|
2023.12.24. 주일축복예배설교문 성탄절【성탄일】
제 목: 사랑과 진리로 오신 예수님.
본 문: 요한이서1장3~6절
3은혜와 긍휼과 평강이 하나님 아버지와 아버지의 아들 예수님 그리스도께로부터 진리와 사랑 가운데서 우리교회 공동체와 함께 있으리라. 4교회 공동체의 자녀들 중에 우리교회 공동체가 아버지께 받은 계명대로 진리를 행하는 사람을 내가 보니 심히 기쁘도다. 5부녀여, 내가 이제 네게 구하노니 서로 사랑하자. 이는 새 계명 같이 네게 쓰는 것이 아니요, 처음부터 우리교회 공동체가 가진 것이라. 6또 사랑은 이것이니 우리교회 공동체가 그 계명을 따라 행하는 것이요, 계명은 이것이니 교회 공동체가 처음부터 들은 바와 같이 그 가운데서 행하라 하심이라.
찬 양: 111장(통 111장) – 귀중한 보배합을,
112장(통 112장) – 그 맑고 환한 밤중에,
118장(통 118장) – 영광 나라 천사들아,
120장(통 120장) – 오 베들레헴 작은 골,
123장(통 123장) – 저 들 밖에 한 밤중에,
126장(통 126장) – 천사 찬송하기를.
할렐루야!! 사랑하는 교회 공동체여러분들에게 하나님의 신령한 은혜와 은총이 교회 공동체여러분과 교회 공동체여러분의 가정에 그리고 교회 공동체여러분의 사업과 가정 위에 충만하기를 주님의 이름으로 축원합니다. 아멘!!!
설교문:
사랑하는 교회 공동체여러분!!
우리교회도 해마다 대림절 첫 주에 성탄 츄리를 했는데 올해는 할 수가 없게 되었습니다.
올 봄에 종탑에 까치가 집을 지었고, 지금 그 집에 까치네 식구들이 살고 있는데, 그 집을 부셔야만 종탑에 올라 갈 수 있는 겁니다. 이 추운 겨울에 까치네 식구를 내 몰아야만 하는데 차마 그럴 수 없어서 늦긴 했지만 조그맣게 츄리를 하려고 합니다. 오늘 예배를 마치고 나가실 때 방울을 나누어 드리도록 하겠습니다. 계단에 반짝이 줄에 골고루 하나씩 쥬리를 하고 가시기 기도합니다.
어떤 한 사람이 하는 것보다 내 자신이, 내가 직접 하는 것이 좋겠습니다.
성탄 츄리를 안하는, 혹은 하지 못하는 여러 가지 이유들이 있겠지만 번거롭고 귀찮게 생각하는 것은 아닌지, 아니면 교회나 교회 공동체들이 성탄에 대하여 점점 관심이 없어지는 것은 아닌지.. 안타깝습니다. 세상적으로 연말연시를 위한 모임들로 바빠지는데, 정작 교회에 대한 관심이 소홀하고, 교회가 예수님의 탄생에 무관심하고 침묵을 하고 있는 것 같습니다.
대림절을 맞이하는 태도가 바뀌어야 합니다.
우리 교회 공동체들은 어떤 마음으로 이 대림절 절기를 살아가고 계십니까?
예수님 그리스도의 탄생을 어떤 마음으로 준비하며 기다리고 있습니까?
먹고 사는 일에만 바쁘고 분주 하지 않기를 기도합니다.
아무 생각 없이 대림절 절기를 보내지 않기를 기도합니다. 기다리며 준비하는 성탄이 되기를 기도합니다.
예수 그리스도를 기다리며 마음을 준비하고 삶을 준비하며 성탄을 맞는 교회 공동체에게는 응답이며 축복이 될 것입니다. 감격이며 기쁨이 될 것입니다.
이 기쁨과 감격과 응답과 축복이 있는 교회 공동체가 되시기를 주님의 이름으로 축원합니다. 예수님은 사랑의 왕으로 오셨습니다.
1. 사람의 사랑입니다.
