|
출처: 대구탱고.살사카니발 원문보기 글쓴이: 낭만 게릴라
Top 10 Tips for Tango Dancers (땅고 댄서를 위한 TOP 10 팁) 1. Embrace (안기) Tango starts with embracing. It's the first connection into the dance. The embrace in tango is like an embrace in life: it has to be natural and with affection, otherwise it will not live. Embrace your partner as though you are about to dance the dance of your life. The man must hold the woman securely but with freedom to move, must lead, not force. The woman must relax in the embrace and feel each intention of the man's lead, but know her own axis. It must always be a two-way experience. Each embrace is different just as each person is different. They say that you can tell whether a person can dance tango from the feel of the first embrace. The embrace is yours find 'yours' and own it! 땅고는 안기로 시작하며, 이 춤의 첫 만남입니다. 땅고에 있어서 안기는 삶의 안기와 같습니다. 그것은 자연스러운 것이고 애정을 가지고 있습니다. 그렇지 않으면 존재 할 수 없습니다. 마치 당신 삶의 춤을 추는 것처럼 당신 파트너를 안으세요. 남자는 여자를 안정적으로 안아야 되지만, 힘이 아닌 리드로 움직일 수 있도록 자유를 주어야 합니다. 여자는 안기에서 긴장을 풀고 남자 리드의 의도를 느낄 수 있어야 하지만, 자신의 축도 알고 있어야 합니다. (주석: 몸의 긴장 “특히, 어깨/등/목”은 풀지만 축은 바로 세울 필요가 있습니다. 배/엉덩이/다리에서는 약간의 힘은 유지되고 있어야 합니다.) 항상 상호 경험을 해야 합니다. 각각의 사람이 다른 것처럼 각각의 안기도 다릅니다. 그들(땅고 강사)은 당신이 첫 안는 느낌에서 땅고를 출 수 있는 사람인지를 말 할 수 있다고 합니다. 안기는 “당신 자신이” 찾은 고유한 당신의 것입니다. 2. Musicality (음악성) Music is another point of connection to your partner. Don't just listen to the music; feel it. In tango, we dance to what we feel, either melody or rhythm; there are no counts. Be sensitive to each of the instruments that make the beautiful tango song. Neither partner should feel the music on their own. Each has to understand what his/her partner feels in the music...and then dance to that. When the couple hears the music as one -- that's when tango happens. Once you're on the dance floor, stop thinking about the sequence you learned in class or the cool move you saw on YouTube, and just let the music sweep you away. It wouldn't make sense to dance if you're not dancing to the music, would it? 음악은 당신 파트너와의 또 다른 연결점입니다. 그저 음악을 흘려 듣지 말고. 느끼세요! 우리는 멜로디나 리듬의 느낌으로 춤을 추지만, 이는 중요치 않습니다. 각각의 악기들이 만드는 아름다운 땅고 노래에 민감해 지세요. 어느 파트너든 그들 자신의 음악을 느껴야 합니다. 음악에서 그/그녀의 파트너 느낌을 서로 이해해야 합니다. 그런 다음 춤을 추세요. 커플이 동일하게 음악을 들을 때, 땅고를 추게 되는 것 입니다. 당신이 댄스 플로어에 있다면, 강습 때 배운 순서와 YouTube에서 본 멋진 동작을 잊고, 음악의 휩쓸림에 당신을 맡기세요. 만약 음악에 맞춰 춤을 추지 않는다면 춤의 느낌을 만들어 낼 수 없을 것 입니다. 아닌가요? 3. Connection (연결; 연관성) There are many elements to creating a connection: the embrace, the music, technique but the most important one is the intention of connecting. You are not dancing alone; you are dancing with another person. Forget about yourself, forget about making mistakes, forget about the coffee you had in the morning, and forget about your to-do list. Give the 3 minutes of the song to the person you are dancing with to make the dance 'ours' and eternal. 안기, 음악, 테크닉 등 커넥션을 만드는 많은 요소들이 있지만, 가장 중요한 것은 커넥션의 의지입니다. 당신은 혼자 춤추는 것이 아니고; 다른 사람과 함께 춤을 춥니다. 당신이 아침에 마셨던 커피를 잊으세요. 실수했던 것을 잊으세요. 해야 할 것들을 잊으세요. 