목마른 사람이 우물파란 말이 있듯이...허접한 번역이나마 노력해서 만들겠습니다. 읽기 편하도록 적당히 의역합니다.
This is no peace. This is an armistice for 20 years
평화는 없다. 이것은 20년간의 휴전이다.
The Converter to Doomsday was in some ways the easiest and in some ways the hardest thing to do. When you think about it, it sounds pretty easy. When the players select the export button the game creates a Doomsday saved game starting in January 1936, however life is never that simple.
(빅토리아 세이브 파일이) 둠스데이에서 돌아갈 수 있게 만드는 변환기는 어떤 의미로는 가장 쉬울지도, 어떤 의미론 가장 만들기 어려운 것이기도 하다. 당신이 이것에 대해 생각할때는, 꽤나 쉬워보일수도 있다. 그러나 플레이어가 막상 세이브파일 변환 버튼을 눌러서 1936년 1월에 시작하는 둠스데이용 세이브파일을 만드는것은 결코 간단한 일이 아니다.
So let’s start with the biggest problem of all, provinces. There are 2862 provinces in Victoria and 2608 and Doomsday. Already you have to figure out where those extra 250 provinces need to go. Throw in the fact that Victoria’s provinces are concentrated in different parts of the world, for example Victoria has a lot more provinces in Africa and Western Europe, while Doomsday picks up extra provinces in places Manchuria and Western Russia. You have a problem that in the end there is no exact solution. However this is not the end of the world.
그러면 가장 큰 문제인 지역(주)에 대해 논의해보자. 빅토리아에는 2862개의 지역이 있으며 둠스데이에는 2608개의 지역이 있다. 이미 당신은 여분의 250개의 지역을 어디론가 움직여야 할 필요성을 이해하였을 것이다. 사실을 말하면 빅토리아의 지역들은 세계의 여러 부분들에 대해서 집중한 것이다. 예를들면 빅토리아는 아프리카와 서유럽에 보다 많은 지역을 가지고 있으나 둠스데이는 만주지방과 소련의 서부 영역 부근에 보다 많은 지역을 가지고 있다. 당신은 이것에 대한 정확한 해결책이 없다는 문제를 가지게 된다. 그러나 이것이 세상의 종말은 아니다.
This is a screenshot is a conversion from the start of the 1881 scenario. As you can see the conversion is starting to look pretty good.
이것은 (빅토리아의) 1881년 시나리오를 변환한 것이다. 당신은 변환이 상당히 보기 좋게 잘되었다는걸 알수있다.
Another problem that makes it a real headache to do the converter are the province shapes. While Victoria provinces are designed to give nice smooth frontiers during the Victoria era, Doomsday’s are not. What this means is that things do not always look quite right. So this is why we are proud of the next screenshot, Europe in 1914. Despite all the problems we had, it is still looking recognisable.
정말 골때리게 만드는 다른 문제는 지역 경계선을 변환기가 어떻게 표현하는가의 문제이다. 빅토리아의 지역은 제국주의 시대에 걸맞는 상당히 부드러운 경계선을 보여주도록 꾸며져있다. 반면 둠스데이는 그렇지 않다. 이것의 의미는 항상 완전히 동일한 지역 경계선을 보여주지 않는다는 것이다. 그래서 이러한 문제점 때문에 우리가 1914년의 유럽을 보여주는 다음 스크린샷에 대해서 자랑스러워해도 되는 것이다. 우리가 가지고 있던 이 모든 (변환기의) 문제점에도 불구하고 정말 다시 보게 된다.
Having bored you to tears about provinces, let’s move onto to some of the other features with the converter. One of the first things we did was overhaul the 1914 scenario. Early in the process we realised that starting from 1835 the chances of Europe looking the way in did in 1935 were pretty slim. So instead we turned our attention to the 1914 scenario. We’ve done a lot of work on the set up to get it all ready to play and balanced. Next the scenario specific event file has been expanded and the existing events improved to make the game flow more historically. Some the new tags that we’ve added to Revolutions have been pressed into service to be used as countries that existed in the interwar era. I have to put in a quick mention to our Beta team here for all the hard work they’ve done on the scenario. The 1914 scenario should give you a good game and covert very nicely to Doomsday (for those of you who want to see this new scenario in action, you'll just have to wait a while longer.). In addition the 1914 scenario is now a sort of Victoria light, there is no colonisation, your economy is fully developed (at least if you are a civilized country) and all you have is one minor war to fight, ideal for those of you who have struggled to play Victoria in the past and want to break yourself in gently.
첫댓글 씨밤... 아무도 안읽어...때려칠까...OTL
무플방지
http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?p=5756747#post5756747 ← 오래 기다리셨죠? 8월 17일 출시 예정입니다..^^;;
rwos님 덧글보고 저도 하고싶은말... 씨밤... 내가 하고 있었는데..ㅋㅋㅋㅋ
... 이거 말고 하나가 더 있었죠 아마? 역시 호이도 안하고 게임도 제대로 안하니까 번역하기 난감하더라는..^^
덝덝... 잠깐 안들어온 사이에 리플이 많이 달렸군요...쿨럭;
우와우..