• Daum
  • |
  • 카페
  • |
  • 테이블
  • |
  • 메일
  • |
  • 카페앱 설치
 
카페정보
카페 프로필 이미지
아름다운추억여행♡
 
 
 
카페 게시글
♡,초보자인사글방 스크랩 영어선생님이 쓰시는 교실영어, 미리 알아두면 영어가 쏙쏙~~~~
jito 추천 0 조회 50 10.12.25 15:58 댓글 0
게시글 본문내용

교실영어에서 가장 많이 쓰이는 영어문장

 

 

  1. Greetings (인사)

  2. Checking Attendance (출석 점검)

  3. Review & Today's Lesson (복습과 오늘의 수업)

  4. Teaching Listening(듣기 지도)

  5. Teaching Speaking (말하기 지도)

  6. Teaching Reading (읽기 지도)

  7. Teaching Writing (쓰기 지도)

  8. Songs and Chants (노래와 챈트)

  9. Games & Activities (게임과 활동)

 10. Role Play (역할극)

 11. Stop Working (수업 끝내기)

 12. Saying Good-bye (끝인사)

 

 

1. Greetings (인사)

 

Hello, everyone.여러분, 안녕하세요?

Good morning, class.여러분, 안녕하세요?

Good afternoon, boys and girls. 여러분, 안녕하세요?

How are you, everyone? 여러분, 안녕하세요?

How are you today?여러분, 안녕하세요?

How are you doing? 여러분, 안녕하세요?

How are things with you?

여러분, 안녕하세요?

Did you have a good weekend?

주말 잘 보냈나요?

Let me introduce myself.

제 소개를 할게요.

My name is Shin, ○○.

내 이름은 Shin, ○○입니다.

Please call me Miss Shin.

미스 신이라고 불러주세요.

I'm your English teacher.

여러분들의 영어 선생님이에요.

I'll be teaching you English this year.

이번 해에 영어를 가르치게 되었어요.

Class, will your introduce yourselves?

여러분, 자신을 소개해 볼까요?

Just say, "Hi!" and say your name.

“안녕”하고 이름을 말하세요.

 

 

2. Checking Attendance (출석 점검)

 

I'll call your names. 출석을 부르겠어요.

I'll call the roll. 출석을 부르겠어요.

Now let me call the roll

출석을 부르겠어요.

I'm going to check the register.

출석을 부르겠어요.

Is everyone here?다 왔나요?

Is anybody absent today? 결석한 사람 있나요?

Who's absent today?누가 결석했지요?

Who's missing?누가 안 왔나요?

Who is not here today? 결석한 사람 있나요?

Let's see who is absent. 누가 결석했나 봅시다.

Does anyone know where Seo-young is?

서영이가 어디 있는지 아는 사람?

 

 

3. Review & Today's Lesson (복습과 오늘의 수업)

 

Let's review the last lesson. 지난번에 배운 것을 복습합시다.

Let's go over our last lesson.지난번에 배운 것을 복습합시다.

Do you remember what we did last time?

저번에 무엇을 했는지 기억하나요?

Do you remember what we studied last class?

지난 시간에 무엇을 배웠는지 기억하나요?

Who can remember what we did?

우리가 한 것 기억나는 사람?

Can anybody tell me what we did last time?

지난 시간에 한 것을 말할 수 있는 사람?.

Last class, we studied ( ). 지난 시간에 우리는 ( )을 배웠어요.

Do you remember this picture? 이 사진을 기억하나요?

Where were we?지난번에 어디까지 했지요?

Where did we stop last time?지난번에 어디까지 했지요?

Today, we are going to (verb)오늘은 ~을 하겠어요.

We're going to learn something new.

새로운 것을 배우겠어요.

 

 

4. Teaching Listening(듣기 지도)

 

Just listen. 듣기만 하세요.

Just listen. Don't say anything. 듣기만 하고 말하지 마세요.

Listen and repeat (after the tape).

듣고 (테이프를 따라) 반복하세요.

Now we'll listen again. 이제 다시 들을 거예요.

Let's listen to it once more.

그것을 한 번 더 들읍시다.

Listen and point. 듣고 가리키세요.

Listen for information.

듣고 정보를 찾으세요.

Are you ready to listen?

들을 준비가 됐어요?

Listen to how I say it.

내가 그것을 어떻게 말하는지 들어보세요.

Listen to my pronunciation.

저의 발음을 들어보세요.

Just listen how the conversation goes.

대화 내용을 들어보세요.

Can you hear my voice now?

내 목소리 잘 들려요?

Can everybody hear? 모두 잘 들립니까?

