금요일쯤에 올라온 것 같았는데, 유로파 카페에는 안 올라왔더군요.
그래서 허접하게나마 번역을 해왔습니다.
(휴가 어쩌고 생략)
우리는 이전에 게임 상에서 이루어질 해전에 대해 여기서 설명드린 적이 있을겁니다.
오늘의 개발일지에서는 좀 더 큰 그림을 보여주려 합니다.
전략구역(Area) & 임무
해군도 공군처럼 전략구역 개념이 생겼지만, 전략구역에서의 움직임 말고도 해군은 프로빈스에서 다른 프로빈스로 이동하는 것이 가능합니다. 전략구역에서의 각각의 함대는 얼마나 퍼져 있는지(how spread out) 수치를 가집니다. 일반적으로 함대가 멀리 퍼져 있을 수록, 적을 발견할 확률이 높아지지만, 전력을 집중하여 교전하는데에는 더 오래 걸리게 됩니다.
예를들어 얼마나 빠르게 다시 함대가 집중되는지와, 전략구역에서 얼마나 적을 잘 찾아내는지는 해군 교리에 의해 결정됩니다. 그리고 이는 추후에 나올 개발일지에서 더 자세히 설명될 것입니다.
예를 들어, '무역차단' 교리로 울프팩 전술을 해금할수 있고, 그것은 잠수함들이 더 많은 대상을 발견하고, 더욱 자주 공격하게 만들어 줄 것입니다.
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그리고 다음의 임무가 가능합니다.
정찰 - 적을 찾는데 주력하고 함대를 최대한 퍼져 있도록 만듭니다.
탐색격멸 - 정찰과 비슷하지만 정찰보다는 적을 찾는데에는 효율에서 떨어지지만 함대가 더 결집된 상태에서 적을 찾습니다. 미드웨이 해전과 같은 대규모 함대전에 적합합니다.
수송선단 습격 - 수송선단을 습격하는데 주력하고 적 함선과의 교전을 피합니다.
수송선단 호위 - 전략지역 내에 있는 수송선단을 적의 습격으로부터 보호합니다.
상륙작전 - 큰 규모의 상륙작전에 사용됩니다. 추후 공개될 개발일지에서 더 자세히 살펴보겠습니다.
위치 고수 - 실제로 임무는 아니지만, 항공모함과 같은 함선을 그냥 제자리에 두고 싶을 떄 유용합니다.
함대가 적의 함대나 수송선단을 발견했을때, 해전이 일어납니다. 함대가 얼마나 퍼져있는지, 그리고 교리와 행운이 최초 접촉(초기 교전)시의 적 함대의 수를 결정합니다. HOI4에서는 교전이 길어질수록 점차적으로 (초기 교전에 참여하지 않은) 나머지 함대가 지원될 것입니다.
전략전(Strategic warfare)
적과의 전쟁에서 승리하고 정복하기 위해서는 적을 약화시킨 이후에 하는 것이 항상 효과적이고 쉬운 방법이었습니다. HOI4에서의 생산은 무역 또는 해외영토으로 획득한 자원을 필요로 하는데, 이는 수송선단으로 수송되어야만 합니다. 그러므로 적을 약화시키는 적절한 방법은 장비의 생산이나 군대를 무장하는 능력을 수송선단 습격을 통해 타격을 입히는 것이죠.
HOI3에서의 잠수함전이 적절한 타격을 입혔다고 생각되지 않습니다. 그래서 우리는 HOI4에서는 좀 더 큰 타격을 입히게 바뀌었습니다. (습격을 막기 위해 비용을 지불을 해야 할수밖에 없도록 만들었습니다)
전략구역 임무는 또한 해상 습격(Surface raider)을 가능하도록 만들었습니다. 실제 역사에서의 독일이 중순양함들로 영국 해군을 공포에 떨게 만든 것 처럼요.
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수송선단은 해외 전장에서의 재배치(또는 장비 교체)와 보급에 정말로 중요합니다. 그러므로 수송선단에 타격을 입히는 것은 정말 큰 효과를 볼 수 있습니다. 파괴당한 수송선단은 즉시 교체될 수 없으며, 따라서 능동적인 방어는 필수적으로 됩니다. 또한 그리고 적의 수송선을 격침시키는 것 만으로도 적의 생산을 능가할수 있습니다. 동맹국으로 장비나 탱크의 무기대여(렌드리스)를 위해서도 수송선단이 사용될 것이며, 만일 적의 잠수함과 적절한 보호 없이 바다 한가운데에서 직면한다면 그것들은 전부 소실될 것입니다.