저는 지난 주간에 가수 인순이씨의 아버지라는 노래를 들었습니다. 많이 들었습니다. 아버지가 되고 보니 아버지가 어떤 존재인가를 알아 갑니다. 인순이 씨는 자기를 낳아놓고 떠나 버려서 아버지에 대한 기억이 전혀 없습니다.
그렇게 낳아 놓고 떠나버린 아버지에 대한 수많은 마음들이 있었겠지만, 그 분에 대한 원망과 미움을 넘어 아버지에 대한 그리움과 사랑, 용서가 절절이 흐르는 노래였습니다.
아버지라는 존재는 큰 산과 같은 존재입니다. 아버지는 버팀목과 같습니다.
어머니의 사랑이 아기자기한 사랑이라면 아버지의 사랑은 묵묵한 사랑입니다.
집을 나간 둘째 아들을 기다리던 아버지처럼 아버지의 사랑은 기다리는 사랑입니다. 사랑하지 않는 것 같으나 사실은 너무도 큰 사랑을 가지고 계신분이 아버지 입니다.
자식을 위해 서라면 목숨까지도 줄 수 있는 사랑을 가지신 분이 아버지요 또한 어머니입니다. 그러나 그 사랑에는 한계가 있습니다. 건널 수 없는 강이 있습니다. 그래서 사람의 사랑은 불완전합니다. 아무리 많은 사랑을 가진 사람이라도 완전한 사랑을 베풀 수 없습니다. 부모의 사랑이 너무도 크지만, 절대적이지는 않습니다.
전 문화부장관 이어령 씨의 딸 이민아 목사는 53세의 나이로 세상을 떠났습니다. 부러울 것이 없는 부모 밑에서 태어났지만, 그녀의 인생은 결코 녹녹하지 않았습니다. 아주 젊은 나이에 미국에서 김한길 씨와 결혼 했습니다. 생계와 공부를 위해 지옥같은 삶을 살았습니다. 그런데 암 선고를 받았습니다. 사랑하기 때문에 남편과 이혼을 했습니다. 5살 난 아이는 특수 자폐판정을 받았습니다. 25살 난 맏 아들은 25살 꽃 같은 나이에 어느 날 갑자기 돌연사 합니다.
아버지 이어령 교수는 암으로 투병하는 딸의 실명 소식을 듣고 이렇게 절규했다고 합니다.
“나는 너 앞에서 아무것도 해 줄 것이 없구나. 너는 너고 나는 나구나. 아무리 아버지의 사랑이라지만 인간끼리의 사랑으로는 그 한계를 넘을 수 없구나. 이 간격을 넘을 수 있는 분이 있다면 나는 무릎을 꿇겠다.” 그는 하나님께 회개하였고 70세에 크리스천이 되었습니다. 아무리 자신이 자녀를 사랑해도 뛰어 넘을 수 없는 벽이 있습니다.
또한 보모를 위한 자식의 사랑도 있습니다. 효도라고 합니다. 부모가 자식을 사랑한 것처럼 자식도 또한 이유 없이, 조건 없이 부모님에게 효도를 해야 합니다. 이것이 하나님의 뜻이요, 인간된 도리입니다. 부모가 자식을 사랑함에 무슨 이유와 조건이 있겠습니까? 마찬가지로 자식이 부모님을 공경하는 일에 무슨 이유가 있으며 어떤 조건이 있겠습니까?
미국의 푸에르토리코국립미술관 입구에는 푸른 수의를 입은 노인
이 젊은 여자의 젖을 빠는 "노인과 여인"이라는 그림 이 걸려있다고 합니다. 이유를 알지 못하는 방문객들은 이런 부도덕한 그림이 어떻게 국립미술관의 벽면을 장식할 수 있단 말인가. 어떻게 이럴 수 있는가? 의아해 한다고 합니다.
푸른 수의를 입은 노인은 젊은 여인의 아버지입니다.
커다란 젖가슴을 고스란히 드러내 놓고 있는 여인은 노인의 딸입니다.
이 노인은 푸에르토리코의 자유와 독립을 위해 싸운 애국운동가였습니다.
독재정권은 노인을 체포해 감옥에 넣고 가장 잔인한 형벌을 내렸다. '음식물 투입 금지'
노인은 감옥에서 서서히 굶어 죽어갔습니다. 딸은 해산한 지 며칠 지나지 안은 무거운 몸으로 감옥을 찾았습니다. 아버지의 임종을 보기 위해서였습니다.