Is the volume all right?

소리 크기가 괜찮아요?

Let's listen to dialogue A.

대화 A를 들어보세요.

OK. This time, let's go over dialogue B.

좋아요. 이번에는 대화 B를 계속 들어보세요.

Who are the characters? 등장인물이 누구지요?

Where are they (is she/he)?

그들이(그녀가/그가) 어디에 있죠?

What are they (is she/he) doing?

그들이(그녀가/그가) 무엇을 하고 있나요?

What happened? 무슨 일이 일어났죠?

Tell me words or sentences you heard.

여러분이 들은 단어나 문장을 말해보세요.

Can anyone present a story to everyone?

듣고 난 후 질문에 답해보세요.

While you're listening, mark your answer sheet.

들으면서 답지에 표시하세요.

Listen and mark the right picture.

듣고 난 후 맞는 그림을 지적하세요.

Listen to me. I'll say some sentences.

If the sentences are right, mark a circle with your arms.

If they are wrong, mark an X.

선생님 말에 귀를 기울여요. 몇 문장을 말 할 거예요. 만약 그 문장이 맞으면 팔로 원을 표시하고 틀리면 엑스 표시하세요.

Are you ready to listen and answer these questions?

듣고 대답 할 준비가 되었나요?

 

 

5. Teaching Speaking (말하기 지도)

 

I can't hear you. Would you speak louder?

잘 안 들려요. 좀 더 크게 말해주세요.

I couldn't catch what you said.

당신이 말한 것을 이해할 수 없어요.

Will you speak more clearly? 좀 더 분명하게 말해주세요.

Please answer loudly. 크게 대답해 주세요.

Could you say that again? 그것을 다시 말해 주시겠어요?

What did you say? 뭐라고 말하셨죠?

Let's say it all together.

우리 그것을 다 같이 말해 봅시다.

Say it after me. 나를 따라 말해보세요.

Repeat after me. 나를 따라해 보세요.

Am I speaking too fast?

내 말이 너무 빠른가요?

Shall I speak a little more slowly?

좀 더 천천히 말할까요?

I'll ask you some questions.

몇 가지 질문을 할게요.

Any questions? 질문 있나요?

What do you call this in English?

이것을 영어로 뭐라고 하지요?

How do you pronounce the word 'banana'?

‘banana'란 단어를 어떻게 발음하죠?

Listen to the way I say it.

내가 그것을 발음하는 방법을 들으세요.

Say the opposite word. 반대말을 말해 보세요.

Let's practice together. 함께 연습해 봅시다.

Now, we shall act this conversation. 자, 이 대화를 직접 해봅시다.

Let's have roles. 역할를 나누어 봅시다.

I'm A and students you all are B.

선생님은 A, 여러분들은 B의 역할을 해 봅시다.

Switch the roles. 역할을 바꾸어 봅시다.

This time, practice with your partner. (Work in pairs)

이번에는, 짝과 연습해 보세요.

 

 

6. Teaching Reading (읽기 지도)

 

Open your book to page ( ). 교과서 ( )쪽을 펴세요.

How many words do you see? 몇 개의 단어가 있지요? 

Can you read them? 그 단어들을 읽을 수 있나요?

Read the words by yourselves. 혼자서 단어를 읽어보세요.

Look at the screen and read the words out loud.

화면을 보며 단어를 큰소리로 읽어보세요

There are some words in the lollipop.

Can you find the words?사탕 안에 낱말이 이어져 있는데, 낱말들을 찾을 수 있겠어요?

There are a puzzle and some pictures. 퍼즐과 그림이 있어요.

Find the words that we learned and mark an ○.

우리가 배운 단어들을 찾아서 ○ 표하세요.

Draw a line between a word and the matching picture.

단어와 그 단어에 해당하는 그림을 선으로 연결하세요.

Let's try it. 한번 해보세요.

Have you finished? 다 했나요?

Let's check the answers with the CD-ROM title.

CD-ROM 타이틀의 답을 확인해 봅시다.

How do you spell 'English'? 'English'의 스펠링이 어떻게 되죠?

Can anyone read this lesson? 누가 이 대화를 읽어보겠어요?

Who can read next? 누가 다음을 읽어볼까요?

Who wants to read first? 누가 먼저 읽겠어요?

First I'll read rather slowly.

처음엔 좀 천천히 읽을게요.

I'll read once more.

한 번 더 읽을게요.

This time with natural speed.

이번에는 보통 빠르기로 읽을 게요.

Now read after me.

이번엔 나를 따라 읽어보세요.

We are on page 10.

우리 지금 10쪽을 하고 있어요.

