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미술평론가 최철주|현대미술평론, 현대미술가평론, 현대미술작품평론 Contemporary artwork criticism and Modern Art Criticism [14] Contemporary Art Today Choi Chul-joo's Art Criticism : Contemporary art review & artist artwork criticism / Contemporary Art Critic Louis Choi Chul-joo's Art Review of Contemporary painting Artwork & Modern Art criticism example: Art criticism : Modern Art Today's Art Criticism & artist artwork criticism / Contemporary Art Review with Visual Art of the Story of Contemporary Art Critic & A modern art review that examines the aesthetic value, process, and artistry of photography, cartoons, art, and design, and approaches the meaning of the work with the theory of visual art: Luis Szyfres, <Do you remember me?>
Work posted on Facebook: Luis Szyfres, <Do you remember me?>
Luis Szyfres의 <Do you remember me?>
마릴린 먼로의 초상은 워홀의 《마릴린 두 폭》이 인상적이다.
사진의 스크린샷 이미지로 디자인하고서 실크스크린으로 물감이 삐져 나오게 하여서 실제와는 다르게 기호로 한 상업적 그림으로 한 팝아트적 인상을 보인다.
Luis Szyfres의 <Do you remember me?>는 마릴린 먼로를 고전적 화풍으로 한 반신상의 그림이다.
먼로의 그림을 워홀과 견주는 것은 그가 그린 먼로가 팝아트 이전의 신고전주의적 개념으로 한 현대미술이기 때문이다.
Szyfres의 <Do you remember me?>는 먼로를 빛의 효과와 형태의 균형감을 살린 신고전주의적 개념의 초상화다. 그러나 <Do you remember me?>에서는 색과 색조의 효과를 드러내는 인상은 보이지만 화가의 관점에서 조형적 초상에 머물고 먼로의 배우의 세계에게 알려진 현상적 이미지를 객관화하지 못한다. 즉 워홀이 그린 먼로의 고독한 심정과 유명한 영화배우로서의 비도덕적 인상이 보이지 않는다.
그럼에도 Szyfres는 먼로의 그림을 고전 양식으로 한 우아한 미적 구성으로 가상화했다,
그는 먼로의 외형을 오브제로서 빛의 색으로 한 얼굴의 한 부분과 배경을 동일시하여서 미적으로 가상화된 먼로의 실체는 모방된 적색으로 우아함을 표현한다.
그 적색은 중복되는 여러개의 면을 생성하여서 이성적 결핍에 따른 영성의 본질을 귀결하지 못하지만 빈 공간에 환영적인 먼로의 형상이 된다.
따라서 이성적 초상화에서 배우의 본성을 대리하는 조형성을 경험할 수 있도록 초상의 배경을 적색으로 소거하여서 표상적 개념과 분리한다.
여기서 그는 먼로의 얼굴과 상체를 적색으로 배경색과 동일시 한다. 그리고 그 이미지의 맞춘 음영적 색조와 그 색조의 이유로 한 사유적 여백으로 단색화한 배경에 적색을 중첩한다.
그러나 먼로의 입술과 배경이 동일한 색으로 공유되어서 공간으로 정해진 배경은 비실재되지만 그는 회화의 모방성에서 공간적 오브제의 미묘한 차이성을 하얀 무채색으로 표출하여서 배경을 또 다른 비실제로 가상화한다.
하얀 무채색으로 실재가 가려진 초상을 색조의 간극으로 한 적색의 심도 밝게 추상한다. 이것은 우아한 구성주의로서 먼로의 초상을 우아한 미적 의미로 시선을 집중시킨다.
이것은 대상의 공간을 상징적 소품을 사용하지않고 우아한 배우의 표정이 되도록 그 공간을 얼굴과 동일한 색조로 대비에 맞춰서 배우로서 먼로의 우아한 열정의 의미로 구성한다.
그것은 먼로와 배경을 빈 공간으로 형성하는 가상적 실제로 우아하게 보인다. 그러나 먼로의 얼굴이 사진적 외형에 근접할수록 그 이미지는 표상에서 멀어진다.
초상 이미지가 분명하게 정할 수 없는 공간 즉 빈 공간에 있을 때 그 이미지는 보는 이의 사유적 공간으로 전이된다.
그의 그림은 배경이 사진 이미지에서 멀어질수록 피사체에 집중된다.
이렇게 Szyfres는 신고전주의 회화방식에서 모방적 공간에서 배경과 피사체와의 차이성을 드러내고, 하나의 초상과 화면 밖에 구도가 없는 적색의 모노톤의 배경을 하얀 무채색의 우아한 빛으로 서로를 분리하여서 존재하지 않는 또 다른 공간의 구상적 배경을 추상의 색으로 바꿈으로서 비실재적 그림의 미적 가치를 얻는다.
그리고 그 공간을 실재의 유사한 초상의 적색을 빌려서 사유하는 것이 아니라 그 공간이 추상적 공간으로 개치하여서 초상의 적색으로 묘사된 추상을 사유의 미적 개념과 견줄때에 외형적 초상 이미지와 추상적 의미를 동일한 주체로 동일시되면서 내적으로 먼로의 초상은 배우로서의 추상적 의미를 형성한다.
따라서 초상화로서의 의미는 대상과 마주했던 풍습적 보편성 즉 배우로서 먼로의 실재에 보이는 의미의 색깔을 초상화에 비취는 빛으로 꾸밀때에 사진적 외형에서 벗어나 그 이미지의 의미적 표상이 된다.
이렇게 꾸며진 이미지는 표상의 빛과 대비되는 그림자는 먼로의 초상의 표상으로 주재(駐在) 된다. 이것은 배경의 공간으로서 먼로의 초상과 동일하지 않는 색조가 되어야 배경과의 공간을 분리할 수 있다.