뼈만 앙상하게 남은 아버지를 바라보는 딸의 눈에 핏발이 섰다. 굶주림으로 마지막 숨을 헐떡이는 아버지 앞에서 여인은 아버지를 위해 가슴을 풀었습니다. 그리고 불은 젖을 아버지의 입에 물렸습니다.
푸에르토리코인들은 이 그림을 민족혼이 담긴 '최고의 예술품'으로 자랑하고 있습니다. 아버지를 향한 딸의 사랑과 헌신은 숭고하고 고귀하기까지 합니다. 최고의 사랑입니다. 그렇지만 이 역시 완전하지 않습니다. 사람의 사랑은 한계가 있습니다. 불완전 합니다.
왜 그렇습니까? 그것은 사람 자체가 불완전하기 때문입니다. 지난주에 말씀드린 대로 이 세상에 사는 어떤 사람도 죄와 상관없는 사람이 없습니다. 로마서3장10절 기록된 바 의인은 없나니 하나도 없으며.에 모든 사람은 죄인이라고 말씀 했습니다. 로마서3장28절에 그러므로 사람이 의롭다 하심을 얻는 것은 율법의 행위에 있지 않고 믿음으로 되는 줄 우리가 인정하노라. 모든 사람이 죄를 범하였다고 하였습니다. 모든 사람은 죄인입니다. 그렇기 때문에 사람의 사랑이 아무리 완전하고 고귀하며 숭고하다 할지라도 완전하지는 않습니다.
그러함에도 성경은 우리가 서로 사랑해야 된다고 말씀하십니다.
부모는 자녀를 사랑해야 합니다. 자녀는 부모님을 공경해야 합니다. 목회자는 교회 공동체를 사랑해야 합니다. 교회 공동체는 목회자를 사랑해야 합니다. 교회 공동체와 교회 공동체가 서로 사랑해야 합니다.
누구든지 하나님을 사랑하노라 하고 그 형제를 미워하면 이는 거짓말하는 자니 보는 바 그 형제를 사랑하지 아니하는 자는 보지 못하는 바 하나님을 사랑할 수 없느니라.(요일4:20). 우리가 서로 사랑합시다, 우리교회가 사랑으로 가득한 교회가 되게 합시다.
2. 하나님의 사랑입니다. 하나님의 사랑은 완전합니다. 왜냐하면 하나님 자체가 완전하기 때문입니다.
하나님이 우리를 사랑하시는 사랑을 우리가 알고 믿었노니 하나님은 사랑이시라.(요일4:16).
그는 반석이시니 그가 하신 일이 완전하고 그의 모든 길이 정의롭고 진실하고 거짓이 없으신 하나님이시니 공의로우시고 바르시도다.(신32:4).
3. 그 완전하신 하나님께서 우리를 사랑하셨습니다.
긍휼이 풍성하신 하나님이 우리를 사랑하신 그 큰 사랑을 인하여.(엡2:4).
하나님은 우리가 사랑을 받을 자격이 없었음에도 사랑하셨습니다.
우리가 아직 죄인 되었을 때에 그리스도께서 우리를 위하여 죽으심으로 하나님께서 우리에 대한 자기의 사랑을 확증하셨느니라(롬5:8).
유대인이나 헬라인이나 차별이 없음이라 한 주께서 모든 사람의 주가 되사저를 부르는 모든 사람에게 부요하시도다.(롬10:12).
하나님은 아담으로부터 오늘 저와 여러분을 사랑하시기까지 사랑하셨습니다.
하나님은 아담을 사랑하시고, 아브라함을 사랑하시고, 이삭을 사랑하시고, 야곱을 사랑하신 그 하나님은 오늘 동일하게 저와 여러분들을 사랑하시는 하나님이십니다. 한 분 한 분, 여러분을 사랑하십니다.
교회를 나온 지, 신앙생활을 시작한지 얼마 되지 않았습니까? 그래도 사랑하십니다. 배운 것이 없습니까? 그래도 사랑하십니다. 육신과 마음과 영혼이 병들었습니까? 그래도 사랑하십니다. 하나님의 말씀대로, 하나님의 뜻대로 살지를 못했습니다. 그래도 사랑하십니다.
