나에게는 ··· 다른 양들도 있습니다. And other sheep I have, which are not of this fold —요한 10:16. Barnes' Notes on the Bible Other sheep - There are others who shall be members of my redeemed church. I have - This does not imply that they were then his friends, but that they would be. There were others whom it was his purpose and intention to call to the blessings of the gospel and salvation. The purpose was so sure, and the fact that they would believe on him so certain, that he could use the present tense as if they were already his own. This purpose was in accordance with the promise Isaiah 53:11, "He shall see of the travail of his soul, and shall be satisfied." An instance of a parallel expression occurs in Acts 18:10, "I have much people in this city" (Corinth). That is, it was the purpose of God to bless the preaching of Paul, and give him many souls as the seals of his ministry. It was so certain that they would believe in the Saviour, that it could be spoken of as if it were already done. This certainty could have existed only in consequence of the intention of God that it should be so. It did not consist in any disposition to embrace the gospel which was foreseen, for they were the most corrupt and licentious people of antiquity, and it must have been because God meant that it should be so. Declarations like these are full proof that God has a plan in regard to the salvation of men, and that the number is known and determined by him. Learn: 1. that it is not a question of chance or uncertainty whether men shall be saved. 2. that there is encouragement for preaching the gospel. There are those whom God means to save, and if he intends to do it it will be done. Not of this fold - Not Jews. This is a distinct intimation that the gospel was to be preached to the Gentiles a doctrine extremely offensive to the Jews. This prediction of the Saviour has been strikingly confirmed in the conversion of millions of the Gentiles to the gospel. 반즈의 성경 주석 나에게는 이 우리에 들지 않은 - 이것은 그 당시에 그들이 그의 친구였다는 것을 의미하는 것이 아니라, 그들도 그렇게 될 것이라는 것을 의미한다. 복음과 구원의 축복으로 초대하는 것이 그의 목적이자 의도였던 다른 사람들이 있었다. 목적은 매우 확실했고, 그들이 그를 매우 확실하게 믿을 것이라는 사실은 그가 현재 시제를 이미 자신의 시제인 것처럼 사용할 수 있었다. 이 목적은 이사야 53: 11에서 "그가 자기 영혼의 수고한 것을 보고 만족하게 여길 것이라" 는 약속에 따른 것이다 사도행전 18: 10 "나는 이 도시에 많은 사람이 있다"(고린도시)에서 유사한 표현의 예가 나타난다. 즉 바울의 설교를 축복하고 많은 영혼을 바울에게 그의 사역의 봉인처럼 만드는 것이 하나님의 목적이었다. 그들이 구원자를 믿을 것이 너무 확실해서 이미 말한 것처럼 말할 수 있었다. 이 확실성은 그렇게 되어야 한다는 하나님의 의도의 결과로서 만 존재할 수 있었다. 그들은 고대에서 가장 부패하고 방탕한 사람들이었기 때문에 예견된 복음을 받아들일 만한 어떤 품성도 갖추지 않았지만, 이것은 하나님이 그렇게 해야 한다는 것을 의미했기 때문이었을 것이다. 이와 같은 선언은 하나님께서 인간의 구원에 대하여 계획을 가지고 계시며 그 수가 하나님에 의해 알려지고 결정된다는 완전한 증거이다. 다른 양들이 있어 - 구원 받은 교회의 일원이 될 다른 사람들이 있습니다. 유대인들이 아니다. 이것은 복음이 유대인들에게 극도로 모욕적인 교리로 이방인들에게 전파되어야 한다는 분명한 암시다. 구원의 대상에 대한 이러한 예언은 수 백만 명의 이방인들이 복음으로 개종하는 과정에서 분명하게 확인되었다. 요점: 1. 사람을 구할 것인지 여부가 우연이나 불확실성의 문제가 아니라는 것. 2. 복음을 전하는 데 격려가 있다는 것. 하나님이 구원을 뜻하시는 분들이 계시며, 하나님이 구원을 원하신다면 그것은 이루어질 것이다. |