KT, the Best Company for People and Employees
한국통신, 사람과 종업원을 위한 최고의 회사
Following is an article extracted from a new-year message by Lee Sang-chul, the new president of KT, who is emphasizes a income-based and human-based management, along with competitiveness in speed --Ed
다음은 한국통신의 새 회장인 이성철의 새해 메시지에서 발췌한 기사이다. 그는 스피드 경쟁과 함께 수입에 근거한 그리고 인간에 근거한 경영을 강조했다.
KT’s acquisition of IMT-2000 and the digital satellite broadcasting project is expected to be a cornerstone for its future operation which has moved through difficult times while moving forward. What KT needs most is the employees’ hope in the future, and a new vision to challenge a new paradigm in information technology and the Internet.
It is time to make a new determination and resolution for new beginning. The new president’s promises are to make KT the best Korean firm regarded both by themselves and others, and the best working place for the employee.
한국통신의 IMT-2000획득과 디지털 위성방송 프로젝트는 진보해 나아가는 동안의 어려운 시간 속에서도 미래 경영을 움직일 초석이 될 것으로 기대된다. 한국통신은 종업원이 미래의 희망이라고 주장한다. 그리고 정보기술과 인터넷에서의 새로운 패러다임에 대한 새로운 비젼에 도전하겠다고 주장한다. 새로운 시작을 위한 새로운 결심과 결의를 할 때이다. 신임 회장은 한국통신을 자신과 상대방을 빈틈없이 주시하고, 종업원을 위한 최고의 작업장을 한국 최고로 만들겠다고 약속했다.
Korea Telecom is responsible for the future of the Korean information and telecommunications industry as the leading runner as well as a tugging power for the development of the industry as global information and telecommunications will changing in next two or three years. Changes are prominent in the IMT-2000 service as the next-generation mobile telecommunications, the integrated wired and wireless communication, and M&As in the global communication industry.
한국통신은 변화하는 다음 2,3년 동안 세계적인 정보와 원격통신산업의 개발처럼 산업의 발달을 이끄는 것을 물론이고 선두주자로서 한국 정보와 원격통신산업의 미래에 대한 책임이 있다. IMT-2000 서비스의 두드러진 변화는 유선과 무선통신의 통합, 그리고 세계적 정보산업의 인수ㆍ합병처럼 원격통신의 다음세대로의 이동이다.
KT will now run under two management mottoes, like income-based management to raise business value, and human-respected management that cherishes its employees.
For more income and profits, KT plans to rearrange its business portfolios and find efficient ways for investments, raising its competitive edge with different services in a feedback system of marketing. KT's Internet business will be directed to have portal business with B2B total solutions for Korean companies, especially Korea's small-and medium-sized companies, which would be the first one in the world as the three-dimension Internet is upgraded from a two-dimensional information-connecting one.
한국통신은 지금 기본적 사업가치의 수입에 근거한 경영, 그리고 종업원을 소중히 여기는 인간다운 경영의 두 가지 경영표어 아래에서 움직인다. 많은 수익과 이익을 위한 한국통신의 계획을 다시 정리하면 사업 포트폴리오와 능률적인 투자방법의 발견, 경쟁의 유리와 마케팅 피드백 시스템에서의 차별적인 서비스를 올리는 것이다. 한국통신의 인터넷 비즈니스는 특별히 한국의 중소 기업을 위한 포털 비즈니스와 B2B토탈 솔루션을 가지고 이차원의 정보를 연결하는 것으로부터 업그레이드된 삼차원의 인터넷처럼 세계에서 첫 번째가 되려고 유도된 것이다.
KT also intends to focus its power into a wireless communications part which should
be integrated with the wired system in order to have competition. The IMT-2000 service is based on the concept of expanding the network links with the enormous cable networks of KT.
한국통신은 또한 경쟁할 목적으로 무선커뮤니케이션 부분을 유선 시스템과 통합하는데 초점을 맞출 계획이다. IMT-2000 서비스는 한국통신의 네트워크 링크와 광케이블 네크워크의 확장된 개념이다.
To make an efficient management system, every business sector of KT will be entitled a profit center by introducing an independent business operation by sector separately responsible for its own management, and turning corporate organization and systems for the customer.
