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가정에서 사회애, 민족애, 인류애가 싹터
하나님을 중심삼고 하나되게 될 때 천태만상으로 돌게 되는 겁니다. 그러므로 형제간에 사랑을 하는 것도 부모가 자식을 사랑하는 것을 본받아서 형은 동생을 사랑해야 되는 것입니다. 그렇게 사랑하며 일원화된 가정은 가정애가 꽃필 수 있습니다. 이것이 또 사회애가 될 수 있습니다. 이것이 더 나아가 민족을 사랑하는 민족애가 됩니다. 이와 같이 사랑하면 세계가 되는 것입니다. 그런데 오늘날 이것이 막연하다는 것입니다. (28-170)
자녀 사이의 사랑은 어떠해야 하느냐? 무엇을 기준으로 해서 사랑해야 하느냐? 아버지와 어머니가 사랑하듯이 형제들도 사랑해야 합니다. 사랑은 누구로부터 배우느냐 할 때, 그것은 부모에게 배워야 합니다. (167-25)
이상적인 사랑은 가정에서 이루어집니다. 그러나 하나님은 참된 아들딸을 갖지 못했습니다. 참된 형제를 갖지 못했고, 부부를 갖지 못했고, 또한 부모가 되지 못했습니다. 때문에 이러한 것을 이루려는 것이 하나님의 뜻입니다. 이러한 곳이라야 사랑이 머무르는 것입니다. 이러한 사랑이 이루어지는 곳에는 사람들이 세상의 모든 것을 버리고 찾아옵니다. (43-342)
참사랑이 무엇이냐? 부모의 사랑, 부부의 사랑, 자녀의 사랑입니다. 사랑은 서로 서로가 희생하는 전통을 갖추지 않으면 오래 지속되지 못하고 깨지는 법입니다. 부모가 자식을 위해서 희생하기 때문에 부모가 자식을 사랑하는 인연은 깨지지 않는 것입니다.
그리고 진정한 부모의 사랑을 받고 자라난 아들딸이라면 자기 부모에게 절대로 불효할 수 없는 것입니다. 또 남편은 아내를, 아내는 남편을 대해 '당신은 나를 위했다'는 입장에서 서로가 더 위해 주고 더 희생하는 자리가 넓어지게 될 때 그 가정에는 복이 찾아오는 것입니다. 그러한 가정이 하나님이 찾아오시는 복지인 것입니다.
한 가정을 중심삼고 제일 좋은 것이 무엇이냐 할 때, 그 제일 좋은 것은 여러분 자식에게 결정되는 것이 아니라는 것입니다. 그러면 가정에서의 최상의 가치는 무엇이 될까요? 부모(父母)입니다. 여러분 한 개인을 두고 보더라도 여러분에게 어떤 권력이나 지식, 또는 명예나 돈도 귀중한 것이 될 수 있을 테지만, 그 모든 것보다도 더 좋은 것으로 '부모(父母)' 이외는 없다는 것입니다. 그 다음으로는 여러분의 아내나 남편이 될 것이고, 또 그 다음에는 여러분의 자녀가 될 것입니다.
사실 여러분의 가정에서 여러분의 부모나 아내, 그리고 자녀들보다도 더 소중하고 가치 있는 것이 있습니까? 없다는 것입니다. 그럼 왜 부모가 좋은 것이 될까요? 그리고 또 남편과 아내, 그리고 자녀가 왜 좋은 것이 될까요? '사랑'이 있기 때문입니다.
부모의 사랑, 이것은 자식에게 있어서 절대적으로 필요합니다. 부부의 사랑, 이것은 남편과 아내에게 있어 절대적으로 필요한 것이 됩니다. 그리고 형제간의 우애(友愛)라든가, 자녀가 부모에 대해 가지는 효성의 마음도 한 가정에게 절대적으로 필요한 것입니다.
여러분, 집에서 제일 좋은 분이 누굽니까? 부모지요? 왜 부모가 제일 좋습니까? 사랑을 중심으로 한평생을 관계 맺을 수 있는 가장 가까운 자리에 있기 때문입니다. 그 다음은 사랑하는 남편과 아내가 될 것입니다. 그 남편과 아내가 어떤 조건적인 사랑이 아니라 무조건적인 사랑, 이 사랑이 비록 절대적으로 하늘이 준 영원한 사랑과 밀접하게 관계된 사랑이 아니더라도 부부간의 상대적 관계에서 맺어질 수 있는 사랑이 된다면, 그 사랑이 그 가정에 행복과 화목을 가져오는 가장 좋은 것이 아니겠느냐고 보는 것입니다.