I'll read it to you first.제가 먼저 읽을게요.

Read the passage silently. 글을 조용히 읽으세요.

Let's read the words aloud. 단어를 소리 내어 읽어봅시다.

Read the sentence aloud.

이 문장을 크게 읽어봅시다.

Let's read the text together.

이 글을 다 같이 읽어봅시다.

Read the first line.

첫 번째 줄을 읽어보세요.

Start reading from line 3.

세 번째 줄부터 읽어보세요.

We're going to read it by taking turns. 교대로 읽을 거예요.

Two sentences for each of you.각자 두 문장씩 읽으세요.

Read one sentence each.각자 한 문장씩 읽으세요.

You start, Min-su.민수, 시작해요.

Read the next sentence, will you?다음 문장을 읽어 보겠어요?

Next, please.다음 사람이요.

You go on reading, Min-Young.민영, 계속 읽어요.

If there are any words you don't know, please ask.

모르는 단어가 있으면 물어보세요.

June-Young, you read the part of Kevin this time.

준영, 이번에는 Kevin 역할을 읽으세요.

Let's read the conversation again.대화를 다시 읽어봅시다.

Don't stop in the middle of the sentence.

문장 중간에서 멈추지 마세요.

Stop there, please. 거기서 멈추세요.

That's enough, thank you. 됐어요, 고마워요.

Is this word new to you? 이 단어가 새롭나요?

Can you understand the meaning of the word?

이 단어의 의미를 이해할 수 있나요?

Can you say it Korean? 우리말로 할 수 있나요?

Did you practice reading at home?

집에서 읽기 연습을 했나요?

Now let's practice reading the previous lesson.

자, 지난 단원을 읽는 연습을 합시다.

Memorize this dialogue. 이 대화를 암기하세요.

Learn this dialogue by heart. 이 대화를 암기하세요.

Underline the word I'm saying.

내가 말하는 단어에 밑줄 그으세요.

Draw the circle around the right word.

맞는 단어에 동그라미 하세요.

Will you ask Jane to share his book with you?

제인에게 책을 같이 보자고 하겠어요?

 

 

7. Teaching Writing (쓰기 지도)

 

와서 칠판에 낱말을 쓰시오.

Come and write the words on the board.

쓸 준비를 하세요. Be ready to write.

어떻게 쓰는지 봐요, 알겠죠? Watch how I write it, OK?

10쪽에 있는 문장들을 쓰세요. Write the sentences on page 10.

그것을 여백에 쓰시오. Write it in the margin.

Copy these sentences in your notebook.

다음 문장들을 노트에 베껴 쓰세요.

Don't forget to begin your sentence with capital letters.

문장을 쓸 때 대문자로 시작하는 것을 잊지 마세요.

Complete the sentences. Draw a picture.

문장을 완성하고 그림을 그리세요.

Write the missing words. 빠진 낱말을 쓰세요.

Number the sentences. 문장에 번호를 매기세요.

Match these words and then copy them neatly.

이 단어들을 연결하고 그 다음에 깨끗하게 쓰세요.

 

 

8. Songs and Chants (노래와 챈트)

 

Let's learn a new song today.오늘은 새 노래를 배워봅시다.

Listen to the song carefully. 노래를 잘 들어보세요.

Repeat the words after me. 가사를 따라해 보세요.

Repeat after me line by line.한 줄씩 따라해 보세요.

Now you sing with me. 나 와 함께 노래 불러요.

Let's sing along with me. 나와 함께 불러보아요.

Everyone sing all together.모두 함께 불러봅시다.

Now, let's chant. 자, 챈트를 해봅시다.

First listen carefully. 우선 잘 들어보세요.

Let's chant line by line. 한 줄씩 챈트를 해봅시다.

Clap your hands by the rhythm. 리듬에 맞춰 손뼉을 쳐보세요.

Let's tap the rhythm together like me.

나처럼 박자를 맞춰보세요.

Let's chant in two teams. 두 팀으로 나누어 챈트를 합시다.

Let's chant with motion. 율동을 넣어서 챈트를 해봅시다.

Listen and watch carefully.잘 듣고 보세요.

Let me play the piano.피아노를 쳐보겠어요.

Who wants to sing with me? 누가 나랑 같이 불러볼까요?

 

 

9. Games & Activities (게임과 활동)

 

Let's play a game. 게임을 합시다.

It's time to play an interesting game.

재미있는 게임을 할 시간이에요.

First, I'll tell you how to play.

먼저 내가 게임방법을 설명해줄게요.

Let me demonstrate.

시범을 보여줄게요.

Let's have a quiz. 퀴즈 게임을 합시다.