한국통신의 모든 사업부문의 고유경영을 위한 부문별 독립적 사업실시, 법인조직과 고객을 위한 시스템의 선회 등 능률적 경영시스템을 도입하여 이익의 중심에 서게 했다.
Another management direction lies on human respect which loves the employee and develops high-quality manpower. KT's core power exists in its employees. The employee is required to have creativity and, responsibility as a free-will person, which is the way to raise the competitiveness.
또 하나의 경영방침은 인간존경에 입각한 종업원 사랑과 양질의 인적자원 개발의 책임이다. 한국통신의 권력핵심은 종업원에 있다. 종업원은 경쟁력을 높이기 위한 방법으로 창조성과 자율적 인간책임을 가지는 것이 요구된다.
The core of competitiveness is modeled with speed and transparent management. First finding, first deciding, and first acting are the contents of speedy management. On the other hand, transparent information can bring a speedy decision in operations and marketing, appearing through a series of changes and reforms. It is a way of having open management.
경쟁의 핵심은 스피드와 투명경영이다. 최고의 발견, 최고의 결정, 그리고 최고의 연출은 스피드 경영의 컨텐츠이다. 이에 반해서, 평이한 정보는 일련의 변화와 개선을 통하여 오퍼레이션과 마케팅, 어피어링에서 빠른 결정을 가져올 수 있다.
The Year 2001 : Towards Another Take-off
2001년을 향한 새로운 출발
Following is an article extracted from tire new-year speech of Lee Yong-kyung, president of Kf Freetel, which was announced at the work-starting day and contains their business targets and management directions. --Ed
다음은 한국통신프리텔 이영철 회장의 피곤한 새해 담화로부터 발췌한 기사이다. 하루 일의 시작과 그의 사업목표, 그리고 경영방침을 알리고 있다.
After the good performance last year even with lots of difficulties and changes, KT Freetel had been faced with new tasks to correct working systems through a series of trial and error throughout the year. In reflection of the experiences passed, it is time for KT Freetel to go forward without defect.
연말 좋은 성과 후에 비록 많은 어려움과 변화함께, 한국통신프리텔은 시련의 연속과 한해동안의 잘못을 통하여 표면적으로 새로운 직무 운영시스템을 바로잡았다. 지난 경험을 반영하여, 결점 없는 한통프리텔의 전진을 위한 때이다.
There is a precautious prediction that the mobile-telecommunication market will be frozen due to the general the economy. It could be forecast that the debut of cdma-2000 lx will appear in the first half of this year, and aggressive marketing will start in the second half of this year.
그것은 이동통신시장이 일반경제의 위축에 기인할 것이라는 신중한 예언이다. cdma-2000 1x의 출현이 이번 연도의 처음 1/2안에 나타나고, 이번 년의 나머지 반 동안 적극적 마케팅을 시작할 것이라고 예측할 수 있다.
KT Freetel will resume the process of M&A with KTM.COM at the point of operating a systematic IMT-2000 business division. It is also going to reinforce cooperation with its mother company KT as the new president of KT was inaugurated. It needs heraldry and another take-off of KT Freetel as it has continuously grown since 1997. Business targets of KT Freetel throughout the year 2001 and an early and successful M&A with KTM.COM, more attentions to the wireless.
한통프리텔은 경영상의 조직적인 IMT-2000 사업분할 요점에서 한국통신 엠닷컴과의 합병진행 다시 시작할 것이다. 또한 한국통신의 새 회장이 취임함에 따라 모회사인 한국통신과의 협력을 강화해나갈 것이다. 1997년 이래로 계속적으로 성장한 것처럼 한통프리텔은 문장과 또 다른 출발이 필요하다.
Internet business, a full preparation for the coming IMT-2000 service, and an increase in turnovers and profits.
인터넷사업은 오는 IMT-2000사업 서비스와 총매출과 이익의 증가를 위한 준비에 한창이다.
Its management directions are laid out to create a more transparent management, enterprising and challenging management mind to become the top, and the economical and saving management with zero-base execution.
경영방향은 보다 투명한 경영, 탑이 되는 진취적인 그리고 도전적인 경영마인드, 그리고 경제적이고 zero-base실행을 함께하는 절약경영을 야기하기 위한 외곽설비이다.