그 다음은 부모에 대한 자식의 사랑, 부모를 위한 자식의 사랑입니다. 절망이 아니요, 내일의 소망으로 싹틀 수 있는 이상적인 환경을 그리워하면서 밝고 긍정적인 자세로 자식이 부모를 위해 희생하고 사랑할 수 있다면, 그 자식의 사랑은 그 자식의 행복을 위한 순수하고 진실한 가치로서의 사랑이 될 것입니다.
이렇듯 부모의 참된 사랑과 부부의 참된 사랑, 그리고 자녀의 참된 사랑이 완벽하게 구비된 가정이 있다면, 그 가정은 우리 인간세계상에서 가장 이상적인 가정이라 하지 않을 수 없을 것입니다.
한 집안을 보더라도 그 집안의 중심이 누구냐? 연세가 많으신 분, 즉 증조 할아버지가 살아 계시면 그 증조 할아버지가 중심입니다. 운명할 때가 되었다고 해서 가족들이 그 할아버지를 무시하게 되면 종적인 세계를 무시하는 것과 같습니다. 비록 노망했다 하더라도 그 가정의 중심은 증조 할아버지입니다. 먹을 것이 있으면 그 분께 먼저 갖다 드려야 하는 것입니다. 아무리 아버지가 그 나라의 대통령이라 해도 할아버지께 먼저 드려야 하는 것입니다. 왜냐하면 아들은 횡적이기 때문입니다. (34-242)
불행이 어디에서부터 출발하겠습니까? 사랑의 보금자리가 없어지게 될 때부터 시작되는 것입니다. 행복한 가정은 그 집에 울타리가 되는 부모를 모시고 사는 가정입니다. 그 가정은 위로는 하늘을 대표한 부모를 모시고, 횡적으로는 가정을 대표한 남남끼리 그 인연의 사랑을 부부로 묶어 이 부부들이 천륜의 법도를 받들며, 그 계대를 이으면서 사는 가정입니다. (19-305)
가정에는 반드시 부모가 있고, 처자가 있어야 합니다. 그래야 그 가정이 행복의 터전이 되는 것입니다. 하나님이 인류를 찾아 나오는 목적도 하나님 자신의 행복을 모색하기 위한 것임에 틀림없습니다. 그러기에 하나님 자신이 행복의 터전을 찾아 나오는 데에는 인간을 떠난 자리에서는 그러한 이상이 있을 수 없다는 것입니다. 인간과 더불어 관계를 맺어야 그 일치점을 가져올 수 있는 것입니다. 우리가 가정에서 정서적인 모든 내용을 갖춘 자리에서 행복을 느끼는 것과 마찬가지로, 하나님도 역시 그러한 자리에서 행복을 느끼겠다는 것입니다. (32-198)
어떤 사람이 이만하면 천상천하에 부러울 것이 없다고 하며 행복을 노래한다 하더라도 그런 외적인 것은 행복이 될 수 없습니다. 행복을 찾아가는 조건은 될 수 있지만 행복 그 자체는 될 수 없는 것입니다. 그러면 무엇이 결정되어야 행복을 느낄 수 있느냐? 사랑하는 부모가 있고, 부부가 있고, 자녀가 있어야 됩니다. 이것은 어느 누구도 부정할 수 없습니다. 여기에서 한 가지만을 가진 사람은 거기에 해당하는 비례적인 슬픔을 느낄 것이요, 비례적인 불만이 그 가슴 가운데 남아지지 않을 수 없을 것입니다. (21-140)
인간 조상을 통한 하나님의 이상은 남자와 여자가 결합하여 이상적인 가정을 이루는 것이었습니다. 그러면 이상적인 가정의 중심은 남자도 아니고 여자도 아닙니다. 가정이란 부모와 자녀, 부부의 결합으로 이루어진 하나의 묶음인데, 그 묶어진 중심이 바로 하나님의 사랑입니다. 하나님의 사랑을 중심삼고 가정을 완성시키는 것이 하나님의 뜻이라는 결론이 나옵니다.
부모와 자녀, 부부, 그리고 형제 자매들이 모두 참사랑을 중심으로 합하기를 원하는 곳이 우리의 이상가정입니다. 여기에서 영원한 세계적 평준화가 시작됨으로 지상천국이 출발되는 것이요, 또한 천상천국도 자동적으로 이루어지는 것입니다.