Do you like this game? 이 게임 좋아해요?

What about the "Simon Says" game?

Simon Says 게임하는 것 어때요?

Do you feel like a game now? 게임을 하고 싶어요?

I shall be the referee. 선생님이 심판이에요.

Heads or tails? 앞면 아니면 뒷면?

The first one to answer gets a point.

먼저 답한 사람이 1점을 얻습니다.

The first team to get ten points wins the game.

먼저 10점을 얻는 팀이 승자입니다.

Who wants to play first? 누가 먼저 할까요?

Take turns. 순서를 바꾸세요.

Whose turn is it? 누구 차례입니까?

I'll write scores on the board. 점수를 칠판에 표시할게요.

Two points for this group. 이 그룹에게 2점을.

You lose a point if you answer wrong.

답이 틀리면 1점이 깎입니다.

How many points have you got/did you get altogether?

모두 몇 점을 얻었습니까?

What was your final score?

최종 점수가 몇 점이었죠?

You're the winner. 당신이 승자입니다.

It's a tie. 동점입니다.

Let's switch the teams. 팀을 바꿉시다.

You have three chances.

세 번의 기회가 있습니다.

Clap your hands five times. 손뼉을 5번 치세요.

Watch me carefully and copy me. 나를 잘 보고 따라하세요.

Do what I'm doing. 나처럼 해보세요.

Do as I say. 내가 말한 대로 해보세요.

Try to do it exactly the same way as I'm doing it.

내가 하는 대로 똑같이 해보세요.

Let's continue the practice. 계속해서 연습해 봅시다.

Is everyone finished? 모두 끝났어요?

 

 

 

10. Role Play (역할극) 

 

Let's do a role play.역할극을 해봅시다.

How about doing a short role play?

짧은 역할극을 해볼까요?

Let me tell you how to do this. 어떻게 하는지 말해주겠어요.

Each group make a family. 각 그룹이 가족을 만드는 거예요.

Who wants to be a mother? 누가 엄마 역할을 해볼까요?

Su-mi, you will be a grandma. 수미가 할머니 역할을 해요.

You two ask and answer like actors.

진짜 배우처럼 묻고 대답하세요.

Act as if you were a real mother.진짜 엄마처럼 연기하세요.

Pretend you're a baby. 아기라고 가정을 해보세요.

You can do the make up. 분장을 해도 좋아요.

Let's rehearse first.먼저 연습을 해봅시다.

Ok. Let's get started. 지 그럼 시작해볼까요?

Now switch the roles. 역할을 바꾸세요.

I'll divide you into two teams. 두 팀으로 나누겠어요.

Act out your feelings to your group.

자기 그룹에 감정 상태를 표정으로 나타내세요.

You have to mime the action.몸짓으로 표현해야 해요.

 

 

11. Stop Working (수업 끝내기)

 

Everyone, please stop now.여러분, 이제 그만하세요.

Have you finished?다 했어요?

Is everyone finished?모두 다했나요?

That's enough for now.오늘을 이것으로 충분합니다.

Time is up.시간이 다되었습니다.

That's all for today. 오늘을 이것으로 마치겠습니다.

It's almost time to stop. 끝날 시간이 거의 다 됐어요.

Did you have a good time?즐거웠어요?

It's time to review now.인제 복습해보겠어요.

That's all for this time.

이번 시간엔 이것으로 마치겠어요.

Let's call it a day. 이만 끝냅시다.

We'll finish at this time.이만 끝내겠습니다.

Tidy your desk. 책상을 정돈하세요.

You've all done quite well.여러분 모두 잘 했어요.

 

 

12. Saying Good-bye (끝인사)

 

Now, it's time to say good-bye. 헤어질 때가 되었어요.

Good-bye, everyone. 여러분, 안녕.

See you next time.다음에 만나요.

I'll see you again next Wednesday. 다음 수요일에 또 만나요.

Take care (of yourself), Mi-young.미영아, 안녕.

Have a nice day. 좋은 하루 되세요.

Have a good time, students.

여러분, 좋은 시간 가지세요.

See you on Wednesday. 수요일에 만나요.

Enjoy your holiday. 휴일을 잘 보내세요.

 

 

 

그 밖의 다양한 표현

 

▶ Physical Conditions in the Classroom (교실 환경 조성) 

It's too hot in here.여긴 너무 덥군요.

Let's have the door open a bit. 문 좀 열어 놓읍시다.

Could you open the door a little bit? 문 좀 열겠어요?

Can somebody turn the heater off? 히터 좀 꺼줄래요?

 
다음검색
댓글
최신목록