The year 2001 is significant and important for KT Freetel to take up the top position in Korea's mobile telecommunications sector.“I think that every employer should have high confidence and pride to be the best,”said Lee.“Don’t be satisfied with being second, and don’t give up on the way in cider to become a top player.’ All of KT Freetel's employees are resolute to devote themselves to making the company more efficient and more competitive.
2001년은 한통프리텔이 한국 모빌 텔레커뮤니케이션 부문에서 높은 지위를 차지하기 위한 의미있고 중요한 해이다. "모든 고용자가 높은 신뢰와 자존심을 가지는 것은 최고가 되는 것이라고 생각한다.", "2등에 만족하지 않고 탑 플레이어가 되는 길을 포기하지 않을 것이다."라고 이영경 회장은 말했다. 모든 한통프리텔의 고용자가 보다 능률적이고 보다 경쟁적인 회사를 만드는데 그들의 전념을 다하기로 결심했다.
KT Freetel Pledges to Grow into a Superexcellent Entity
우수한 실체로 성장하기 위한 한통프리텔 서약
KT Freetel announced its new-year business plan for the year 2001 with a target of 3 trillion won in turnovers and 350 billion won in net profits, along with record breaking 6 million subscribers by end of the year. It also made a resolution to carry out its core management strategy, and pledged to take off to a super-excellent mobile telecommunications operator.
한통프리텔은 30조원의 총매출과 3조 5천억원의 순이익, 올해 말까지 600만 가입자 돌파기록을 목표로 할 것을 새해 사업계획으로 공고했다. 또한 핵심경영전략과 최우수 모빌 텔레커뮤니케이선 운영자로 상승할 맹세를 골자로하는 수행을 결의하였다.
The major contents of its new-year plan is comprised of four major core strategies; to maintain and expand a firm income base through a second-generation mobile telecommunications business; to attain the first place in customer service and wireless internet; and to maximize synergy effects through a successful alliance with KTM.COM.
새해 계획의 주요컨텐츠는 네 개의 주요한 핵심전략을 포함한다.; 2세대 모빌 텔레커뮤니케이션 사업을 통하여 견실한 기초수입을 지속하고 확장한다.; 고객서비스와 무선인터넷의 최고에 도달한다.; 그리고 한국통신 엠닷컴과의 성공적인 합병으로 시너지 효과를 극대화한다.
While KT Freetel proceeds with an M&A with KTM.COM, which was delayed by the depressed stock market to maximize synergy effects through successfully finishing up merging, it is also going to drive a continuous operation upon the good business performance of 2000. To achieve its target, KT Freetel is going to evolve into positive marketing with a variety of sub-brands like its Na’ which attracts a sweeping popularity along with free-gift marketing, and its Drama’ a female goods’ brand, and develop new distribution networks like a corporation distribution network in order to acquire an accumulated 6-million subscribers so that it could raise its market share to 22 percent by the end of this year, from the current 19-percent level.
한통프리텔의 한국통신 엠닷컴과의 합병이 늦어지는 동안 합병의 성공적인 마무리 주식시장 시너지효과 극대화가 부진하고, 또한 2000년의 좋은 사업이 끊임없이 움직이기 시작했다. 한통프리텔은 대리상표의 종류인 Na와 같은 free-gift 마케팅과 Drama와 같은 여성상품 브랜드 함께 포괄적인 인기로 적극적인 마케팅을 전개해나가는 목표를 이루었다. 그리고 시장점유율 현재 19%수준에서 22%수준으로 올릴 수 있도록 6백만 가입자를 모을 취득할 목적으로 분할네트워크 주식회사처럼 새로운 분할네트워크 발달시켰다.
In the sector of its wireless Internet service, KT Freetel will work on securing excellent content providers under the policy of income distribution, providing specified content, and diversifying charged services so that it could attain the top position across all the sectors of the wireless. Internet service, classified for example into the subscriber, content, and sales performance.
무선인터넷 서비스 부분에서 한통프리텔은 수입분배 정책 아래에서 우수한 컨텐츠 확보, 준비한 컨텐츠 공급, 그리고 서비스 요금의 다양화 작업으로 무선부문 최고지위에 도달할 수 있었다. 인터넷 서비스는 가입자 표본, 컨텐츠, 그리고 판매실행에 의해 분류된다.