하나님은 참사랑의 본체이므로 참사랑과 연결되면 모두가 같은 몸이 됩니다. 부모는 하나님을 대신한 살아있는 하나님이고 남편과 아내는 서로 다른 한쪽의 하나님이고, 아들딸은 또 하나의 작은 하나님입니다. 이렇게 3대가 참사랑을 중심하고 이루어진 가정조직이 천국의 기반입니다. 그런 기반을 이루지 않고는 천국이 이루어지지 않습니다. 가정이란 우주의 중심입니다. 가정 완성은 우주 완성의 기초가 되기 때문에 가정에서 사랑하는 것과 같이 우주를 사랑하면 어디든지 무사통과입니다. 이럴 경우 하나님은 전체 우주의 부모로서 사랑의 복합적인 중심 자리에 계십니다.
하나님을 중심한 창조 본연의 가정적 기대에는 남자의 사랑, 여자의 사랑, 아들의 사랑, 딸의 사랑, 부모의 사랑, 하나님의 사랑이 다 들어가 있습니다. 이런 소화된 자리에서 부모를 사랑하고 남편을 사랑하고, 아들딸을 사랑하면 누구나 천국생활을 하는 것입니다.
가화만사성(家和萬事成)이라 하였습니다. 한 가정이 평화로우면 만사가 다 잘 이루어진다는 말입니다. 완성한 가정은 평화의 가정이요, 이것은 천국의 기초입니다. 가정의 원동력은 참사랑입니다. 나보다도 하나님을, 그리고 대상을 생명과 같이 사랑하는 순수하고 아름다운 사랑, 이것이 참사랑입니다. 이 우주에 하나님께서는 참사랑의 힘보다 더 큰 힘을 창조치 아니하셨습니다. 참사랑은 하나님의 사랑입니다. (219-114)
인간은 부자지관계가 있어야 되고, 부부관계, 형제관계가 있어야 됩니다. 즉 이 세 관계가 한 점에 있어야 됩니다. 그 중심점은 하나입니다. 상하, 좌우, 전후의 중심이 달라서는 안 된다는 것입니다. 이 중심점이 틀리게 되면 상하, 좌우, 전후관계의 균형이 다 깨진다는 것입니다. 그래서 결국 상, 하, 좌, 우, 전 후 그리고 하나의 중심점까지 모두 7수를 이루게 되는 것입니다. 이렇게 7수를 이룬다는 것은 곧 하나님을 중심삼고 완전한 참사랑으로 하나되어 이 모든 전부가 완전히 구형을 이루어 조화와 통일을 이루는 가정이 된다는 것입니다. (287-21)
家庭において社会愛、民族愛、人類愛が芽生える
神様を中心として一つとなるとき、千態万状の様相で回るようになるのです。それゆえ、兄弟の間で愛するときも、親が子を愛するのに倣って、兄が弟を愛さなければなりません。そのように愛して一元化した家庭には、家庭愛の花が咲きます。そして、これが社会愛にもなります。そしてさらには、これが民族を愛する民族愛となります。このように愛すれば、世界になるのです。ところが、今日それが漠然としているのです。
子女の間の愛とは、どのようなものであるべきでしょうか。何を基準として愛さなければならないのでしょうか。お父さんとお母さんが愛するように、兄弟も愛さなければなりません。愛は誰から学ぶかというと、両親から学ぶものなのです。
理想的な愛は、家庭から生まれます。しかし、神様は真の息子、娘をもつことができませんでした。真の兄弟をもつことができず、夫婦をもつことができず、また、父母となることができませんでした。それゆえ、それを成そうというのが神様のみ旨なのです。そのようなところであってこそ愛がとどまるのです。そのような愛のある所には、人々がこの世のすべてを捨てて、やって来るのです。
真の愛とは何でしょうか。父母の愛、夫婦の愛、子女の愛です。愛は、互いに犠牲となる伝統が備わっていなければ、長く続くことなく壊れてしまうものです。父母は子供のために犠牲となるので、父母が子を愛する因縁は壊れることがないのです。そうして、真正なる父母の愛を受けて育った息子、娘であるならば、絶対に自分の父母に親不孝をすることはできないのです。また、夫は妻に、妻は夫に対して「あなたは私のために生きた」という立場で、よりお互いのことを思い、より犠牲となる立場が広がれば、その家庭は恵みを受けるのです。そのような家庭が、神様の訪ねてこられる福地なのです。
一つの家庭を中心として、最も良いものとは何かというと、皆さんの子女に結晶するものではありません。それでは、家庭における最高の価値とは何でしょうか。父母です。一人の個人を考えてみても、皆さんにとって権力や知識、あるいは名誉やお金も貴いものかもしれませんが、そのどれにも勝って良いものは「父母」以外にはないのです。その次には皆さんの妻や夫が良く、皆さんの子女が良いことでしょう。
実際、皆さんの家庭において皆さんの父母や妻、そして子女よりも大切で価値あるものがあるでしょうか。ないのです。それでは、なぜ父母が良いのでしょうか。そしてまた、夫と妻、子女がどうして良いのでしょうか。「愛」があるからです。父母の愛、これは子供にとって絶対的に必要です。夫婦の愛、これは夫と妻にとって絶対的に必要なものです。そして、兄弟の間の友愛であるとか、子女が父母に対してもつ孝誠の心も、一つの家庭に絶対的に必要なものです。
皆さん、誰が家で一番良いですか。お父さん、お母さんですね。なぜ父母が一番良いのでしょうか。愛を中心として一生の間関係を結ぶことのできる、最も近い立場にあるからです。
その次は愛する夫と妻でしょう。その夫と妻の、ある条件的な愛ではなく、無条件の愛です。その愛が、絶対的に天によって与えられた永遠な愛と密接に関係した愛ではなかったとしても、夫婦間の相対的な関係において結ばれる愛であるとすれば、その家庭に幸福と和睦をもたらす最も良いものではないかと考えられます。