저는 죄가 많은데요.. 별별 죄를 다 지었는데요. 내가 남에게 말할 수 없는 죄가 얼마나 많은지 몰라요. 숨기는 죄가 얼마나 많은지 몰라요. 그래도 하나님이 나를 사랑하시나요?" 사랑하십니다.
집을 나간 둘째 아들. 아직도 거리가 먼데 아버지가 그를 보고 측은히 여겨 달려가 목을 안고 입을 맞추니..(눅15:20).
예수님을 모른다고 부인하고 저주한 베드로...
십자가에 못 박혀 죽으실 때 마지막 순간에 고백한 강도를.....
못난 부모라는 자책하십니까?
못난 자식이라는 자책하십니까?
갈 바를 알지 못하고 그릇된 삶을 사셨습니까?
삶에 지쳐서 아픔, 눈물, 외롭고 고독하십니까?
(새 337장) 무거운 짐을 지고 견디다 못해 쓰러질 때 불쌍히 여겨 구원해 줄이 은혜에 주님 오직 예수!
우리는 다 양 같아서 그릇 행하여 각기 제 길로 갔거늘 여호와께서는 우리 모두의 죄악을 그에게 담당시키셨도다. 할렐루야! 이것이 하나님의 사랑입니다.(사53:6)
저와 여러분이 어떤 형편에 있든, 어떤 사정에 있든.. 그럼에도 불구하고 사랑하십니다.
유대인이나, 헬라인이나, 로마인, 이방인에게 차별이 없이 사랑하시는 하나님은 저와 여러분을 차별 없이 사랑하십니다.
형편에 맞게, 형편대로 다 사랑하시는 것 믿으시기를 기도합니다.
때로는 부요로 사랑하십니다. 때로는 능력 주시는 것으로 사랑하시는 것입니다. 때로는 책망으로 사랑하십니다. 때로는 위로로 사랑하십니다. 때로는 치료로 사랑하십니다. 그리고 때로는 야단을 쳐서, 매를 때려서도 사랑하시는 것입니다.
“하나님은 끝까지 사랑하신다.” 그렇습니다.
상한 갈대 꺾지 아니하시고, 꺼져 가는 심지 끄지 아니하시고 오래 참으시는 하나님이십니다.(사42:3).
세상에 있는 자기 사람들을 사랑하시되 끝까지 사랑하시니라. (요13:1).
끝없는 사랑 - 변함이 없는 사랑 - 잃어버린 양 찾도록 찾으시는 주님의 심정, 함께 하시는 사랑 - 사망의 음침한 골짜기를 다닐지라도 하나님은 여러분 함께 하십니다. - 임마누엘의 사랑 이것이 하나님 사랑입니다. 하나님은 우리를 죽기까지 사랑하셨습니다. 죽음보다 더 귀한 사랑은 없습니다.
“하나님이 세상을 이처럼 사랑하사 독생자를 주셨으니 이는 그를 믿는 자마다 멸망하지 않고 영생을 얻게 하려 하심이라.”(요3:16).
겟세마네 예수님의 기도 - 아버지 할 만 하시거든 이 잔을 내게서 옮기시옵소서- 아버지의 심정 - 엘리엘리라마사박다니 -나의 하나님 나의 하나님 어찌하여 나를... 그 아들을 바라보는 아버지 하나님의 심정은 – 아들 되시는 예수님께서 기도하실 때 지금까지 한 번도 응답하지 않은 적이 없다. 모두 응답하셨습니다. 그런데 이 기도는 응답하실 수가 없습니다. 십자가는 완성되어야 하기 때문입니다. 예수님은 십자가에서 죽으셔야 하기 때문입니다.
왜요? 저와 여러분을 살리시기 위하여
그는 허물과 죄로 죽었던 너희를 살리셨도다.(엡2:1). - 생명을 얻기 위하여 생명을 버리셨습니다.
왜요? 죄로 말마임아 지옥에 가야 할 우리를 구원하시고 영원 천국에 가게 하기 위하여.