As for the level of network quality, the basic framework of voice and data communication service, KT Freetel intends to attain the top in Internet service quality in communications and connections with its own specified technology and active investments.
음성과 데이터 통신 서비스의 기본 골격인 네트워크 질의 표준을 위해 한통프리텔은 커뮤니케이션과 열거된 자사의 기술과의 관계, 그리고 활동적 투자의 최고 인터넷 서비스 도달할 계획이다.
It planned to start its commercial service of the new cdma2000-lx in the first quarter of this year. The mobile telecommunication service provider aims at taking a leadership role over the market with some differential services like VOD, Internet broadcasting, e-books, special terminals, a diverse rate system, and a specialized rate-charging system. Its business strategy is to set a firm and stable business infrastructure to support and assist the KT Group for the success of its 3G business project.
KT Frcetel plans to play a full role as the wireless business part of KT Group and grow as a ultra-excellent mobile telecommunications entity by achieving its management assignment in the year 2001 with transparent management, a challenging management mind, and resource-saving spirits..
올해의 일사분기 안에 새로운 cdma2000-1x의 상업서비스를 시작할 계획이다. 모빌 커뮤니케이션 서비스 공급자를 목표로 시장에서의 VOD,인터넷 방송, e-books, 특별한 단말기, 다양한 시스템 비율, 그리고 분화된 청구비율 시스템과 같은 어떤 차별적인 서비스를 넘어서는 리더쉽 역할을 획득한다. 사업전략은 3G사업계획의 성공을 위하여 KT그룹은 견고하고 안정된 사업 하부구조 유지와 원조를 하는 것이다.
한통프리텔의 계획은 KT그룹의 무선 비즈니스부분과 투명경영, 도전적 경영 마인드, 그리고 자원절약이라는 정신 2001년 경영과제의 성취에 따른 극도로 우수한 모빌 텔레커뮤니케이션실체의 성장의 충분한 역할수행이다.
Doosan Plans Another Take-off with Long-lasting Restructuring
Following is a story extracted from the new-year speech of Park Yong-oh, Chairman of Doosan, who encourages employees to start another take-off with their stable restructuring steps. --Ed.
Doosan, with a 105-year corporate history, has reconstructed its business portfolio, setting this year as a very important year in regards that year 2001 is the first year for Doosan to make another take-off.
Doosan has taken steps for another growth period and take-off by successfully completing its restructuring it has carried out since 1995, Doosan is equipped with powerful engines for more growth to transform itself into a highly excellent corporation in the 21st century as it handed over HANJUNG (Hankook Heavy Industries) in late 2000.
Doosan has realized a profit-driven management through innovative improvements in its financial structure, and advance its management system so that it could make a new history of Doosan on a firm growth structure to make energetic strides forward~ At the present point of time given that the 21st century is beginning, Doosan stands on a firm basis to achieve more growth and progress in the future. It is brighter than ever for Doosan.
However, the outside and inside environment requires Doosan to become stronger and more concentrated to react with the upcoming difficulties and troubles according to the changing paradigm influenced by corporate restructuring of financial institutes and government-invested corporations, increasing unemployment, decreasing purchasing spree, and the advent of the digital economy.
Doosan intended to focus its management on creation of cash flow to improve its performance. Doosan's high profits in sales, by which a business could make continuous growth, should continue and lower its liabilities by increasing them.
To raise its competitive edge, it should renovate its business practices including the working conventions and system, and company rules, customs, and culture. Only securing high competition can being about a new take-off and growth.
Doosan’s business portfolio should be reorganized with core businesses and promising ones. The slim organization apparently brought great performance in its business performance through high-tension restructuring. Its transfer of HANJUNG works at the dimension of developing a growth engine in the 21st century, in which Doosan is planning to take a variety of strategies to launch its core businesses and promising ones. Seventy-five percent of its business will consist of industrial materials, while Doosan is planning to develop all of its business parts in futuristic promising sectors.
There remains an assignment for Doosan to have a jumping board for growth with its successful management of the transferred HANJUNG. Doosan is going to change the management of HANJUNG with advanced management systems like cash-flow management achieved through its restructuring, an incentive system,- and its advanced corporate governance, seeking strategic alliances with some of the advanced power-generating companies upon the advantage of HANJUNG's high technology in power-generating and water-purifying facilities.
