안녕하세요..
한국에 거주하고 있고 아라이 헬멧을 사용하고 있는 라이더입니다.
다름이 아니라 A/S 기준에 대해서 문의하고자 메일을 보냅니다.
이번에 1년이라는 무상 서비스에 작년에 1년이 안되어서 덕트 및 디퓨저쪽에 파손이 되어 아라이 코리아에 A/S신청을 했더니 3개월뒤에 가능하다길래 기다리고 기다리다가 이번에 연락이 와서 매장방문후 서비스 받으라길래 제가 지방에 살다보니 빠른택배로 램3을 보냈습니다.
파손된 부위는 공기텍트날개쪽 및 디퓨저..근데 아라이코리아 쪽에서는 파손된 부품를 왜 안보냈느냐?그리고 파손된 부품까지 보내야 A/S가 가능하다고 하더군요.가령 투어중 무엇에 의해 가벼운 덕트부위가 파손되어 분실했다면 그것을 찾을수있을까요?그리고 A/S는 소비자 입장이라고 알고있는데 어떻게 교육이 된건지 참으로 어이가 없네요.
여튼 이번사건에 의해 저같은 사례가 없길바라며 몇몇 카페에 글을 올릴예정입니다..적어도 파손된 부위 어떻게든 찾아서 가는 당부의 글 및 황당한 A/S경험담 등 싼게 비지떡이라는걸 알고 좋은 아리아 헬멧 샀다고 생각하는데 실망을 시키네요.
물론 본사쪽말고 코리아쪽에는 어떻게 교육이 되었는지 모르겠으나 위와 같은 사례가 사실이다면 아라이헬멧의 사용
에 대해서 다시한번 생각해봐야할듯합니다.
위와 같은 아라이 A/S 기준이 맞는지 또한 소비자에 대한
처리가 맞는지 답변부탁드립니다.
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To whom it may concern...
I'm currently residing in South Korea and possesing an Arai helmet RAM3.
I'm now having trouble with Arai Korea regarding Warranty covered(Free) repairment on my helmet.
It was few month ago that I got my helmet crashed into and some parts of the defuser and air duct were broken.
So I called for free warranty repairment to Arai korea but the official staff answered that they will be able to fix my helmet
at about 3 month later. Then I waited the period and the official staff gave me a call that I could arrange the remairment.
So I parceled my helmet to Arai Korea. (I live in province far from Seoul.)
After few days I got a phone call.
Hilariously, the officail said, "You didn't enclosed all the damaged parts even it's a small fraction. We technically can't
give you a repairment service unless you send the broken parts."
How could this possible!
Just imagine that you were in a tour and slipped down. Is it possible to search all over the trace you slipped over and
gather all the particles you accidently scattered out?
The reason why I use the Arai instead cheaper domestic brand helmets is just because of trust of the reputation of Arai.
However, if the series of my experience with Arai Korea is simply adequate reaction upon Arai Headquarter policy,
I will regretfully abandon using Arai again and would like to post this stroy all the blogs I've ever engaged because
the people in the blogs deserve to know this fact. (Most of them are Arai users... )
I simply want to know whether this reaction is quite suitable for Arai's instructions or standards of warranty covered A/S or not.
Your quick response will be appreciated.
Sincerely
님 성함~
어줍잖은 영어로 영작해봤습니다... 어설퍼서 의미전달이 약간 어색한 부분도 있긴 하지만 어차피 냠냠 쪽봐리들 우리들보다
영어실력이 평균이하라 에지간하면 다 때려맞춰서 알겁니다~
건승하세요~ ^^;
울산에서 꽃년이 드림...-.-
첫댓글 우아.....디게 멋지삼.....^_______________________^
꽃님 정말 감사합니다^^인연이 되면 꼭 커피한잔 사드리겠습니다^^
(__); ㄳ 이걸로 입에 풀칠하는지라 모자란 실력이나마 도움됐으면 좋겠어요~
허허^^;;전 손으로 피자를 만든답니다^^매력적인 직업을 가지고 계신 꽃님 멋지세요^^