47지옥에 던져지는 것보다 나으니라 48거기에서는 구더기도 죽지 않고 불도 꺼지지 아니하느니라 49사람마다 불로써 소금 치듯 함을 받으리라.(눅9:47-49). 불과 유황으로 타는 못에 던져지리니 이것이 둘째 사망이라.(계21:8).
강력한 사랑- 우리를 향한 하나님 사랑을 끊을 자가 없습니다.
“높음이나 깊음이나 다른 어떤 피조물이라도 우리를 우리 주 그리스도 예수 안에 있는 하나님의 사랑에서 끊을 수 없으리라. ”(롬8:39). 이것이 하나님 사랑이 완전하다는 증거입니다.
너의 하나님 여호와가 너의 가운데에 계시니 그는 구원을 베푸실 전능자이시라 그가 너로 말미암아 기쁨을 이기지 못하시며 너를 잠잠히 사랑하시며 너로 말미암아 즐거이 부르며 기뻐하시리라 하리라.(습3:17).
그 하나님이, 그 사랑의 하나님이 사람의 몸을 입고 이 땅에 오신 날이 성탄입니다. 우리는 그 성탄을 기다리고 있습니다.
여인들이 입술에 빨강색 루즈를 바르는 것은 강조입니다. 내 입술을 책임지라는 뜻이랍니다.
교회 공동체여러분이 집에 돌아 가셔서 달력을 보시기 기도합니다.
12월25일이 무슨 색으로 되어있는지를 보시기 기도합니다. 무슨 색으로 되어 있을까요?
빨강색입니다. 왜 빨강색일까요? 공휴일? 쉬는 날? 아닙니다. 중요한 날입니다.
사랑의 하나님께서 이 땅에 오신 날입니다.
예수님은 사랑의 왕으로 오셨습니다.
1. 사람의 사랑입니다.
2. 하나님의 사랑입니다. 하나님의 사랑은 완전합니다. 왜냐하면 하나님 자체가 완전하기 때문입니다.
3. 그 완전하신 하나님께서 우리를 사랑하셨습니다.
생일이나 기념일에 동그라미를 커다랗게 그려놓고 기다리는 것처럼 예수 그리스도의 탄생을 기다립시다. 성탄을 준비하며 기도로 삶으로 기다리는 모든 교회 공동체들에게 하나님의 완전한 사랑이 있기를 주님의 이름으로 축원합니다.
준비하고 기다리므로 2023년 성탄은 기쁨과 감격과 은혜와 축복이 충만한 성탄이 되시기를 주님의 이름으로 축원합니다.
마침기도: 하나님 아버지! 우리 교회 공동체가 사랑과 진리로 오신 예수님은, 사람의 사랑이시고, 하나님의 사랑이시고, 완전하신 하나님께서 우리교회 공동체를 사랑하셨으므로, 부르심의 기회를 응답하는 교회 공동체가 되시어 나의 죄를 회개하고 예수님이 나의 주님과 구세주와 그리스도님을 전하는 교회 공동체가 되시기를 구세주 예수님의 이름으로 기도합니다. 아멘!!!
축복기도: 지금은 구세주 예수님 그리스도의 은혜와 성부 하나님의 사랑과 성령 하나님의 교통하심이 교회 공동체에게 사랑과 진리로 오신 예수님은, 사람의 사랑이시고, 하나님의 사랑이시고, 완전하신 하나님께서 우리교회 공동체를 사랑하셨으므로, 부르심의 기회를 응답하는 교회 공동체가 되시어 나의 죄를 회개하고, 성령님의 충만함으로 변화되어 예수님 그리스도가 나의 주님과 구세주요 그리스도이시라는 것을 전파하는 교회 공동체가 되게 하여 주시옵기를 구세주 예수님 그리스도의 은혜와 상부 하나님의 사랑과 성령 하나님의 교통하심이 교회 공동체와 함께 하시기를 구세주 예수님의 이름으로 축원하옵나이다. 아멘!!!
2023.12.24. Sunday blessing worship services 【Christmas】
My neck: Jesus that come by love and truth.