その次は、父母に対する子女の愛、父母を思いやる子女の愛です。絶望ではなく、あすの希望として芽を出すことのできる理想的な環境を慕いつつ、明るく肯定的な姿勢で子が親のために犠牲となり、愛することができるとすれば、その子女の愛は、その子の幸福のための、純粋で真実な価値をもつ愛となることでしょう。
このように父母の真の愛と夫婦の真の愛、そして子女の真の愛を完璧に具備した家庭があるとすれば、その家庭は私たち人間世界で、最も理想的な家庭だと言わざるを得ないでしょう。
一つの家を考えたときに、その家の中心になる人とは誰でしょうか。年を取った方、すなわち、曾おじいさんがいるとするならは、その曾おじいさんが中心です。亡くなる時が近づいたからといって、家族がそのおじいさんを無視したとすれば、それは縦的な世界を無視するのと同じです。たとえぼけているとしても、その家庭の中心は曾おじいさんです。何か食べ物があれば、まずおじいさんに差し上げなければなりません。たとえお父さんがその国の大統領だとしても、先におじいさんに差し上げなければならないのです。なぜならば、息子は横的だからです。
不幸はどこから出発するのでしょうか。愛の安息所がなくなるところから始まるのです。幸福な家庭とは、その家の囲いとなる父母に仕えて生きる家庭です。そのような家庭は、上には天を代表する父母に侍り、横的には家庭を代表した他人同士がその因縁の愛を夫婦として結び、この夫婦が天倫の法度に従って、その代を継いで生きる家庭です。
家庭には必ず、父母がいなければならず、妻子がいなければなりません。そうであってこそ、その家庭が幸福の基台となるのです。神様が人類を探し求めてきた目的も、神様御自身の幸福を模索するためであったに違いありません。それゆえ、神様御自身が幸福の基台を求めようとしても、人間を離れたところにはそのような理想はあり得ないのです。人間と関係を結んでこそ、一致点をもたらすことができるのです。私たちが家庭において、情緒的な内容をすべて備えた立場で幸福を感じるのと同じように、神様もやはりそのような立場で幸福を感じようとなさるのです。
「これほどならば天上天下にうらやむものはない」と幸福を謳歌する人がいたとしても、「そのような外的なことで幸福だ」と言うことはできません。幸福を求めるための条件にはなっても、幸福それ自体にはなり得ないのです。それでは、何が決定されれば幸福を感じることができるのでしょうか。愛する父母がいて、夫婦がいて、子女がいなければなりません。このことは、誰にも否定することができません。その中の一つしかないとするならば、その人はそれに該当する比例的な悲しみを感じ、比例的な不満がその胸の中に残るしかないのです。
人間祖先を通じた神様の理想は、男性と女性が結合し、理想的な家庭を築くことでした。そうなれば、理想的な家庭の中心は男性でもなく、女性でもありません。家庭というのは、父母と子女、夫婦の結合による一つの結びつきなのですが、その結ばれたものの中心は、正に神様の愛です。神様の愛を中心として家庭を完成することが、神様のみ旨であるという結論になります。
父母と子女、夫婦、そして兄弟姉妹が真の愛を中心として一つになることを願うのが、私たちの理想家庭です。ここから永遠な世界的平準化が始まることによって、地上天国が出発するのであり、天上天国も自動的にできるのです。神様は真の愛の本体なので、真の愛に連結されればみな同じ体になります。父母は神様に代わる、生きた神様であり、夫と妻は互いにもう一方の神様であり、息子、娘もまた、一つの小さな神様です。このように三代が、真の愛を中心とする家庭の組織が、天国の基盤です。そのような基盤を築かずしては、天国はできません。
家庭というのは宇宙の中心です。家庭の完成は、宇宙の完成の基礎となるがゆえに、家庭において愛するがごとくに宇宙を愛すれば、どこでも無事通過です。その場合、神様は宇宙全体の父母として、愛の複合的な中心の位置にいらっしゃるのです。
神様を中心とした創造本然の家庭的基台には、男性の愛、女性の愛、息子の愛、娘の愛、父母の愛、神様の愛が、すべて含まれています。このような消化された立場で、父母を愛し、夫を愛し、息子、娘を愛すれば、誰でも天国生活をすることになるのです。
「家和万事成」という言葉があります。家庭が平和であれば、万事がうまくいくという意味です。完成した家庭は平和の家庭であり、それは天国の基礎です。家庭の原動力は、真の愛です。自分よりも神様を、そして相手を、生命のように愛するという純粋で美しい愛、それが真の愛です。神様はこの宇宙に、真の愛の力よりも強い力は創造されませんでした。真の愛は、神の愛です。
人間は、父子の関係がなければならず、夫婦関係、兄弟関係がなければなりません。すなわちこの三つの関係が一点になければなりません。その中心点は神様です。上下、左右、前後の中心が異なるようではいけないのです。その中心点が違えば、上下、左右、前後関係の均衡がすべて崩れるのです。それで結局、上、下、左、右、前、後、そして一つの中心点までの七数になるのです。そのような七数を成すということは、すなわち、神様を中心として完全な真の愛で一つとなって、そのすべてが完全に球形となり、調和し、統一された家庭になるということなのです。
The family gives birth to the love for society, nation, and humanity