Luis Szyfres의 <Do you remember me?>는 배우로서 먼로 초상의 철학적 이상보다는 외관의 단면적 형상에 가깝다.
따라서 초상은 일상적 삶의 자리에서 멈춘 철학적 이상으로 본 인물을 의미적 형상을 그림으로 연쇄하여서 그려낸 미적 구조가 가치를 가진다.
그 초상은 동시대 대상의 지위에 의해 철학적 이상으로 화가가 드러내는 의미의 형상으로 초상의 가치를 드러내야 한다.
철학적 이상을 대리하는 초상은 의미적 현상을 향유하여서 존재적 추상화로 형성된다. 이것은 초상과 동일한 이미지가 의미적 간극 만들고 그 간극을 현상적 빛으로 투영한다. 그리고 가역적 빛의 음영으로 동시대에서 지각된 존재의 형상을 이룬다.
이렇게 형성된 초상은 존재와 가역적 빛의 음영으로 의미적 실재가 구체로 전이되어서 초상화에 필요한 미적 조건을 개념적 관점에 맞춘 보편적 초상의 표시로서의 의미의 흔적을 맞춘다. / 글. 미술평론가 최철주 (문화디자인박사)
Szyfres' "Do you remember me?"
The portrait of Marilyn Monroe is impressive in Warhol's "Double Marilyn."
It is designed as a screenshot image of a picture, and the paint is poked out on the silk screen, showing a pop-art impression with a commercial painting that is different from the actual one.
Do you remember me? by Luis Szyfres is a painting that highlights Marilyn Monroe's classical style.
The reason why Monroe's paintings(Do you remember me?) are compared to Warhol's works is that Monroe, which he painted, is a neoclassical concept before pop art.
Szyfres' "Do you remember me?" is a portrait of Monroe's neoclassical concept that takes advantage of the effect of light and the balance of form.
However, in "Do you remember me?" there is an impression that reveals the effects of color and color, but it stays in a formative portrait from the artist's point of view and does not objectify the phenomenal image known to Monroe's world. In other words, there is no solitary feeling of Monroe and the immoral impression of a famous movie star painted by Warhol.
Nevertheless, Szyfres virtualized Monroe's paintings in an elegant aesthetic composition in a classical style,
He identifies Monroe's appearance as an object with a part of his face in the color of light and the background, so that the aesthetically virtualized Monroe's substance expresses elegance in an imitated red.
The red color creates multiple overlapping sides, which does not result in the nature of spirituality due to rational deficiency, but becomes a welcoming Monroe shape for empty space.
Therefore, in order to experience the formality that represents the actor's nature in rational portraits, the background of the portrait is eliminated in red and separated from the representational concept.
Here, he identifies Monroe's face and upper body as red with the background color. Red is then overlapped with the image's tailored shaded tone and the background that is monochromated with a thought margin for the reason of the tone.
However, Monroe's lips and background are shared in the same color, so the space-defined background is non-realistic, but he expresses the subtle difference of spatial objects in the imitation of painting in white achromatic colors, making the background virtualized in another non-realistic way.
A portrait whose reality is obscured by white achromatic colors is brightly abstracted in a red depth as a gap in color. This is an elegant constructivism that focuses the attention of Monroe's portrait in an elegant aesthetic sense.
This consists of Monroe's elegant passion as an actor by contrasting the space with the same color as her face so that the space of the object becomes an elegant actor's expression without using symbolic props.
It appears elegant in the virtual reality that forms Monroe and the background as empty space. However, as Monroe's face approaches the photographic appearance, the image moves away from the representation.
When the portrait image is in a space that cannot be clearly determined, that is, an empty space, the image is transferred to the viewer's thought space.
His paintings focus on the subject as the background moves away from the photographic image.
In this way, Szyfres gains the aesthetic value of non-realistic paintings by revealing the difference between the background and the subject in an imitative space in neoclassical painting method, separating the background of a red monotone with only one portrait and screen into a white achromatic elegant light and changing the figurative background of another space that does not exist into abstract colors.
And rather than thinking by borrowing the red of a similar portrait of reality, Monroe's portrait internally forms an abstract meaning by equating the external portrait image and abstract meaning as the same subject when the abstract depicted in the red of the portrait is arranged as an abstract space.
Therefore, the meaning as a portrait becomes a semantic representation of the image away from the photographic appearance when decorating the color of Monroe's actual meaning as an actor with a light that shines on the portrait.
The image decorated in this way is presided over by the representation of Monroe's portrait in contrast to the light of the representation.
This is the space of the background, and the space can be separated from the background only when the color is not the same as Monroe's portrait.
Luis Szyfres' "Do you remember me?" is an actor who is more of a cross-sectional shape of the exterior than the philosophical ideal of Monroe's portrait.
Therefore, portraits are valuable in the aesthetic structure of a person who sees a person as a philosophical ideal that has stopped in the place of everyday life and a series of semantic figures into paintings.
The portrait must reveal the value of the portrait in the form of meaning revealed by the artist beyond philosophy by the status of the contemporary object.
Portraits, which represent philosophical ideals, enjoy semantic phenomena and are formed as existential abstractions. This creates a semantic gap between the same image as the portrait and projects that gap as phenomenal light. And it forms the shape of a being perceived in the contemporary era with a shade of reversible light.
The portrait formed in this way seems to be a universal portrait that conveys a semantic entity to a specific shape in the shadow of existence and reversible light, and matches the aesthetic conditions and traces of meaning required for portrait from a conceptual point of view. / Writing. Art critic Louis Choi Chul-joo (Doctor of Cultural Design)
Louis Choi Chuljoo, Marilyn Monroe as an actor, a hand-painted picture on a computer, 2024