Text Bible: 2John 1:3~6
3Grace be with you, mercy, and peace, from God the Father, and from the Lord Jesus Christ, the Son of the Father, in truth and love. 4I rejoiced greatly that I found of thy children walking in truth, as we have received a commandment from the Father. 5And now I beseech thee, lady, not as though I wrote a new commandment unto thee, but that which we had from the beginning, that we love one another. 6And this is love, that we walk after his commandments. This is the commandment, That, as ye have heard from the beginning, ye should walk in it.
Glorification : 111(Integration 111) – Precious treasures,
112(Integration 112) – Its in the night clear and bright,
118(Integration 118) – Lift glory kingdom angel,
120(Integration 120) – Sign of the Horse Bethlehem cerebellums,
123(Integration 123) – At midnight outside that field,
126(Integration 126) – Want to praise angel.
Hallelujah! I bless you, dear church community, in the name of the Lord, that the divine grace and grace of God may fill your homes, your church communities, your homes, and your work and your homes. Amen!!!
sermon
Dear church community you!!
our church did birth of a saint Chyuri at Advent first week every year, this year could not do. To bell tower to this year spring of the year magpie had taken house, and is a magpie at the house now households live, but can rise to bell tower though break the house. It is this cold winter magpie household because can not be so spares must drive me late, but I try to do Chyuri tinily. When have finished today worship service, I will do so that will divide bell. I pray that Banjjak goes doing jew condition equally one by one to rope in stair.
Than what a man does my yourselves, it will be good that I do directly. Whether various even speaks that do not and some that do not birth of a saint Chyuri will be but are troublesome and are not thought as is troublesome, or, church or saints is been interest gradually about birth of a saint .. Impatient.
Is busy with groups for nature of holiday with three antagonisms, interests about reality church is negligent, and church is indifferent in birth of Jesus and I seem to be being silent. Is busy with groups for nature of holiday with three antagonisms, interests about reality church is negligent, and church is indifferent in birth of Jesus and I seem to be being silent.
Attitude which meet Advent must change. Some mind are our church communities living this Advent feasts? Do you prepare by some mind and wait birth of Jesus Christ? Is busy in living work and I attempt do not busyness.
Be Prepared To wait Jesus Christ and prepare and cook mind and may be an answer to church community that greet Christmas and is blest. Will be deep gratitude and become joy. I pray by name of Lord that this joy and deep gratitude and answer and blessing become church community that is. Jesus came as king of love.
1. It is love of man.
I lifted song that is singer Insuni's father during last week. I entered much. I know some being is father as become father and sees. Insun has memory about father devoted because seed has produced and has left himself. There would be a great many minds about father which has born so and has left, but pass over grunt about the person and hate and yearning about father and love, forgiveness was a song that pass word by word.
Being called father is being such as big acid. Father is like wooden support.
If love of mother is a tasteful love, love of father is a silent love. Love of father is a waiting love like father which wait for second son who leave house. I seem not to love but command social position of actual fact is a father with large guest room so. Personage who have love that can give to life if stand for son is a father and mother. But, there is boundary to the love. There is steel that can not cross. So, love of man is imperfect. Can not give love that is perfect man that have a lot of loves however. Although love of parents is big so, is not absolute.
I Ministry of Culture commander continuously instar daughter emigration of seed minister by in years of 53 die. Although born under parents who is not enviable, her human life was not damp never. I got married with Mr. Kim Hangil in the United States of America to very young in years. I lived life such as infernal regions for living and study. By the way, I was sentenced cancer pronounce. Because loved, I did husband and divorce. 5-year-old child got special autism screening. 25-year-old first born does suddenly stone lecturer one day to 25-year-old floral in years. Father continuously instar professor that hears loss of eyesight news of daughter that do struggle against a disease to cancer and exclaimed like this speak. “I do nothing in front of you. you are you and I am me. There is love Ira of father however, but can not pass over the boundary by love of man. if there is personage who can pass over this space I will knee.” He repented to God and became Christian at three-score and ten. There is wall that can not take even if yourselves loves children.
Also, there is love of son for nurse. I speak that is filial duty. As parents love son son also baselessly to be dutiful should.
This is purline that is God's will, and becomes man. Will what even speak and basis be that parents love son? Similarly, what even speak son is in work which respect parentsand some basis will be? American Puerto Rico national gallery entrance is an old man that wear blue grave-clothes I speak that have taken “old man and woman” figure two that wash milk of this heifer. Visitors who do not know even speak are horse which is this immoral picture decorates wall of National Gallery how. How can I do this way? I wonder.