Once your mind and body are united centered on God, circular motion manifests in all sorts of forms and figures. That is why the older sibling must love the younger, following the example of their parents loving them. In a family that is united into one in love in that way, the love within the family blossoms. Then that love becomes the love within a society, and then the love within a nation. In this way, it later becomes the love of the whole world. However, these days, these things have become very much obscured. (28-170, 1970.1.11)
How should love be between siblings? Based on what standard should they love each other? Siblings should love one another as their father and mother love them. From whom should they learn to love? They should learn from their parents. (66-120, 1973.4.18)
Ideal love is realized in the family. However, God could not have true sons and daughters. As there were no true brothers and sisters or husband and wife, He could not become their Parent. Therefore, it is God’s will to fulfill all these things. Only at such a place would love dwell. People would abandon everything they have in the world to find their way to the place where such a love could be found. (19-314, 1968.3.17)
What is true love? It is parental love, conjugal love, and filial love put together. Without a tradition of sacrificing for each other, love cannot last for a long time and would disappear. Since parents sacrifice themselves for their children, the bond of love they have for their children cannot break. The sons and daughters who grew up receiving true love from their parents can only be filial to them. When the husband and wife try more and more to live sacrificially for each other, thinking in their hearts, “You have lived for my sake,” their family will receive blessings from heaven. Such families are the dwelling place sought after by God. (43-323, 1971.5.2)
Who is the most valuable in a family? The children are not the most valuable. Then in a given family, who is of the highest value? It is the parents. Take yourself as an example. Authority, knowledge, honor and money may be precious to you, but none of them are more valuable than your parents. Next in value would be your spouse and finally your children.
Is there in fact anything more valuable than your parents, spouse or children? No, there is no such thing. Then why do we value our parents, spouse and children so highly? It is because we have love for them.