Doosan announced that it has changed to a reformative and innovating enterprise from a conventional and conservative one, which will carry out a series of restructuring measures and setting the base for further growth.
Doosan set its sales target at an amount of 4.2 trillion won in 2001, a 10.5% increase from last year, with net profits of 220 billion won. It planned to invest 200 billion won in its core business sectors, compromising parts, and the e-Biz projects with possibilities of creating core power and synergy effects, expanding its EVA, and building up a stable income model.
두산은 오래 지속된 구조조정으로 또 다른 도약을 계획한다.
다음은 인정된 구조조정 방법들로 또 다른 도약을 시작하기 위해 노동자들을 고취하는 두산 회장 박영오의 새해 연설에서 인용된 기사이다.
105년의 역사를 지닌 두산은 여러분의 2001년이 두산의 또 다른 시작의 첫해로 간주되는 아주 중요한 해로 이번 2001년을 준비하면서 사업직위의 구조조정을 했다. 두산은 1995년 이래로 수행해온 성공적 구조조정의 임무 완수로 또 다른 성장기관과 도약에 대한 방볍들을 취했다. 두산은 최근 2000년 에 한국중공업을 인수함으로써 고도의 훌륭한 단체로 변모하기 위한 더 빠른 성장을 위해 강력한 기계 설비들을 갖추었다.
두산은 금융구조에서의 혁신적 개혁을 통한 이익생산경영을 깨닫고, 활력 있는 진보를 만들어가기 위한 확고한 성장구조 위에 두산의 새 역사를 만들기 외해 그 경영구조를 진척시킬 것이다. 두산은 미래에 더 많은 성장과 진보를 성취하기 위한 확실한 토대 위에 서있으며 두산의 어느 때보다 그것은 확실하다.
하여튼, 두산의 안팎에서는 두산이, 금융투자단체와 정부투자 법인들의 전체 구조조정의 영향을 받은 변화와, 실업의 증가, 소비자성향의 감소, 디지털 경제의 출현에 의한 다가오는 어려움과 문제들에 대해 더 심사숙고해지길 요구한다.
두산은 성과를 올리기 위한 "cash flow"의 창작에 경영의 초점을 맞추려 했다. 사업이 계속적인 성장을 이루어 감에 의한 두산의 판매에서의 높은 이익은 계속되어야하며 부채는 줄여야한다. 경쟁의 우수성을 올리기 위해, 노동조합과 조직, 회칙, 관습, 문화를 포함한 사업관례를 혁신해야한다. 안정된 높은 경쟁력만이 새 도약과 성장에서 살아남을 수 있다.
두산의 사업 유가증권은 핵심사업가 약속된 사업으로 인정되어져야한다. 빈약한 조직을 고긴장 상태의 구조조정을 통한 사업성과에서 엄청난 성과를 가져왔다. 한중의 이양은 두산이 핵심사업과 약속된 사업을 시작하기 위해 다양한 전략을 가직 계획중인 21세기에서의 성장 발전의 중요함에 작용한다.
두산이 미래의 약속한 분야에서 사업의 모든 부분의 개발을 계획하는 동안에는 그 사업의 75%는 산업요소로 구성될 것이다. 이양된 한중의 성공적 경영의 성장에 대한 "jumping board"를 가지기 위해서 두산은 하나의 과제를 남기고 있다.
두산은 한중의 경영을 자극적 구조의 구조조정을 통해 성취한 cash-flow경영과, 한중의 발전과 정화조 기술의 이점과 진보된 발전 회사들과의 전략적 협력을 요구하는 공동관리 같은 발전된 경영으로 바꿀 것이다.
두산은 보수적이고 전통적인 기업에서 혁신적이고 개혁적인 기업으로 바뀌었다고 발표했으며 이는 구조개혁수단과 더 먼 성장에 대한 기초의 준비를 계속 수행할 것이다.
두산은 판매 목적을 2001년에 수익 2200억원을 포함한 작년보다 10.5% 증가한 4조 2천억으로 정했다. 2000억원을 주요사업 분야와 절충분야 그리고, 핵심적 능력과 상승효과를 만들고 EVA를 확장하며 안정적 수입 방법을 증진하는 데에 가능성이 있는 인터넷사업 계획에 투자할 계획이다.