Old man that wear blue grave-clothes is young woman's father. Woman who have been exposing big breast with nothing touched is daughter of old man. Was a patriotism athlete who this old man fights for freedom of Puerto Rico and independence. Dictatorship puts to prison arresting old man and dropped exceedingly cruel punishment. ‘Food injection prohibition’
Old man starved slowly in prison. Since daughter dissolves, is it a few days inside found prison with heavy body. It was to see dring hour of father.
Congestion stood because of snow of daughter that see remained father as is bony. Woman solved breast for father in front of father which pant last breath by hunger. And the fire cooked soft milk to mouth of father.
Minjokhon is priding this picture as filled 'The best work of art' even if there is Puerto Rico. Love and devotion of daughter that turn father sublime and valuable. It is best love. However, this also is not perfect. Love of man is boundary. I do imperfection.
Why are you so? It is because man itself is imperfect. Any man that live in the world as speak last week is no man that is unrelated with crime. Romans3:10 “As it is written, There is none righteous, no, not one:” as is recorded everyone that is a sinner speak.
In Romans3:28 “Therefore we conclude that a man is justified by faith without the deeds of the law.”
Everyone spoke that commited crime. Everyone is a sinner. Therefore, is not perfect even if love of man perfect and valuable and sublime however. Bible says that we must love each other to is such.
Parents must love children. Children must respect parents. Minister must love church community. Church community must love Minister. Church community and church community should love each other.
“If a man say, I love God, and hateth his brother, he is a liar: for he that loveth not his brother whom he hath seen, how can he love God whom he hath not seen?”(1Jn4:20). We love each other, church that our church is full of love does very.
2. It is a lovingkindness.
Lovingkindness is perfect. Because God itself is perfect.
“And we have known and believed the love that God hath to us. God is love; and he that dwelleth in love dwelleth in God, and God in him.”(1Jn4:16). “He is the Rock, his work is perfect: for all his ways are judgment: a God of truth and without iniquity, just and right is he.”(Deut32:4).
3. The perfect God loved us.
“But God, who is rich in mercy, for his great love wherewith he loved us,”(Eph2:4).
God loved that qualification that we are loved did not exist. “But God commendeth his love toward us, in that, while we were yet sinners, Christ died for us.”(Rom5:8). “For there is no difference between the Jew and the Greek: for the same Lord over all is rich unto all that call upon him.”(Rom10:12).
God loved until love me and you today from Adam.
God loves Adam, and Abraham, and loves Isaac, and the God that love Jacob is a God that love me and you equally today. Love one person, you that blow one.
How much did not you become little whether start religious life since come out church? Still, love. Is not there learned that? Still, love. Did flesh and mind and soul get sick? Still, love. To Word of God , to God's will,Still, love.
I have a lot of crimes .. I had lost varied crime. I do not know how crime that can not talk to south is much. Breath does not know how crime is much. Still, “does God love me?” love.
Second son who leave house. “his father saw him, and had compassion, and ran, and fell on his neck, and kissed him”(Lu15:20).
Peter that deny and curses that do not know Jesus ... When do not get stuck to cross, intensity that confess at the last moment ..... Do you do conscience of ugly parents? Do you do conscience of ugly son? Do you do conscience of ugly son? Did you live wrong life without knowing reed bar? Is tired in lifeand anguish, tear, is it lonely and lonely?
(new Chapter 337)when fall doing not while takes and endures burden, relieve because is commiserativeand rope is a Lord just Jesus in grace!
Although we all sheep because is same vessel do and went to each ancestor memorial service Giloh Jehova our guilt he take charge make. Alleluia!
This is a lovingkindness. “All we like sheep have gone astray; we have turned every one to his own way; and the LORD hath laid on him the iniquity of us all.”(Isa53:6).
Even if me and you me and you are to what condition, me and you are to what circumstances .. Nevertheless, love.
According to condition, I attempt to believe love to condition. Sometimes, love by wealth. Sometimes, is to love it gives ability.