자신을 잊으세요. ‘우리’와 영원한 춤을 추기 위해, 함께 춤을 추는 사람에게 노래가 흘러나오는 3분을 주세요. 4. Posture (자세) Posture is very important. Although tango has grown from the streets of Buenos Aires, and was not originally as structured of a dance as it is now, working on your posture will enhance your whole experience of this dance. In order to connect well in an embrace so that your partner feels comfortable, to execute variety of sequences with ease, or to own the integrity of tango, a better posture is key. Straight spine, head level, chest lifted, core strong, relaxed, and confident. Not only does it please the eye, you won't end up kicking your partner in the shins, stepping on their toes, or breaking their back. This will likely decrease the chances of people running away to avoid dancing with you. 자세는 매우 중요합니다. 비록 땅고가 부에노스 아이레스 (Buenos Aires)의 거리에서 성장하고, 현재와 같은 춤의 원형은 아니지만, 자세 교정은 이 춤의 경력을 향상시킵니다. 안기에서 커넥션을 잘 유지해서 파트너가 쉽게 다양한 피구라를 하거나, 땅고의 진실성을 가지고, 편안함을 느낄 수 있는 것은, 좋은 자세가 비결입니다. *자세 - 곧은 척추, 머리 높이, 가슴 들림, 강한 복근, 여유와 자신감. 파트너의 허리를 휘게 하거나, 파트너의 정강이를 차거나, 발을 밟지 않도록 주의해야 합니다. 이것은 사람들이 당신과의 춤을 피하기 위해 도망갈 가능성을 줄여 줍니다. 5. Walk (걷기) If you can't tango walk, you can't tango. Walking is the foundation, the basic, of tango. It's not the well known 8-count basic that is taught in many beginners' classes. That is just a convenient sequence that puts together some of the basic tango movements. If you go to a beginner tango class in Buenos Aires, they will not let you move on to anything else until you understand how to walk, and then walk with a partner. It may appear simple, but it's a challenge, and when executed correctly, beautiful. They say it takes at least 5 years for a working couple to be able to walk together. The best advice once you're dancing is: keep practicing your walk! 만약 당신이 땅고 걷기를 할 수 없다면, 땅고를 할 수 없습니다. 걷기는 땅고의 기초며 기본입니다. 많은 초급 강습에서 가르치는 8 살리다 기본은 잘 알려져 있지 않습니다. 그건 그냥 기본적인 땅고 움직임의 일부를 보며 주는 편리한 피구라(패턴) 입니다. 만약 부에노스 아이레스(Buenos Aires)의 땅고 초급 강습을 간다면, 그들은 당신이 어떻게 걷는지 이해한 후 파트너와 걷을 수 있을 때까지, 다른 어떠한 것도 하지 않을 것입니다. 단순해 보일지라도, 어려운 일이고 제대로 실행될 때 아름답습니다. 그들은 맞벌이 부부가 함께 걸을 수 있으려면 적어도 5년이 걸린다고 말합니다. 춤을 추기 위한 가장 좋은 조언은: 걷기 연습을 계속 하세요! 6. Quality > Quantity (양보다 질) So you've been taking tons of classes and you feel like your mind is a database of cool tango moves. Unfortunately, that doesn't make you a good tango dancer. Tango is about the quality of the movements, not the quantity. You can use just the same three steps and create a beautiful tango. You can put 1,000 steps into a tango and create the ugliest dance ever. Why are we moved by an old milonguero couple that simply walks to the music? Refine each movement, understand the technique, listen to the music, make sure your partner feels comfortable, and then execute them on the dance floor. If not, I advise you to walk- and just walk. In Buenos Aires, you'll see heads nodding in approval. 당신이 많은 강습을 들었다면 당신의 기억은 멋진 땅고 동작들의 저장소라는 생각이 들 것입니다. 유감스럽게도, 그것이 당신을 좋은 땅고 댄서로 만드는 것은 아닙니다. 땅고는 동작의 수가 아니라 질에 달려있습니다. 당신은 단 3스텝을 사용하여 아름다운 땅고를 만들 수 있습니다. 다시 땅고에 1,000스텝을 넣고 추한 춤을 만들 수 있습니다. 왜 우리는 음악에 맞춰 단순하게 걷는 나이든 밀롱게로 커플에 감동받나요? 테크닉을 이해하고, 음악을 듣고, 당신의 파트너가 편안함을 느낄 수 있도록 각 동작을 다듬으세요. 그런 다음 댄스 플로어에서 그것(동작)들을 하세요. 