중견 패션브랜드 무신사는 고객투표로 새로운 시즌의 패션을 결정한답니다.
프리뷰행사기간동안 방문객들이 스마트폰앱으로 즐겨찾기에 투표합니다.
기존의 디자이너와 회사의 일방적인 신제품출시보다 효과적인 머천다이징 방법입니다.
새로운 방식으로 신제품을 출시하는 무신사의 영업성적이 기대됩니다.
Musinsa to select future fashion lineup based on customers' votes
무신사, 고객 투표로 미래 패션 라인업 선정
By Ko Dong-hwan 고동환 기자
Posted : 2024-02-16 15:52 Updated : 2024-02-16 21:46
Korea Times
Musinsa, the country's online and offline platform for small and medium-sized fashion brands, has launched a season preview event to collect consumers' votes for their favorite items and decide which clothes to unveil in the coming fall and winter season, according to the company, Thursday.
국내 중소패션 브랜드 온-오프라인 플랫폼 무신사가 소비자들의 마음에 드는 아이템에 대한 투표를 수렴해 다가오는 가을/겨울 시즌에 어떤 옷을 공개할지 결정하는 시즌 프리뷰 이벤트를 시작했다고 30일 밝혔다.
The company on the same day kicked off a seven-day preview event in central Seoul with its 34 brands that are selling through the platform. Some 280 items of clothes and bags made by the country's local designers were displayed, each with a tag showing a QR code.
이 회사는 같은 날 플랫폼을 통해 판매하는 34개 브랜드와 함께 서울 중심가에서 7일간의 프리뷰 행사를 시작했다. 한국의 지역 디자이너들에 의해 만들어진 약 280개의 옷과 가방이 전시되었고, 각각 QR 코드를 보여주는 태그가 있다.
During the period, the company invites visitors to check out the items and vote for their favorites by visiting the company's smartphone app linked to the QR codes. The visitors are not limited by how many items they can vote for.
이 기간 동안 회사는 방문객들을 초대하여 QR코드와 연결된 회사의 스마트폰 앱을 방문하여 아이템을 확인하고 즐겨찾기에 투표한다. 방문객들은 얼마나 많은 아이템에 투표할 수 있는지에 제한을 받지 않는다.
Once the votes are tallied and the most-anticipated items are shortlisted, the brands then start mass-producing them for the upcoming season.
투표가 집계되고 가장 기대되는 품목이 최종 후보에 오르면 브랜드들은 다음 시즌을 위해 대량 생산을 시작한다.
"We encourage our local designers to be as creative as they want to be and not to fear challenges and experiments," a company official said. "And holding a season preview allows them some time to prepare for their creative works in advance. We also finance part of their works by covering costs incurred up to the time they come up with samples."
회사 관계자는 "우리는 우리 지역 디자이너들이 원하는 만큼 창의적이고 도전과 실험을 두려워하지 않도록 격려한다"고 말했다. 그리고 시즌 시사회를 여는 것은 그들이 사전에 창의적인 작품을 준비할 수 있는 시간을 준다. 우리는 또한 그들이 샘플을 생각해 낼 때까지 발생하는 비용을 충당함으로써 그들의 작품의 일부를 조달한다"고 말했다
This year's Fall/Winter season presented by Musinsa is represented by six key phrases: hyper statements, lowkey classics, retro lux, leather remix, re:sartorial and glam & thin silhouette. During the preview at Hyundai Card's Vinyl & Plastic, each keyword showcased dozens of collection made by different brands.
무신사가 선보이는 올해 가을/겨울 시즌은 하이퍼 스테이트먼트, 로우키 클래식, 레트로 룩스, 레더 리믹스, 리스타토리얼, 글램&씬 실루엣 등 6가지 핵심 문구로 대표된다. 현대 카드의 바이닐&플라스틱(Vinyl & Plastic)에서 진행된 시사회에서 각 키워드는 각기 다른 브랜드가 만든 수십 개의 컬렉션을 선보였다.
The preview event comes as the company previously hosted its first-ever season preview event last September for this year's spring and summer season and garnered a significant amount of attention from consumers. The 70 items that drew the most votes from 28,000participants will be unveiled by the company this spring and summer.
이번 프리뷰 행사는 앞서 지난해 9월 올해 봄·여름 시즌을 맞아 사상 첫 시즌 프리뷰 행사를 진행해 소비자들로부터 상당한 관심을 받은 데 따른 것이다. 2만8000여명의 참가자로부터 가장 많은 투표를 받은 70개 품목은 올 봄·여름 회사가 공개한다.
"Season previews help us support our brands so that they can plan ahead by selecting key items and predicting the volume of demand," the official said.
이 관계자는 "시즌 프리뷰는 브랜드들이 핵심 품목을 선정하고 수요량을 예측해 미리 계획할 수 있도록 지원하는 데 도움이 된다"고 말했다.
#Musinsa무신사 #Fashionlineup패션라인업 #Customers'votes고객투표 #Seasonpreviewevent시즌프리뷰행사 #QRcodeQR코드 #Localdesigners지역디자이너들 #Keyitems핵심품목 #Volumeofdemand수요량 #Mass-producing대량생산 #Creativeworks창의적인작품