“A bruised reed shall he not break, and the smoking flax shall he not quench: he shall bring forth judgment unto truth.”(Isa42:3).
“God love to the last.” so. Even if me and you me and you are to what condition, me and you are to what circumstances .. Nevertheless, love.
Jews or Greek or God that love without difference to Roman, foreigner loves me and you without difference. According to condition, I attempt to believe love to condition.
Sometimes, love by wealth. Sometimes, is to love it gives ability. Sometimes, love by blame. Sometimes, love by comfort. Sometimes, love by healing. And sometimes, love even if strike Buzzard scolding.
It is a God that endure long time without breaking upper limit reed without putting out mind that turn off. “having loved his own which were in the world, he loved them unto the end.”(Jn13:1).
Feelings of Lord that find to find as if lose endless love ( love that change does not exist), God does together you even if go to doing together love - valley of the shadow of death. - Love of Emmanuel this God love be. God loved us to bamboo vessel. There is no preciouser love than death.
“For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life.”(jo3:16).
Gethsemane Jesus' feelings (Eli Eli Lama Sabachthani) of prayer - if do Buddhist emblem to do father this cup at Omgisiopso to me - father Eli, Eli, lama sabachthani Eli, Eli, lama sabachthani Eojjiha I ...
Feelings of God the father that see the son? When Jesus who become son prays, Jesus has not responded once. Responded. By the way, this prayer can not respond. Because cross should be completed. Because Jesus must die in cross. Why? To rescue me and you Rescued you who he died through fault and crime. “And you hath he quickened, who were dead in trespasses and sins;”(Eph2:1). - Abandoned life to get life.
Why? To relieves us to go speech mime in infernal regions through crime and goes eternity within the veil.
“47And Jesus, perceiving the thought of their heart, took a child, and set him by him, 48And said unto them, Whosoever shall receive this child in my name receiveth me: and whosoever shall receive me receiveth him that sent me: for he that is least among you all, the same shall be great. 49And John answered and said, Master, we saw one casting out devils in thy name; and we forbad him, because he followeth not with us.”(Luk9:47~49). “the lake which burneth with fire and brimstone: which is the second death.”(Rev21:8).
Person to drop God love that head toward strong love - cage is absent. “Nor height, nor depth, nor any other creature, shall be able to separate us from the love of God, which is in Christ Jesus our Lord.”(Rom8:39). This is a testimony that God love is perfect. “The LORD thy God in the midst of thee is mighty; he will save, he will rejoice over thee with joy; he will rest in his love, he will joy over thee with singing.”(Zeph3:17).
The God, day that God of the love wears body of man and comes to this earth is birth of a saint. We are waiting for the birth of a saint. It is stress that women stick red color rouge to lip. It is a heart that take the responsibility for my lip.
I attempt church community that you turn in the house and look at calendar. December 25 what kind of chroma whether become to see pray. What kind of chroma do I consist of? It is red chroma. Why is it red color? Holiday? Off day? Arni, it is. It is an important day. God of love is a day to come to this earth.
Jesus came as king of love.
1. It is love of man.
2. It is a lovingkindness. Lovingkindness is perfect. Because God itself is perfect.
3. The perfect God loved us.
Let's has drawn circle as is big on birthday or anniversary and waits birth of Jesus Christ as wait. Because prepares and waits 2023 birth of a saint prays by name of Lord that joy and deep gratitude and grace and blessing come to birth of a saint worms.
Machimgi : The Father! Because Jesus who our church community comes by love and truth is love of man, and lovingkindness, and perfect God loved our church community, chance of summons repents my crime becoming church community that respond and I attempt by Messiah Jesus' name Jesus becomes church community that convey my Lord and Messiah and Christ. Amen!!!
Benediction : because Jesus who it comes by love and truth to church community do love of Messiah Jesus Christ's grace and God the Father and fellowship of Holy Spirit now is love of man, and lovingkindness, and perfect God loved our church community, chance of summons repents my crime becoming church community that respond, and pray by Messiah Jesus' name that it does that church community that demolish that Jesus Christ is my Lord and Messiah and Christ because is changed by aliveness of Holy Spirit does very with church community do fellowship of Messiah Jesus Christ's grace and superior office lovingkindness and Holy Spirit. Amen!!!
|