만약 아니라면, 나는 당신이 걷고 또 걸으라고 조언하고 싶습니다. (그렇게 한다면) 부에노스 아이레스에서, 동의로 머리를 끄떡이는 것을 볼 수 있을 것입니다. 7. Line of dance (LOD : 춤의 라인) There are social etiquettes for the dance floor; the first one being the line of dance. The line of dance moves counter-clockwise. The dancers must keep moving around the pista (the floor). The circle on the dance floor has the biggest outer circle, the circle within that and so on. The best dancers dance on the very outer circle taking longer steps on the biggest circumference, also being able to show off their quality dance to the audience sitting right around the floor. The beginners get kicked into the center of the circle where they are stuck muddling around in the center. So try to find your spot on the outer circle. BUT, you will only have the right to dance on the outer circle if you can keep the direction of the dance, otherwise they might push you into the center. When you start a dance the man must face the line of dance or the outside of the circle. You must not take back steps against the line of dance (back steps should be eliminated or taken only towards the line of dance or towards the center of the circle) and the intention of the dance is to keep moving forward. Each sequence or figure should end up facing the line of dance and not backwards. Never pass anyone on the dance floor, stay behind the same couple you started behind throughout the whole tanda. Do not crash into other couples and protect your partner. It's just like driving a car -- follow the rules of the road so you don't get into any accidents! 댄스 플로어를 위한 사회적 에티켓이 있으며, 첫째가는 것이 LOD(춤의 라인)입니다. LOD는 시계 반대 방향으로 이동합니다. 춤추는 사람들은 플로어 주위를 계속 이동해야 합니다. 댄스 플로어에 있는 원은 가장 큰 바깥 원과 그 안의 원이 있습니다. 최고의 댄서는 가장 바깥 원에서 춤추며, 플로어 주변에 앉은 관중에게 그들 춤의 우수함을 보여줄 수 있습니다. 초보자들은 중심 부근에서 지그재그로 끼어들어 원의 중심에서 쫓겨납니다. 따라서 외부 원에서 자리를 찾아보세요. 그러나, 만일 춤의 방향을 유지할 수 있다면 외각 원에서 춤을 출 수 있는 권리가 있으나, 그렇지 않다면 사람들은 중심으로 당신을 밀어낼 수도 있습니다. 당신이 춤을 시작하면 남자는 외각 원 또는 LOD에 있게 됩니다. 당신은 LOD를 방해하는 백스텝을 하지 말아야 하고 (백스텝은 없어야 하며, LOD로 가거나 원의 중심을 향하세요. ) 춤추는 방향을 전진하는데 두세요. 각 동작 또는 패턴은 뒤쪽이 아니라 앞을 보며 끝나야 합니다. 댄스 플로어에서는 누구도 앞질러가지 말고, 전체 딴따 내내 동일한 커플 뒤에 있으세요. 다른 커플과 충돌하지 말고 당신의 파트너를 보호하세요. 자동차를 운전하듯, 사고가 나지 않도록 도로의 규칙을 준수하세요. 8. Cabeceo (까베세오 : 머리를 좌우/앞쪽으로 흔듦;끄덕거림) How do you get a dance? In Argentina, the 'Cabeceo' is the basic. You make eye contact with the person you'd like to dance with and give them a signal: a nod, a smile, a tilt of the head. It is considered rude to go up to someone and ask them for a dance as this makes it difficult for them to say 'no'. Usually the man will position himself in the room where he can catch eyes of the woman he wants to dance with. The woman can take up the offer or just scan over his glance and silently let him know that she is not interested. As a woman, you can also look towards the man you would like to dance with, and once again, he may or may not respond. It's a fair game, and the invitation can sail across the floor. Try it! An extra tip: If someone is at the milonga with their significant other, it might not be the best idea to pursue a dance unless it seems they are free to dance with anyone. If the couple is sitting together at a table, it may be more polite if the man asks the other man if he may dance with his date instead of sending the woman a cabeceo. On the contrary, it is not customary for the woman to seek a dance with a 'spoken for' man. 어떻게 하면 춤을 출 수 있나요? 아르헨티나에서는 '까베세오'가 기본입니다. 당신이 춤을 수고 싶은 사람과 당신은 눈을 마주치고 그들에게 신호(고갯짓, 미소, 머리 기울이기)을 줍니다. 