Parental love is absolutely necessary for the children. Conjugal love is absolutely necessary between a husband and wife. The sibling love between brothers and sisters, and filial piety toward parents, are also absolutely necessary in a family. (Blessed Family - 915)
Who do you like most in your family? Your parents, right? Why do you like them the most? It is because they are in the closest position among those with whom you can sustain a love relationship throughout your entire life. The one you love next best would be your spouse. If the love shared in the relationship between a husband and wife is not a conditional love, but an unconditional love, then that love would be the best thing in a family, bringing happiness and harmony. This is the case even if that love may not be directly related with the eternal love of God. Finally, there is filial love for the parents. If children can sacrifice for and love their parents in a bright and positive manner, while longing for an ideal environment in which they can bloom as the hope of the future, their love will be a pure and sincere contribution to the their own happiness. A family in complete possession of the true parental love, true conjugal love, and true filial love will be the most ideal in the world. (Blessed Family - 914)
In a family, who is at the center? The person who is the oldest member of the family, that is, if the great grandfather is still living, he would be the center of the family. If the other members of the family choose to ignore him, just because he will soon pass away, it would be the same as ignoring the vertical world. Even if he became senile, he should still be the center of that family. As such, he should be the first to be served at mealtime. Even if your father were the president of that nation, your grandfather should still be served first. This is because the son represents the horizontal position. (34-242, 1970.9.13)
Where does unhappiness stem from? It first starts with the loss of the love nest. A happy family is where the children live with and attend their parents, who safeguard the household. A family where the parents, who represent God, are attended as the upper level, while on the horizontal level two strangers representing two separate families come together in union as husband and wife, bound together in love, abiding by the heavenly principle and carrying on the family line, is such a family. (19-305, 1968.3.10)
A family must have parents, spouse and children. Only then can that family provide the grounds for happiness. It cannot be doubted that the purpose for God’s yearning for humankind is to find His own happiness. In His search for the basis of happiness, God cannot fulfill this ideal without human beings. Only when He forms a relationship with humankind can He have a place of emotional harmony. Just as we feel joy when we are emotionally content in our own homes, God wishes to feel the same from such a position. (32-198, 1970.7.15)
Even if a person has everything he could ever desire in this world, and is singing with joy, these external things cannot bring about happiness. They could be the conditions to find happiness, but they cannot be happiness itself.
Then what would determine whether you feel happiness or not? In order to feel happiness, you need to have loving parents, a spouse, and children. Not one person on earth can deny this truth. If a person has fulfilled only one of those conditions, he would not be able to help but feel sad and discontent proportionate to what is missing. (21-140, 1968.11.17)
What was God’s ideal for the first human ancestors? It was for man and woman to come together in union to form an ideal family. The center of an ideal family would be neither the man nor the woman. A family is a unit connected to each other by the bond of parent to child and the bond of a husband and wife, all centered on God’s love. Therefore, we can conclude that God’s will is to perfect a family centering on His love. (Blessed Family - 301)
The ideal family is the place where the parents, children, husband and wife, and brothers and sisters desire to unite into oneness based on true love. From such a place the eternal global equalization begins, and consequently, the God’s Kingdom on earth, followed automatically by God’s Kingdom in heaven. (300-226, 1999.3.14)
As God is the original substance of true love, when one gets connected to true love everyone becomes part of one body. Parents are gods living in God’s stead on earth, husband and wife are mutual counterpart gods, and sons and daughters are little gods. A family structure comprising three generations centering on true love in this manner is the basis of the Kingdom of Heaven. Without achieving such a foundation, the kingdom cannot be established.
The family is the center of the universe. The perfection of the family is the basis for the perfection of the universe, and so if there is love in a family and love for the universe, you can freely go anywhere. In this case, God stands in the combined central position of love as the Parent of the whole universe. (298-306, 1999.1.17)
Man’s love, woman’s love, son’s love, daughter’s love, parents’ love and God’s love are all included in the original ideal family foundation. Whoever loves their parents, spouse and children in such harmonized circumstances leads a heavenly life. (Blessed Family - 946)
There is a saying to the effect, “All is well if there is harmony within the family.” If peace reigns in a family everything will go well. A perfected family is the family of peace which forms the basis of God’s Kingdom. The driving force of a family is true love. Loving God more than yourself and loving your spouse more than life itself; true love is such pure and beautiful love. God did not create a force greater than the power of true love in the universe. True love is God’s love. (219-118, 1991.8.28)
A human being should be part of a parent-child relationship, as well as a husband and wife and sibling relationships. These three relationships should meet at one point. There can be only one central point. That means the central point of upper and lower, left and right, and front and rear should be one and the same. If the central point is different for each of them, the balance of the three relationships would be broken.
In the end, seven points, composed of above, below, left, right, front, rear, and finally the central point, would be formed. The significance of fulfilling the number seven is that the seven points have become as one in perfected true love, centering on God, thus achieving a perfect sphere forming a family that manifests harmony and peace. (287-21, 1997.8.10)
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