-이하 원문
Hi everyone! I'm home from vacationing in the US now and visiting the Battleship USS Iowa in Los Angeles. So I thought talking more about navies would be appropriate!
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Sadly the class was refitted for the cold war era and lost its bristling of AA guns for Tomahawks. Luckily FDR's bathtub was still there though ![Smile :) :)](https://img1.daumcdn.net/relay/cafe/original/?fname=https%3A%2F%2Fforum.paradoxplaza.com%2Fforum%2Fstyles%2Fdefault%2Fxenforo%2Fclear.png)
We have previously covered the actual naval combat here so read that again if you need a refresher. Today we will be looking more at the big picture stuff.
Areas & Missions
Just like the strategic air war navies spend most of their time on missions in strategic areas, but are also able to move province by province. When in a strategic area each fleet has a value indicating how spread out it is. In general a more spread out fleet can cover more area and have a higher chance of finding the enemy, but will take time to concentrate its forces and bring them all to bear. Things like how fast fleets of a certain composition can converge and how well they can search in an area is controlled in large part from Naval Doctrines. We'll cover those in detail in a future diary, but as an example if you pick the Trade Interdiction doctrine you can unlock Wolfpack tactics which will make sure your subs find more targets and can all get together and strike more often.
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There are several missions available:
Patrol - Focus on finding the enemy as efficiently and as spread out as possible
Search & Destroy - Much like Patrol but less efficient at searching while keeping the fleet together more. Suitable for trying to force large fleet vs fleet battles, say like the Battle of Midway.
Convoy Raiding - Focus on raiding convoys and avoid engaging warships.
Convoy Escort - Protect any convoys in an area from raiders.
Invasion - used to control large scale land invasions. We'll cover this in later diaries.
Hold - Not really a mission, but can be useful for ships like Carriers that you want to just position like a floating airfield.
When fleets find each other or convoys of the enemy naval combats will trigger. Depending on how spread out the fleet is, doctrines and luck its going to be a smaller part of the fleet that makes initial contact. Naval battles in HOI4 can simulate longer affairs where ships join over time as the rest of the fleet rushes to help.
Strategic warfare
While you need to actually directly conquer an enemy to beat them, doing so after they are weakened is always better and easier. Production in HOI4 requires resources that gets convoyed from trade, or from overseas territory so a good way of weakening an enemy is to hurt their ability to produce equipment and reinforce their armies using convoy raiders. In HOI3 it never really felt like submarine warfare had enough impact and we want to fix that in HOI4 and force nations to have to spend resources to counter it. The way the strategic area mission system works also allow you to use surface raiders, like how Germany historically used its few heavy cruisers to tie up and frighten the British navy.
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Convoys are extremely important and transport both replacement equipment to oversea battlefields, supplies and resources so hurting them will have a large effect, sunk convoys can't be instantly replaced either so active defense is necessary, you cant just try to outproduce the enemy's sinking. Lend lease of equipment and tanks to allies also use convoys and this material can all be lost to the bottom of the ocean when faced with an efficient submarine net.
첫댓글 아아 현기증;;
옷 고맙습니다 저도 포럼에서 보고 어제오늘 올려야지 하고 있었는데 이리 번역까지!
번역해주셔서 감사합니다. 얼른 나왔으면 좋겟네요
패러독스 새소식으로 옮김.
총알은 준비되었다. 빨리 나오기나 해!
아아.. 해전과 공중전으로 가버렷
크... 멋지군요. 개인적으로 상당히 맘에 드는 해전 시스템입니다. 크킹2나 유로파4에도 이걸 응용한 해전 시스템이 나와주면 참 좋을텐데요.... 시대가 시대이니만큼 똑같이는 못하더라도 말이죠.
화면 오른쪽 상단 게임 속도 조절 슬라이드 왼쪽에 고양이는 뭔가요? ㅋㅋㅋ
발매날자 혹시 나왔나요?
나왔다면 벌써 언급되었을텐데.. 아쉽게도 정확한 날짜는 없나봅니다 ㅠㅠ 흑
그놈의 호송선단 호위 진짜 열받게 되지도 않던데 이번 4번째 작에선 정말 될런지 ㅠㅠ 내 보급로!@!
비주얼이 매우 마음에 드는군요.. 이거 금년 Q2아닌가요? ㅎㅎ 제발.