신청 받은 사람이 “아니오”라고 말하는 것을 어렵게 만드는 것과 같이, 누군가에게 다가가서 춤을 추자고 물어보는 것은 무례한 것으로 간주됩니다. 보통 남자는 춤추고 싶은 여자의 눈을 볼 수 있는 자리에 위치할 것입니다. 여자는 춤 신청 제안을 받아들이거나, 단지 그를 조용히 대충 훑어봐서 그가 관심이 없다는 것을 알릴 수 있습니다. 여자는 춤 추고자 하는 남자 쪽을 볼 수 있으며, 다시 한번, 남자는 반응하거나 하지 않을 수 있습니다. 이것은 공평한 게임입니다. 초청(까베세오)은 플로어를 가로 질러 나아갈 수 있습니다. 까베세오를 해 보세요. 추가 팁: 만일 누군가 그들의 배우자와 밀롱가에 있는 경우, 그들이 다른 누군가와 춤을 자유롭게 추는 것이 아닌 한 춤을 신청하는 것은 좋은 생각이 아닙니다. 만약 커플이 한 테이블에 함께 앉아 있고, 그 남자가 여자들에게 까베세오를 보내는 대신 그의 데이트 상대와 춤을 춘다면, 남자는 다른 남자에게 물어볼 때 아마도 더욱 정중해야 할 것 입니다. 그와는 반대로, 여자는 남자를 대신하여 춤을 신청하는 것은 관례가 아닙니다. 9. Tandas / Cortinas (딴따 / 꼬르띠나) Usually 4 songs make up a tanda and there is a song in between the sets which is called a cortina (curtain). You might want to ask someone to dance on the 1st song of the tanda if you know you enjoy dancing with them. If you've never danced with someone, perhaps you will ask them to dance on the 2nd or 3rd song. It is customary to finish dancing with the person after the tanda is done and return to your individual seats. During the cortina, no one should be standing on the dance floor. If you enjoyed a certain tanda and wish to continue dancing, you can propose to dance later on that night. Unless there's a mutual agreement, always thank your partner and graciously end the dances with the tanda so you can give each other the opportunities to enjoy more dances. With a start and an end, that makes the 4 songs you dance even more special. 보통 4곡을 한 딴따로 하고 딴따 사이에는 꼬르띠나(무대의 막)로 불리는 노래가 있습니다. 만약 당신이 그들과 함께 춤을 즐길 줄 아는 경우(이전에 춤을 췄던 경험이 있는 사람에 신청할 경우) 딴따의 첫 번째 곡에 춤을 청할 수도 있습니다. 누군가와 함께 춤을 춘 적이 없는 경우(처음 추는 경우) 아마도 2, 3번째 곡에 춤을 청하도록 요청할 것입니다. 한 딴따가 끝나면 춤을 마치고 개인 자리로 돌아가는 것이 관례입니다. 꼬르띠나 동안, 아무도 댄스 플로어에 서 있으면 안됩니다. 어떤 딴따를 즐기고 춤을 계속 추기를 바란다면, 나중에 또는 그날 밤에 춤을 다시 신청할 수 있습니다. 서로 동의가 없는 한, 항상 당신의 파트너에게 감사하고, 더 춤을 즐길 수 있고 기회를 줄 수 있도록 기꺼이 딴따 후 춤을 끝냅니다. (딴따의) 시작과 끝에 의해, 당신은 더 특별한 춤 4곡을 만들 수 있습니다. 10. Respect (존경) Although tango is a worldwide phenomenon, it remains a part of the history and culture of Argentina. You cannot dance tango without fully appreciating this. Tango lovers travel to Buenos Aires to understand and feel what tango is really about. Tango is not just a dance you learn. It is a way to love life. In Buenos Aires, you will meet many old milongueros with great years of experience breathing the tango as their life, where you naturally would want to show your respect to their knowledge and profound presence. The tango music has traveled around the world, carrying an eternal harmony to be continuously explored. Respect this before you jump into alternative music. Dress cleanly and appropriately when you go to a social floor, greet the other dancers, and follow the rules of the floor. Once you respect the tango, the tango will come to you.
탱고는 전 세계적 현상이지만, 계속 아르헨티나의 역사와 문화의 일부입니다. 당신은 이것을 충분히 인식하지 않고 탱고를 출 수 없습니다. 땅고를 사랑하는 사람들은 땅고가 정말로 무엇인지 느끼고 이해하기 위해 부에노스 아이레스를 여행합니다. 땅고는 그냥 배우는 춤이 아닙니다. 인생을 사랑할 수 있는 방법입니다. 부에노스 아이레스에서, 자신의 지식과 깊은 존재에 경의를 자연스럽게 보여주고 싶어하고, 살아온 오랜 기간 땅고로 호흡한 나이든 땅게로스를 만날 것입니다. 땅고 음악은 지속적으로 탐구되며 영원한 조화를 이루도록 전 세계를 여행하였습니다. 이는 얼터너티브 음악에 뛰어들기 전에 존중되어야 한다는 것입니다. 플로어로 갈 때는 깔끔하고 적절한 옷으로 다른 댄서를 맞이하고, 플로어의 규칙을 따라야 합니다. 당신이 땅고를 존중한다면, 땅고는 당신에게 올 것입니다. 솔땅의 아카이브님 글입니다. |
첫댓글 잘봤습니다😊
잘 정리하셨네요.
고맙습니다