급차의 제품 믹스를 개선하고 친환경차 라인업을 확대하는 투트랙 성장 전략을 펼치겠다고 밝혔다.
According to the regulatory filing, the nation’s leading automaker generated a record annual operating profit of 15.12 trillion won ($11.3 billion) in 2023, up 54 percent from a year ago, buoyed by its overall auto sales growth and improved profitability from sales of value-added vehicles. The automaker also set a history by reporting sales of 162.66 trillion won, up 14.4 percent, during the same period.
공시자료에 따르면 국내 굴지의 자동차 회사는 전반적인 자동차 판매 성장과 부가 가치 자동차 판매로 인한 수익성 개선에 힘입어 2023년에 1년 전보다 54% 증가한 15조 1,200억 원의 연간 영업 이익을 기록했다. 또한 같은 기간 동안 14.4% 증가한 162조 6,600억 원의 매출을 기록하며 역사를 썼다.
Hyundai Motor plans to continue raising the global brand identity of its flagship IONIQ EV lineup and expanding its hybrid models, with a view to attracting growing demand for eco-friendly vehicles here and abroad, the company said. The automaker will also keep improving profitability by enhancing the market share for its flagship SUVs, such as Tucson, and luxury vehicles sold by its premium brand, Genesis.
현대자동차는 국내외에서 증가하는 친환경차 수요를 유치하기 위해 주력 모델인 아이오닉 EV 라인업의 글로벌 브랜드 정체성을 높이고 하이브리드 모델을 확대할 계획이라고 회사 측은 밝혔다. 투싼 등 주력 SUV와 프리미엄 브랜드인 제네시스가 판매하는 고급 차량의 시장 점유율을 높여 수익성 개선도 이어갈 예정이다.
“We will keep up the growth momentum this year by improving the product mix and driving innovation in production costs, despite lingering external uncertainties triggered by volatile exchange rates, high interest rates and global economic slowdown,” Koo Za-yong, senior vice president and head of investor relations at Hyundai Motor, told investors during a conference call.
구자용 현대자동차 수석부사장은 컨퍼런스콜에서 투자자들에게 "변동성이 큰 환율, 고금리, 글로벌 경기 둔화 등으로 촉발된 대외 불확실성이 여전한 상황에서도 제품 믹스 개선과 생산비 혁신을 통해 올해 성장 모멘텀을 유지할 것"이라고 말했다.
The automaker also shared plans to expand investments by 3.3 percent this year to 12.4 trillion won to speed up its transition into a software-defined vehicle (SDV) manufacturer.
현대차는 또한 소프트웨어중심차량(SDV) 제조업체로의 전환을 가속화하기 위해 올해 투자를 3.3% 증가한 12.4조원으로 확대할 계획을 공유했다.
Kia, another auto affiliate of Hyundai Motor Group, also impressed investors with drastic earnings growth. According to its regulatory filing on the same day, the company reported an operating profit of 11.6 trillion won last year, up 60.5 percent from the previous year. Its sales also jumped by 15.3 percent to 99.8 trillion won during the same period.
현대 자동차 그룹의 또 다른 자동차 계열사인 기아도 급격한 수익 성장으로 투자자들에게 깊은 인상을 주었다. 같은 날 공시된 자료에 따르면, 기아는 작년에 전년보다 60.5% 증가한 11.6조원의 영업이익을 기록했다. 같은 기간 매출도 15.3% 증가한 99.8조원을 기록했다.
The automaker also placed its top management focus on strengthening its hybrid and EV lineups.
이 자동차 회사는 또한 하이브리드 및 EV 라인업을 강화하는 데 최고 경영진의 초점을 두었다.
Sales of eco-friendly cars accounted for 19.9 percent out of the total during the fourth quarter of last year, up 2.9 percentage point from a year earlier. This was driven by robust sales of its key hybrid lineups, such as Sorento and Sportage.
지난해 4분기 친환경차 판매 비중은 19.9%로 전년 동기 대비 2.9%포인트 증가했다. 이는 쏘렌토와 스포티지 등 주력 하이브리드 라인업의 판매 호조에 힘입었다.
Joo Woo-jeong, executive vice president and chief financial officer at Kia, expressed rosy outlook for the hybrid vehicle market.
주우정 기아차 부사장 겸 최고재무책임자(CFO)가 하이브리드 차량 시장에 대한 장밋빛 전망을 밝혔다.
“We have completed hybridization of our mainstream auto lineups, and will continue to turn the remaining models –such as Seltos – into ones powered by hybrid electric vehicles (HEV),” Joo told investors during the conference call. “Demand for HEVs surpass its supply, so we are making multifarious efforts to satisfy the demand. Hybrid vehicles were once considered ones deteriorating automakers’ profitability, but this is not the case anymore. They contribute a lot to enhancing our profitability and raising the overall market share.”
"우리는 우리의 주류 자동차 라인업의 하이브리드화를 완료했고, 셀토스와 같은 나머지 모델들을 계속해서 하이브리드 전기 자동차(HEV)로 바꿀 것이다,"라고 컨퍼런스 콜 동안 투자자들에게 말했다. "HEV의 수요는 공급을 능가하기 때문에, 우리는 그 수요를 충족시키기 위해 다양한 노력을 하고 있다. 하이브리드 자동차는 한때 자동차 제조업체의 수익성을 악화시키는 것으로 여겨졌지만, 이제 더 이상 그렇지 않다. 그들은 우리의 수익성을 높이고 전체 시장 점유율을 높이는데 많은 기여를 한다."
Kia also plans to strengthen its footing in the global EV industry with plans to launch cheaper lineups this year. The automaker is scheduled to launch price-competitive compact EV3 in June. Sales for its EV9 flagship SUV will be in full swing in North America in 2024, so the automaker expected its EV sales this year to rise by 50 percent from the previous year.
기아차는 또한 올해 더 저렴한 라인업을 출시할 계획으로 글로벌 전기차 산업에서의 입지를 강화할 계획이다. 기아차는 6월에 가격 경쟁력이 있는 소형 EV3를 출시할 예정이다. 2024년 북미에서 EV9 플래그십 SUV 판매가 본격화될 예정이어서 올해 전기차 판매량이 전년보다 50% 증가할 것으로 예상했다.
For this year, the automaker shared its aggressive earnings vision of attaining 1 trillion won in monthly operating profit by pushing ahead with the two-track growth strategy focusing on HEVs and EVs. It also expected its total auto sales to jump by 3.6 percent in 2024 to 3.2 million.
올해는 HEV와 EV 중심의 투트랙 성장 전략을 추진해 월 영업이익 1조 원 달성이라는 공격적인 실적 비전을 공유했다. 2024년 전체 자동차 판매량은 3.6% 증가한 320만 대를 기록할 것으로 예상했다.
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